• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ringnes på Torget, men ikke Hansa på Stadion???

Started by erlendy, April 14, 2005, 00:36:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

erlendy

Oppfordrer Bataljonens medlemmer å ta opp denne saken her:

http://forum.skbrann.org/read.php?f=2&i=507&t=507

Som Per sier i tråden: "Skal ikke Hansa stå på stolsetene på Stadion skal det faen ikke heller henge noe Ringnes-skilt over Torget!"
Skyyyyyyyyt!!!!!!!!

sveines

Her er e-post adressene til Rusmiddeldirektorotet:

http://www.rusdir.no/kontakt/

Send de en mail så vi får ned Ringnes reklamen på Torget!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Geir

Siden dette er alkoholreklame på offentlig sted, har jeg nettopp sendt en formell klage til Rusmiddelsdirekterotet
ndelig SERIEMESTER

Grey

Det har jeg også gjort..

Brydde meg lite om den copyrighten som var på det bildet på skbrann.org-forumet og slengte det med på en litt krass men saklig henvendelse til rette vedkommene i rusmiddeldirektoratet.. I følge hjemmesiden deres er det personen bak denne email-adressen, rag@shdir.no , som har ansvar for alkoholreklameforbudet.
Maybe a Greyhound could be my way

mobli

Ikke det at jeg oppfordrer til hærverk av offentlig/privat eiendom, men noen burde ha klatret opp på det taket og sagd ned hele greiene.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

_owenz_

Quote from: "mobli"Ikke det at jeg oppfordrer til hærverk av offentlig/privat eiendom, men noen burde ha klatret opp på det taket og sagd ned hele greiene.

Endre

Det er jo en kjent sak at det er lov å reklamere for Lettøl i dette landet, så hvorfor ikke reklamere for hansa lettøl på stadion? Ingen drikker jo lettøl uansett.
Noe slikt som dette:

mobli

Quote from: "Endre"Det er jo en kjent sak at det er lov å reklamere for Lettøl i dette landet, så hvorfor ikke reklamere for hansa lettøl på stadion? Ingen drikker jo lettøl uansett.

Det er ikke lov å reklamere for lettøl om de også har selger vanlig øl.

Fra Alkoholloven:

§ 9-2. Reklame for alkoholholdig drikk.

Reklame for alkoholholdig drikk er forbudt. Forbudet gjelder ogsÃ¥ reklame for andre varer med samme merke eller kjennetegn som drikk som inneholder over 2,50 volumprosent alkohol. Slike varer mÃ¥ heller ikke inngÃ¥ i reklame for andre varer eller tjenester.

Departementet gir forskrifter om avgrensing, utfylling og gjennomføring av bestemmelsene i første ledd. Departementet kan gjøre unntak fra forbudene nÃ¥r særlige grunner foreligger.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Kai-Olai

Det vi også kunne gjort hvis setene må bort er jo å ha Hansa-mosaikk på hver bidige kamp!
For sånn som det er nå ser jo ingen på TV at det står Hansa! Ihvertfall ikke så lenge det er folk der..

sveines

Quote from: "Geir"Siden dette er alkoholreklame på offentlig sted, har jeg nettopp sendt en formell klage til Rusmiddelsdirekterotet

Og fristen for og få Ringnes-skiltet ned bør settes til 16. mai 2005 så ingen tar skade av og se "alkoholreklame" 17. mai!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Endre

Har ikke Ringnes en svær "lettøl" reklame ved bystasjonen også? Når man kjører inn til byen, på venstre side. Med bilde av en ølflaske bl.a.

capp

mm...

Geir

Quote from: "Kai-Olai"Det vi også kunne gjort hvis setene må bort er jo å ha Hansa-mosaikk på hver bidige kamp!
For sånn som det er nå ser jo ingen på TV at det står Hansa! Ihvertfall ikke så lenge det er folk der..

Ansgar Gabrielsen foreslo jo at vi kunne kle oss i røde/hvite overdeler slik at ordet Hansa ble dannet. Han sa det nok i spøk, men om vi gjør det så blir det Hansareklame gjennom hele kampen. Ingen dumming han nye helseministeren vår.
Lett å gjennomføre blir det og. De på Hansa med hvite seter kler seg i hvitt og de med røde seter kler seg i rødt.
ndelig SERIEMESTER

mr-bolstad

get land, Eget Landslag.
Brann!!

Go Up