• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjeldes disponeringer

Started by Professoren, May 02, 2005, 21:19:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Er du virkelig så naiv at du tror Sanne kommer innpå for å få selvtillit?

Hvem spilte best av Sanne og Knudsen mot VIF? Er det sportslig noen større sjanse å sette innpå Sanne enn Knudsen? Hvem vet best i hvem av Knudsen og Sanne som har prestert best på trening den siste tiden, du eller Steffensen og Mjelde? Og siden det ikke skal gambles, setter man da inn Storesund med en håndfull kamper eller en spiller med neste 100 eliteseriekamper? Hvem andre på benken kunne gjøre en jobb på høyrekanten?

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan ett logisk bytte som også faktisk viser seg å holde målDet var ett eksperiment.

Og Terd, om du har fulgt med litt på de forskjellige forumene, så er jeg ikke alene om å mene at Sanne gjør den jobben som realistisk kan forventes. Så kanskje er det deg som er litt ensporet og ute av stand til å innrømme feil?

Xminator

Hva farten til Sanne anngår, så er det vel bare å sende en e-post opp på stadion og få dokumentert påstandene de kommer med om dette derfra. Jeg er ikke så syklig opptatt av å finne feil at jeg gjør det.

Professoren

Quote from: "Xminator"Er du virkelig så naiv at du tror Sanne kommer innpå for å få selvtillit?

Hvem spilte best av Sanne og Knudsen mot VIF? Er det sportslig noen større sjanse å sette innpå Sanne enn Knudsen? Hvem vet best i hvem av Knudsen og Sanne som har prestert best på trening den siste tiden, du eller Steffensen og Mjelde? Og siden det ikke skal gambles, setter man da inn Storesund med en håndfull kamper eller en spiller med neste 100 eliteseriekamper? Hvem andre på benken kunne gjøre en jobb på høyrekanten?


Nei, jeg tror ikke han ble satt innpå for å få selvtillit i går, jeg mente generelt sett ettersom jeg ikke har noe i mot Sanne personlig.
Jeg vet at Knutsen har prestert best, eller riktignok, jeg syns han har prestert best i kamp av de to. Uten tvil. Mjelde har bedre utgangspunkt å bedømme det enn meg, men det betyr ikke at alt han gjør er riktig likevel.

Quote from: "Xminator"Og Terd, om du har fulgt med litt på de forskjellige forumene, så er jeg ikke alene om å mene at Sanne gjør den jobben som realistisk kan forventes. Så kanskje er det deg som er litt ensporet og ute av stand til å innrømme feil?


Eller kanskje det du som er litt ensporet, det er nok av folk som mener det motsatte av deg.

Du mener Sanne presterte godt i går, jeg mener han presterte greit.
Du mener det er forsvarlig å hive Sanne innpå i kamper der seieren enda ikke er sikret, jeg mener det motsatte. Er vel ikke så mye mer å diskutere, vi blir ikke enige uansett

TERD

Quote from: "Xminator"
Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan ett logisk bytte som også faktisk viser seg å holde mål i det hele tatt diskuteres.


Det er sikkert mye du ikke forstår, men det må likevel gå an å diskutere emnet.

Som jeg skrev er det ikke nødvendigvis kvaliteten på innoppet som kan diskuteres, men det at det var Sanne som kom inn. Hvilke signaler sendes det til laget at Sanne, som har fått et utall sjanser og stadig presterer dårlig, gang på gang får muligheten?

Er det motiverende for Knutsen, som etter min mening er en mye bedre spiller. Er det motiverende for de unge guttene, som ikke engang får sjansen til å vise seg frem?

