• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kick and run

Started by andy, May 06, 2005, 17:46:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

andy

Brann har slitt forferdelig mot Kontringer og kick and run spill. Brann  har ikke sluppet inn et eneste mål i årets tippeliga som ble scoret gjennom etablert angrepspill. Det nærmeste har vel vært Enga som som i god Wimbeldon stil bare skyter inn i feltet og håper at den skal treffe Morten Berre. Kansje Brann skal begynne spille litt mer uforutsigbart?
Andy

*Soma kom og hjelp meg for bart e alt eg ser!*

Kristin

synes det virker som en litt rar taktikk at brann spiller seg framover med laget med mye bakover og tvers over,, og når hele laget er framme er det enkelt for motstanderene og bryte spillet å kjøre contring når vi har hele laget framme. alt går så treigt.
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Xminator

Ikke så veldig rart. Om dere så kampen mellom Odd og Aalesund, så spilte Odd også en del på tvers mot etablert forsvar (noe aafk stort sett var hele kampen). Teorien ligger vel i at man skal la motstander springe litt, og at medspillere skal kunne riste av seg markering. Alternativet er å pole den frem som vi gjør mot Tromsø og VIF. Eller pole frem slik VIF gjør mot Iversen.

Det krever ballsikre spillere (noe vi faktisk har :p) og bevegelse foran ballfører.

VIF (og 3/4 deler av tippeligaen) har en annen måte å vinne på. Man satser utelukkende på at motstander gjør en feil, for deretter å utnytte det lokale overttaket som naturlig kommer da.

Det er tidlig i sesongen enda. Vi har hatt skader på nøkkelspillere, og det er derfor ikke ideelt med tett kampprogram for oss. Vi har dradd med oss 7 poeng uten å ha vert i en "flytperiode". Det er ikke så hakkende galt og de dårlige periodene ikke blir verre enn denne.

Kristin

synes vi mangler fart! vi lar di etablere seg og det går bare så TREGT.
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

naitsirk

det blir sånn når miller og kvisvik spelar.

Såg mot bg at miller stoppa opp kvar gong og venta på folk so han kunne slå ein støttepassning

andy

Jeg tror ikke at problemet er at Miller og Kvisvik er treige og stopper opp hver gang de får en lang passning, jeg tror problemet er at begge vingene spiller slik. Vi kan godt bruke Miller og Kvisvik på kanten, men da helst kombinert av en rask spiller på andre siden.
Andy

*Soma kom og hjelp meg for bart e alt eg ser!*

Mick

Angående den stigende antallet lag som spiller såkalt "kick and run" fotball, her er en artikel fra dagbladet om en økende trend i "å vinne kamper med lange pasninger, godt hodespill og trøkk i feltet".

http://www.dagbladet.no/sport/2005/05/15/431811.html

Jeg er forsåvidt enig at denne spillestilen, spesiellt en aktiv bruk av kontringer har blitt veldig populært, det har jo Brann fått merke både mot Tromsø, Bodø glimt, Fredrikstad og Engen.  Vi er vel alle enige om at Engen ikke akkurat spiller fin fotball, men de vinner jo frem med det. Jeg vil ikke at Brann skal gi slipp på den tekniske passningsfotballen. MEn det ville kansje vært en ide å være mindre forutsigbare, feks som mot Fredrikstad i starten av kampen, når vi vekslet på ligge veldig lavt og høyt på banen. Forøvrig synes jeg også at bevegelsen kunne vært litt bedre i angrep til tider, fordi noen ganger er bevegelsen helt perfekt, men til andre tider står alle bare stille. Og det ender med at Scharner fyrer av en lompe fra 45 meter,  treffprosenten er vel ikke akkurat på hans side fra langt hold. I konklusjon: Brann hold på det tekniske, men alt må bli mer gjennomført, veksle mellom høyt og lavt trykk uten å blottlegge seg bak og for all del putte 100% sjangsene. Det er lenge siden Brann har vært helt stabile, men når Midtbanen og forsvaret begynner å få skjerpet kommunikasjonen og Robbie + Bengt kommer helt inn i gammel form så er jeg ganske sikker på at vi klarer å spille minst to gode kamper på rad.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Go Up