• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

En hyllest til vår mann Charlie Miller

Started by enavgutta, April 23, 2005, 14:22:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

tå på Brann

Geir

ndelig SERIEMESTER

enavgutta

Det è meget mulig helvete bryter løs i byn om ikke dette fungerer ja, Nixon.. Ennå 8 timer til kampstart..en natt med dårlig nattesøvn tilbakelagt og så langt en mindre produktiv dag... det è stille før stormen.

Nixon

Jeg pleier alltid å være skeptisk. Uansett hvem Brann møter. Hjemme eller borte. Bedre å bli positivt overrasket enn skikkelig skuffet er mitt mantra, og derfor innstiller jeg meg på tap.

Men i dag har jeg for en gang skyld en god følelse. Vet ikke hvor det kommer fra. Men i dag tror jeg på seier.

Kjære Gud. La det skje!
Rød makt på Hansa!

Mick

Nå har vi riktig nok etterspurt ganske lenge å få prøvd ut Charlie på høyrekanten, så det blir ganske gøy å se hvordan det fungerer. Jeg tror det er viktig at vi ikke er utålmodige, det tar tid når det er så mye forandringer på midtbanen. Men når midtbanen har satt seg ordentlig så har vi Tippeligaens beste!
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Ja ikke sant Nixon. Jeg blir alltid gledelig overrasket over en Brannseier :p Det eneste jeg forventer er at vi for en gangs skyld holder på en trener i mer enn 3 sesonger. Taktisk svak? Det har vert sagt om hver forbannede trener vi har hatt siden 1987. Og sikker før det også. Husker dere tapet i cupfinalen 99? Det ble stilt til dels store spørsmålstegn ved Aabrekks disposisjoner.

Det er nesten så man lurer på hvor "kritiser trener i Brann flett inn navn"-malen ligger :)

Candyman

Quote from: "Xminator"Det er nesten så man lurer på hvor "kritiser trener i Brann flett inn navn"-malen ligger :)

Det er ingen hemmelighet, ligger på laptop'en til Anders Pamer;

c:\Mine dokumenter\Jobb\Brann\Maler\Anders og Gorms krisedokumenter\trenerkrise.doc
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

KennethS

Quote from: "Geir"Er du blitt religiøs, Kenneth?

Kan vi si eg nærmer meg, har bedt hver dag i 5 år nå om at de må vrake MK.. endelig :D
tå på Brann

enavgutta

KennethS, ta deg en kikk på Brann-DVD'en fra ifjor.. og legg merke til MK's sentrale plass i mange av våre velykkede angrep. Uansett, la oss holde fokus folkens.. enorm spenning knyttet til Charlie på kanten idag:-)

Nemesis

Dagens lag er vel et av de sterkeste vi noen gang har stillt. Får håpe at sluttresultatet også viser det.  

Håper spissene får puttet litt i dag så vi får slutt på det gnaget om at de ikke er i form....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

enavgutta

Sluttresultat viser at Charlie Miller er rett mann på kanten. Jeg vil si at han spilte svært solid og skapte flere sjanser fra høyrekanten enn vi har sett på lenge! Andresen og Charlie fra start er løsningen !

Jeg mener Charlie som en av banens beste ikke burde blitt byttet ut.
Vi gjorde det unødig spennende for oss selv på slutten, men herlig at Sæternes fikk en scoring. Nå er vi i rute. Men det kommer nok tøffere bortekamper enn dette.

TERD

Helt enig i det. Miller var meget bra på kanten. Trolig var det litt uvant for han, siden han ikke holdt like lenge som han har gjort de siste kampene.

Nå gjenstår bare å få Hanstveit, og ikke minst Kvisvik i form, så begynner det å se noenlunde ut.

Måtte de bare bygge videre på det tidvis pene spillet vi fikk se i dag.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Jeg vet ikke hvem jeg er mest glad på vegne av. Brann, Miller eller enavgutta...:)

Spøk til side. Veldig bra kamp av Miller. Det ser hele tiden ut som at han har veldig god tid. Og for et blikk!  Minuset er at han ikke har så stor gjennombruddskraft og kom vel ikke til så mange innlegg fra kortlinjen. Men med slike løp som spissene og Scharner gjør i dag klarer vi å utnytte kanten likevel på en ypperlig måte.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Joda, alt tyder på ny kamp på høyre for Miller. Litt avhengig av skader osv selvfølgelig.

enavgutta

Det var da svært så skeptisk Utrydderen var idag da? Tror det er mange av oss der ute som mener Miller idag tilførte Brann en magi vi har savnet på høyrekanten i Skotsk flagg på Hansa torsdag !

janjan

Miller fikk 3 på dagblad-børsen. Lurer på hva de driver med? Tror det er helt lotto - karakterene kommer jo 3 sekunder etter kampslutt, så veldig gjennomanalysert er de nok ikke...

enavgutta

Dagbladet er en "Enga-avis" som stort sett ønsker å skape ondt blod i vest.

