• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ny plasering av syngende supportere

Started by johsmag, May 10, 2005, 20:45:25 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

johsmag

Når den nye stadionen blir bygget håper jeg at vi kan flytte bataljonen til hansa svingen, og dermed samle alle andre syngende brann suportere dit. Det blir en mer sentralisering av oss hvis vi står på en kortside. Hansa tribunen har jo historie og sjel i seg. Bare se på "The Kop" på Anfield. Liverpool har de desidert beste supportere og som lager vanvittig lyd for seg. Jeg har selv forlatt SS til fordel for hans og trives veldig bra der borte. Ser dere ikke potensialet i Hansa svingen? Så få folk som står på Bataljonens del i dag, mens resten er sprett rundt på stadion er dårlig. Vi ønsker dere alle til Hansa!

andreas27

føler også det naturlig att bbb og andre "syngende" samles på hansa når nye stadion står klart.

Northside

Quote from: "johsmag"Når den nye stadionen blir bygget håper jeg at vi kan flytte bataljonen til hansa svingen, og dermed samle alle andre syngende brann suportere dit. Det blir en mer sentralisering av oss hvis vi står på en kortside. Hansa tribunen har jo historie og sjel i seg. Bare se på "The Kop" på Anfield. Liverpool har de desidert beste supportere og som lager vanvittig lyd for seg. Jeg har selv forlatt SS til fordel for hans og trives veldig bra der borte. Ser dere ikke potensialet i Hansa svingen? Så få folk som står på Bataljonens del i dag, mens resten er sprett rundt på stadion er dårlig. Vi ønsker dere alle til Hansa!

Dette er noe eg har prøvd å si hele tiden, vi må samles!
men hvorfor pÃ¥ Hansa? kan ikke dere pÃ¥ hansa flytte bort til oss bare dere sitter over oss?  Kan ikke helt se historien og sjelen i Hansa, vil heller se den ligger i ss sÃ¥ hvorfor ikke beholde det?

men samles bør vi og dette temaet har vært opp nihundreogførtiåttemillipnertusen ganger tidligere og eg tror aldri vi blir enig

Sharpy

Noe sier meg at Nixon syns dette er en dårlig idé;)

I og med at jeg bor i Trondheim får jeg ikke med meg så fryktelig mange kampene på Staddaen om dagen, men jeg var hjemme på Tromsø-kampen, og må innrømme at jeg (der jeg satt på gamle sitte) at jeg fikk frysninger når Hansa dro igang allsangen. Jeg tror nok det vil skje en naturlig forskyvning mot Hansa. Jeg kjenner selv at jeg er ivrig på å kjenne på Hansa-atmosfæren på nært hold når jeg en gang kommer tilbake til verdens flotteste by. Der vil nok bli mitt nye hjem. Hva Store Stå finner for godt å gjøre, bryr meg mindre, så lenge dere ikke slutter å synge...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

johsmag

En langside gjør at supporterene står veldig avlangt fra hverandre, desuten står dere på nedre del av umbro tribunen. Så hvis dere har ambisjoner om å få flere medlemmer så blir det bar en lang og tynn stripe langs nedre del av tribunen med røde supportere.

Se for dere masse tifo og flagg over hele hansa tribunen. Det ville blitt drit kult. Hansa har potensiale!

SKB e BEST!!!

Lager best lyd hvis vi står under taket på Hansa. Mener det e den bestte løsningen..
SS+Hansa= Et helsikens liv
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

DJ_ADG

HANSA= den elste og den tribunnen med færeste faseliteter når de nye tribunnene står ferdig. Få daser(men bedren enn på SS i dag) og fæere kiosker. Pr.dags dato ville kansje Hansa vært beste, men Store Stå har sjel så la oss vente å ta denne debatten te vi vet mer om de nye tribunnene.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Ja, jeg synes det er en dårlig ide! Etter min mening vil det bli et gedigent tilbakeskritt nå som vi endelig har klart å spre syngingen over til en annen tribune enn SS. Skjønner ikke hvorfor det ikke er en bra ting at det synges fra flere steder på Stadion. Den dynamikken man får da mister man når alle samles på ett sted.

