• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mjelde tilbake til start?

Started by Superjack, May 02, 2005, 08:08:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1566691.ece

Brann i en 4-3-1-2 formasjon igjen?
Skal Mjelde tilbake til det han prøvde på sesongen 2003?

Med Scharner som den offensive midtbanespilleren?

Spennende, men skal ikke mye motagang til i en slik formasjon før Mjelde sitt hode blir krevd, på ett fat!
i taper ALDRI!

Xminator

Det blir vel mer 4-1-3-2 :p Venter at Andresen ligger en del dypere enn de andre og skal stenge rommet mellom midtbane og forsvar.

TERD

Quote from: "Xminator"Det blir vel mer 4-1-3-2 :p Venter at Andresen ligger en del dypere enn de andre og skal stenge rommet mellom midtbane og forsvar.

Skal ikke ta sorgene på forskudd, men dette var vel ikke tidenes suksess sist vi forsøkte det.

Hva er problemet med Miller som tradisjonell kantspiller? Ikke kjapp, greitt nok, men plasseringsdyktig, utfordrende, teknisk og gode innlegg.

Spar oss for eksperimentering med formasjonen, bruk Miller i 4-4-2
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Jeg tror vi overtolker "alternativ-høyrekanten" til Mjelde. Miller må få sette sitt preg på rollen. Og at Andresen spiller dypere er ikke noen hemmelighet. Er mest spent på om Scharner tar samme rollen som i treningskampen, og "tar ut" 2meteren på utspill.

Candyman

Quote from: "TERD"Hva er problemet med Miller som tradisjonell kantspiller? Ikke kjapp, greitt nok, men plasseringsdyktig, utfordrende, teknisk og gode innlegg.

Enig. Har spillt endel back jeg og, og fra mitt synspukt ville jeg vært mye mer forsiktig med å gi Miller spillerom enn Knudsen. Hovedsaklig pga. at Miller kan dra en finte og komme til innlegg dersom han får ørlite for mye tid og plass, og med sin presise pasningsfot, kan innleggene bli veldig farlige. Så jeg mener han binder opp mye av motstanderens vensteside, og da trenger han ikke være like defensiv som Knudsen. Hvem som er så redd for at Knudsen skal slippe til ett par ganger med sine innleggda?? Havner som regel i hytt og gevær alt sammen….sorry, men er så lei av at de innleggene ødlegger angrep. Mener ikke at Knudsen ikke er bra fordet. Han jobber knallhardt og utrættelig, men hadde kanskje passet bedre på høyreback. Klarte seg meget bra der sist.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

KennethS

Enig med Candyman. Skal MK spille på Brann så bør han kjempe om høyreback plassen. Han e for svak på kanten.
tå på Brann

Tois

Opdal
Guntveit-Bjarnsson-Soma-Hanstveit
   Miller-Scharner-Andresen
            Kvisvik
    Winters-Sæternes

SeTrE

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i formasjon!!!! Dette er bare en Utgangs ting.....Om det er 442,433 eller 4132....sååå har ikke det så mye og si....

Det viktigste er at vi klarer og skape 2 mot 1 sitvasjoner og motsatte bevegelser som skaper trøbbel for motstadern...

Dette har jeg ikke sett noe av i 2 omgangen mot tromsø og i Rl kampen mot enga..Virker som om spillerne er slitene og ikke kommer ettter når vi slår den laaaange( noe jeg mener vi IKKE må finne på og gjøre...)  Vi er et spillende lag som skal komme oss rundt på kantene og slå innlegg til spissene våre...da rekker og iallefall Scharner og motsatt kant og komme inn i boksen....Og det er INNI boksen FOTBALL kamper blir avgjordt!!!

2 prioritering vår er og slå tidlig i rommet bak back og midtstopper til motsandern vår, der Winters går på sine fantastiske løp..(desverre virker ikke winters like frisk i år som i fjor...) men får satse på at han begynner og finne formen igjen....

La oss håpe det vil bedre seg til kampen i kveld.....

Med seier idag er vi med helt der oppe....

Lykke til gutter!!!

Candyman

Quote from: "Tois"Opdal
Guntveit-Bjarnsson-Soma-Hanstveit
   Miller-Scharner-Andresen
            Kvisvik
    Winters-Sæternes
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

TERD

Quote from: "SeTrE"Skjønner ikke hvorfor folk henger seg så opp i formasjon!!!! Dette er bare en Utgangs ting.....Om det er 442,433 eller 4132....sååå har ikke det så mye og si....

Tja, det raknet fullstendig på ullevål når de la om til 3-4-3.

Poenget er vel at et topplag bør være drillet i 1 (evt flere) formasjoner, og det er den formasjonen som skaper trygghet, forutsigbarhet og seire.

Formasjonsendringer sier noe om det motsatte...
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

På Ullevåll raknet det lenge før det ble taktikkskifte.  Om det hadde vert 10-0-0 0-10-0 eller 0-0-10 hadde ikke gjort den dritt forskjell. At spillerene ikke våkner når Mjelde gjør noe så til de grader desperat som 3 i forsvar er utrolig.

Kanskje om Mjelde og POL byttet inn seg selv, men tviler egentlig litt da også.

Go Up