Miller fikk en 5'er på både BA og BT børsen. Det viser litt mer saklinghet.

Det kommer også fram i dagens BA at Mjelde er fornøyd med Millertrekket, selvom vi ikke enes om tidspunktet Miller ble byttet ut. La gå, så lenge vi får se skotten fra start mot Glimt er det greit.

Etter nå å ha sett kampen for andre gang har jeg bare lyst å legge til et par ting om Millers prestasjon på kanten idag:

Svært mange gode pasninger med riktig adresse. Ikke panikk innlegg som vi har sett mye av fra denne posisjonen før.

Eksepsjonell ballbehandling. Noen feil, men har en ro og et overblikk allà Kvisvik.

God til å snu spillet, god til å holde på ballen og drible.

SeTrE

Quote from: "enavgutta"Dagbladet er en "Enga-avis" som stort sett ønsker å skape ondt blond i vest.

Miller fikk en 5'er på både BA og BT børsen. Det viser litt mer saklinghet.

Det kommer også fram i dagens BA at Mjelde er fornøyd med Millertrekket, selvom vi ikke enes om tidspunktet Miller ble byttet ut. La gå, så lenge vi får se skotten fra start mot Glimt er det greit.

Etter nå å ha sett kampen for andre gang har jeg bare lyst å legge til et par ting om Millers prestasjon på kanten idag:

Svært mange gode pasninger med riktig adresse. Ikke panikk innlegg som vi har sett mye av fra denne posisjonen før.

Eksepsjonell ballbehandling. Noen feil, men har en ro og et overblikk allà Kvisvik.

God til å snu spillet, god til å holde på ballen og drible.

enavgutta

Fra BT før kampen:

Fra BA etter kampen:

Jeg festet meg litt ved at Miller faktisk slo igjennom som spiller på høyrekanten. Det er nok en stund siden han har vært i denne rollen ser det ut til, men vi har vel bare sett begynnelsen forhåpentligvis :-)

Mick

Jeg skjønner ikke at vi ikke spilte med den oppstillingen mot Enga. Charlie skaper store åpninger for Cato på kanten og Scharner i midten. Og samspillet hans med spissene er jo helt konge. Og når Andresen får spilt seg ordentlig inn, så er jo ankerrollen klar. Den eneste grunnen til at vi ikke overkjørte Aalesund enda mer en det vi gjorde var det forferdelige underlaget som var enda mer forferdelig pga regn. Jeg kan ikke forstå at dette ikke er den taktikken vi bruker som førstevalg. Mot Enga ble det litt for stasjonært og for mange lange baller opp mot midten. Hadde vi brukt Charlie på Høyre så hadde det åpnet for mye flere muligheter,+at det hadde vært mindre forutsigbart.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

nummer9

Velvel, nå hadde jeg bare et øye på tv under Brann - Glimt kampen på jobb, men likevel så jeg knapt Miller annet enn når han stoppet opp spillet totalt, slo håpløse innlegg, eller laget unødvendige frispark. Ikke godkjent av Miller idag!

PS: Ja, jeg er irritert, frustrert, og RYSTET nå.

Xminator

Kvaliteten på det han gjør frem til avslutninger/innlegg er veldig bra, avslutningene gikk over - innleggene stort sett bak mål.

Bør likevel få fornyet tillit neste kamp.

Nixon

Vet ikke helt hva jeg skal si. Miller jobber godt og gjør forsåvidt en del bra. Men vi mister en dimensjon i spillet vårt når vi ikke har en ving som stormer ned langs kanten.

Ellers skuffende at innleggene hans ikke var bedre når han en sjelden gang befant seg i innleggsposisjon.
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Miller (5):
Bidro sterkt når han var på banen. Fint å se en ballsikker spiller på høyrekant. Ikke rask nok til å komme til gode innlegg. Fine defensive bidrag. (Sanne fra 64.)

