• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Buing på Sanne!

Started by Toa, April 03, 2005, 19:38:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Professoren

Quote from: "abe78"Tror det var en guttegjeng som satt øverst på hansa som buet. De samme startet Charlie Miller ropene. Blir kvalm av hele greia. Vedder på at de har samme firkantet syn på Knudsen. At han ikke er god - rettere sagt kul nok. Han er ikke fra utlandet slik som Miller. Sanne faller lett i samme kategori. Dette blir for enkel tankegang og er ikke forenlig med god supporter kultur.


Satt på øvre hansa selv, og det stemmer nok at noe av buingen kom derfra, men også fra andre steder på stadion (primært Hansa tror jeg). Tviler på "ikke kul nok"-teorien din, Miller er spiller av et helt kaliber enn Sanne, enkelt og greit. (Han bør også starte fremfor Andresen på mandag, men det er en helt annen diskusjon.)
Syns buing på egne spillere er uting, og kommer aldri til å gjøre det selv, der er vi helt enig.
Når sant skal sies kan "guttene" synge ut store stå til tross for et helt annet antall, og er veldig viktige for stemingen i Hansa. Om man liker de eller ikke...

Professoren

Quote from: "abe78"Tror det var en guttegjeng som satt øverst på hansa som buet. De samme startet Charlie Miller ropene. Blir kvalm av hele greia. Vedder på at de har samme firkantet syn på Knudsen. At han ikke er god - rettere sagt kul nok. Han er ikke fra utlandet slik som Miller. Sanne faller lett i samme kategori. Dette blir for enkel tankegang og er ikke forenlig med god supporter kultur.


Satt på øvre hansa selv, og det stemmer nok at noe av buingen kom derfra, men også fra andre steder på stadion (primært Hansa tror jeg). Tviler på "ikke kul nok"-teorien din, Miller er spiller av et helt kaliber enn Sanne, enkelt og greit. (Han bør også starte fremfor Andresen på mandag, men det er en helt annen diskusjon.)
Syns buing på egne spillere er uting, og kommer aldri til å gjøre det selv, der er vi helt enig.
Når sant skal sies kan "guttene" synge ut store stå til tross for et helt annet antall, og er veldig viktige for stemingen i Hansa. Om man liker de eller ikke...

andreas27

denne buingen e en skikkelig uting som vi må til livs, nå er det ikke lenger brann selv som lager skandalene men noen supportere.
det verste jeg vet er fjortisser som går på stadion fordi det e kult ,men som kun står og babler om alt annent.
denne bablingen e jækla irriterende.
e selv bare en tennåring men eg inntresserear meg for klubben og kan fint gå på en brannkamp aleine, fordi eg må isje ha nokken og bable med.
de fleste går på stadion for å se fotball og isje for å bable om kor deiilig spissen til motstandaren e ,ellar for å slenge mest mulig drit om brannspilleren.
men over til denne sanne-saken hva om man kunne lagd en sang om sanne,"stormer nedover vingen" eller lignende?

BL

Dette er jævlig flaut!! Rett og slett!
Hansa-
Felt Z

larmjohan

piping er viktig. har alltid vært det, i alle land, til alle tider. å ikke forstå det, ja det er idioti det.

jeg går ikke på stadion får å støtte enkeltspillere. jeg går på stadion for at de skal støtte meg.

det er meg, vi som er brann, bergensere mv, det er vi som har det inni oss. spillere er hentet inn for å eksponere dette konstruktivt. klarer de ikke det, svikter de meg, og alle andre bergensere. og det skal påpekes.

setter dog spørmålstegn til egen dømmekraft da jeg forsøker å påpeke dette overfor ungdommen. tror nok ikke det når inn. men at uerfarne skal få mene unormale ting som om det var normalt, det irriterer ja. det gjør det.

Xminator

Regner det var i sjangeren sarkasme Larmjohan, i så fall ett av de bedre forsøkene ;)

abe78

Tror det får konsekvenser neste gang noen buer på en spiller i Branndrakt.
.og husk!

Charmless Man

Hvordan vet vi egentlig at spillerne blir bedre av at du blir sunget på uansett hvor bra eller dårlig de gjør det? I Sør Amerika og i Italia og Spania truer de spillerne med bank når de gjør det dårlig...

