• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjeldes disponeringer

Started by Professoren, May 02, 2005, 21:19:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Professoren

Får mannen et kick av å se hvor dårlig Brann-lag det er mulig å vinne med, eller er det blitt en personlig kamp å vise frem utskjelte Sanne? Kan ikke fatte hvor Miller taes ut til fordel for Sanne. Han hadde holdt lengre, det lyste misnøye av ham når han ble tatt ut.
Satt med hjertet i halsen på 2-1 og takker høyere makter for at det bare er lov å bytte ut 3 spillere. Ellers hadde vel spissene, Kvisvik, Andresen, Bjarnason og Soma også røket ut

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

enavgutta

Nettopp folkens ! Miller i 90 min mot Bodø / Glimt !

the-g-

realiteten er faktisk den at sanne gjorde et bra innhopp!
uenig med deg der mister professoren, men miller gjorde det ok han! han er helt klart et førstevalg på høyresiden..
he kick is not the fear of falling, but the urge to jump!

KennethS

tå på Brann

Mr_Soma

Grunnen til at han tok innpå Sanne var jo pga løpskapasiteten det finnes i de to stilkene av noen bein.

Han løp mye - gjorde en OK innsats.

Men Miller bør fortsette der mot Glimt! Uten tvil.....

kabelmann

Sanne har nok muligens blitt et lite prestisjeprosjekt for Mjelde. Når han først har hentet fyren fra Viking, og tilskuere atpåtil buer på han, så kan han ikke la han sitte på benken for evig og alltid. Nå er ikke Knudsen heller blant creme de la creme av fotballspillerne heller, men så sant han ikke er fullstendig ute av form så kan jeg ikke skjønne at ikke han kom innpå istedet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Professoren

Ja det er det med prestisjeprosjekt jeg tenker på. Sanne var ikke dårlig i dag, men han gjør det ikke bedre enn miller, og mjelde har brent seg på å sette inn Sanne tidligere. Selv om han gjør det bedre enn vanlig holder han dårlig tippeliganivå. Skal miller på liv og død byttes ut, så sette da heller innpå et ungt lokalt talent (Walde). Ikke flust av de, kjipt å miste de som er

BL

Må huske på at Miller ikkje er den som er best trent av spillerne, så at han blir byttet ut tror eg er lurt med tanke på alle kampene som kommer fremover.
Hansa-
Felt Z

megleren

Noe som dere bør tenke på her? Om Mjelde sitter innpå Sanne eller Knudsen så burde dere i stedet for å kritisere Mjelde heller heie på guttene som kommer innpå.. Det er en skam at vi buer eller piper på våre egne. Og Mjelde kan og ser mer på foppball enn 99% av klovnene som sitter her innpå og leker klok. At dere i det hele tatt stiller spørsmål med Mjeldes disponeringer av laget våres, Forundrer meg stort? Hva tror dere at dere er her inne?
r og blir et sittesvin på Hansa

the-g-

faktisk enig med siste mann her, unødvendig å rette fokus mot høyrevingen etter en god lagmessig gjennomført kamp! virker som om enkelt individer her har usedvanlig lyst etter å henge ut å kritisere.. og ikke kom her med konstruktiv kritikk preiket...
he kick is not the fear of falling, but the urge to jump!

KEO

Quote from: "the-g-"faktisk enig med siste mann her, unødvendig å rette fokus mot høyrevingen etter en god lagmessig gjennomført kamp! virker som om enkelt individer her har usedvanlig lyst etter å henge ut å kritisere.. og ikke kom her med konstruktiv kritikk preiket...


Det er jo en grunn for det, noen her inne forguder jo Miller så mye at de hadde foretrukket at han spilte i 90 min, istedenfor 3 poeng.  det er ikke langt fra sannheten
Nu kør vi!

Sharpy

Bare for å opplyse en stakkar som kun fikk med seg siste halvtimen av kampen, kan noen av dere som holder dere noenlunde upartiske og saklige fortelle meg på en nøktern og gjennomtenkt måte hvordan Miller gjorde det på kanten i dag?

Jeg merker meg at Dagbla slår til med en 3er, mens VG gir ham en 6er...

Ja, også begynner jeg å bekymre meg litt for Kvisvik, for han var usedvanlig blek (igjen) den halvtimen jeg så ham i dag...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

B.B.

