• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-radio!

Started by Brannmann10, March 31, 2005, 14:09:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmann10

En ting skal Klanen ha, de gjør en del ting veldig elegant. De har sin egen web-radio! http://www.klanen.no/ ----> KWR Live.

Her spilles Enga-låter og noen få gingler. Dette burde Bataljonen fått til med hjelp av noen som kan lage dette. Der kan låter programmeres inn og rulle hele tiden. Vi har jo sinnsykt mange låter til disposisjon!

Jeg kaster ballen ut i rommet til noen som føler seg kallet ...

Nixon

Quote from: "Brannmann10"En ting skal Klanen ha, de gjør en del ting veldig elegant.


http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=75774

Nå også med egen kles- og skokolleksjon.
Men vi tar de på banen.
Det er tross alt det viktigste!
Rød makt på Hansa!

andreas27

snart kommar vel fantastiske branntv på btv tilbake vel?

nrijb

12 mann truse? 12 mann er vel brann? :p

Lefty

Quote from: "Nixon"Men vi tar de på banen. Det er tross alt det viktigste!


Begynner jammen meg å bli noen dager siden vi slo Enga nå. Høsten for to år siden...

Lefty

Toa

Det er lettere å lage web-radio enn å lage kakemenn til jul. Eneste man trenger er litt båndbredde ut. http://www.shoutcast.com/ er ett alternativ. Har selv laget en slik hjemme som bare spiller en valgt playlist, og da kan jeg sitte og høre favorittmusikken min på jobb.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

hjesus

Det er ikke noe stort hokus-pokus å lage en playliste som går og går hele tida. Det koster 500 kr. i måneden til Tono, så kan man spille hvilken som helst musikk man ønsker.

KWR har også andre sendinger. Vi sendte fra fotballkamper som ikke var tv-sendt i fjor, vi vil gjøre det samme i år. I år har vi også sendt fra særdeles mange hockeykamper (alle hjemmekamper, svært mange bortekamper) og daglige Norway Cup-sendinger vil det selvfølgelig bli i år som det var det i fjor.

Overraskende nok for oss, så hadde vi ca 100 lyttere på siste finalekampen i hockey i år, enda kampen var TV-sendt på ViaSat Sport 1. Det viser at det helt klart er grobunn for Web-radio så lenge ikke NRK, TV2, TVn eller TV3 sender kampene.

En ting som er viktig er å begynne i det små. Ikke legg all kraft i web-radio med en gang, da blir de få som gjør dette på dugnad rimelig raskt utbrent. Klanen har til nå invistert utstyr for urimelig mange tusenlapper, men det er fortsatt mye utstyr vi gjerne skulle hatt.

Vi klarer blant annet ikke å ha to kommentatorer på en kamp hvis stadionfasilitetene ikke tilsier nettilkobling og vi dermed må bruke mobiltelefon til Klanskontoret...
n Absinthia

Brannmann10

Takk for innspillene hjesus.

Jeg synes noen i Bataljonen bør ta tak i dette. Det kan lages en playlist med, ja det må da vitterlig være 50 Brann-låter nå. Den kan surre og gå i det uendelig. Hvis det er lettere å lage til dette enn kakemenn til jul så bør noen ta kontakt med Bataljonen og legge dette frem hvordan det skal gjøres. Tror mange vil hatt den på i bakrunnen, foran og forhåpentligvis etter kamp.

Så som i den nye Brann-sangen fra Doddo, nesten iallefall ...

La det skje!

Candyman

Jeg kan ikke lage kakemenn til jul. Men jeg hadde nok hørt på Brann radioen ja....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up