• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opdal vs Engen

Started by Toa, March 17, 2005, 14:53:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Toa

En tabbe fra Opdal idag, og jeg begynner virkelig å bli bekymret. Han har vært svak i de siste kampene.

Tror jeg kommer til å følge litt ekstra med på han. Måtte han gjøre en stor kamp, og redde brann fra poengtap...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

capp

vi satser på at opdal har en sinnsykt god dag på jobben i dag... en ekstremt sinnsykt god dag...
mm...

Digg Jan

Oppdal e konge, dette tar eg med knusende ro. Brann vinner 1-0 idag.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

kih

Quote from: "Toa"En tabbe fra Opdal idag, og jeg begynner virkelig å bli bekymret. Han har vært svak i de siste kampene.


svak?
nå så jeg ikke kampen forrige uke.. men svak?

BL

Begynner Ã¥ bli litt gale nÃ¥r folk "slakter" Opdal flere timer før kampen begynner  :roll:
Hansa-
Felt Z

Alexåsane

Er det seriøst mulig å være så tett i skallen? Opdal er en av de spillerne som har vært stabilt god Lenge nå! Finn noen andre å rakk ned på!!!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Toa

Quote from: "kih"
Quote from: "Toa"En tabbe fra Opdal idag, og jeg begynner virkelig å bli bekymret. Han har vært svak i de siste kampene.


svak?
nå så jeg ikke kampen forrige uke.. men svak?


Vel, mot IFK hadde han en stygg tabbe. Bommer rett og slett på ballen. Utilgivelig.

Han imponerte ikke på Odense sitt mål. Burde tatt den.

Ellers syns jeg ikke han viser annet enn hva man skal forvente av en tippeligakeeper.

Derfor er jeg spent på hvordan han spiller idag. For meg ser det IKKE ut til å være en keeper i form, noe han bør bli til seriestart.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Toa

Quote from: "Alexåsane"Er det seriøst mulig å være så tett i skallen? Opdal er en av de spillerne som har vært stabilt god Lenge nå! Finn noen andre å rakk ned på!!!


Ehm. Vi skal så langt tilbake som til sist mål Brann slapp inn for å finne en tabbe av Opdal.

Er jeg tett i skallen fordi jeg håper Opdal kommer i form? Eller er dette virkelig det beste man kan forvente av Branns førstekeeper? Er han i sitt livs form nå? Han kan ikke bli bedre, derfor skal man heller ikke håpe på noe bedre? Er det det du prøver å si?

Virker jo som JEG har litt mer tro på han enn det DU har hvis du virkelig mener at vi nå ser det beste av Opdal.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

capp

må dokkar gje dokkar med den kranglingen... opdal klarer seg fint i dag.. kan heller diskutere han etter kampen i dag... ;)
mm...

Xminator

BA kalte det ikke en tabbe. BT kalte det en halvtabbe. Hva med å nyansere seg litt? Ingen keeper tar alt. Kvisvik springer ikke 100 meter på 10 sekunder. Målet som Opdal får skylden for kommer etter en *stor* tabbe på midtbanen og dårlig press på ballfører. Og en keeper som står litt langt ute. Det er laget som slipper inn mål, ikke keeperen. Keepertabbe er ett begret som skal brukes når det er opplagt at keeper skal redde. Det blir som å skrike tabbe når Kvisvik ikke klarer å score på frispark fra 22 meter...

Toa

Vel, slik jeg ser det var det en tabbe...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Pulekenn

Nå må du gje deg her, Toa the Boa. :)

Du vet du bare skriver dette for å terge meg. :p


Annie Way synes jeg du burde også se de redningene han gjør. Mot Halmstad borte, redder han Brann videre i Royal League.

Men jo, det er lettere å se det dårlige med en keeper akkurat som at det er lettere å se dommertabber.

God middag, Toa! :)
Den som har begge beina i bakken, står stille

Pulekenn

Quote from: "Xminator"BA kalte det ikke en tabbe. BT kalte det en halvtabbe. Hva med å nyansere seg litt? Ingen keeper tar alt. Kvisvik springer ikke 100 meter på 10 sekunder. Målet som Opdal får skylden for kommer etter en *stor* tabbe på midtbanen og dårlig press på ballfører. Og en keeper som står litt langt ute. Det er laget som slipper inn mål, ikke keeperen. Keepertabbe er ett begret som skal brukes når det er opplagt at keeper skal redde. Det blir som å skrike tabbe når Kvisvik ikke klarer å score på frispark fra 22 meter...


Vel, en kan se at Opdal prøver å slå ballen vekk, men bommer på ballen. For meg var det opplagt at han skulle treffe der.