Det et dette som diskuteres.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

megleren

Det som virkelig forundrer meg er.. Dere begynte Ã¥ kritisere Mjelde for innhoppet til Sanne.. Dere ender opp med Ã¥ kritisere spilleren Sanne. For det meste.. Dere mister fokus pÃ¥ sak og gÃ¥r pÃ¥ person.. Hva er poenget med en debatt? Holde seg til sak og ikke bli personlig! Og husk.. Mjelde er trener for laget vÃ¥res.. SÃ¥ støtt laget og Mjelde i stedet for Ã¥ tro at dere vet bedre enn Mjelde.. I stedet kaster dere over et bytte i  en kamp vi vant klart og har fÃ¥tt skryt for godt spill i samtlige medier.. Hva med Ã¥ si at vi vant og spillerne og Mjelde gjorde en bra kamp.. Og slutte der.. Ta Ã¥ kritisere nÃ¥r det er fortjent.. NÃ¥ er det ikke fortjent..
r og blir et sittesvin på Hansa

Alexåsane

Bedre Ã¥ sette sanne innpÃ¥ i en kamp hvor vi leder og har fullstendig kontroll,enn en kamp hvor vi presser pÃ¥ etter en skÃ¥ring,  han trenger Ã¥ bygge pÃ¥ seg selvtillit.

NÃ¥r det e sagt sÃ¥ spilte han bra! eller helt OK! ingen grunn til Ã¥ være kritisk til det byttet!  Mjelde e vÃ¥r man!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

delucasSKB

Greit nok ! Byttet var rart ! Sanne kjempet bra i det han var inne ! Men satser nok heller på Miller på høyre kant!
Hundra tusen kostar snuten , det gör ochså tio tusen öl-

Willy Wonka

Quote from: "Professoren"
Quote from: "Willy Wonka"
Quote
At Sannes selvtillit skal bygges opp på bekostning av Brann, selv om han fikk hard medfart på stadion er jeg uenig i. Og farten til Sanne er i mine øyne oppskrytt. Og om han så har fart så hjelper det lite når han ikke er bedre med ballen enn han er


Det er der du og Mjelde er uenig, og takk for det.


At du setter Sanne foran Branns beste er urovekkende spør du meg. At Sanne er rask og god med ballen skal du og Mjelde få mene hvor mye dere vil, men det er nok av folk som ser det annerledes

KEO

Diskusjon er greit nok, men at enkelte er sÃ¥ kjepp høy Ã¥ mener de har mer peiling pÃ¥ fotball enn de som lever av det blir jo litt drøyt. JA man kan være uenig men  nÃ¥r ting gjentar seg sÃ¥ er det ofte en grunn for det! Sanne imponerer nok brukbart pÃ¥ trening, men har forsatt ikke fÃ¥tt dette ut i kamp. Jeg er selv en person som banner denne gutten opp i skyene mange ganger emn man skal ikke sÃ¥ mange Ã¥r til bake for Ã¥ finne en lignende situasjon!! Winters imponerte ikke sÃ¥ mangen det første Ã¥ret uten omm de siste kampene. og det var vell like før Mjelden sendte han hjem. Men han imponerte sÃ¥ pass pÃ¥ trening at man ville vente Ã¥ se om det fikk utslag i kamp. Man vet aldri  Scorer Sanne ett mÃ¥l eller to sÃ¥ tror jeg den gutten kommer,,, men det fÃ¥r vi vente Ã¥ se pÃ¥.
Nu kør vi!

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

enavgutta


Professoren

Quote from: "Willy Wonka"
Quote from: "Professoren"
Quote from: "Willy Wonka"
Quote
At Sannes selvtillit skal bygges opp på bekostning av Brann, selv om han fikk hard medfart på stadion er jeg uenig i. Og farten til Sanne er i mine øyne oppskrytt. Og om han så har fart så hjelper det lite når han ikke er bedre med ballen enn han er


Det er der du og Mjelde er uenig, og takk for det.


At du setter Sanne foran Branns beste er urovekkende spør du meg. At Sanne er rask og god med ballen skal du og Mjelde få mene hvor mye dere vil, men det er nok av folk som ser det annerledes


Hvor har jeg skrevet at du, Willy Wonka, har sagt det da? Har ikke skrevet at du har sagt det. Men du valgte å ta med hele sitatet mitt der du var glad for at mjelde var uenig med meg, noe som også innbefattet Sanne vs branns beste. At du prioriterte Sanne foran Brann var kanskje usannsynlig, men folk mener jo så mye rart, og jeg kjenner deg ikke.

