• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Noen med god hukommelse?

Started by joachim, March 09, 2005, 13:44:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

joachim

Hei

På slutten av 80 tallet (tror det var i 88 eller 89) var jeg i Bergen og besøkte min bestefar. Han var som bergensere flest ihuga Brann supporter. Derfor var det ikke overaskende at han tok meg med på stadion for å overvære en kamp mot Viking. Jeg er ganske sikker på at Brann vant 1-0 etter ett godt plassert straffespark. Mitt spørsmål er: Hva het denne lille mannen med enomt dårlig hårvekst som satte inn straffesparket? (Han ble en kortvarig superhelt da jeg fikk være med inn i garderoben etter kampen og møte ham. - Bestefar var "connected"-) Og til sist: Jeg fikk også tatt ett bilde med en naken!! Per Egil Ahlsen. Jeg husker at det var direkte ubehagelig under fotoseansen fordi han sto bak meg og nærmest presset det svette "utstyret" opp i nakken min. På bildet ser man en glisende fotballhelt og en heller bekymret liten 10 - 11 åring. Er det flere som har slike traumatiske minner fra herr Ahlsen? Skal jeg føle meg beæret eller misbrukt? Klarer ikke helt å bestemme meg! Hjelp!

Nixon

En mann med dårlig hårvekst kan ha vært Atle Torvanger.
Rød makt på Hansa!

BL

Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "BL"Då må det ha vært i 89.


Hadde han hår i 88?:)
Rød makt på Hansa!

Geir

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"Då må det ha vært i 89.


Hadde han hår i 88?:)


Kanskje han spilte med parykk.  :idea:
ndelig SERIEMESTER

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BL"Då må det ha vært i 89.


Hadde han hår i 88?:)


Han kom til Brann først i 89. Men kan jo være han hadde hår og  :wink:
Hansa-
Felt Z

Henki

Quote from: "BL"

Han kom til Brann først i 89. Men kan jo være han hadde hår og  :wink:


Vel, nå scoret han i cupfinalen i 1988 da...

Men jepp, det var Atle Torvanger som scoret på straffen ja. Etter at en Viking-spiller hadde reddet ballen på streken med hånden :) Og den kampen var i 1989.
Ballen skal fremover!

kop

Quote from: "joachim"
Skal jeg føle meg beæret eller misbrukt? Klarer ikke helt å bestemme meg! Hjelp!


Kanskje begjæret er et greit kompromiss?

PS
Det var helt sikkert Torvanger som tok straffen. Tror faktisk han ble Branns toppscorer det året, bl.a. som følge av noen straffer.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Nemesis

Atle Torvanger, var ikke han helt lik han her:

http://www.bulgarian-football.com/gif/letchkov.jpg


-bare torvanger hadde bart?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Viss skårte han i 88. På en lompe av et langskudd (hvis 16-17 meter er langskudd...) hvis jeg ikke husker helt feil.
Rød makt på Hansa!

BL

Quote from: "Henki"
Quote from: "BL"

Han kom til Brann først i 89. Men kan jo være han hadde hår og  :wink:


Vel, nå scoret han i cupfinalen i 1988 da...

Men jepp, det var Atle Torvanger som scoret på straffen ja. Etter at en Viking-spiller hadde reddet ballen på streken med hånden :) Og den kampen var i 1989.


Oki. Då må www.skbrann.org skamme seg  :P
Hansa-
Felt Z

joachim

Dette var meget oppklarende. Jeg er nå ganske overbevist om at det var denne Atle Torvanger som puttet straffen og at det hele utspillte seg i 1989. Bildet som NEMESIS har lagt ut stemmer godt overens med det jeg har gått og båret på inne i hodet, men jeg tror han var litt rundere i hodeformen. Jeg registrerer også at det er mitt første spørsmål som har ført til flest responser. Med unntak av KOP`s kommentar har det andre spørsmålet blitt tiet ihjel. Hvorfor? Er denne typen spørsmål tabubelagt på dette forumet? Hmmmmm...

_owenz_


Nixon

Quote from: "joachim"Jeg registrerer også at det er mitt første spørsmål som har ført til flest responser. Med unntak av KOP`s kommentar har det andre spørsmålet blitt tiet ihjel. Hvorfor? Er denne typen spørsmål tabubelagt på dette forumet? Hmmmmm...


Jeg kunne jo skrevet en kommentar om at du opplevde det som vel var mang en ungpikes største drøm på den tiden. Men jeg skal la være...:)
Rød makt på Hansa!

Mr_Soma

Quote from: "joachim"Hva het denne lille mannen med enomt dårlig hårvekst


Thomas Lund.

Xminator

Jeg gleder meg til skikkelig måne blir moten, gjerne kombinert med skikkelig hockeysveis og store pilotbriller :)

Tois

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "joachim"Hva het denne lille mannen med enomt dårlig hårvekst


Thomas Lund.


Ja sant det..

Husk godt da jeg så han for første gang hjemme mot RBK i 2003, se ut om 38-40åring, bønda..

Ginger

Denne kampen mot Viking i 89, var også min første kamp både med Brann og på stadion. Husker det som om det var igår. Var 9 år gammel. Vi fikk straffe etter hands fra en Viking spiller, som det så korrekt ble sagt her. Og Atle Torvanger satte straffen i mål.
Og siden har eg gått på stadion

Go Up