Istedet for å se opp på Hansa som det forgjettede land bør heller folk på SS anstrenge seg litt mer for å lage best mulig stemning der. Noe jeg har på følelsen at de gjør. Og da får vi til slutt det som må være drømmen. At vi ikke snakker om grupper og tribuner når vi snakker om stemningen på Stadion. Men at hele Stadion er med!

Og sammenligningen med Anfield holder ikke mål. Den legendariske stemningen som vi sist hørte i semien mot Chelsea kommer av at hele Anfield synger. Ikke bare The Kop.
Rød makt på Hansa!

Erik

SS+Hansa= drepende..

Skjønner ikke hvor folk har det fra at det er så bra og ha 2 små grupper på 2 steder på stadion.. Sier seg selv det blir mindre liv...

Hansa osv har fucket alt til.. Skal vi noen gang få bra liv igjen, må vi samles på 1 tribune!!!

LandåsKongen

mener SS ikke bør flytte opp på Hansa.

Erik

En syngende gruppe må vere sammen, ikke på en lang side.. Da blir det ikke bra liv, da blir det 2 stemt osv.. Hansa er en ok tribune.. ellers må vi få 2-3 bredderader i midten på nye umbro.. å strekke den ut som dagens SS blir bare døfødt..

Nixon

Quote from: "Erik"Skjønner ikke hvor folk har det fra at det er så bra og ha 2 små grupper på 2 steder på stadion.. Sier seg selv det blir mindre liv...

Hansa osv har fucket alt til.. Skal vi noen gang få bra liv igjen, må vi samles på 1 tribune!!!

Synes dette er en utrolig defensiv og negativ tankegang. Hva med 2 store grupper?

Og den siste der? Hva har Hansa gjort?
Rød makt på Hansa!

Erik

Hvorfor skal vi vere 2 store grupper? sånn at vi får 1 svak sang for å få et svakt svar igjen fra den andre? Sier seg selv at 1 gruppe er bedre for stemmingen.. Hansa har fordelt supporterene.. Har ikke vert dårligere stemming på stadion på mangen år.. blir verre hvert år som går, joda, hansa synger 2-3 sanger avog til om vi leder, men det er ikke som det var før..

Alexåsane

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Erik"Skjønner ikke hvor folk har det fra at det er så bra og ha 2 små grupper på 2 steder på stadion.. Sier seg selv det blir mindre liv...

Synes dette er en utrolig defensiv og negativ tankegang. Hva med 2 store grupper?

Og den siste der? Hva har Hansa gjort?

Han tenker sikkert på at gamle SS-slitere har gått over til en bedre tilværelse på Hansa.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Erik

Er ikke bare de late jeg prater om, flere unge flytter bort også..

purolatino

Quote from: "johsmag"En langside gjør at supporterene står veldig avlangt fra hverandre, desuten står dere på nedre del av umbro tribunen. Så hvis dere har ambisjoner om å få flere medlemmer så blir det bar en lang og tynn stripe langs nedre del av tribunen med røde supportere.

Se for dere masse tifo og flagg over hele hansa tribunen. Det ville blitt drit kult. Hansa har potensiale!

Det å stå på en langside virker ikke å være et problem for Klanen på Ullevåll, og de greier å lage et helvetes liv, dagens SS e en dritt tribune og egner seg ikke så mye. Eg har sagt det før og sier det igjenn, hvis vi får de 10-12 nederste radene på den nye tribunen på Nordre Langside skal vi greie å lage et helvetes trøkk vi og, og vi kommer til å stå mye tett oppunder taket enn det Klanen gjør på Ullevåll + at den nye tribunen vår vil bli mye brattere.
SS idag vil ikke bli så avlangt med en over dobbel så høy/stor og brattere ståtribune! Og hvis det skulle bli avlangt da, er det forde vi ekspanderer og blir fler, det e jo bare positivt.

