• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sanger som ikke har noe m/ SKB, Bergen eller fotball å gjøre

Started by mobli, April 21, 2005, 07:21:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mobli

Opp gjennom tidene har det oppstått en del sanger/rop som ikke har noe med Brann, Bergen eller fotball å gjøre. Hvordan de oppstår, er ikke godt å si, men de blir eller ble ihvertfall sunget av en mindre gruppe før og under kamp, og i helt andre sammenhenger.

Gode eksempler på slike er: "Av med byxorna", og de noe eldre "Ut med kuken", "Anal, anal" og kanskje også "Bit han i øret"

I bussen, på vei fra Champ til Ullevaal, og under kampen på søndag, hørte jeg et nytt rop eller lyd om du vil, som jeg synes var ganske latterlig. Jeg snakker selvsagt om "øøøøørrrrrhhhhh", motorsykkellyden, eller hva det nå skal forestille. Hvor kommer dette "ropet" fra, hva skal det forestille, hva er det som er så bra med det?

Det første som slo meg da jeg hørte det var at dette var noe du kunne forvente å høre på Lerkendal, Aspmyra eller lignende steder.

Kan noen rett og slett forklare det her for meg, for jeg skjønner ingenting....
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

YadaYada

Satt på samme buss jeg også. Og hørte det for første gang på puben før kampen.. Slike sanger/brøl er jo bare morsomt, og stammer sikkert fra en eller annen "intern-spøk" som har spredd seg.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Helge

øøøøøøøøørn-sangen er en hyllest til våre to islandske ørner.
En genial og artig sang mener no eg!!!!!!!

Bør jo helst bare brukes når en av ørnene fosser fremover med ballen da! :oops:
å på en smell og reis deg igjen!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

sekto

mobli

Quote from: "Helge"øøøøøøøøørn-sangen er en hyllest til våre to islandske ørner.
En genial og artig sang mener no eg!!!!!!!

Bør jo helst bare brukes når en av ørnene fosser fremover med ballen da! :oops:

Ok.... det forklarer ihvertfall hva den er om... men om den er genial og artig er jeg ikke helt sikker på.... kanskje jeg liker den bedre neste gang jeg hører den... ;o)
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Go Up