• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tippeligaen 2005.

Started by AlexS, March 09, 2005, 16:20:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

AlexS

Heisann. Tenkte vi kunne arrangert en liten konkurranse her på forumet. Hvordan er din tabell for den kommende sesongen?

Mine tips foran den kommende sesongen, ja. Jeg tør påstå at min evaluering ikke er av det spennende slaget, men en solid spådom pleier heller aldri å være det. Jeg tror faktisk 100 % ærlig, at det vil bli Vålerenga og Brann som til slutt vil kjempe om seriegull. Kanskje naivt å nærmest utelukke Rosenborg, men tatt i betraktning de respektives form i oppkjøringen til sesongen, så vil jeg ikke omtale det som et merkelig valg.

ROSENBORGVÃ?LERENGENBRANN

Tois

hehe, kanskje..

Min mening:
1.VÃ¥lerenga
2.Brann
3.Rosenborg
4.Fredrikstad
5.Ham-Kam
6.Tromsø
7.Start
8.Aalesund

9-14 vanskelig avgjøres..

Brannmann rob

1.brann
2vålerenga
3.rbk
4.tromø
5lillestrøm
6.odd
7. viking
8.start    :?
9. bodø glimt
10.lyn
11.fredrikstad
12.molde
13. ålesund
14. ham kam

jeg tror at brann vinner serien i år.... det sier eg hvert år men i år e troen på gull STERK!!!!!! jeg tror denne sesongen blir en av de bedre på laaaaang tid..

Geir

Vil ikke gi meg ut på å plassere lagene 1-14, men kan prøve å dele dem inn i grupper, og da ser jeg for meg noe slikt:

1-3: Brann, VIF, RBK
Ikke så orginalt, men tror disse tre vil kjempe i toppen hvis de får beholde spillerne sine og ikke blir så altfor skadeplaget.

4-10:
Tromsø, Lillestrøm, Viking, Lyn, Odd, FFK, Ham-kam
Lag som nok ikke får med hverken gull eller nedrykk å gjøre, selv om et eller to av dem sikkert vil overraske ene eller andre veien.

11-14:
Start, Bodø/Glimt, Molde, Aalesund
Disse vil nok slåss for å unngå nedrykk, kanskje med selskap fra et av lagene i midtgruppen.

Men jeg har tatt feil før.
ndelig SERIEMESTER

Xminator

Regner med at RBK vinner, men skal strekke meg til å si 1-3 bare for å være snill.

Så har vi ett kobbel med klubber som blir alt fra 2 til 10. (Brann, vif, lyn, lillestrøm, tromsø, viking)
Og en del klubber som kommer fra 7 til 14. (odd, ålesund, start, fredrikstad, molde, hamkam,b/g)

Om helvete skulle sne igjen og grisene fly, så tror jeg hvilket som helst av den andre gruppen lag er de som utfordrer.

Regner med en sesong der de fleste lagene legger seg bakpå og satser på kontringsball. VIF vil spesielt få merke dette denne sesongen. RBK og til dels Brann har møtt lag som spiller på den måten mot de det siste 10-året.

Det som taler mot "standardbildet" er at de "store" klubbene har fått mer styr på økonomien. Det som taler for at kaoset bak rbk fortsetter er kaoset i fjor. Det er ikke første gang vi feiler, og hadde jeg holdt med VIF hadde jeg langt fra følt meg sikker på att det ikke ble bunnstrid. Det eneste jeg er rimelig sikker på er LSK som plasserer seg solid midt på tabellen ;)

neguah

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

KennethS

Tviler på at Start rykker ned, tror de klarer seg. Har mer tro på at Bodø glimt vil rykke ned iår.
tå på Brann

B.B.

Vi e berømte Brann fra Bergen
Vi vinner serien i år
Ja vist faen gjør vi det
som i nitten sekstitre
mens vi ler av alle bønder i vårt land!

Seriegull forventes (med en god porsjon Bergensk overoptimisme!) i 2005.

Når det gjelder resten av tabellen så e eg usikker. Tror RBK blir 2 og lag som VIF, LSK, LYN og viking må kjempe om bronsen. Tror ikkje VIF blir en reell utfordrer til gullet! De har gjort endel spennende kjøp, men de har ikkje akuratt fått inn særlig klassespillere. Muri, Skiri e ok tippeliganivå, ikkje nåkke mer. Ishi blir spennende.

Dessuten mister de vel kanskje Gashi og då står de igjen med Grindheim og Holm (meget overvurdert spiller) på midten. Litt skader på midtbanen så e de ute å sykler med en gang.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

AlexS

Quote from: "B.B."Vi e berømte Brann fra Bergen
Vi vinner serien i år
Ja vist faen gjør vi det
som i nitten sekstitre
mens vi ler av alle bønder i vårt land!

Seriegull forventes (med en god porsjon Bergensk overoptimisme!) i 2005.

Når det gjelder resten av tabellen så e eg usikker. Tror RBK blir 2 og lag som VIF, LSK, LYN og viking må kjempe om bronsen. Tror ikkje VIF blir en reell utfordrer til gullet! De har gjort endel spennende kjøp, men de har ikkje akuratt fått inn særlig klassespillere. Muri, Skiri e ok tippeliganivå, ikkje nåkke mer. Ishi blir spennende.

Dessuten mister de vel kanskje Gashi og då står de igjen med Grindheim og Holm (meget overvurdert spiller) på midten. Litt skader på midtbanen så e de ute å sykler med en gang.

Ishi er en klassespiller. Det er ikke uten grunn at denne unge spilleren allerede har flere landslagskamper for Sverige og har tidligere vært jaktet av noen av Europas beste klubber.

Go Up