• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Offside???

Started by Eden, May 05, 2005, 22:36:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Eden

Eit lite spm.. Såg kampen på tv og då fekk eg sett situasjonen med d annulerte målet fleire ganga..
Scharner (?) skyte ballen mot venstre, ein B-G spiller blokkere sånn at ballen går mot høyre i staden for, og der står Winters som putte ballen i mål.
Kordan e dette offside??? Eg bare spør.. Håpe på positivt svar...!!

Nixon

Det er vel offside dersom Winters er i offside når ballen forlater Scharner. Da drar Winters fordel av at han står i offside selv om ballen er innom en B/G-spiller.
Rød makt på Hansa!

Hansakongen

Etter det jeg har hørt om de offside reglene er at vist ballen er innom en motstander å forandrer rettning da skal offsiden bli opphevet siden vi for ballen fra det andre laget... er min oppfattning av den omdiskuterte situasjoen

Lurkin

Det blir som jeg sier i Roy Helge Olsen tråden min.

Nei, reglene sier at offsiden oppheves hvis en motspiller er innom ballen på veien. Puntkum. End of story. Post mortem.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Skjer jo av og til at mål etter retur fra keeper blir annullert for offside da målskåreren står i offside når skuddet kommer. Da spiller det ingen rolle at ballen har vært innom keeper.
Rød makt på Hansa!

Ricky

Det er Lurkin som roter her.
Står du i offsideposisjon når en medspiller spiller ballen, og du drar en fordel av å stå i offside, så skal det vinkes. Om ballen endrer retning, treffer stolpen, sendes i retur av keeper eller hva det nå enn måtte være, har ingenting å si. Så det var dessverre en helt riktig annullering.

B.B.

Eg syns annuleringen e litt på kanten...

Glimt j.... tackler ballen fra Scharner til Winters. Scharner e på vei rett frem, mens Winters ligger langt ute til høyre... Syns situasjonen e tvilsom, vi kunne fort ha fått mål på den..

Men uansett har vi vel strengt tatt bare oss sjøl å takke for at det ble tap.. For en 1.omgang:)
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Xminator

Toa

offside... synd men sant
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

mobli

Jeg har ikke sett situasjonen, men utfra det som har blitt sagt her vil jeg si at det nok var offside utfra reglene (fra fotball.no):

Straffbar offside
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Pi_Meson

Quote from: "Lurkin"Nei, reglene sier at offsiden oppheves hvis en motspiller er innom ballen på veien. Puntkum. End of story. Post mortem.

Har ikke sett situasjonen, og kan ikke uttale meg om Winters var i offside når ballen ble spilt fremover fra medspiller. Var han det, skal det blåses, enkelt og greit. Det du skriver om at offsiden oppheves ved ballberøring fra motspiller er bare tull, og den regelen du nevner tror jeg du skal få problemer med å finne. Husk at straffbar offside oppstår i det ballen blir spilt fra medspiller, skaden er altså allerede skjedd før Glimt-spilleren er borti ballen.

erikdale

Jeg er fotballdommer (for å plassere meg som opinionsleder :P) og sitter i skrivende stund med ei tjukk regelbok foran meg.

Orker ikke begynne med lange sitat og slikt, men konklusjonen er sørgelig nok klar

OFFSIDE
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

abe78

Klar offside. Er det slik at man ikke lenger er i offside om motspiller er borte i ballen?? Da er jo det bare å satse friskt på dette da. Nei - det var klar offside desverre.
.og husk!

Eden

Bra d e folk her som e flinkare når d gjeld offside-regler og sånt enn d eg e.. =)
Har fått svar på d eg lurte på, så no e eg med.. Thx guys! =)

Lurkin

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Lurkin"Nei, reglene sier at offsiden oppheves hvis en motspiller er innom ballen på veien. Puntkum. End of story. Post mortem.

Har ikke sett situasjonen, og kan ikke uttale meg om Winters var i offside når ballen ble spilt fremover fra medspiller. Var han det, skal det blåses, enkelt og greit. Det du skriver om at offsiden oppheves ved ballberøring fra motspiller er bare tull, og den regelen du nevner tror jeg du skal få problemer med å finne. Husk at straffbar offside oppstår i det ballen blir spilt fra medspiller, skaden er altså allerede skjedd før Glimt-spilleren er borti ballen.

Ja, jeg har vel feil, men det var sånn før! DET er rett ;) For jeg levde meg inn i en regelbok fra nittitallet.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up