• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Torbjørnsen/Opdal mot VIF

Started by erikdale, April 13, 2005, 13:48:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

erikdale

Fortjener/Har Tobjørnsen godt av å stå mot VIF etter "Storspillet" på søndag?
Er Opdal virkelig den verdige førstekeeper?
Burde Opdal rett tilbake i mål etter sykdom?
(Sikkert flere spørsmål å stille, men de får dere bidra med selv :wink: )

Kjør debatt!
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

flow

Jeg mener at Torbjørnsen bør få starte mot VIF! Man bytter ikke ut spillere fra et lag som vinner!

La Torbjørnsen stå mot VIF!


KEO

Quote from: "flow"Jeg mener at Torbjørnsen bør få starte mot VIF! Man bytter ikke ut spillere fra et lag som vinner!

La Torbjørnsen stå mot VIF!


Slutt å tull, Opdal er en bedre keeper pr dags dato enn torbjørnsen,så valget der er enkelt. Positivt at Torbjørnsen fikk en god følelse med TL det vil han nok vokse på,men å sitte han inn som 1 keeper.. GALSKAP
Nu kør vi!

Brannfrelst

Jeg også mener han bør få stå mot VIF. Av 3 grunner:

1. Den gode kampen mot Molde,som viser at han kan stå i tippeligaen.
2. Han vil sikkert yte maksimalt igjen for å få stå videre.
3. Vif er et kynisk lag med mange sterke spillere BAK og på midten,mangler Iversen og Fredheim Holm(er han tilbake igjen) og vil sikkert ligge seg bakpå og vente på kontringer.
2.10.07-Gullet kom hem!

sekto

Henter dette opp fra en av de andre trådene hvor dette er blitt diskutert..

Jeg vurderer det sånn:

Opdal:
+ rutine
+ god på strek
+ stor og sterk

- dårlig i feltet
- gjør minst en tabbe hver kamp
- er ut av form

Thorbjørnsen:
+ God spenst
+ Full av selvtillit nå
+ Hurtig og fryktløs

- mangler rutine fra TP
- litt for liten
- ikke etablert seg som leder

flow

Torbjønsen kommer til å bli den beste keeperen i tippeligaen innen to år!

Hvis han får sjansen å stå videre, noe som jeg mener han bør gjøre

Grey

Og det holder strengt tatt med en tråd om hvert emne..
Maybe a Greyhound could be my way

flow

Quote from: "sekto"Henter dette opp fra en av de andre trådene hvor dette er blitt diskutert..

Jeg vurderer det sånn:

Opdal:
+ rutine
+ god på strek
+ stor og sterk

- dårlig i feltet
- gjør minst en tabbe hver kamp
- er ut av form

Thorbjørnsen:
+ God spenst
+ Full av selvtillit nå
+ Hurtig og fryktløs

- mangler rutine fra TP
- litt for liten
- ikke etablert seg som leder



Er Torbjønsen litt for liten? Mener å huske/hørt/lest en gang at han `bare` er noen små cm lavere enn Opdal!

KEO

Quote from: "flow"Torbjønsen kommer til å bli den beste keeperen i tippeligaen innen to år!

Hvis han får sjansen å stå videre, noe som jeg mener han bør gjøre


Det samme sa alle inne på dette forumet for ett år siden om Opdal.
På tide at folk bestemmer seg har nå. Opdal har alle forutsetninger til å bli en topp internasjonal keeper,så la oss ike se oss blind på en god kamp av en reserve. Torbjørnsen leverte egentlig ikke noe spesielt mot Molde. Man bør kunne forvente seg så pass av en keeper i en A stall i TL.
Nu kør vi!

flow

Quote from: "KEO"
Quote from: "flow"Torbjønsen kommer til å bli den beste keeperen i tippeligaen innen to år!

Hvis han får sjansen å stå videre, noe som jeg mener han bør gjøre


Det samme sa alle inne på dette forumet for ett år siden om Opdal.
På tide at folk bestemmer seg har nå. Opdal har alle forutsetninger til å bli en topp internasjonal keeper,så la oss ike se oss blind på en god kamp av en reserve. Torbjørnsen leverte egentlig ikke noe spesielt mot Molde. Man bør kunne forvente seg så pass av en keeper i en A stall i TL.