Miller gjorde en god kamp! Var kanskje ikkje like synlig som eg hadde håpet, men det kom ihvertfall en etterlengtet effekt ut av det hele:

I første omgang kom sikkert over halvparten av angrepene på vår høyreside. Tidligere har vi konsekvent kjørt gjennom midten og på venstre. På høyre har vi nesten uten unntak kun angrepet når Knudsen har tacklet til seg ballen! Syns det var meget positivt at spillet nå ble mer variert. Dessuten e jo Miller artig å se på, og så ballsikker.....

Når det gjelder byttet med Miller og Guntveit så syns eg det var greit.. Gunn e småskadet og Miller holder ikkje mer enn 60 minutter. Synd å si det, men sånn e ståa. Har sett det i alle kamper kor han har spilt på midtbanen. Etter ca. 60 minutt så e han kjørt. Då e det bedre å få inn friske bein. Syns Sanne klarte seg greit når han kom inn.

Det siste byttet derimot, forstod eg lite av. Regner med det var for å trygge, men forstår det allikevel ikkje, kanskje like godt at ikkje eg trenar Brann:)

Ellers var det godt å se MA ta kommandoen på midten. Selv dere som hardnakket har hevdet at Miller bør spille sentralt istedet for MA må vel innse at denne mannen er viktig for vårt lag. Midtbanen fungerer mye bedre. Scharner blir mer synlig og er mer bevegelig og laget blir farligere.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Xminator

Vi starter med det beste laget. Miller gjør en god kamp, og trenger ikke kollektivet like mye som Knudsen for å prestere. Bør være klart førstevalg om ikke Andresen blir skadet, da er det tilbake som sentral midt om ikke Haugen snart er tilbake.

Byttet kommer på rett tidspunkt. Sanne gjør ett bra innhopp, og virket mye mer uredd i duellene. Det er der det må begynne. Man skal virkelig være kritisk for å kritisere Mjelde for byttene.

Professoren

Hvis dere ikke skjønner at Sanne er en spiller som gjør Brann dårligere, så er det vel på tide å åpne øynene. Hvorfor Mjelde tar ut en god spiller med en dårlig på et kritisk punkt i kampen er det jeg kritiserer. Det er en unødvendig sjanse å ta. Vi er ikke med i RL lengre grunnet slike tåpelige bytter (Vif i vestlandshallen).
Hvem jeg tror jeg er siden jeg kritisere Mjelde? Tja, en som sier sine meninger på et åpent diskusjonsforum? Skal også være sagt at jeg aldri har pepet på egne spillere, heller ikke Sanne. Men å sette spørsmålstegn ved at en dårlig fotballspiller (i forhold til tippeligastandard) gang på gang får tillit fremfor unge talenter er faktisk på sin plass

Xminator

Og det er en mindre sjanse å ta å holde en tydelig sliten Miller på banen? Da stiller jeg store spørsmålstegn ved fotballkunnskapene til Professoren.

Byttet kommer til rett tid, og av de på benken rett mann. Det er sikkert en god grunn til at Knudsen ikke blir satt inn, uten av du eller jeg kjenner detaljene. Det svekket ikke Brann, styrket Brann defensivt, og Sanne gjorde livet surt nok for deres venstrekant til at de ikke kjørt angrep den veien. For det var på vår venstreside målet kom, og det var på vår venstreside de 2 andre sjansene Aalesund hadde kom. Og etter 2-1 var ikke Aalesund med i kampen i det hele tatt. Taktisk (nesten)perfekt gjennomført.

Professoren

Tydelig sliten? En spiller som er misfornøyd med å bli tatt ut har mer å tilføye i mine øyne. Men i stedet for å henge oss opp i at Miller går ut, hvorfor kommer ikke Walde eller Knutsen inn? Hvorfor velger Mjelde Sanne gang på gang? Nå er ikke jeg tilstedet på Branns treninger, men ut i fra kampene er Sanne dårligst av de tre. Så får du bare mene at jeg har dårlige fotballkunnskaper. Jeg mener det likefullt.

Xminator

Skal Sanne dømmes etter tidligere prestasjoner? Eller skal han dømmes ut fra prestasjonen mot Aalesund? Jeg mener det siste, og selv i etterpåklokskapens lys er det ett korrekt bytte. Da er det direkte usaklig å komme drassende med "dårlige kamper tidligere". Om Miller er missfornøyd med å bli tatt ut eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Han var sliten, og på vei ut av kampen.

naitsirk

Enig med Xminator. Sanne leverte eit meget solid innhopp.