Nixon

Quote from: "Erik"Er ikke bare de late jeg prater om, flere unge flytter bort også..

Så da gir dere opp og flytter etter? Istedet for å gi de en grunn til å bli?
Rød makt på Hansa!

Erik

Gi meg en grunn til folk stikker til hansa da? sitte på ræven i 2 timer å synge heia brann og byen e bergen?

[bat]

Slik som storestå har utviklet seg er det jo egentlig ikke rart at mange av oss har flyttet over til Hansa. Tror nok mange på øvre Z kommer til å være ganske misfornøyd med en "sammenslåing" av SS og Hansa.
stolt og kry-

brannfrik

her e det sÃ¥ manghe forskjellige synspunkter som ligger sÃ¥ langt fra hverandre at der sier seg selv at man aldri vil bli helt enig... min mening e at sÃ¥nn som situasjonen e i dag bør vi samles.. livet pÃ¥ ss e elendig om dagen. syngingen og støtten til egne spillere har sÃ¥ lenge eg har vært pÃ¥ stadion aldri vært sÃ¥ dÃ¥rlig som i dag. eg velger Ã¥ legge mye av skylden for dette pÃ¥ fjortiskulturen som har oppstÃ¥tt pÃ¥ ss som følger av at folk som e mer opptatt av mobilen enn Ã¥ støtte laget og følge med pÃ¥ kampen har funnet ut at det e tøft Ã¥ stÃ¥ med de store stygge brannsupporterne ( merk: fjortis er en tilstand ikke en alder ).  dessuten tror eg delingen pÃ¥ midten mÃ¥ ta litt av skylden for tostemt synging

hvis BBB hadde fÃ¥tt to felt pÃ¥ nedre hansa tror eg dette kunne bedret seg kraftig..  et av argumentene for det er at det ville blitt lettere Ã¥ samle en syngende kjerne ved at de som bestiller partoutkort pÃ¥ de feltene først vil bli tildelt plass i en klynge o.s.v. regner ikkje med at fjortisene e de første som kjøper partoutkort. det ville ogsÃ¥ vært mulig Ã¥ praktisere en form for aldersgrense. for eksempel at man mÃ¥ være over 16 Ã¥r for Ã¥ fÃ¥ tilgang til det ene supporterfeltet.

eg mener derimot ikkje at sang på flere tribuner e negativt, men eg mener at vi må samle og organisere de som synger i utgangspunktet godt nok til at det blir lettere å få samstemt sang mellom flere tribuner. kan for eksempel se for meg at det kan bli mange gode vekselssanger mellom hansa og nye klokkesvingen hvis vi flyttes bort i hansa..

brannfrik

må bare få legge til at eg egentlig driter i ka guttene på felt Z måtte mene. her dreier det seg om å gi best og medt mulig høylytt støtte til laget og pr i dag e den beste løsningen etter mitt syn og samle troppene.

purolatino

Helt enig at inngangen midt på SS aldri skulle vært der, dett må vi unngå på den nye tribunen, tror det med aldergrense på enkelte seksjoner og felt kan være bra,. Synes 18.år aldergrense på nye SS kunne vært bra.
Sjøl kunne eg ønsket en aldergrense på 20.år, men då blir det vel ramaskrik.
Synes Bataljonen burde begynnt å jobbe med et alternativ til de unge som vil synge, de under 18.år.

Mr_Soma

Grunnen til at mange,gode gamle, SS-slitere har flyttet over til Hansa er jo nettopp pga dette <<fjortisdritet>> som har inntatt SS.

Jeg skjønner de jævlig godt faktisk.

Om jeg var godt over 40,hadde barn osv, hadde jeg aldri giddet å stå på SS sammen med disse såkalte fjortisene som enten er så fulle at de ikke vet hvor de er,eller har snuten godt plantet i mobilen.

