• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Dommere

Started by Lennono8, May 03, 2005, 14:30:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lennono8

Syntes egentlig den pågående dommerdebatten i Norge kommer alt for sent. Er ikke få ganger dømmingen på Stadion har vært håpløs. Er rett og slett et hån mot profesjonelle spillere og "profesjonelle" supportere at dommerne holder et slikt lavt nivå som de gjør i Norge.

Burde vel være muligheter for å få en profesjonell dommerstand.

Davy'en har skrevet et artig innlegg om sitt syn på dommersaken...
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article383880.ece

Grey

Kom tilfeldigvis over denne artige saken da jeg var inne på nifs.no og oversikten over dagens kamper.

Brønshøj - AB 2-4 --- Opprinnelig spilt 13.04.05 og endte 2-4, men må spilles på ny fordi dommeren glemte å vise ut ABs Kenni Olsen etter at spilleren hadde fått to gule kort.

Det er med andre ord ikke bare i Norge vi har tvilsomme dommere..
Maybe a Greyhound could be my way

Felt F forever

Har akkurat sett Terje Hauge dømme semifinalen i Champions League, og vi har i alle fall en dommer på høyt nivå... meget imponerende. Synd vi aldri får han...  :lol:

Lurkin

Synd at Hauge er fra Bergen.

Akk, sånn er det når alle de beste kommer fra Bergen.
Berømte Brann fra Bergen

Bolsen

No pleier jo Hauge å dømme bedre i utlandet enn her hjemme i Norge blir det påstått.

Sharpy

Quote from: "Lennono8"Er rett og slett et hån mot profesjonelle spillere og "profesjonelle" supportere at dommerne holder et slikt lavt nivå som de gjør i Norge.

Er det et lite stort hån mot en god dommer at han ofte må dømme spillere som løper i offside gang på gang, klager på opplagte dommeravgjørelser og generelt spiller håpløst, foran en gjeng idiotiske supportere på tribunen?

Uansett er jeg enig med deg at vi har sett vår del håpløse dommere på stadion opp gjennom årene, men jeg syns da det er litt morsomt når temperaturen stiger på tribunen etter en grusom dommeravgjørelse. Da føler jeg at jeg lever;)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Geir

Kan jo nevne at det var en rumensk dommer som dømte Lyn-Start, og jeg leste at han var den beste dommeren de hadde sett i en tippeligakamp på mange år.
ndelig SERIEMESTER

Lennono8

Hehe...Det er vel mer et hån mot oss supportere når håpløse spillere ikke kommer seg ut av offisden i tide.

Helt enig i at mye av sjarmen med fotball er når det blir stemning som følge av litt "feil" dømming. Men det er jo selvsagt mest sjarmerende når det går vår vei... Er vel mange som er enige at vi trenger litt bedre dommere?!

Trenger å finne en mellomting mellom den sjarmerende "europeiske" fotballen og den veldig kliniske amerikanske fotballen (ikke soccer), hvor alt er styrt og kontrollert ned til minste detalj.

mobli

Quote from: "Geir"Kan jo nevne at det var en rumensk dommer som dømte Lyn-Start, og jeg leste at han var den beste dommeren de hadde sett i en tippeligakamp på mange år.

Dette er jo en del av UEFAs dommerutvekslingssamarbeidprosjekt, og da er Norge og Romania utvekslingspartnere, tror jeg hadde en kommentar om at det kunne være en positiv ting tidligere. Og hvis Geir har rett, som han ofte har, så lover jo dette godt for fremtiden.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Go Up