• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forsvaret

Started by Kristin, May 10, 2005, 14:47:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kristin

såg på brann treningen i dag at dei fire bakerste mennene var igjen etter trening og spilte en del pasninger,,, tilfeldigt eller?
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

panZer micky

Quote from: "Kristin"såg på brann treningen i dag at dei fire bakerste mennene var igjen etter trening og spilte en del pasninger,,, tilfeldigt eller?

AlexS

Ser dere Brann-kamper? Bjarnason har vært en av Branns desidert beste spillere så langt denne sesongen. Ikke bare har han fjernet disse håpløse og unødvendige feilene han tidvis briefet med foregående sesong, men mannen har jo også begynt å involvere seg i det offensive spillet. Soma på den annen side, har vært den store skuffelsen. Ikke bare så langt i eliteserien, men vi så nedadgående tendenser allerede i flere av Royal League-kampene tidligere i år. Soma var fantastisk i fjor - ingen tvil om det - men hvor lenge kan Ragnvald prestere langt under pari og allikevel få tillit som midtstopper? Det går etter min oppfatning bare ikke lenger. Da er det bare så innmari synd at vi ikke har en fullverdig ersatter - Kalvenes kan riktignok spille midtstopper, men er best som venstreback. Og det irriterer meg helt sinnssykt at vi ikke signet denne afrikanske midtstopperen som var på prøvespill i oppkjøringen til sesongen. Man blir ikke betegnet som en av de beste midtstopperne i den øverste divisjonen i østerrike for ingenting. I tillegg så besitter denne spilleren visstnok stor fart, noe vi ikke akkurat har flusst av i forsvaret. Men, men. Noen er bare skeptiske.

Nixon

Men jeg føler meg mer trygg når det var de fire bakerste mennene som var igjen etter trening...
Rød makt på Hansa!

Alexåsane

Svakest i forsvaret så langt i år er Soma og hanstveit. Best er Bjarnason, cato har spilt helt OK.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

naitsirk

ein liten opplysning.
I fjor slapp brann inn 40 mål og scora 46

So langt i sesongen ligg me ann te 1,3 mål per kamp(feil veg), og med 1,8 (riktig veg)
Da vil gje oss ein målforskjell på ca 47-34

So forsvaret slepp ikkje inn i bøtter og spann.

Men er enig i at forsvaret ikkje har vore på sitt beste og eg meiner at da e der mim bør henta folk

panZer micky

Quote from: "AlexS"Ser dere Brann-kamper? Bjarnason har vært en av Branns desidert beste spillere så langt denne sesongen. Ikke bare har han fjernet disse håpløse og unødvendige feilene han tidvis briefet med foregående sesong, men mannen har jo også begynt å involvere seg i det offensive spillet. Soma på den annen side, har vært den store skuffelsen. Ikke bare så langt i eliteserien, men vi så nedadgående tendenser allerede i flere av Royal League-kampene tidligere i år. Soma var fantastisk i fjor - ingen tvil om det - men hvor lenge kan Ragnvald prestere langt under pari og allikevel få tillit som midtstopper? Det går etter min oppfatning bare ikke lenger. Da er det bare så innmari synd at vi ikke har en fullverdig ersatter - Kalvenes kan riktignok spille midtstopper, men er best som venstreback. Og det irriterer meg helt sinnssykt at vi ikke signet denne afrikanske midtstopperen som var på prøvespill i oppkjøringen til sesongen. Man blir ikke betegnet som en av de beste midtstopperne i den øverste divisjonen i østerrike for ingenting. I tillegg så besitter denne spilleren visstnok stor fart, noe vi ikke akkurat har flusst av i forsvaret. Men, men. Noen er bare skeptiske.


mente de to siste kampene hvis du klarer å lese det med øynene du har fått utlevert. Forsvaret har spilt under pari :evil:

TERD

Jeg synes heller ikke Bjarnasson har vært så ille. Det er Soma som har vært den største skuffelsen, ved siden av Hanstveit.

Det at Soma oftere enn før har plasseringsfeil, skyldes nok formen. Uten at jeg vet det, innbiller jeg meg at plasseringsdyktighet ikke bare forsvinner sånn helt uten videre.

Jeg kunne imidlertid godt tenke meg å se Kalven som midtstopper; rask, taklingsdyktig og dødsforrakt.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

enavgutta

Hvor skadet er egentlig Kalven ? Ryktene vil ha det til at haner en helt legendarisk forsvarsspiller. Noen som har noen oppdateringer på situasjonen ?

AlexS

Quote from: "panZer micky"
Quote from: "AlexS"Ser dere Brann-kamper? Bjarnason har vært en av Branns desidert beste spillere så langt denne sesongen. Ikke bare har han fjernet disse håpløse og unødvendige feilene han tidvis briefet med foregående sesong, men mannen har jo også begynt å involvere seg i det offensive spillet. Soma på den annen side, har vært den store skuffelsen. Ikke bare så langt i eliteserien, men vi så nedadgående tendenser allerede i flere av Royal League-kampene tidligere i år. Soma var fantastisk i fjor - ingen tvil om det - men hvor lenge kan Ragnvald prestere langt under pari og allikevel få tillit som midtstopper? Det går etter min oppfatning bare ikke lenger. Da er det bare så innmari synd at vi ikke har en fullverdig ersatter - Kalvenes kan riktignok spille midtstopper, men er best som venstreback. Og det irriterer meg helt sinnssykt at vi ikke signet denne afrikanske midtstopperen som var på prøvespill i oppkjøringen til sesongen. Man blir ikke betegnet som en av de beste midtstopperne i den øverste divisjonen i østerrike for ingenting. I tillegg så besitter denne spilleren visstnok stor fart, noe vi ikke akkurat har flusst av i forsvaret. Men, men. Noen er bare skeptiske.


mente de to siste kampene hvis du klarer å lese det med øynene du har fått utlevert. Forsvaret har spilt under pari :evil:


Jeg har ikke øyner. Så det så.