Da hadde jeg heller gjort som de, flyttet kameratgjengen bort i Hansasvingen!

Om alle nå skal samles der borte, så får vi denne "fjortis-eimen" etter oss igjen!

La det være som det er!

SS blir garantert bedre med den nye Stadion,når vi slipper denne håpløse inngangen som deler opp feltet,sånn at alle står samlet!

Hele problemet ligger der.

Er knall med liv på alle tribuner - sånn skal det være!

enavgutta

Apostlenes Røde Gærninger får den nye tribunen i Klokkesvingen :-D

brannfrik

mr_soma: å mene at problemets kjerne ligger i sprekken som deler opp ss i dag blir bare for lettvint. stemningen var dårlig allerede før den innangen var påtenkt og det vet nok du like godt som meg. den inngangen og oppdelingen med "fjortisfelt" osv var et ærlig og redelig, men desverre nokså mislykket forsøk på å bedre stemningen på ss.

aldersgrenser er og en løsning som faktisk kan fungere godt, selv om eg egentlig ikkje tror det e alderen som e selve problemet. problemet vårt e primært at vi på ss ikkje greier å holde trøkket oppe over lenger tid når det bikker litt imot og då mener eg vi trenger en slags hard kjerne som kan holde livet i gang som e større enn der e pr i dag og lettere å organissere, og det e lettere å greie på en sittetribune som for eksempel hansa der mulighetene e gode fordi det allerede finnes mange syngende supportere der.

purolatino

Med et nytt og større Store Stå m/seter og sesongkort priser der etter, VIPS så stiger gjennomsnitts alderen i været, tviler på at 13-18.åringer har råd til å kjøpe seg sesongkort, et nytt Store Stå med 18, helst 20.års grense ville vært fantastisk,en tribune for og av mannfolk!!! (og kvinner da)

grei

Selv Bastionen klarer Ã¥ lage mer liv enn Store stÃ¥,  som kampen mellom Lyn og RBK viste.  Det er ikke fordi Bastionen er flere, men de er livligere, de har en bedre plassering, og det er mer gjenklang i tribunen deres. Store stÃ¥ er en udugelig tribune.

Men det virker lite gjennomtenkt Ã¥ ville flytte bort pÃ¥ Hansa, nÃ¥r  det skal bygges flunkende nye fete tribuner. Hansa vil bli en middelmÃ¥dighet i forhold til de nye og bratte tribunene som slipper bÃ¥de etasjer og stolper. De vil forhÃ¥pentligvis ogsÃ¥ ta vare pÃ¥ lyden pÃ¥ en helt annen mÃ¥te enn Hansa.

Kanskje vil Hansas relative kjiphet nettopp bidra til å gjøre den mer attraktiv for syngende fans- som tradisjonelt velger seg/tildeles billigere plasser. Vi som er på Hansa i dag kan jo i såfall trekke bort på den nye langsiden, så har man byttet om. Høres egentlig ut som en grei løsning...

Xminator

Som jeg sa i en annen tråd nettopp:

Det er bare tull å flytte til Hansa så lenge Brann har signalisert vilje til å la "BBB-feltet" (heretter kalt SS) bli på nordre langside. Det finnes ikke bedre plasser for de syngende supporterene. Enkelt og greit. Og med bedre fasiliteter og noe bedre armslag regner jeg med at en god del av emigrantene kommer tilbake.

Det er foresten litt naivt å ukritisk dømme stemning ut fra en tv-sending. Hvor godt de ulike gruppene høres er totalt avhengig av hvor mikrofonene blir plassert, og hvordan lyden mikses inn i sendingen. Det er fullt mulig å skape inntrykk av at 15 tilreisende synger ut 500 hjemmesupportere - på TV.