Jeg er enig at det er feil å bue ut en spiller, men å pipe når Brann går til pause etter å ha spilt en elendig omgang det kommer jeg til å fortsette å gjøre. Jeg tror det er bedre enn å klappe, de må skjønne at de må skjerpe seg. Det er vi som betaler lønningene deres.
Ladish on the Foot

Nixon

Rød makt på Hansa!

Candyman

Quote from: "Nixon"


Så sant som det er sagt.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Brann_Bergen

Var det ikke sånn at Sanne begynnte å grine når han kom inn i garderoben..?
005 er året Brann tar gull..

Nemesis

Hvis jeg forstår dere som er for buing på enkeltspillere rett, så er det med å heve/skjerpe spilleren.

Da har jeg følgende forslag til dere:

Under opplesningen av lagoppstillingen mot molde på stadda, bu/skrik/bann til brannspillerene etter hvert som hvert enkelt navn leses opp. På den måten skjerper alle spillerene seg, og leverer TOPP INNSATS!!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Eden

Quote from: "Brann_Bergen"Var det ikke sånn at Sanne begynnte å grine når han kom inn i garderoben..?


Seriøst?? Kor har du hørt d?? No blei eg kvalm..

Toa

Hørt noe slik jeg og... eller at han forlot garderobet grinende før de andre. Vet ikke hvor sant det er, men har hørt det fra flere steder.

Tragisk selvsagt, men det viser jo at han ikke har noen spesielt sterk psyke, og det er vel nettopp det som er hans store problem på fotballbanen og. Redselen for å få publikum imot seg gjør at han er et nervevrak på banen.

Og hans frykt er nå blitt sannhet. Han HAR publikum imot seg. Ingen har noen som helst tro på hans kvaliteter. At folk buer er ren mobbing, og noe man burde holde seg ALT for god til.

Folk må rett og slett bli flinkere til å si ifra når noen begynner å bue eller slenge dritt til Brann-spillerne, og vise at det er noe en tar avstand fra. Tror ikke mobberne er særlig høy i hatten hvis de får hele tribunen imot seg...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

lenuzen

dette her er ikke bra! syns at vi skal ta godt i mot han neste gang han kommer på banen, mange som mener han ikke er god nok, han blir ikke bedre av å bli buet ned! sjerpings altså!!  :evil:
rann i våre hjerter

Kristin

kunne ikke vi ropt noe rop med navnet hans også da?
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Nixon

Synes ikke vi skal overkompensere andre veien heller. La oss klappe han inn på banen slik vi gjør med andre spillere. Og så får han overbevise oss at han fortjener videre synging og hyllest.
Rød makt på Hansa!

Toa

Quote from: "Nixon"Synes ikke vi skal overkompensere andre veien heller. La oss klappe han inn på banen slik vi gjør med andre spillere. Og så får han overbevise oss at han fortjener videre synging og hyllest.


Enig. For mye klapping og hoiing får jo han til å føle at hele stadion synes synd på han, noe som ikke hjelper i det hele tatt.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

atlascopo

Buing på enkeltspillere er patetisk å bør ikke skje. Ok vist det er motstandere. Buing på hele laget er helt ok når de ikke vinner og mangler innsats.


Klappe å juble for sanne? Det utgår til han klarer å levere en dugenes passning. Skal klappe for han som blir byttet ut. Hvis han har gjort det ok eller bedre.

aquascutum

Grine gutter vil vi ikke ha i Brann.
La oss gi han en skikkelig omgang neste gang.
ANAL!
asualhilsen fra felt å
ANAL!

Sharpy

Quote from: "Toa"
Quote from: "Nixon"Synes ikke vi skal overkompensere andre veien heller. La oss klappe han inn på banen slik vi gjør med andre spillere. Og så får han overbevise oss at han fortjener videre synging og hyllest.


Enig. For mye klapping og hoiing får jo han til å føle at hele stadion synes synd på han, noe som ikke hjelper i det hele tatt.


Eventuelt vil det få ham til å forstå at han har publikums støtte, bortsett fra et mindretall imbesiller som mye heller vil ha 11xCharlie Miller på banen, framfor et godt sammensatt lag.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Eden

aquascutum:

Dårlige supportere vil vi heller ikkje ha..