Du skriver dog at du mener at Bjarnason bør benkes, noe som for er ufattelig tatt i betraktnings hans spill så langt denne sesongen - han var også forsvarets beste mot Glimt (sammen med Guntveit muligens) og hadde en kamp midt på treet i går. Skulle det være grunnlag nok til å benke en spiller som har storspilt i nærmest alle de foregående kampene? Jeg har stilt meg tvilende til hans kvaliteter og stabilitet tidligere, men det ser ut til at islendingen endelig har kvittet seg med disse feilene som tidligere har skilt ham fra å være en fantastisk midtstopper til å være en middelmådig midtstopper i eliteserien. Han har også som sagt, begynt å ivolvere seg mer i det offensive spillet...

Soma er selvsagt også god på å ivolvere seg offensive fremdeles, touchen og de lekre pasningene sitter som smørt enda, men når det skorter på plasseringsevnen så besitter ikke Soma den nødvendige farten til å kompensere dèt. Det så vi spesielt mot Glimt, Tromsø og tildels Molde-kampen - alle kampene der vi står ganske høyt i banen og presser motstanderen. På bortebane så står vi opplagt lavere i banen, noe som betyr mindre bakrom for modtstanderlaget å løpe i - da klarer Soma seg bedre - uten at det betyr at han storspiller - for det gjør han så definitivt ikke.

Xminator

Dette ordner seg. Det vil være synd å si vi har vert i en "flytsone" av sesongen. Tror ikke det blir verre enn dette. Så en 47-34 som noen antyder er ikke så totalt usannsynlig.

panZer micky

Ã¥ det sies av en arsenal fan. :shock:
det e kun ett lag alex. :x
BRANN.
Mener ikkje at bjarnason skal benkes men at hvis de fortsetter å slippe inn mål sånn at vi taper bør det få konsekvenser :evil:

Geir

Quote from: "enavgutta"Hvor skadet er egentlig Kalven ? Ryktene vil ha det til at haner en helt legendarisk forsvarsspiller. Noen som har noen oppdateringer på situasjonen ?


Legendarisk????
E han hundre år eller??
Har noen kamper på Sogndal, og noen få innhopp for Brann. Blir ikke legendarisk av sånt. Men at han er en god forsvarsspiller når han er frisk, det er sant.
ndelig SERIEMESTER

AlexS

Quote from: "panZer micky"Ã¥ det sies av en arsenal fan. :shock:
det e kun ett lag alex. :x
BRANN.
Mener ikkje at bjarnason skal benkes men at hvis de fortsetter å slippe inn mål sånn at vi taper bør det få konsekvenser :evil:


Hvordan vet du at jeg er Arsenal-supporter?

Uansett, hva har det med saken å gjøre?

Ellers så er jeg selvsagt enig med deg at svake prestasjoner bør resultere i konsekvenser. Men denne gang for Soma, ikke Bjarnason. Ingen på Brann skal ha klippekort - nå har Soma underprestert i såpass lang tid at han bør heve sitt spill betraktelig den kommende tiden, skal han fortsette som Brann-stopper.

ROSENBORGHATEREN

Soma bør få hvile et par kamper,sett inn klockhan vil gjøre en utmerket jobb.Ellers er det deilig å se(slippe å høre)forståsegpåere som har meninger om Håkon Opdal.Eg har sett han siden han var guttespiller,og nå ser det ut som han kommer for fullt!Endelig!!!!Hanstveit bør og få hvile et par kamper,han ser sliten ut.Når Haugen kommer i form igjen bør han også få spille,kanskje hvile scharner.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Kristin

Quote from: "Lurkin"


nei.. gikk bare forbi tilfeldig
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Botch

Har også lagt merke til at Hanstveit har vært svak. Samtidig har også Kvisvik vært svak, og jeg har fundert litt på om det kan ha noe med Andresen å gjøre.
I hjemmekampen mot BG hadde Kvisvik store rom og stod helt alene ute på kanten, men Andresen slo så å si konsekvent mot høyre.

I fjor hadde jo Haugen, Kvsvik og Hanstveit mange fine trekant kombinasjoner på venstresiden og jeg lurer derfor på om Haugens fravær har tatt bort litt av samkjøringen på venstrekanten? Hva tror folket?
Kan ikke forstÃ¥ helt hvorfor det skulle skje da det er liten tvil om at Andresen er like kapabel til finspill som Haugen.  Men noe er galt pÃ¥ venstresiden det er helt sikkert.

-Botch

Petter M

Venstresiden er mye dårligere i fjor men syntes kvisvik har vært bedre enn hanstveit. Hanstveit har ikke hatt de samme raidene fremmover som i fjor og kombinasjonene han hadde sammen med kvisvik. Dette har vært helt fraværende. Vet ikke om dette har med haugen/andresen å gjøre men det burde ordnes på. Derimot har høyresiden fungert bedre nå enn i fjor, og det kan være en fordel å ha gode kombinasjoner på begge sider og ikke bare venstresiden. Får vel se i dag hvordan kalvenes gjør det og kanskje han kan få sjansen fra start i tippeligaen.
K Brann Bergens stolthet

Go Up