Mot Glimt var det tilbake til hverdagen. Forventningene var store, men laget sviktet kollektivt og rakk aldri å komme tilbake. Miller spilte på det jevne, men glimtet ikke spesielt til.

Miller (5):
Begynte sterkt, men holder ikke i 90 minutter enda. Sliter med innlegg fra uvant posisjon. Trygg med ballen, men har ikke nok offervilje når motstander bryter.

Mot FFK viser Miller igjen klasse. Bidro med mange gode pasninger og solid kontroll på flankespillet. Magisk ballkontroll og et par utsøkte rykk og napp driblinger. Er er en av bakmennene til scoringene.

Miller (6):
Ballsikker og smart. Kompenserer bra for mangel på fart fremover. Fint samspill med sentral midtbane. (Knudsen fra 60.)

Alt i alt er det gledelig å kunne konstatere at Miller er i ferd med å etablere seg i førsteelveren. Mot FFK var det også positivt å se Miller i godt humør - mot Glimt var han vel stort sett illsint hele kampen ;-D

Kritikerne vil hevde at han ikke har farten til utfordrerne Knutsen og Sanne, men det er helt klart at han har et større spekter å spille på enn disse to. Vi gleder oss til fortsettelsen!

Spillerbørs er hentet fra www.skbrann.org

Xminator

Han forsvant jo etter pause, og kom ikke i gang igjen før Mjelde viste frem Knudsen ;) Artig å se hvordan han sprang, og Mjelde ventet 10 minutter før byttet kom ;) Har en følelse av at Miller våkner opp midt på natten med kaldsvette og mareritt av gliset til MK :p

Og jeg er helt enig, Miller har spilt seg inn som førstevalg på høyrekanten.

Nixon

Jeg stiller meg bak at Miller har spilt seg inn som førstevalg på kanten. Men han bør prøve å komme seg mer ned til linjen. Og ikke minst øve på innlegg.
Rød makt på Hansa!

B.B.

Miller e et godt alternativ på høyrekanten. Mye bedre enn MK ihvertfall. Deilig med en høyrekant som tør å utfordre og som ikkje drar cruyf - vending og slår støttepasning hver gang han får ballen (henvisning til støttepasningens far som nok en gang bidro med svært lite de siste 30 min).

Problemet til Miller e jo først og fremst presisjon på inleggene. Han klarer det fint på dødball og i banespillet så det bør ikkje være noe i veien med presisjonen i pasningsfoten hans. Om han kunne lært seg at innlegg e pasning så kanskje han hadde fått flere inn foran mål istedet for bak mål som det desverre e blitt endel av.

Ellers e eg ikkje enig i at Miller e spesielt treg. Han e ikkje nokke lyn akuratt, men kan ikkje se at han e særlig treger enn Knudsen?

I tillegg til innleggene så sliter jo mannen fortsatt med 4-5 kg overlast og litt for svak kondis, noe som særlig går ut over det defensive, men dette viste jo vi fra før av:). For å si det sånn.. En litt lettere utgave av Miller ville herjet på vår høyrekant!

Gleder meg til 16. Bare vi klarer å holde kontroll på han der lange storken  til LSK og fortsetter med innsats som de første 60 mot ffk så blir dette gode greier!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

enavgutta

Robbie Winters

Jeg synes vi kan takke blandt annet Miller for den giftigheten vi ser i Brann angrepene om dagen. Miller har vært svært delaktig i "vor"spillet som har ført til mål for rødtrøyene ! Jeg tror også det er bare et tidspørsmål før Mjelde må la Miller stå hele kampen ut.

viks

Miller har vært bra, liten tvil om det. Når han blir byttet ut så er vel ikke dette helt uten grunn. Charlie har en tendens til og forsvinner mer og mer utover i matchene, og det er tydelig at han har en del og gå på på det fysiske.

Likevel er det jo helt klart at en spiller som Charlie, er utrolig fin og ha når det nærmer seg slutten på matcher og rommene blir større og boltre seg i. Fotballferdighetene hans er det jo ingen tvil om, men at mannen har mye og gå på fysisk er like utvilsomt!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Robbie Winters

Miller har de siste årene spilt for flere klubber med både høy skotsk og engelsk standard. Regner ikke med at han kunnet holdt seg på dette nivået over så lang tid uten å kunne stå en kamp fullt ut i 90 minutter 100%.

