• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Alternativ vekselsang SS/Hansa

Started by TcK, April 20, 2005, 19:14:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TcK

Jeg satt og så kvartfinalen i den franske cupen mellom sochaux og et tredjedivisjonslag som heter "Niemes" eller noe.. HERLIGHET for en stemning dette 3. div. laget stelte i stand... Mye flagg, synging, litt bluss her og der etter kampslutt (Kampen endte 4-3 i favør Niemes etter 2 ekstraomganger.. de kom seg tilbake fra å ligge under 1-3 osv..)..

Men det mest spektakulære var en vanvittig vekselsang.. Jeg er 95% sikker på at det var vekselsang mellom de to KORTSIDENE.. Vekselsang HANSA/Klokkesving liksom.. Det var uansett sykt..

Angående "Vi e Brann, Bergens Stolthet/Sk Brann, Bergens stolthet", så tror jeg at selve dét ropet er alt for "innkjørt" innad på SS.. Det skal 3000 lapper til bare på SS for å få folk til å skjønne at Hansa eventuelt skal svare...

Er det ingen smarte hjerner som kan snekre i sammen et SKIKKELIG rop, som KUN skal være til vekselrop? Dette kan da mye lettere innføres ved hjelp av lapper etc. på SS og Hansa/feltz osv.. Jeg kom ikke på noen gode vekselrop mens jeg satt og så på kampen, men legg hjernene i bløt!

Om dette har blitt nevnt i andre tråder, så beklager jeg at jeg ikke visste om det.

Forresten.. kanskje "SO-MA" ropet fra cupfinalen kan kjøres inn? Det blir ikke akkurat et "Brann-rop" ettersom det er myntet på én spiller, men.. det var sykt på ullevål...

tck.
Jesus elsker alle barna

BrennEFoRBranN

bare noe jg kom på i farten...

kan jo bruke litt av teksten fra "Den 12. Mann"

-Vi e brann, vi e Bergens stolthet(SS)

-Vi e Bergen en stor Berømthet(Hansa)

-Vi e brann, vi e Bergens stolthet(SS)

-Vi e Bergen en stor Berømthet(Hansa)

-Vi e brann, vi e Bergens stolthet(SS)

-Vi e Bergen en stor Berømthet(Hansa


osv....................
En dag skal det skje*

Mr_Soma

Slett ikke værst altså!
Dette med vekselsanger er noe vi bør få innøvd - og vil være helt unikt her til lands ihvertfall.

Legg hjernene deres i bløt folkens!
Dette skal vi fikse.

BrennEFoRBranN

Eller

melodi: Brown girl in the ring....

SS: Brann i fra Be-ergen chalalalala

Hansa: Vi e' Brann i fra Be-ergen chalalalala

SS: Brann i fra Be-ergen chalalalala

Hansa: For vi e' Brann i fra Be-ergen chalala
En dag skal det skje*

Alexåsane

Quote from: "BrennEFoRBranN"bare noe jg kom på i farten...

kan jo bruke litt av teksten fra "Den 12. Mann"

-Vi e brann, vi e Bergens stolthet(SS)

-Vi e Bergen en stor Berømthet(Hansa)

-Vi e brann, vi e Bergens stolthet(SS)

-Vi e Bergen en stor Berømthet(Hansa)

-Vi e brann, vi e Bergens stolthet(SS)

-Vi e Bergen en stor Berømthet(Hansa


osv....................


Den ville jeg satset på!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Brann-Peter!

Quote from: "BrennEFoRBranN"Eller

melodi: Brown girl in the ring....

SS: Brann i fra Be-ergen chalalalala

Hansa: Vi e' Brann i fra Be-ergen chalalalala

SS: Brann i fra Be-ergen chalalalala

Hansa: For vi e' Brann i fra Be-ergen chalala


Vekselsang synes jeg bør være mer som et rop enn sang med melodi..
Personlig likte jeg det andre forslaget ditt mye bedre..
Men synes det blir litt for likt "mesterlag" med "vi e brann, vi e bergens stolthet.."

Kanskje:
"Kom igjen bergens stolthet"... blir kanskje for likt engen denne gangen..:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

BrennEFoRBranN

hadde du lest hele innlegget hadde du kanskje sett at det stod: "kan jo bruke litt av teksten fra "Den 12. Mann" ".
Det var liksom det som var hele vitsen med det da...

viser litt respekt til "Den 12. Mann", Bergen og Brann
En dag skal det skje*

TcK

Helt enig med Brann-Peter når det gjelder hvorvidt det bør være særlig melodi på disse vekselsangene/ropene.. Rop er garantert lettere å få samstemt på tribunene, osv...

Ellers tror jeg ikke de enkelte ropene bør være på så mange ord.. Tar så lang tid mellom ropene. husk på den sangomsuste forsinkelsen mellom SS og Hansa osv...