Hva du setter som kriterier for populistisk opphausing og "mobbing" vet jeg ikke, men jeg konstatere at Miller er en meget god fotballspiller og at Sanne ikke er god nok for Brann. Jeg på min side syns det er helt opplagte og rimelige slutninger.

Professoren

Quote from: "KEO"Diskusjon er greit nok, men at enkelte er sÃ¥ kjepp høy Ã¥ mener de har mer peiling pÃ¥ fotball enn de som lever av det blir jo litt drøyt. JA man kan være uenig men  nÃ¥r ting gjentar seg sÃ¥ er det ofte en grunn for det! Sanne imponerer nok brukbart pÃ¥ trening, men har forsatt ikke fÃ¥tt dette ut i kamp. Jeg er selv en person som banner denne gutten opp i skyene mange ganger emn man skal ikke sÃ¥ mange Ã¥r til bake for Ã¥ finne en lignende situasjon!! Winters imponerte ikke sÃ¥ mangen det første Ã¥ret uten omm de siste kampene. og det var vell like før Mjelden sendte han hjem. Men han imponerte sÃ¥ pass pÃ¥ trening at man ville vente Ã¥ se om det fikk utslag i kamp. Man vet aldri  Scorer Sanne ett mÃ¥l eller to sÃ¥ tror jeg den gutten kommer,,, men det fÃ¥r vi vente Ã¥ se pÃ¥.


Så dette vil si KEO, at du eller ingen andre her inne på forumet noensinne kan være uenig i Mjeldes disposisjoner og taktisk egenskaper? For han vet jo tross alt best, og det er den diskusjonen?

KEO

Quote from: "Professoren"
Quote from: "KEO"Diskusjon er greit nok, men at enkelte er sÃ¥ kjepp høy Ã¥ mener de har mer peiling pÃ¥ fotball enn de som lever av det blir jo litt drøyt. JA man kan være uenig men  nÃ¥r ting gjentar seg sÃ¥ er det ofte en grunn for det! Sanne imponerer nok brukbart pÃ¥ trening, men har forsatt ikke fÃ¥tt dette ut i kamp. Jeg er selv en person som banner denne gutten opp i skyene mange ganger emn man skal ikke sÃ¥ mange Ã¥r til bake for Ã¥ finne en lignende situasjon!! Winters imponerte ikke sÃ¥ mangen det første Ã¥ret uten omm de siste kampene. og det var vell like før Mjelden sendte han hjem. Men han imponerte sÃ¥ pass pÃ¥ trening at man ville vente Ã¥ se om det fikk utslag i kamp. Man vet aldri  Scorer Sanne ett mÃ¥l eller to sÃ¥ tror jeg den gutten kommer,,, men det fÃ¥r vi vente Ã¥ se pÃ¥.


Så dette vil si KEO, at du eller ingen andre her inne på forumet noensinne kan være uenig i Mjeldes disposisjoner og taktisk egenskaper? For han vet jo tross alt best, og det er den diskusjonen?


Det bør være alltid rom for diskusjon, som en professor så vet du da det?? men jeg har tross alt følgt dette laget i mangen år,og er det en ting vi ikke har lært oss i denne klubben så er det kontinuitet. Vi som suporterer og media er en av de store grunnene for at trenere må gå av. Sånn vi det alltid være, men jeg mener at denne gangen så må mjelde få tid å spille rom for å bygge opp brann til ett stabilt topplag i Norge. Kan ikke si at andre trenere har klart det før??
Nu kør vi!

Professoren

Det er sant. Og det er folk som allerede har bedt om hans avgang, men vil presisere at jeg ikke har krevd, eller krever Mjeldes avgang, men satte et spørsmålstegn ved et av hans valg underveis.
Håper Mjelde får ro og lyst til å bli lenge, men mener han har forbedrelsespotensiale, noe som forsåvidt ikke er unaturlig for en såpass fersk trener

megleren

r og blir et sittesvin på Hansa

Stoffi

Quote from: "megleren"


Først av alt, jeg synes Mjelde er treneren for Brann.