Man må forvente såpass av en Tippeliga keeper.. Så du super redningen, da han var nede å tok ballen foran Molde spissen,  eller?
Det hadde aldri Opdal greidd

sekto

Quote from: "flow"
Quote from: "sekto"Henter dette opp fra en av de andre trådene hvor dette er blitt diskutert..

Jeg vurderer det sånn:

Opdal:
+ rutine
+ god på strek
+ stor og sterk

- dårlig i feltet
- gjør minst en tabbe hver kamp
- er ut av form

Thorbjørnsen:
+ God spenst
+ Full av selvtillit nå
+ Hurtig og fryktløs

- mangler rutine fra TP
- litt for liten
- ikke etablert seg som leder



Er Torbjønsen litt for liten? Mener å huske/hørt/lest en gang at han `bare` er noen små cm lavere enn Opdal!


Tenker ikke da på høyde, men litt lite muskler. Er ikke den spilleren som baner seg vei gjennom et par midtstoppere for å ta ballen på et corner.

Thorbjørnsen:
186
78 kg

Opdal:
187
89 kg

Syntes Thorbjørnsen bør stå jeg, bare så det er sagt, men han har som alle spillere sine feil og mangler.. Her noen kilo muskler..

KEO

[Man må forvente såpass av en Tippeliga keeper.. Så du super redningen, da han var nede å tok ballen foran Molde spissen,  eller?
Det hadde aldri Opdal greidd[/quote]

Nå er du ute på tynn is her... At en keeper rykker ut å snapper ballen før angriperen er da ganske normalt, bra gjort for all del men ikke noe (verdensklasse) så enkelte skla ha det til. Jeg kan sikert nevne mange redninger Opdal også har gjort men det gjør jeg ikke. Regner med at de fleste har sett det!! Torbjørnsen kommer nok til å slippe inn mange tabbe mål han også, og det er vell ikke så lenge siden han plukket 5 baller ut av nettet mot ett 2 div lag. Så vær litt realistisk her inne.
Nu kør vi!

sekto

Er ikke nødvendigvis hans feil at han måtte plukke ut fem baller fra mål i mot andre divisjonslag.. Er tross alt ti andre spillere på banen. Selv verdens beste keeper kan ikke gjøre noe om han er alene.

Xminator

Kan bare konstatere at Opdals sykdom førte Brann inn i en tap/tap situasjon.

Står Thorbjørnsen - og tabber seg - så sier "alle" hva sa vi, det er krise, bla bla.
Står Opdal - og tabber seg - så blir det sagt akkurat det samme.
Står Opdal bra så sies det "bare vent å se neste gang driter han seg ut"

Alt i alt, la Thorbjørnsen stå. Ikke ut fra ett sportslig synspunkt, men fordi det gir de mest kritiske ett slag i trynet om han driter seg ut.

Sportslig er Opdal det klart riktige valget - så der er jeg på linje med Langeland (noe som har skjedd forbausende ofte siden han returnerte fra eksil :p)

KEO

Quote from: "sekto"Er ikke nødvendigvis hans feil at han måtte plukke ut fem baller fra mål i mot andre divisjonslag.. Er tross alt ti andre spillere på banen. Selv verdens beste keeper kan ikke gjøre noe om han er alene.


Sant nok, bare rart at dere ikke har nevnt  det på en del mål Opdal har sluppet inn.  Det er vell 10 spillere til der og???
Nu kør vi!

Xminator

QuoteEr ikke nødvendigvis hans feil at han måtte plukke ut fem baller fra mål i mot andre divisjonslag.. Er tross alt ti andre spillere på banen. Selv verdens beste keeper kan ikke gjøre noe om han er alene.


Bare vi kunne huske den der neste gang Brann 1 taper :p

sekto

Quote from: "KEO"
Quote from: "sekto"Er ikke nødvendigvis hans feil at han måtte plukke ut fem baller fra mål i mot andre divisjonslag.. Er tross alt ti andre spillere på banen. Selv verdens beste keeper kan ikke gjøre noe om han er alene.


