• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Enga eller ENGEN

Started by Grevstad, March 17, 2005, 11:34:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Grevstad

Vil bare si at hvis vi synger "Enga" med a på slutten vil resten av sangen fortone seg på østlandsk. Har bare lagt merke til det når vi har sunget vi hater enga, vi hater vålerenga. Føler at det blir litt feil her i BERGEN
ergens stolthet

Nemesis

Quote from: "Grevstad"Vil bare si at hvis vi synger "Enga" med a på slutten vil resten av sangen fortone seg på østlandsk. Har bare lagt merke til det når vi har sunget vi hater enga, vi hater vålerenga. Føler at det blir litt feil her i BERGEN

Nytt forslag: Kall dem pakket!

vi hater pakket, vi hater våler-pakket

:p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

SKB e BEST!!!

Det høres bare teit ut Nemesis! Samma ka vi synger, enga eller engen spiller vel ikkje så VELDIG stor rolle?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Grevstad

Quote from: "SKB e BEST!!!"Det høres bare teit ut Nemesis! Samma ka vi synger, enga eller engen spiller vel ikkje så VELDIG stor rolle?

Det spiller noen rolle når BBB begynner å synge på østlandsk. høres ikke helt bra. det e i allefall min mening
ergens stolthet

capp

er jo bare snakke om et ord som synges pÃ¥ det andre sprÃ¥ket....  dauer ikke av det vettu..... sÃ¥ lenge vi knuser enga/engen :P i dag... sÃ¥ er eg fornøyd....
mm...

Grevstad

Quote from: "capp"er jo bare snakke om et ord som synges pÃ¥ det andre sprÃ¥ket....  dauer ikke av det vettu..... sÃ¥ lenge vi knuser enga/engen :P i dag... sÃ¥ er eg fornøyd....

det e et ord spom får hele bbb til å synge på østlandsk. Etter min mening e dette helt bort i hampen. Vi e bergensere og skal synge på bergensk, det vil si at vi ikke har noen a-endinger. har tatt opp "Vi hater Enga" på mobilen, og det ut arter seg videre i sangen når vi synger denne sangen. JA TIL BERGENSK, nei til østlandsk
ergens stolthet

neguah

Navn skal ikke forandres etter dialekter eller språk.

Ricky

Tullball, det er helt vanlig at steder får forskjellige navn avhengig av dialekt og språk. Trondheim/Trondhjem er vel et typisk eksempel på dette.

Yngve

Quote from: "Ricky"Tullball, det er helt vanlig at steder får forskjellige navn avhengig av dialekt og språk. Trondheim/Trondhjem er vel et typisk eksempel på dette.

Trondheim har eit offisielt namn, og det er... Trondheim!

juset

Ka me alle di som e BBB mesdlemm og snakker østlandsk då? Skal vi liksom tvinge de til å synge på bergensk?
augen e en pudding

YadaYada

De som snakker østlandsk får synge på den måten de vil. Personlig så har jeg hørt mange østlendinger synge på bergensk under kamper og på turer. Trondheim, het forøvrig Trondhjem for noen år tilbake, og trondhjemerne kjempet faktisk i sin tid for å beholde det navnet. Så ser ikke noe gale i å si Trondhjem.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

FredrikOslo

De kjenner laget sitt som engA og da svir det mest når de hører DET navnet runge!!!
RANN!

Go Up