Men, han har svakheter, som svake taktiske bytter og dårlig dømmekraft i enkelte situasjoner.
Ville du ha satset på Ystaas? Sanne? Klock?

Det de har vist er rett og slett ikke bra nok, og det er ganske tydelig.

Angående bytter, så har Mjelde mye å gå på.

Men for all del, jeg er en tilhenger av Mjelde. Har troen på at han er mannen vi trenger, på tross av enkelte svakheter. (ikke sarkasme)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Professoren

Quote from: "megleren"


Hva faen er vitsen med dette diskusjonsforumet hvis man ikke skal diskutere trener, taktikk eller spillere? Skal vi kun diskutere supporterkultur og ingenting annet, eller hvordan er reguleringene dine for hva man har lov til å diskutere? Det er vel ikke lov å diskutere det heller, da må jeg stille på Bataljonens møter og kun uttale meg der?

Xminator

Så meningen med diskjusjonforum er å slenge ut flest mulig ville påstander og forvente at det skal diskuteres saklig etterpå?

Professoren

Quote from: "Xminator"Så meningen med diskjusjonforum er å slenge ut flest mulig ville påstander og forvente at det skal diskuteres saklig etterpå?


Ville påstander er din mening. Og det er vel uansett bedre enn å sensurere all debatt, det skjønner vel du også? Eller takler du dårlig at folk har andre meninger enn deg?

Nixon

Hvis vi går tilbake til tema (!) synes jeg trekket til Mjelde i 2. omgang var bra. Tre spillere bak fungerte mye bedre i dag enn mot VIF. Det skapte et bra trøkk med en del gode målsjanser.
Rød makt på Hansa!

Professoren

Kan forresten legge til at jeg syns Mjeldes disponeringer var langt bedre i dag. Hanstveit og Guntveit leverte godt under pari, raske Sigurdsson var eneste mulighet mot Ludvigsen, som herjet med forsvaret. Tre spisser er også riktig, en tent Dylan kunne sikret poeng. Litt usikker på Miller som akkurat hadde våknet for alvor når han ble tatt ut, men Knutsen er ikke noen dårlig mann å få inn

enavgutta

Ja, sesongens første fem kamper har vel resultert i en god del erfaringer rikere for laget og teamet rundt. Byttene i går viste også at kløkt, og at det er andre spillere enn Kalvenes som settes innpå når laget ligger under.

Geir

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Vi trenger å få inn en assistenttrener ved siden av Mjelde som har greie på det taktiske. Vi har tapt altfor mange poeng nå på taktiske disposisjoner.
ndelig SERIEMESTER

naitsirk

Synst ikkje at mim sine disposisjonar var noko bra i dag.

At siggy ikkje starter kampen er meg ei gåte.
Og du Professoren som synst at mim gjorde viktige grep: Da hjelper så lite når det skjer i slutten av 2 omgang og etter at TFL har sprunge i frå seg det verste.

På samme måte som miller ska spela mot lag me dominerar mot, so synst eg siggy ska spela mot lag som har ekstremt raske kantar.

2 av måla i går hadde sikkert ikkje kome om han hadde spelt

Xminator

Nå legger ikke MIM om for å stoppe TFL, det er vel heller de 2 målene BG ligger foran som har fokuset. Fungerte bedre med 3 bak denne kampen ja. Før vi vet ordet av det starter vel Brann kampene slik ;)

Professoren

Quote from: "naitsirk"

At siggy ikkje starter kampen er meg ei gåte.
Og du Professoren som synst at mim gjorde viktige grep: Da hjelper så lite når det skjer i slutten av 2 omgang og etter at TFL har sprunge i frå seg det verste.


Sant nok. Det har vært en gjenganger at byttene har kommet noe sent i kampene

enavgutta

Hehe, må jo nesten le litt av dette tapet her. Fyren på Glimt som scoret mot oss hadde aldri tidligere scoret i Eliteserien.. Artig at de 2 målene nettop kom mot oss :-D Vi kan virkelig være et bosslag om vi vil..

Go Up