Xminator

Selv Barten har bedre gangsyn enn dette :p Som de sier det, "hvorfor Tom Sanne blir mobbet? Stå-på-vilje og mangel på ferdigheter var da godt nok for Per Hilmar Nybø...."

Noe som egentlig er veldig bra sagt :p

Nixon

Quote from: "Xminator"Selv Barten har bedre gangsyn enn dette :p Som de sier det, "hvorfor Tom Sanne blir mobbet? Stå-på-vilje og mangel på ferdigheter var da godt nok for Per Hilmar Nybø...."

Noe som egentlig er veldig bra sagt :p


Vel, Nybø er så heldig at han hadde et veldig godt halvår for Brann i 1990 der han storspilte som spiss og skårte en del mål. Og slik har han blitt husket i ettertid.

Men sånn generelt strakk ikke tålmodigheten blant publikum seg noe stort lengre på den tiden enn i dag. Husker at Nybø fikk sin del av mishagsytringer fra tribunen, selv om han nok aldri opplevde å bli buet inn på banen. Det skjedde vel bare med Einar Arne Roth...:)
Rød makt på Hansa!

KEO

Quote from: "abe78"Tror det får konsekvenser neste gang noen buer på en spiller i Branndrakt.


For oss som er litt opp i årene,og som har ett ganske så sterkt forhold til denne fotballklubben. kommer nok ikke til å sitte å se/høre på ting som ikke har noe på en fotball bane å gjøre. (Rasisme o.l) Jeg har ikke tenkt å se på at Brann spiller for tomme tribuner for at noen fjortiser synes det er kult å gå på stadion og kan gjøre hva de vill. Så for å ha nevnt det Storebror ser og hører dere.
Nu kør vi!

Kristin

på bt.no har også mons ivar mjelde gått ut med det med buingen mot sanne!
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

mr-bolstad

Quote from: "Kristin"på bt.no har også mons ivar mjelde gått ut med det med buingen mot sanne!


leste denne saken tidligere og reagerte litt på dårlig skriving b.l.a så skriver han  "brannsupporterne buet på sanne" e.l   dette hadde ikke eg visst at det var en liten folkegruppe som buet så hadde eg trodd at det var alle.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Stalin

Var ikke på stadion den kampen, men om folk har buet på sanne bør de jo lynsjes, evnt sendes opp til nord!
Forferdelig sak! Kast vekk drittunger som buer på egne spillere.

Endre

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=273056

nå har Sanne selv snakket ut om saken. Tøft gjort av han!
Forventer at han får skikkelig applaus på mandag, skal iallefall gjøre mitt.

_owenz_

Tror kanskje denne buingen kommer fra elementer på stadion som vil ha bråk. Er redd for at det kan bli slåsskamper på stadion hvis noen skulle be disse personen hold kjeft  etc..

Har ingen tro på at skikkelige tilskuere finner på å bue på noen Brann spillere, på en vanlig kamp kan jeg kanskje tro at "idioter" kan dukke opp og bue. Men på en treningskamp blir det vanskelig å forklare. Tror det ligger noe bevisst bak det hele, spesiellt hvis det begynner hos en bestemt del av tribunen, så er det noen svake sjeler som henger seg på buingen.

Hvis buingen kommer fra en gjeng som står i Armani klær, så er det kanskje ikke så lurt å snakke til de...

Det kunne vært lurt å funnet ut hva dette er. Slik det er nå blir Brann supporteren hengt ut. Mens dette virkelig gjelder 0.000000001% av supporterene. Når det sammtidig er uklare motiver med buingen...

Det er vel konstantert at det ikke hjelper å bue, og jeg tviler på at en så bevistløs gjeng hadde funnet veien til stadion på en treningskamp.

owenz

Xminator

Blir det bråk, så sitter de ikke på stadion neste kamp. Hele skiten blir tatt på video, og mens piping ikke lar seg identifisere, så er nevekamp enkelt.