KennethS

Quote from: "[bat"]Slik som storestå har utviklet seg er det jo egentlig ikke rart at mange av oss har flyttet over til Hansa. Tror nok mange på øvre Z kommer til å være ganske misfornøyd med en "sammenslåing" av SS og Hansa.

Nå vet eg ikkje ka du sikter til men det virker jo som de fleste velger den enkle løsningen. Med engang det skjer noe på SS som mange tydligvis e imot så e løsningen og stikke med halen mellom beina istedenfor og være med og ta et tak. Kan tenkte meg at det har med "fjortis" invasjonen som har vært på ss de siste årene. De fleste klubber har det "problemet?" men de klarer og løse det på fornuftige måter. Nei dette e skremmende utvilkling på tanke på fremtiden.
tå på Brann

TERD

Quote from: "KennethS"Nå vet eg ikkje ka du sikter til men det virker jo som de fleste velger den enkle løsningen. Med engang det skjer noe på SS som mange tydligvis e imot så e løsningen og stikke med halen mellom beina istedenfor og være med og ta et tak.

Hvorfor i alle dager skal gode, (voksne?) supportere gidde å gjøre noe når det finnes gode alternativer på Hansa. Dersom SS ønsker å være en like viktig faktor som de er i dag, må de sørge for å iverksette tiltak som gjør det attraktivt å være en del av SS.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

naitsirk

Vil ikkje ss måtte flytte til hansa uansett under bygginga av nye stadion?

Nixon

Quote from: "naitsirk"Vil ikkje ss måtte flytte til hansa uansett under bygginga av nye stadion?

Det er jo ikke bare å flytte til Hansa. Flust av folk her som har partoutkort.
Ellers skal vel tribunen bygges stort sett utenom sesongen. Og hvis ikke er det jo god plass i Klokkesvingen.
Rød makt på Hansa!

naitsirk

Ja stemmer det nixon, klokkesvingen vil vel bli frerdig te neste sesong.

E ein av dei som har partoukort på nedre hansa, og har lagt merke te at me ikkje høyrer ss lenger.

Synst hansa idag e vel so bra.

enavgutta

Men Hansa høres, og det er vel det viktigste :-D

Plekter

Quote from: "enavgutta"Apostlenes Røde Gærninger får den nye tribunen i Klokkesvingen :-D

Ja takk! Men det skal da være flere enn 78 sitteplasser der?

enavgutta

Har dere 78 medlemmer? Husker da dere startet opp, da var det ganske livlig borte i gamle Klokkesvingen. Hvor er det blitt av dere nå ?

Plekter

Vi står gjemt blant BBB-medlemmer på Store Stå. Eneste stedet vi fikk ståplasser med sesongkort...

viks

Klokkesvingen er vel ikke ferdig på en god stund enno, er vel søndre langside, som utbygges til høst/vinteren?

Akustikken på Hansa er vel ikke den beste så lenge klokkesvingen er åpen?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Robbie Winters

Det kommer til å bli konge når vi får "lukket" stadion ja. Da kan Klanen bare gå å legge seg :-)

Northside

Herregud! Det høres så ufattelig idiotisk ut når folk påstår at Hansa e vell så bra som ss!
Kan ikke folk slutte å si det? Det blir det samme som at nissen e rosa og kommer hver palmesøndag.
Hansa starter nesten ingen sanger, de sangene de start er enten "byen e Bergen" eller "heia Bran klapp klapp"
I tillegg så synger de KUN når Brann har medgang eller det e ganske spennende.
Greit, de synger bra når de først får med hele hansa men det skjer ikke ofte så du kan IKKE sammenligne disse to tribunene.