Jeg tror vi i tiden fremover - utover i sesongen, nå som han er en del av de 11 som får tillitt fra start, vil se en mye mer ivrig, bevegelig og løpssterk Miller...Han har jo hatt stor suksess tidligere, så hvorfor skal han ikke klare dette igjen.. Er spendt på hvilken figur han gjør mot LSK, antakelig vårens tøffeste oppgave.

megleren

Problemet med Charlie Miller er at han lager mange frispark når han blir trøtt i hodet og ben etter cirka 60 min.. Og må jo si vi har en død høyre side når han spiller.. Men klart slik enkelte her hevder.. Miller må være på banen for enhver pris? Han duger ikke på høyre siden og da blir han reserve på midten.. Men jeg skal spå for engangs skyld.. Han pakker sekken og drar når kontrakten hans går ut.. Synd egentlig.. I form og på midten er han god..
r og blir et sittesvin på Hansa

Toa

Quote from: "megleren"Problemet med Charlie Miller er at han lager mange frispark når han blir trøtt i hodet og ben etter cirka 60 min.. Og må jo si vi har en død høyre side når han spiller.. Men klart slik enkelte her hevder.. Miller må være på banen for enhver pris? Han duger ikke på høyre siden og da blir han reserve på midten.. Men jeg skal spå for engangs skyld.. Han pakker sekken og drar når kontrakten hans går ut.. Synd egentlig.. I form og på midten er han god..

En død høyreside når han spiller?!? Har du sett kampene via et speil eller noe? Miller har vært veldig involvert i Brann sine angrep, og han gjør mye bra ute på høyresiden. Legg også merke til at Miller ikke er på banen de gangene Brann kollapser og begynner å rote det til.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Nå var han på banen i den breømte førsteomgangen mot BG. Da kolapset vi vel?

Geir

Quote from: "Xminator"Nå var han på banen i den breømte førsteomgangen mot BG. Da kolapset vi vel?

Og han forlot banen like før vi begynte å krølle det til mot Fredrikstad.
ndelig SERIEMESTER

Xminator

QuoteLegg også merke til at Miller ikke er på banen de gangene Brann kollapser og begynner å rote det til.

Det er mot FFK myten begynner. Bare så synd Miller selv var med å kollapse i første omgang mot BG, så myten ble tatt av dage før den ble født. Tidsreiser er mentalt vanskelig ;)

Geir

Tidsreiser er ikke så mentalt vanskelige. Tenk på alle de gangene vi brannsupportere har vært tilbake i 1963.
ndelig SERIEMESTER

enavgutta

Hvilken herlig dag 16. mai var på Stadion og hvilken festforestilling i rødt, sort og hvitt vi fikk se offensivt ute på gresset.

Endelig omsetter vi sjansene våre på hjemmebane - med mange fine målgivende fra midten og kantene - og igjen Charlie Miller som en av hovedarkitektene.

BA gir Charlie 7 på Børsen:

BT gir en 6'er:
Svak 1.omgang, men stor den omgangen han spilte spiss. Var en av arkitektene da Brann avgjorde kampen.

Mjelde fikk også brukt favorittuttrykket sitt:
- Miller drepte kampen !

Miller fikk også 90 minutter denne gangen da Robbie måtte ut - og slo definitivt tilbake mot kritikken at han "ikke holder mer en 60 min". Knutsen viste også hvorfor han ikke er førstevalget lenger på kanten.

Det var aldeles rørende å se Millers eksepsjonelle ballbehandling mot Lillestrøm. Jeg håper disse kvalitetene er kommet for å bli i førsteelveren. Dette er en allsidig spiller med vitale offensive kunnskaper vi bare gleder oss til å se, nå med tillit fra Mjelde, brilijere i Brann drakten !
Det è sikkart !!

Og nå trives både han og familien i Bergen også !

Nixon

Merkelig hvordan trivselen til hele familien er avhengig om Miller spiller eller ikke...

Ellers beviste vel Miller at han er mye bedre sentralt enn på kanten. Synes f.eks. ikke at Knudsen gjorde noe mindre av seg på kanten enn Miller. Spørsmålet er bare hvordan man kan få utnyttet Miller sine fantastiske egenskaper på best mulig måte.
Rød makt på Hansa!