En liten oppfordring til Sanne nå. Og forsåvidt til alle andre Brannspillere som opplever å bli upopulær på tribunen. Smell til med noen virkelig sugende taklinger. Knokkeltakler Sanne Hulsker så det smeller, så lover jeg en ting, Sanne blir ikke pepet på banen flere ganger. Samme til Opdal, neste gang du går i duell med Iversen, så må du gjerne bomme på ballen, men treff for all del Iversen i nepen så det synger ;) Om ballen går i mål blir det en fotnote.

Xminator

Quotegjelder 0.000000001%



Tviler egentlig på at det var 1000 milliarder på stadion mot aalesund :p

Om vi går ut fra at det var 30 som pep, så var det 0,8% som pep mot egen spiller. Går vi ut fra at ingen av de 12000 andre som kommer mandag ville drømt om å gjøre det samme, så utgjør lavpannene 0,2%. Fremdeles ett forsvinnende lite tall. Men desverre er piping ett virkemiddel som høres veldig bra selv fra ett lite antall mennesker.

loader

Quote from: "Hogstmann"Sanne er ikke god nok for dette laget. Når ikke Mjelde skjønner dette må det piping til. Og nei, jeg tror ikke Sanne blir en bedre spiller av pipingen, men det er ikke poenget - han skal vekk fra laget.

hehe.som kamma-patriot har jeg ikk noe med det,og har heller ingenting imot brann,men det er jo fantastisk at du tydelig har mer greie på fotball enn mjelde.rart at ledelsen ikke utnytter dine ressurser.mulig at jeg tar feil,men jeg holder en knapp på at du ikke har noe verv eller på andre måter er engasjert i apparatet rundt klubben?du avslører hvertfall at du ikke har tillit til den jobben mjelde gjør og det syns jeg er rart.hvis man ser på hva han har fått til de siste årene.

Brannmann rob

enkelte folk er bare helt vekke... miller ble jo hetset han og.. folk må faen meg skjerpe seg altså. en ting e og pipe motstanderene men på sine egne spillere.... blir flau!!!!!

Per Anders

Piping eller ikke piping... faktum er at Tom Sanne ikke er god nok for Brann om klubben skal være i stand til å ta gull i serien. Jeg tror mye av pipingen er ment mot vedkommende som setter ham innpå. Nå har jeg aldri ment at Martin Knudsen er god nok heller, selv om han glimter til en sjelden gang og jobber hardt, men å bytte inn Sanne for Knudsen er å gjøre vondt verre på høyresiden. Bjørn Helge Riise kan bli den spilleren vi mangler. Tom Sanne har fått MANGE sjanser, og har ikke innfridd en eneste gang. Hva med Charlie Miller på høyresiden?

Lennono8

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=273056

Nå er denne buingen blitt hovedsak i VG på nett. Tabolidpressen elsker slike saker. Dette er flaut for alle som har noe med Brann å gjøre. Greit at man ikke liker folk, men å bue på egne spillere blir for dumt.

loader


Sveinung Dale

Det var nok di der i barten som buet... Neste gang får det konsekvensar, eg lovar dokkar.
ergen og hansaøl til eg døør!

abe78

Quote from: "Hogstmann"Sanne er ikke god nok for dette laget. Når ikke Mjelde skjønner dette må det piping til. Og nei, jeg tror ikke Sanne blir en bedre spiller av pipingen, men det er ikke poenget - han skal vekk fra laget.


Denne kontoen bør slettes og man bør sørge for at IPen blir sperret for videre innspill her i forumet. Dette innlegget er så fjernt fra det som majoriteten av supporterne mener at det bare fører til kvalm. Sakligheten er fraværende.

Quote from: "Blææ"

Støtter Hogstmann 110% her,Sanne må vekk....

Ut med pakket,ut med pakket!


Blææ faller i samme kategori
.og husk!

Blææ

Quote from: "abe78"
Quote from: "Hogstmann"Sanne er ikke god nok for dette laget. Når ikke Mjelde skjønner dette må det piping til. Og nei, jeg tror ikke Sanne blir en bedre spiller av pipingen, men det er ikke poenget - han skal vekk fra laget.


Denne kontoen bør slettes og man bør sørge for at IPen blir sperret for videre innspill her i forumet. Dette innlegget er så fjernt fra det som majoriteten av supporterne mener at det bare fører til kvalm. Sakligheten er fraværende.