Sant nok, bare rart at dere ikke har nevnt  det på en del mål Opdal har sluppet inn.  Det er vell 10 spillere til der og???


Det er det, men her er jo argumentasjonen helt skeiv. Målene det er snakk om fra Opdal som er tabber, er de han skaper som ikke hadde blitt mål om han gjorde tingene rett. Frisparkmålet til Odense var det vel? Muren plassert helt feil, og Opdal tar den på sin kappe. Borte i Gøteborg når han bommer på langskuddet. Opdal tar den også på sin kappe, og det er flere andre slike situasjoner som gjør at han har fått tabbestempelet.

Man kan selvfølgelig si at hadde spiller X støtet ut på spiller Y, før spiller X slo ballen til spiller Z, så hadde ikke det blitt tabbe av Opdal, men holder du på sånn, så avgjøres kampen på hvilket lag som tar avspark.

Thorbjørnsen sine prestasjoner på Brann 2, må sees i sammenheng med spillerne han har rundt seg og hvem de spiller i mot. Gjør han tabber som koster laget kampen der, så står han likt med Opdal, men om han slipper inn fem mål pga dårlig spill av laget, så er det ikke hans feil.

Xminator

Hva pokker hjelper det så lenge de verste her inne har bestemt seg for at "det var Opdal" fra det sekund de så Brann 0 - Røkla 1 på VG Live? Jeg har fortsatt problemer med å skjønne hvordan mange av de "tabbene" det skrikes om kan ses på som tabber. Det er mål som jeg har sett gå inn hundretalls ganger på keepere med mye større navn enn Opdal.

Holder på mitt, det er først og fremst ett eksempel på binærtenking og gruppehysteri. Noe gruppen "Brannsupporter" etterhvert er blitt jøvlig god til.

Straffe!!!

Fascinerende!

Jeg går på endel (de fleste) kampene her i distriktet med Brann 2, og har jo oppdaget at det er ikke så forbannet mange andre på disse kampene. Likevel er det et hylekor som fastslår at Tiger-Torbjørnsen er Guds gave til fotballen og at det kun er dårlige utespillere som gjør at han slipper inn en del mål i andredivisjon.

All ære til Johan; han spilte en kanonkamp mot Molde!

Men det var nok muligens også hans "livs kamp", ihvertfall foreløpig. Har som sagt sett han i en god del kamper, og ser stort sett mange av de samme minusene som Opdal har, og har definitivt sin del med tabber og ikke-kurante inngripener for andrelaget.

La oss glede oss over at vi har 2 gode unge keepere som begge kan ble veldig gode etterhvert, og støtte oss til at Mons og Riisnæs tar en riktig avgjørelse når de fastslår at Håkon nok foreløpig har kommet lengst i denne utviklingen.

sekto

Quote from: "Straffe!!!"Fascinerende!

Jeg går på endel (de fleste) kampene her i distriktet med Brann 2, og har jo oppdaget at det er ikke så forbannet mange andre på disse kampene. Likevel er det et hylekor som fastslår at Tiger-Torbjørnsen er Guds gave til fotballen og at det kun er dårlige utespillere som gjør at han slipper inn en del mål i andredivisjon.

All ære til Johan; han spilte en kanonkamp mot Molde!

Men det var nok muligens også hans "livs kamp", ihvertfall foreløpig. Har som sagt sett han i en god del kamper, og ser stort sett mange av de samme minusene som Opdal har, og har definitivt sin del med tabber og ikke-kurante inngripener for andrelaget.

La oss glede oss over at vi har 2 gode unge keepere som begge kan ble veldig gode etterhvert, og støtte oss til at Mons og Riisnæs tar en riktig avgjørelse når de fastslår at Håkon nok foreløpig har kommet lengst i denne utviklingen.