Menmen. Ingen vits i å kalle ham Gi Op(p)dal av den grunn.
Den som har begge beina i bakken, står stille

Toa

Quote from: "Xminator"BA kalte det ikke en tabbe. BT kalte det en halvtabbe. Hva med å nyansere seg litt? Ingen keeper tar alt. Kvisvik springer ikke 100 meter på 10 sekunder. Målet som Opdal får skylden for kommer etter en *stor* tabbe på midtbanen og dårlig press på ballfører. Og en keeper som står litt langt ute. Det er laget som slipper inn mål, ikke keeperen. Keepertabbe er ett begret som skal brukes når det er opplagt at keeper skal redde. Det blir som å skrike tabbe når Kvisvik ikke klarer å score på frispark fra 22 meter...


Tror ikke du har tatt enn god titt på hva Opdal gjør på det målet. Han slenger seg etter ballen, og ser ut til å ha full kontroll. Så skal han slå ballen ut til siden, og BOMMER regelrett på ballen.

Men det er ikke dette som er poenget. Opdal er IKKE stabil enda, og det virker jo som det er kun jeg som håper han blir det!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

KEO

[Tror ikke du har tatt enn god titt på hva Opdal gjør på det målet. Han slenger seg etter ballen, og ser ut til å ha full kontroll. Så skal han slå ballen ut til siden, og BOMMER regelrett på ballen.

Men det er ikke dette som er poenget. Opdal er IKKE stabil enda, og det virker jo som det er kun jeg som håper han blir det![/quote]

Vist man først skal rakke ned på spillere så må dere være litt konsekvent med andre spillere å. Opdal er vell en av de spillerene som har forbedret seg i det siste,men tar man en spiller som Soma så har jo han gått fra å være en konge bak i forsvaret til en nølende kløne! (tar litt i her) så skla man først snakke om å hetse/rakke ned på spillere så bør vell man ta de spillerene som ikke gjør jobben etter det som man kan forvente. Og som sagt her inne før så har vell opdal og MK vært sentrale spillere for Brann sitt videre avansement i 2 turneringer!
Nu kør vi!

Tjohei

Mener hele laget har vært ræva... Kan vel ikke skylde på Opdal aleine, men han har ikke vært god, på lik linje med en del andre spillere!
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

mr-bolstad

hvis du tenker spesielt på forrige kamp, så var hele laget på nivå med fyllingen sitt guttelag ikke bare opdahl.
dette må bli bedre hvis vi skal ta engen i dag!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Toa

Quote from: "KEO"
Vist man først skal rakke ned på spillere så må dere være litt konsekvent med andre spillere å. Opdal er vell en av de spillerene som har forbedret seg i det siste,men tar man en spiller som Soma så har jo han gått fra å være en konge bak i forsvaret til en nølende kløne! (tar litt i her) så skla man først snakke om å hetse/rakke ned på spillere så bør vell man ta de spillerene som ikke gjør jobben etter det som man kan forvente. Og som sagt her inne før så har vell opdal og MK vært sentrale spillere for Brann sitt videre avansement i 2 turneringer!


Vel, jeg kan jo selvfølgelig begynne å diskutere andre spillere, men nå handlet da denne tråden om Opdal.

Kan ikke se at å si at Opdal ikke er i form er å rakke ned på spilleren. Har jeg sådd tvil om hans potensiale? Har jeg sagt at han som keeper ikke holder mål? Jeg sier han ikke er i form, og at han er ustabil. Dette er helt sikkert noe han vet selv og jobber med for å forbedre. Og nettopp derfor er jeg spent på Opdal i denne kampen.

Det er flott og fint at dere støtter Opdal, men man må få lov å sette en finger på et svakhetstegn i laget, uten at dere skal kappe av fingen og gjemme den under gressteppet og håpe at ingen finner den.

Jeg har stor tro på Opdal jeg, men konstaterer bare at han enda ikke er der han skal være.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

oppedal

Selv om Opdal slipper inn mål er det ikke alltid hans skyld, hørt om forsvar?

De skal få ballen vekk fra mål og er egentlig like skyldig. Opdal har spilt glimrende syns no jeg.

Kan dere ikke prøve å se det postive før dere ser på det negative?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Alexåsane

Quote from: "Toa"
Quote from: "Alexåsane"Er det seriøst mulig å være så tett i skallen? Opdal er en av de spillerne som har vært stabilt god Lenge nå! Finn noen andre å rakk ned på!!!


Ehm. Vi skal så langt tilbake som til sist mål Brann slapp inn for å finne en tabbe av Opdal.

Er jeg tett i skallen fordi jeg håper Opdal kommer i form? Eller er dette virkelig det beste man kan forvente av Branns førstekeeper? Er han i sitt livs form nå? Han kan ikke bli bedre, derfor skal man heller ikke håpe på noe bedre? Er det det du prøver å si?