Quote from: "Blææ"

Støtter Hogstmann 110% her,Sanne må vekk....

Ut med pakket,ut med pakket!


Blææ faller i samme kategori



Majoriteten av supporterene er det deg da abe78?
Nå skal man passe seg litt for å sette folk i bås og starte en heksejakt abe78,alle trenger ikke å ha det samme snevre synet på ting som deg.
ont follow me,Im lost too

Nemesis

Quote from: "abe78"
Quote from: "Hogstmann"Sanne er ikke god nok for dette laget. Når ikke Mjelde skjønner dette må det piping til. Og nei, jeg tror ikke Sanne blir en bedre spiller av pipingen, men det er ikke poenget - han skal vekk fra laget.


Denne kontoen bør slettes og man bør sørge for at IPen blir sperret for videre innspill her i forumet. Dette innlegget er så fjernt fra det som majoriteten av supporterne mener at det bare fører til kvalm. Sakligheten er fraværende.

Quote from: "Blææ"

Støtter Hogstmann 110% her,Sanne må vekk....

Ut med pakket,ut med pakket!



Blææ faller i samme kategori


Du kan ikke seriøst mene at de skal ekskluderes fra forumet????  Selv om både meningene deres og holdningene er totalt feil og ikke en Brann supporter verdig, så er jo dette et forum som er åpent for alle. Vi kan ikke forvente at alle har de samme meningene her inne, da faller jo hele hensikten vekk, hvis alle er enig.

Noen ordlegger seg sterkere enn andre, og noen er mer kynisk i forhold til brannspillere enn "vanlige" godhjertete supportere.  Poenget mitt er at du kan ikke utestenge folk fordi de har en annen oppfatning enn deg, da blir det jo bare du igjen her inne til slutt da :-)      :twisted:
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Samtidig er det ikke en menneskerett å ytre sine meninger anonymt...

Nemesis

Quote from: "Xminator"Samtidig er det ikke en menneskerett å ytre sine meninger anonymt...


Nei...  Det er jo et hårfint skille der....  Men man kan ikke dømme noen basert på et enkelt innspill. Stoler på administratorene av siden, at de hiver ut de som bør hives ut, og beholder oss som av og til kan være litt krasse, men som i bunn og grunn er okeye folk    :P
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Toa

Quote from: "Xminator"Samtidig er det ikke en menneskerett å ytre sine meninger anonymt...


Det er mulig, men om man skal benytte nazimetoder her for å tie folk med andre meninger, så tror ikke jeg at jeg gidder henge særlig mer på dette forumet.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Hogstmann

Quote from: "loader"
Quote from: "Hogstmann"Sanne er ikke god nok for dette laget. Når ikke Mjelde skjønner dette må det piping til. Og nei, jeg tror ikke Sanne blir en bedre spiller av pipingen, men det er ikke poenget - han skal vekk fra laget.

hehe.som kamma-patriot har jeg ikk noe med det,og har heller ingenting imot brann,men det er jo fantastisk at du tydelig har mer greie på fotball enn mjelde.rart at ledelsen ikke utnytter dine ressurser.mulig at jeg tar feil,men jeg holder en knapp på at du ikke har noe verv eller på andre måter er engasjert i apparatet rundt klubben?du avslører hvertfall at du ikke har tillit til den jobben mjelde gjør og det syns jeg er rart.hvis man ser på hva han har fått til de siste årene.


Hva han har fått til? Bronse med 40 poeng? Hurra, hurra! For en prestasjon. Med meg som trener kan jeg garantere at det hadde blitt gull i 2005. Det er enkle grep som skal til. Scharner ned som midtstopper. Da har vi norges desidert beste stopperpar. Andresen som defensiv midtbane og Miller som offensiv sentralt. Du og du for en sentral midtbane. Da hadde det blitt gull selv med Sanne fra start i alle 26 kampene.

DeeDee

Har Hogstmann begynt å drikke inn helgen allerede? Uansett ville det nok vært et flott trenervalg med trefelleren bak roret. Albuer til de som ikke jobbet og Sushi til de som gjorde det. Se det hadde nok fått fart på spellarene.

Go Up