Jeg har aldri påstått at det er utelukkende dårlige spillere som gjør at Thorbjørnsen har sluppet inn mål, og har heller aldri sagt han er Guds gave til fotballen, men de gangene jeg har sett han spille, så har han vist gode kvaliteter som jeg mener gjør han spennende ikke bare som en reserve, men også som en konkurrent til Opdal, selv når han er frisk og skadefri. Alle keepere gjør tabber, akkurat det er ikke noe nytt. Thorbjørnsen, Opdal, Kahn, Dida og alle andre har gjort feil og har ting de mangler.

Brannmann rob

torbjørnsen er go.. men det får da være grenser, det er altfor risikabelt å latt han stå mot VIF opdal er for øyblikket mye mer stabil og mer erfaren enn ka torbjørnsen e.... opdal burde stå mot VIF.... en så viktig kamp er det ikke til å bare til sette inn 2 keeperen.....

KennethS

Gremmes over mange på SS på søndag. Synge "Verdens beste keeper??" virker direkte ilojalt mot Opdal. Nei dette var flaut.
tå på Brann

sekto

Hvorfor er dette illojalt mot Opdal? Thorbjørnsen har ingen sang, og da syntes jeg det er greit at vi peper han opp med et rop, selv hvor overdrevet, som gir han litt selvtillit. At det er brukt på Opdal før har ingenting å si syntes jeg.. Det hadde derimot vært illojalt å synge: Kem faen e Håkon Opdal..

Corran

Oppdal må stå
Thorbjørnsen må få suge på karamellen og ikke risikere en nedtur med en gang.
Dessuten så er oppdal fremdeles førstekeeper så det er naturlig at han spiller. Oppdal gjør en del tabber som får meg til å banne meget høyt og bli meget frustrert men han har gjort enda flere fantom redninger som har reddet poeng fof Brann. Eg har troen på begge keeprene våre.
Men kanskje en av dem skulle vært leid ut til en første div klubb for å få litt bedre kamp trening?

Og til slutt må det jo nevnes t Mjelde og Brann får utrolig mye skryt fra Thorstvedt i nettavisen i dag pga keeper valgene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

sekto

Quote from: "Corran"Men kanskje en av dem skulle vært leid ut til en første div klubb for å få litt bedre kamp trening?


hvem skulle blitt leid ut, og kem e reserve då? Brann har sagt de ikke vil hente noen gammel keeper med rutine, hvis han ikke er villig til å bli benkesliter.. Finner ikke bedre kvalitet enn det vi allerede har på den måten..

KennethS

Quote from: "sekto"Hvorfor er dette illojalt mot Opdal? Thorbjørnsen har ingen sang, og da syntes jeg det er greit at vi peper han opp med et rop, selv hvor overdrevet, som gir han litt selvtillit. At det er brukt på Opdal før har ingenting å si syntes jeg.. Det hadde derimot vært illojalt å synge: Kem faen e Håkon Opdal..


å synge verdens beste keeper med engang en ny keeper e kommet på banen etter alt som har vært rundt Opdal i det siste vil eg si virker meget ilojalt. Var ikkje bare eg som reagerte på det.
tå på Brann

sekto

Quote from: "KennethS"
Quote from: "sekto"Hvorfor er dette illojalt mot Opdal? Thorbjørnsen har ingen sang, og da syntes jeg det er greit at vi peper han opp med et rop, selv hvor overdrevet, som gir han litt selvtillit. At det er brukt på Opdal før har ingenting å si syntes jeg.. Det hadde derimot vært illojalt å synge: Kem faen e Håkon Opdal..


å synge verdens beste keeper med engang en ny keeper e kommet på banen etter alt som har vært rundt Opdal i det siste vil eg si virker meget ilojalt. Var ikkje bare eg som reagerte på det.

KennethS

Quote from: "sekto"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "sekto"Hvorfor er dette illojalt mot Opdal? Thorbjørnsen har ingen sang, og da syntes jeg det er greit at vi peper han opp med et rop, selv hvor overdrevet, som gir han litt selvtillit. At det er brukt på Opdal før har ingenting å si syntes jeg.. Det hadde derimot vært illojalt å synge: Kem faen e Håkon Opdal..