Robbie Winters

Knutsen er ute av form. Han var tafatt i Royal League kampen mot IFK og det var tydelig at verken pasninger eller løp satt mot LSK.
Miller trekker en del mot midten, men tilfører laget mer offensivitet enn ved Knutsen. Jeg foretrekker heller Millers presisjon på kanten pr. dags dato samtidig som jeg vet at Martin Knutsen har bra kapasitet som kant når han først får det til.

janjan

Helt enig med RW. Knudsen er veldig langt unna nivået fra ifjor høst. Selv om det er tydelig at Miller ikke er den fødte høyrekant finnes det ingen bedre alternativ for øyeblikket. Og akkurat det skal vel nevnte Miller være glad for.

Sharpy

Quote from: "Robbie Winters"Knutsen er ute av form. Han var tafatt i Royal League kampen mot IFK og det var tydelig at verken pasninger eller løp satt mot LSK.
Miller trekker en del mot midten, men tilfører laget mer offensivitet enn ved Knutsen. Jeg foretrekker heller Millers presisjon på kanten pr. dags dato samtidig som jeg vet at Martin Knutsen har bra kapasitet som kant når han først får det til.

Personlig syns jeg Knudsen var meget frisk i de 20-25 minuttene av 2.omgang hvor laget fungerte...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Kristin

rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Sharpy

Quote from: "Kristin"knudsen eller knutsen?

Martin Knudsen
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

enavgutta

Kjære alle Brannsupportere, kjuagutter, bysbarn og stolte borgere av vår fantastiske by ! Rosenborgkampen har gått inn i historien som kanskje den største Stadionopplevelsen i manns minne, og ingen ringere enn folkehelten Charlie Miller er en av arkitektene bak denne utrolige seieren!

Det Charlie har vist oss siden han fikk tillit av Mjelde, og ikke minst idag bør feie enhver tvil til side. Det er faktisk reelle årsaker til vår kjærlighet til denne mannen ! Idag var Charlie overalt på banen. Taklet, fintet, slo pasninger og scoret. Alt stemte. Man får frysninger på ryggen !

- Jeg elsker denne klubben. .. sa Charlie i et portrettintervju med BA før RBK kampen. Herlig å høre sånt. Dette viser virkelig hva Charlie er laget av. - Se på fansen, de er fantastiske legger han til.

- Jeg tror det er et folkekrav blant alle fotballinteresserte bergensere at rødtrøyene snarest gir ham et tilbud han ikke kan si nei til. Sitat fra den ellers så skeptiske  Knut Langeland i BT...

Ja, det har det vært lenge. Nydelig å se at BT også kan innrømme feil.

- Når Kvisvik forsvinner, står en ny publikumsfavoritt klar til å ta over. De er litt like de to. Et fantastisk overblikk, en like fantastisk fotballforståelse, og et øye for den listige gjennombruddspasningen. - Miller magi ydmyket Rosenborg. VG

Jepp. det stemmer. Det er mange av oss som lenge har hevdet at Miller er en magiker :-)

Så nå  er det bare å vente i spenning folkens ,på Charlie Miller flagget som snart kommer opp på Hansa!

Mick

For guds skyld gi den mannen et godt kontrakt tilbud. Det er ikke ofte jeg bruker slike gloser, men: DEN MANNEN ER EN GUD. Forbannet være alle de såkaldte ekspertene i media(både TV og aviseer) som har vært skeptiske til CM fordi han ikke løper 60-meteren på 8-blank.  Charlie Miller er viktigere enn noen gang, nå som Kvisvik forsvinner. Han sa selv at målene han scoret mot RBK var flaks, men det vil jeg si meg uenig i han var flink til å plassere seg, han fulgte fort på og han var iskald. Han passet perfekt imot et lavtliggende forsvar som ikke åpner for mye bakrom.

Nixon

Quote from: "enavgutta"Jepp. det stemmer. Det er mange av oss som lenge har hevdet at Miller er en magiker :-)

Du har vært en trofast forkjemper for vår lille store skotte lenge. Og selv om du kanskje har fått litt pepper for entusiasmen så ha vi andre også lenge sett kvalitetene til Miller. Så får vi bare håpe at han blir enig med Brann om ny kontrakt. Kampen i går var i alle en god søknad om en solid lønnsøkning!
Rød makt på Hansa!

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Stoffi

Strålende av Miller. La oss inderlig håpe at han blir i Brann lenge!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

JhonnyBeGood

Quote from: "Nemesis"

Herlig forslag til tifo neste kamp på stadion
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Go Up