Professoren

Poenget med å dra inn tidligere dårlige kamper, er hva som er Mjeldes utgangspunkt når han velger å sette inn Sanne, i stedet for Knutsen. Altså, hva tenker Mjelde der og da? Når du så kampen, tenkte du "Oj, Sanne kommer inn, det var nok et klokt bytte" eller var du misfornøyd?
Nå gikk det bra, og poenget mitt er ikke å kritisere Sanne ut i fra kampen i går, men hva Mjelde tenker, derav overskriften.
Jeg ble i allefall irritert på Mjelde, og priser meg lykkelig over at det gikk bra

Xminator

Ut i fra det Sanne presterte i innbyttet sitt er eneste konklusjon at Mjelde vet bedre enn både deg og meg hva som var det beste byttet for Brann. For like lite som Sannes prestasjon skal dømmes for kamper spilt flere uker tilbake i tid, så skal ikke Mjeldes prestasjon dømmes ut fra hva en spiller gjorde flere uker tilbake i tid. Mjeldes vurdering skal dømmes ut fra spillerens prestasjon i denne kampen. Ikke magefølelsen din eller min i det byttet foretas.

Willy Wonka


Professoren

At Sannes selvtillit skal bygges opp på bekostning av Brann, selv om han fikk hard medfart på stadion er jeg uenig i. Og farten til Sanne er i mine øyne oppskrytt. Og om han så har fart så hjelper det lite når han ikke er bedre med ballen enn han er

Xminator

Nå skal du ikke spore av Professoren.

Hva i Sannes innhopp var det som diskvalifiserer som sportslig forsvarlig?

Om svaret er magefølelsen din så er det i beste fall j***** usaklig.


Willy Wonka

Quote
At Sannes selvtillit skal bygges opp på bekostning av Brann, selv om han fikk hard medfart på stadion er jeg uenig i. Og farten til Sanne er i mine øyne oppskrytt. Og om han så har fart så hjelper det lite når han ikke er bedre med ballen enn han er


Det er der du og Mjelde er uenig, og takk for det.

Professoren

Quote from: "Xminator"Nå skal du ikke spore av Professoren.

Hva i Sannes innhopp var det som diskvalifiserer som sportslig forsvarlig?


Spore av? Skjønner ikke hva du snakker om. Når Mjelde gjør byttet der og da er utgansgspunktet hans Sannes innsats i tidligere kamper, som etter min mening er heller slett. Det er kritikken min er rettet mot. At det gikk bra denne gang var det ingen garanti for, og dersom Sanne nok en gang hadde levert en dårlig kamp og det bare hadde blitt 1 poeng tipper jeg Mjelde hadde gjort det samme en gang til. Det er det jeg ikke forstår!
Har du en spiller som leverer dårlig over lenger tid hvorfor gir du han fornyet tillit gang på gang?

bernu

Et litt morsomt poeng i går.... alle driver og skryter av farten til Sanne... men har vi noengang sett den ? I går ble han fraløpt 3 ganger av backen til Aalesund, selv om backen sprang med ball !! Ikke mye sprintertakter over Sanne der ....
Men ellers gjorde han et godt innhopp  i går. Selv om han tydligvis springer mye fortere på trening enn i kamp ;)
HANSA - Z

Xminator

QuoteNår Mjelde gjør byttet der og da er utgansgspunktet hans Sannes innsats i tidligere kamper,


Nei, det er ikke bare tidligere kamper, det er også generel følelse med hvor formen ligger for Sanne, hva han har prestert på trening, og ikke minst en totalvurdering av de som sitter på benken opp mot kampbildet i det byttet foregår og forventet utvikling av kampen.

Og det bringer oss til:
Quotesom etter min mening er heller slett


Din magefølelse i det byttet går er totalt uten betydning. Og at du retter kritikk mot ett bytte som selv i etterpåklokskapens lys er riktig er direkte useriøst.

Professoren

Quote from: "Willy Wonka"
Quote
At Sannes selvtillit skal bygges opp på bekostning av Brann, selv om han fikk hard medfart på stadion er jeg uenig i. Og farten til Sanne er i mine øyne oppskrytt. Og om han så har fart så hjelper det lite når han ikke er bedre med ballen enn han er


Det er der du og Mjelde er uenig, og takk for det.