Virker jo som JEG har litt mer tro på han enn det DU har hvis du virkelig mener at vi nå ser det beste av Opdal.


For det første så var det målet ikke en tabbe fra Opdal sin side. Og grunnen til at eg sa at du var "tett i skallen" var pga eg e så forbanna lei av folk som ALLTID kritiserer Opdal. Han blir forhåpentligvis bedre, men han er ikke så forbanna dårlig som folk vil ha det til. For det meste så er han stabil og god, noen ganger helt genial og en eller annen gang kommer han med en tappe. Og den tappen lever "Opdal hatere" på i flere måneder.

Dette er også et tema som er lagt død av admins på forumet.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Mr_Soma

SÃ¥ gjorde Opdal det igjen -

NÃ¥r skal dette ende?

Timmen

Han er solid i feltet, og best i landet på streken.

Xminator

Hva gjorde han? Skjønner ikke helt hvordan han kan redde den første, den andre får han faktisk bokset bort før Sanne sender ballen forbi. Opdal står jo på strek igjen i det Kalvenes header ut, så forklar en gang til; Hvordan er det en tabbe, spesielt i forhold til resten av ett paralysert Brannforsvar?

Lefty

Jeg har skrevet det før, og gjør det mer enn gjerne igjen:

Håkon Opdal kommer til å ødelegge en ellers stor sesong for Brann!
Tilsvarende kommer Arni Gautur Arason til å vinne den for Enga!

Håkon Opdal har faktisk ingenting i Tippeligaen å gjøre! Han er så svak i feltvurderingen sin at jeg blir kvalm av å se reprisene!

Jeg driter rett og slett i hvor lovende denne karen var eller har vært!

UT MED HAM!

Lefty
Sinnsykt forbanna


Jonasbrann1

Noen utmerket jobb gjore han ikke på det siste målet men kan ikke legge all skylden på han.

Sanne skal klarere og sleiver ballen feil vei. Typisk Brann å rote vekk en ledelse
Blod e tjukkare enn vann

Hoppetuss

Etter mi meining burde han ha holdt seg på streken når det er kamp om ballen i feltet. Er ikkje det vanleg keeper-lærdom?

Kruxleiven

Jeg synes ikke han skal gå ut i den duellen. Det er 2-3 spillere saom kjemper i en hodeduell. Jeg mener han bør stå på strek klar til å ta ballen om en VIF spiller vinner duellen. Når ballen til slutt ender i mål synes jeg heller ikke han står på strek. Han er desorintert etter sin utrusning tidligere. Et unødvendig mål vi burde hindret, men også forsvarsspillerne må ta litt skyld. Få tilbake Ivar R!

Xminator

Krabber og kaver på gresset? Han står tilnærmet på strek og prøver å redde vådeskuddet til Sanne! Det er ALTFOR enkelt og jævlig tabloid å kalle slikt keepertabbe. Nei, det er ikke solid keeperspill, han er ikke sikker i feltet, men det målet der må LAGET Brann ta på sin kappe!

Timmen

Ingen tabber idag. Rydder opp i kjent stil, selv om noen kanskje kan mene han burde bokset den siste lenger vekk.

Mr_Soma

Hadde han vært en solid keeper Xminator så hadde han klart å bokse vekk den ballen med det første -

Eller så hadde han stått på streken å reddet den headingen til Berre.

Ikke bra nok. Dette er situasjoner som også kommer til å oppstå i serien og være veldig utslagsgivende for sluttplassering på tabellen.

Xminator


SKB e BEST!!!

Oppdal spiller som en forbanna 96-spiller på Gneist!! Ble utrolig skuffet over Brann idag. genial første omgang, men selfølgelig klarer de å ødelegge det på slutten!!!!!!!!!!! :x :cry:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Lefty

Quote from: "Xminator"Krabber og kaver på gresset? Han står tilnærmet på strek og prøver å redde vådeskuddet til Sanne! Det er ALTFOR enkelt og jævlig tabloid å kalle slikt keepertabbe. Nei, det er ikke solid keeperspill, han er ikke sikker i feltet, men det målet der må LAGET Brann ta på sin kappe!


Alvorlig talt, Xminator!

Poenget er ikke nødvendigvis at han gjorde en vannvittig stor blunder akkurat ved målet! At han gjennomsyret kampen med feilvurderinger gang etter gang etter gang etter gang er det som gjør forsvarsspillerne og resten av laget utrygt!

Ivar Rønningen var hakket bedre, men det vi er på jakt etter er en keeper av formatet Arni Gautur Arason eller Magnus Kihlstedt!

Opdal er en sau! Jeg gir egentlig blaffen i om det var han eller forvarsspillerne som kostet to poeng i kveld. I serien blir det enda mer bittert...

Tenk over det, folkens!


