• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lange baller

Started by TL, April 30, 2005, 10:50:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TL

Jeg er sikkert ikke den eneste som har lagt merke til at Brann har slått mye langt i det siste. Mitt spørsmål er:noen som vet om  dette er en bevisst taktikk fra branns side? Hvis dette er tilfelle avslører det etter min mening store taktiske svakheter fra Mjeldes side, da det er åpenbart at dette ikke fungerer. Brann har et mannskap som er godt nok til å spille ut ethvert lag i eliteserien. Men da må alså ballen ned på bakken. Her handler det om å stole på egne ferdigheter. Særlig publikumsvennlig er måke-fotballen heller ikke. Men tilbake til utgangspunktet: Er det meningen fra Mjeldes side at brann skal spille slik fotball?

TL.

Brannfrelst

Det er helst på bortebane en merker at Brann slår lange baller,og 95% av disse kommer de ingen vei med. Ufattelig irriterende. Mjelde kan umulig ha dette som taktikk.
2.10.07-Gullet kom hem!

sekto

tror ikke det er bevisst taktikk, men mer at når alt spillet går i stå, så blir spillerne stressa og mer opptatt av å bli kvitt ballen enn å spille fotball.

De må score og da blir det måkeballer frem for å håpe på litt flaks. Men man skal ha mye flaks for å få uttelling med slik fotball.

Håper vi får se ballen langs bakken på billjardbordet oppe i Aalesund.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

viks

Selvsagt er dette bevisst!

Brann slår alltid langt mot etablert forsvar stort sett. Både hjemme og borte. En taktik som har vist seg effektiv for de lagene som mestrer den (landslaget ala drillo osv)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

chris_henrik

C-Trener oppgaven til Mjelde handlet om offensivt spillemønster mot etablert forsvar i Brann.

Tror den oppgaven kunne vært skrevet på et frimerke:
"Lange baller til motstanders forsvarere"
<BRANN> ..... DKFM

Nemesis

Nå har vi møt vif borte både i serie og rl, landslagsarenaen ser for tiden ut som en åker, dette er kanskje noe av forklaringen på hvorfor det ble slått langt i disse kampene.  Serieåpningen var også preget av baneforholdene.  

Vi får se nå mot ålesund...  de har jo en jevn bane, hvis vi da også slår langt skjønner jeg ingenting..........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Mr_Soma

Håper virkelig ikke at Mjelde vil at Brann skal spille Lillestrømfotball.... det er helt utrolig tragisk fotball.

Ballen må spilles i beina på Winters og Sæternes -

Selv om Sæternes er sterk som en okse så er han på ingen måte noen Aarøy når det gjelder hodespill.

Nei til lange baller!

- Ja til finspill!

enavgutta

Botch

Mot TiL sist slo jo brann masse langt, og stadionmatten er jo strøken. Mjelde sa også at de gjorde det bevisst.

Jeg tror faktisk at de gjorde det delvis fordi overgangsspillet stopper opp med miller på sentral midtbane. Brann burde i mine øyne spille langs bakken. Vi er et av de desidert beste lagene i tl med tanke på finspill langs bakken og på små flater.

Vet ikke jeg, men for min del virker denne måkingen av lange baller fullstendig meningsløs.

SeTrE

Quote from: "viks"Selvsagt er dette bevisst!

Brann slår alltid langt mot etablert forsvar stort sett. Både hjemme og borte. En taktik som har vist seg effektiv for de lagene som mestrer den (landslaget ala drillo osv)

Dette er feil viks....SANT at brann slår laaangt mot etablert forsvar, men bare de 10 første minuttene av omgangene, gjør dette for og presse det andre laget bakover for så og få plass i mellom rommet( rommet mellom midtbanen og forsvaret til motstandern....

enavgutta

Jeg synes vi fikk vist idag at vi er et lag som presterer mye bedre med finspill enn lange baller på spissene. Vi så tendenser til panikk på slutten, men guttene fightet i det minste.. DET er noe vi ikke så i forrige kamp. Måtte dette være begynnelsen på finspill og offensive tendenser på bortebane og ikke konsekvent kontringsfotball som har vært sjargongen tidligere.

Go Up