At du setter Sanne foran Branns beste er urovekkende spør du meg. At Sanne er rask og god med ballen skal du og Mjelde få mene hvor mye dere vil, men det er nok av folk som ser det annerledes

Xminator

Så hvem ville du satt innpå da?

grei


bernu

Sanne er ihvertfall aldri rask i kamp ;) Men han springer sikkert som et lyn på trening.... he he he
HANSA - Z

Professoren

Quote from: "Xminator"
QuoteNår Mjelde gjør byttet der og da er utgansgspunktet hans Sannes innsats i tidligere kamper,


Nei, det er ikke bare tidligere kamper, det er også generel følelse med hvor formen ligger for Sanne, hva han har prestert på trening, og ikke minst en totalvurdering av de som sitter på benken opp mot kampbildet i det byttet foregår og forventet utvikling av kampen.

Har nevnt tidligere at jeg ikke ser Sanne på trening, så skal ta høyde for det. Hva var det med denne kampen som gjorde at Mjelde forventet at Sanne skulle spille så mye bedre enn tidligere? Eller syns du han har gjort det bra tidligere?

Og det bringer oss til:
Quotesom etter min mening er heller slett


Din magefølelse i det byttet går er totalt uten betydning. Og at du retter kritikk mot ett bytte som selv i etterpåklokskapens lys er riktig er direkte useriøst.

Professoren

Ser ut som deler av svaret mitt kom midt inne i ditt svar, ikke meningen.
Hvem jeg heller ville hatt innpå? Det har jeg vel nevnt flere ganger allerede. Og som flere her påpeker: har noen faktisk sett farten til Sanne? Har sett Sigurdsson sin, så lasse olsen og molskred sin i går, men Sanne sin?

Xminator

Sier jeg noe om farten til Sanne? Jeg bare konstaterer at Sanne gjør ett godt innhopp, og som en konsekvens av dette er innbyttet riktig, og ditt spørsmål ved Mjeldes disposisjoner er på grensen til useriøst.

Nixon

Jeg mener forsåvidt også at Sanne gjør et greit nok innhopp. Men jeg kan ikke se at han skal ha en fremtid i den røde drakten. Og da kunne Mjelde godt puttet innpå noen som kanskje har det. Slik som Storesund eller Walde.
Rød makt på Hansa!

SeTrE

I gårsdagens kamp fikk vell alle slik vi ønsket...Et brann lag som styrte kampen og spilte langs bakken og charlie miller på høyrekanten....

Dette var utrolig deili og se at mjelde tar til fornuft og sier at Miller er for god spiller til og ha på benken...(noe vi miller elskere har sagt hele tiden;)

Vil faktisk påstå at Høyresiden var MYE bedre en venstre siden igår....Og det  er veldig mange kamper siden sist...

Men jeg må si jeg blir mer og mer imponert over Martin andresen...Fy faen for en SPILLER vi har fått...Se på den autoriteten han får inn på midten...Styrer og slår passninger som ingen andre i eliteserien...
Som igjen fører til at Scharner får bruke sin enorme gjenombrudds kraft...

Nå får vi bare håpe Brann fortsetter der vi var igår, da tror jeg ikke et lag kan stoppe oss...

SeTrE

Quote from: "Nixon"Jeg mener forsåvidt også at Sanne gjør et greit nok innhopp. Men jeg kan ikke se at han skal ha en fremtid i den røde drakten. Og da kunne Mjelde godt puttet innpå noen som kanskje har det. Slik som Storesund eller Walde.

Nixon

Storesund og Walde har vel stagnert litt de siste årene og blir vel kanskje ikke lenger regnet som supertalenter. Men historien er full av spillere som først slår gjennom når de er 22-23 år. Men for at disse to skal gjøre det samme er de avhengig av å få spille litt. Helst mye.
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Jeg konstaterer følgende:

Miller viser seg verdig som førstevalg på høyrekanten.

Sanne har god kondisjon, men blir nok oppløpt 3-4 ganger folkens. Har en fin finte hvor han kommer seg igjennom, men da forstår han ikke selv at han er igjennom og sleiver ballen avgårde. Se kampen en gang til folkens..

Andresen blir kaptein neste år.

SeTrE

Quote from: "Nixon"Storesund og Walde har vel stagnert litt de siste årene og blir vel kanskje ikke lenger regnet som supertalenter. Men historien er full av spillere som først slår gjennom når de er 22-23 år. Men for at disse to skal gjøre det samme er de avhengig av å få spille litt. Helst mye.



Da foreslår jeg her og nå at de leies ut til Løv HAM;)

Kan være bra for de og få en sesong i 1 divisjon...