å synge verdens beste keeper med engang en ny keeper e kommet på banen etter alt som har vært rundt Opdal i det siste vil eg si virker meget ilojalt. Var ikkje bare eg som reagerte på det.


mange andre måter. Har aldri hørt Verdens beste ving, verdens beste spiss ol blitt sunget til andre. Verdens beste speaker synges til Terje Bø for det e han vi vil ha som speaker.
tå på Brann

sekto

Quote from: "KennethS"
Quote from: "sekto"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "sekto"Hvorfor er dette illojalt mot Opdal? Thorbjørnsen har ingen sang, og da syntes jeg det er greit at vi peper han opp med et rop, selv hvor overdrevet, som gir han litt selvtillit. At det er brukt på Opdal før har ingenting å si syntes jeg.. Det hadde derimot vært illojalt å synge: Kem faen e Håkon Opdal..


å synge verdens beste keeper med engang en ny keeper e kommet på banen etter alt som har vært rundt Opdal i det siste vil eg si virker meget ilojalt. Var ikkje bare eg som reagerte på det.


mange andre måter. Har aldri hørt Verdens beste ving, verdens beste spiss ol blitt sunget til andre. Verdens beste speaker synges til Terje Bø for det e han vi vil ha som speaker.


Er en vesentlig forskjell slik som jeg ser det.. Vi synger verdens beste keeper, for det står en mann i mål. Hadde vi sunget Verdens beste ving, sentrale midtbanespiller eller spiss, så er det som regel mer enn en spiller på banen det kan være til. Høre ikke direkte smart ut om hele SS står å synger  Verdens beste spiss, så lurer resten av Stadion på om vi mener Sæternes eller Winters.

Men har du noen andre glupe forslag til hva vi burde ha sunget? Er lett å kritisere. Jeg mener blant annet at det ikke bør være noen mennesker som sulter i verden. Det er dumt. Sånn. Da har jeg vel bidratt til å løse det problemet..

Xminator

Siste fra treningsfeltet er vel at Opdal står. Thorbjørsen spilte venstreback pga. dårlig skulder.

Egentlig helt greit. Thorbjørsen har hatt en vannvittig uke med mer oppmerksomhet enn han nok har hatt de forrige 21 årene tilsammen. BA vil nok følge Opdal med ett ekstra kritisk øye (sikkert det brune) siden den nye helten deres ble vraket :p

Henki

Quote from: "Xminator"Siste fra treningsfeltet er vel at Opdal står. Thorbjørsen spilte venstreback pga. dårlig skulder.

Egentlig helt greit. Thorbjørsen har hatt en vannvittig uke med mer oppmerksomhet enn han nok har hatt de forrige 21 årene tilsammen. BA vil nok følge Opdal med ett ekstra kritisk øye (sikkert det brune) siden den nye helten deres ble vraket :p


Helt enig i at Opdal bør stå mot VIF. Minner om seriestarten i fjor da en annen spiller spilte sitt livs kamp mot Molde og ble fotfulgt av alt som het media i uken etter. Resultatet kjenner vi alle til. La Thorbjørnsen få tid til å utvikle seg så finner vi tidsnok ut om han er Guds gave til fotballen eller bare nok en lovende keeper.
Ballen skal fremover!

Lefty

Kjenner litt smaken av denne keeperdebatten fra den gangen Kihlstedt ble byttet ut med Rønningen;

Og plutselig hadde Ivar Rønningen masse selvtillit og var med på landskamp(er?)...

Gi Thorbjørnsen sjansen så lenge han gjør det skarpt!
Ingen har klippekort i klubben vår, og Opdal er ikke bedre enn at han må kjempe for plassen!


Lefty

mr-bolstad

get land, Eget Landslag.
Brann!!

Xminator

Quote from: "mr-bolstad"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1544965.ece

opdal er fortsatt syk!


Det er noe som heter gammelt nytt. Den artikkelen der er fra torsdag siden den er i fredagens papiravis.

Denne saken er fra i dag:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article374754.ece

Og den er fra i dag ettermiddag.

brann gal jente

Opdal skal stå!!! Får håpe han klarer seg han og da, at han ikke gjør noen tabber!!!! Vi får håpe det beste!!! Stå på Håkon!!!
ull til Bergen!

Go Up