SS: Vi e Bergen
Hansa: Vi e Brann

Noe ned den gaten i enkelthet kanskje? Mitt forslag ovenfor er jo blottet for kreativitet osv. Legg hjernene i bløt folkens! Dette kan ta av tror jeg.

tck.
Jesus elsker alle barna

FredrikOslo

Ja det er helt klart at ropet burde være enkelt. blir best da. og man får trøkk som fan. vekselrop er et must.

kan jo ta noe ekstremt enkelt (i begynnelsen hvertfall) som bare:

hansa: SK

ss: BRANN

hansa: SK

ss: BRANN osv. kanskje med rooooosenborg melodien eller no... :? eller...neeei

kom med forslag folkens :)
RANN!

pusuren

Quote from: "FredrikOslo"
hansa: SK

ss: BRANN

hansa: SK

kom med forslag folkens :)

den var bra.. ikkje alt for vanskelig heller  :P

Brann-Peter!

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg er egentlig fortsatt veldig higen på å få til "vi e brann bergens stolthet"..tror den ville runget mest da folk flest kan dette ropet..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

TcK

Jeg tror Vi e Brann, Bergens stolthet blir alt for komplisert med tanke på forsinkelser, samkjør, SS starter for tidlig, allerede innført på SS, etc etc..

men det må være et KNALL forslag man fører inn. Et vekselrop som ikke funker 100 % blir grusomt.

tck
Jesus elsker alle barna

Northside

kom på en lett en no...

SS: Vi e best
Hansa: Vi e Brann

dette e lett og han skrikes i det uendelige... ellers så mener eg den vi har funker bra, trenger bare få Hansa med på den.

Skumling

Quote from: "TcK"Jeg tror Vi e Brann, Bergens stolthet blir alt for komplisert med tanke på forsinkelser, samkjør, SS starter for tidlig, allerede innført på SS, etc etc..



VIF får da til noe lignende på Ullevål, så jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for oss. Funket bra i Vestlandshallen.

brannsupporteren:-D

Quote from: "FredrikOslo"
hansa: SK

ss: BRANN

hansa: SK

ss: BRANN


det enkleste er ofte det beste :wink:
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

viks

Var på Ullevi i mot IFK. Der begynte den syngende delen av supporterne med noe sånn som:

"Andra sidan er ni klara?"

Hvorpå de svarte ett eller annet ja for faen ett eller annet..

Så svarte de syngende ett eller annet om at de ikke kunne høre de, hvorpå de gjentok, är ni klara ropet...

Dette gjorde de en to tre ganger, før de begynte med ropene. Funket bra, og det ble bra trøkk...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Sikkert en svensk ting, for de gjorde det også i Malmö. Ikke noe jeg vil anbefale...
Rød makt på Hansa!

viks

Quote from: "Nixon"Sikkert en svensk ting, for de gjorde det også i Malmö. Ikke noe jeg vil anbefale...


Var i Malmø og, og må si at de fikk sinnsykt trøkk når de begynte begge plasser, virket jo som om hele tribunen var med...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Mr_Soma

Synes det hadde vært ett glimrende tiltak faktisk -

Sunget og pekt mot Hansa

"Hele Hansa, E vi klare???"

For så å startet

" VI E BRANN, BERGENS STOLTHET"

Christian

Quote from: "TcK"

SS: Vi e Bergen
Hansa: Vi e Brann

tck.


Syns denne er best. Gir litt mer mening for alle enn at Hansa blir avspist med å gaule "Ess kå!"

For å starte et sånt rop kan det jo være en idé for SS og først gjøre Hansa oppmerksom på at det kommer. Feks med å synge "Vi vil høre Hansa synge!" eller noe i den duren.

TcK

Mr_Soma, det der kan bli bra.. Jeg observerte (dessverre litt for sent) folk mot bodø-glimt som febrilsk pekte mot Hansa-svingen etter å ha startet Vi e Brann, Bergens Stolthet.

Men så var det å innføre dette ropet da.. Er det "bra" nok?

"Vi e Bergen" / "Vi e Brann"

Det er enkelt, ikke så VELDIG orginalt, og folk kommer sikkert til å legge trykket litt forskjellig i begynnelsen, men uansett..

Dersom noen printer denne på Hansa (trengs det egentlig / drives det med sånt der borte?), så printer jeg gladelig ut på SS.. Og ja, litt flere enn 100 eksemplarer denne gangen.. :D

"Hele Hansa, e vi klare?" må i så fall ropes MONGOtreigt, så flest mulig blir med, og Hansa får det med seg.. Kanskje det bør synges to ganger også.. Så er det å sette inn med "VI E BERGEN" 1 sekund-2 sekunder-3 sekunder- "VI E BRANN" osv...

:)

tck

tck.
Jesus elsker alle barna

iaiao

Quote from: "viks"Var på Ullevi i mot IFK. Der begynte den syngende delen av supporterne med noe sånn som:

"Andra sidan er ni klara?"

Hvorpå de svarte ett eller annet ja for faen ett eller annet..

Så svarte de syngende ett eller annet om at de ikke kunne høre de, hvorpå de gjentok, är ni klara ropet...

Dette gjorde de en to tre ganger, før de begynte med ropene. Funket bra, og det ble bra trøkk...


Ka med å synge: Kan vi høre HANSA synge? på samme melodi som på Kan vi høre bønder synge...?? Det blir vel omtrent noe lignende som hos svenskene..

Go Up