Xminator

Om stallen hadde vert bred nok, null problemer, utleie. Slik det er nå er ikke stallen bred nok, er overrasket over at man lot Ystaas gå på utleie. Walde har vel etterhvert fått "skadehistorie", og hadde nok vert på innbyttelisten til Mjelde ganske ofte om han var skadefri over tid. Storesund har vel sagt han legger opp om han ikke får gjennombruddet denne sesongen. Ett standard Brann-"problem", der utfordrerene ikke er tålmodige nok. Storesund er jo rene ungdomen enda, og kan Haugen kan Storesund.

Sanne og Knudsen er stallfyll, nyttige spillere, men ett klart styrketegn om de sitter benken, og den dagen de ikke er der engang har vi en rimelig solid stall.

SeTrE

Quote from: "Xminator"Om stallen hadde vert bred nok, null problemer, utleie. Slik det er nå er ikke stallen bred nok, er overrasket over at man lot Ystaas gå på utleie. Walde har vel etterhvert fått "skadehistorie", og hadde nok vert på innbyttelisten til Mjelde ganske ofte om han var skadefri over tid. Storesund har vel sagt han legger opp om han ikke får gjennombruddet denne sesongen. Ett standard Brann-"problem", der utfordrerene ikke er tålmodige nok. Storesund er jo rene ungdomen enda, og kan Haugen kan Storesund.

Sanne og Knudsen er stallfyll, nyttige spillere, men ett klart styrketegn om de sitter benken, og den dagen de ikke er der engang har vi en rimelig solid stall.



Jaa, skjønner at dette er grunnen til ikke å leie ut...

Men brann må jo tenke litt langsiktiig på disse to guttene, og vi har sanne Klock knudsen og dylan som alle er før disse spillerne i køen om å komme inn på et brann lag....

Sååå ser ikke noe problem med og leie disse to ut...

Ystaas tviler jeg på at vi får se mer i brann drakta;)

Xminator

Ystaas hadde vert "kjekk å ha" nå som Miller er (om)omskolert til midtbane igjen ;)

SeTrE

Quote from: "Xminator"Ystaas hadde vert "kjekk å ha" nå som Miller er (om)omskolert til midtbane igjen ;)



Tja, vejt ikke om jeg er helt ening med deg....Ingen KJempe fan av ystaas for og si det sånn, får håpe gutta på topp holder seg skade fri, også håper vi på en dylan som tar vare på sjangsen neste gang han starter.....

bernu

Jeg så Løv-Ham - Sogndal på søndag..... og Ystaas var MINST like dårlig som han var på slutten i Brann i fjor høst. Håper han blir værende i Sogndal i mange år til ;)
HANSA - Z

TERD

Quote from: "Xminator"Sier jeg noe om farten til Sanne? Jeg bare konstaterer at Sanne gjør ett godt innhopp, og som en konsekvens av dette er innbyttet riktig, og ditt spørsmål ved Mjeldes disposisjoner er på grensen til useriøst.


Må bare si at du virker temmelig ensporet, Xminator. Du har mye misforstått supporter i deg, det skal du ha.

Det kan jo ikke være slik at det å være uenig med Mjelde skal bli kalt  useriøst. Du kan ikke konstatere at Sanne gjorde et godt innhopp, fordi det er flere, inkludert meg, som ikke mener det samme. Hvem har rett?

Det er heller ikke nødvendigvis slik at det er kvaliteten på Sannes innhopp som er avgjørende for kritikken mot Mjelde. Jeg mener at Sanne har fått nok sjanser til å vise seg frem, og for en stor grad mislykkes. Selv om jeg ser at Sanne på en ekstraordinær dag kan ha et ok innhopp, vil jeg likevel være uenig i at så skal skje, fordi andre bør få sjansen.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Professoren

Quote from: "Xminator"Sier jeg noe om farten til Sanne? Jeg bare konstaterer at Sanne gjør ett godt innhopp, og som en konsekvens av dette er innbyttet riktig, og ditt spørsmål ved Mjeldes disposisjoner er på grensen til useriøst.


Rett skal være rett, det gjør du ikke. Men farten hans fremheves alltid i diskusjoner om han. Så da lurer jeg på hva hans egenskaper er, om ikke farten?
Mitt spørsmål om Mjeldes disposisjoner er seriøse i forhold til liknende tilfeller i fremtiden. Hvis det er opplagt at Brann vinner, javel, hiv gjerne Sanne inn for å gi ham selvtillit. Gjør det ikke når seieren er høyst usikker, det blir gambling i mine øyne

Go Up