Nixon

Helt enig! Hansa synger rett nok bedre enn SS når vi først trøkker til. Men vi gjør det veldig sjelden. Så SS har, som de alltid har hatt, hovedansvaret for stemningen på Stadion.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Og de av oss som fremdeles står på SS (en gang i blant ihvertfall) må få lov til å bite negler. Og man synger ikke bra når man biter negler. Og bite negler gjør man på 2-3 til Brann :p

johsmag

Ok, jeg ser at mange gleder seg til den nye tribunen og tror det vil bli bedre av den grunn. Det tror nok jeg og, men jeg er en mye større tilhenger av kortsider. Der er tribunene ikke like avlange som langsidene. Dette gjør at det blir en mer sentralisering av supporterene. Det gjør at sangene blir mye mer samstemmte og det ser mye tøffere ut med kaos tifo osv.

Så hvis dere ikke er fornøyde med hansa tribunen så har jeg et forslag som kanskje vil få mange til å gape: hvorfor ikke samles i den nye klokkesvingen?

krøvel vellevold

Quote from: "johsmag"
Så hvis dere ikke er fornøyde med hansa tribunen så har jeg et forslag som kanskje vil få mange til å gape: hvorfor ikke samles i den nye klokkesvingen?[/quote

Nei huff! Det har skjedd før, og det kan skje igjen: SOL. I øynene. Nei takk!
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "johsmag"
Så hvis dere ikke er fornøyde med hansa tribunen så har jeg et forslag som kanskje vil få mange til å gape: hvorfor ikke samles i den nye klokkesvingen?[/quote

Nei huff! Det har skjedd før, og det kan skje igjen: SOL. I øynene. Nei takk!

hehe, men det vil ikke skje ofte :wink:

Brannfrelst

Veldig smart å plassere seg i nye klokkesvingen der som bortesupporterene skal komme :wink:
Nedre Hansa burde vert et bra alternativ synes eg. Selv om det mister mye av sjelen.
2.10.07-Gullet kom hem!

HansaZ

Dersom jeg skal dele min erfaring etter utallige turer til England så må jeg si at å samle syngingen på en tribune er det beste. De aller fleste gangene hele stadion er med der borte er pga at trøkket fra "hovedsyngetribunen" blir såpass stort at hele stadion følger etter. Flere små grupperinger fungerer sjeldent etter min erfaring.

Tror nok, som flere andre sier at en delvis delt løsning på Hansa hadde vært det beste. De yngre får en nedre del, gjerne med billigere plasser, og de eldre på øvre del. Vi vil da også få en naturlig deling av fjortisfaktoren pga av pris, noe som vi ser tendenser til i dag med Store Stå.

Botch

Hvis jeg har forstått riktig så vil ikke hjørnene på hanse bli lukket når ny stadion kommer, og da burde vel Klokkesvingen ha best potensial hva angår akustikk og trykk.

Når det gjelder synging på SS og Hansa så syntes jeg det er bra at man synger mer rundt på hele stadion. Flere syngende på Hansa fører til at folk som vanligvis ikke synger også synger mer. Og jeg tror på sikt dette vil føre til allsang rundt hele stadion.
Hvis da SS i tillegg synger bedre og høyere vil de syngende rundt på de andre tribunene synge med, og dra med seg folk som da ikke synger stort til vanlig.

Med ny stadion vil akustikken og atmosfæren uansett bli mye bedre. Utfordringen slik jeg ser det ligger hos SS. Og den går ut på å få bedre organisering og mer trykk.
Gjør det og resten av stadion vil følge etter.

-Botch

TcK

Er det ikke en "familie-del" på Hansa eller noe sånt? har aldri sett en kamp derfra, så jeg vet ikke helt.. Men tanken slo meg da jeg så "color line stadium" (mange andre stadioner har det også ja..), med sitteplasser ned til gresset.. "Gamle SS" blir fylt av familier, mens Hansa blir den sykeste svingen i Norge med den salige blandingen feltz-gutter og hele bataljonen i ekstase..

Brann burde da kanskje søke til NFF om å få spille samtlige andre omganger mot hansa-svingen.. :p

tck
Jesus elsker alle barna

Xminator

Beste plassering er helt klart på langsiden. Om folk blir sykere av å stå i svingen vet jeg ikke.

Go Up