Lefty

Mr_Soma

Ja selvfølgelig - hele ansvaret ligger jo ikke på Opdal, for all del.

Men synes at han gjør mye rart, noe som kommentator også påpekte til stadighet.

Dette er å betegne som "barnesykdommer" - som han tilslutt vil lære av.

Det bor uten tvil et potensiale i Opdal, men det tror jeg ikke vil blomstre før om ett år eller to.

Dessverre så vil som sagt, slike situasjoner som idag oppstå uttallige ganger i serien iår - å være utslagsgivende for sluttplasseringen på tabellen ut i Oktober.

Synd men sant :)

Lefty

Quote from: "Timmen"Ingen tabber idag. Rydder opp i kjent stil, selv om noen kanskje kan mene han burde bokset den siste lenger vekk.


Bokse lenger vekk?! Han bokset den ikke i det hele tatt!

Han bommet på den med 100%!

Lefty

Xminator

Trodde vi var enige om at kommentaroene i RL ikke akkurat er av verdensklasse?

Nå håper jeg bare Opdal klarer å gjøre som i fjor høst, riste av seg presset og spille med litt mer selvtillit. Og kanskje kan få litt mer hjelp av ett tafatt Brannforsvar.

Lefty

Forsvarsspillerne blir jo usikre med kålrabiens vurderingsevner der bak!

Lefty

Mr_Soma

Opdal har fått så uendelig med tillitt fra Mjelde - og bør begynne å bli flau snart.

Han skal være glad at Mjelde ikke har anskaffet seg en ny keeper som kan kjempe om plassen.

For der er Opdal utrolig bortskjemt!
Thorbjørnsen vil aldri ta over plassen hans i en kamp om han ikke er skadet eller suspendert.

Ikke bra... for konkurranse gjør alle sammen bedre.

Synd vi ikke har noe ála Aarason eller Kihlstedt i bakhånd.

Lefty

100% enig, Mr_Soma!

Kunne ikke skrevet det bedre selv


Lefty

Jonasbrann1

Opdal bommer Opdal redder, men kan et lag som Brann, som skal gå for topp 3 i år ha råd til å miste poeng på grunn av en keeper? Vålerenga reddet mange poeng i fjor på å ha en stabil keeper
Blod e tjukkare enn vann

Mr_Soma

Quote from: "Xminator"Trodde vi var enige om at kommentaroene i RL ikke akkurat er av verdensklasse?

Nå håper jeg bare Opdal klarer å gjøre som i fjor høst, riste av seg presset og spille med litt mer selvtillit. Og kanskje kan få litt mer hjelp av ett tafatt Brannforsvar.


Herregud... du trenger jo ikke en kommentator i verdensklasse for å se at Opdal ikke duger til en topplassering i årets Tippeliga!

Xminator

Greit, du har din (kortenkte) mening, så får vi se om du er voksen nok til å innrømme at du tok feil om noen månder.

Kruxleiven

Litt off topic. Hvem er VIF's nr. 20 som satt på benken?

Lefty

Quote from: "Xminator"Greit, du har din (kortenkte) mening, så får vi se om du er voksen nok til å innrømme at du tok feil om noen månder.


For opplysningens skyld kan jeg bare si at figuren har voktet Branns mål på denne måten siden i sommer!!!

Korttenkt, my ass!


Lefty

Mr_Soma

Opdal e tung som en MURSTEIN og slÃ¥r nesten Soma i svime, som gÃ¥r rett i bakken  pÃ¥ 2.mÃ¥let.

Nei det er ikke mye spenst i den mannen - ergo han bør holde seg på streken!

Yngve

Quote from: "Lurkin"


Det hjelper ikkje å gjere ei god redning når du faktisk slepp inn mål som ein skal ta. Som mot IFK og i dag, på mål nummer to.

Xminator

QuoteFor opplysningens skyld kan jeg bare si at figuren har voktet Branns mål på denne måten siden i sommer!!!


Selektiv hukommelse?
La oss se: Rønningen holdt nullen i 3 kamper. Opdal holdt nullen i 3 kamper.
Rønningens siste 11 kamper for Brann i serien: 15 baklengs.
Opdals siste 11 kamper for Brann i serien: 13 baklengs.
Jeg trodde vi alle var enige om at Opdal reddet oss i en del RL kamper? De som hyler høyest nå holdt vel kjeft da tenker jeg.
For de korttenkte: Så langt har Opdal holdt nullen 2 ganger i RL. Og har ett meget hederlig snitt på 1.14 baklengs pr kamp. Tilsvarende på Rønningens 11 kamper blir 1.36.

bjirn

Brann trenger en keeper. Det er et velkjent faktum. Det er vel bare en mann som ikke har forstått det, og det er en murer fra Osterøy.

Go Up