• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

geniale folk på vg debatt.

Started by KennethS, March 03, 2005, 10:49:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Hvordan kan du si at Mons I Mjelde er en god trener? Brann tapte jo 40 % av kampene sine i Tippeligaen i 2004 og vinner sjelden borte.Det er ganske dårlig med tanke på det mannskapet Mjelde disponerer. Han er heller ingen taktiker.
[Endret 02.03.05 19:31 av Handjob]


Her har mang tydligvis greie pÃ¥ fotball. Herregud for en tulling. SÃ¥ en trener avgjøres av kor mange kamper man taper? kem tror han har bygget opp dette laget? kem har ført Brann fra 12 plass i 2002 til bronse og cupgull i 2004? han har tydligvis ikkje hørt om stein pÃ¥ stein teorien til Mjelde.  Blir sÃ¥ oppgitt av slike komplette idioter.
tå på Brann

Cogito

Et lite tips:
Du må aldri forville deg inn på VGs diskusjonsforum. Det er farlig, man kan miste troen på menneskeheten, og stå ribbet for visjoner. Stupiditeten som utspiller seg på et slikt forum har ingen grenser. Dette rent generelt.
VG=bæsj.
 have a dream!

HaterRævBK

Han tror nok at Chess og andre sponsorer har bygget om laget...
nesten alle på andre siden sier det pga de ikke liker at vi gjør det bra.
Men det driter eg i, se bare på underskuddet til Lillestrøm, tror de kunne tenkt seg en Chess mann :P
S slaur.....

capp

spiller jo ingen rolle hva andre sier, tror og mener.... for v i VET....  :twisted:
mm...

eXploSer

Jeg er litt enig med fyren på vg, for Mjelde er ingen taktiker. Brann har slitt på dødball siden tidenes morgen, og noen jeg kjenner har til og med sagt til Mjelde personlig at Brann bør bli bedre på dødball, men han har sagt at Brann ikke er så verst der. Det var for over et år siden at jeg merket at til tross for at Kvisvik slår gode cornere, er det ingen i boksen som kan styre de inn. Over et år senere ser Mjelde det og Brann begynner å øve på det. Dette til tross for at Mjelde har sett mye mer Brann enn meg det siste året, mtp. at han er trener i klubben. Kanskje Mjelde skulle tatt en synstest?

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "eXploSer"Jeg er litt enig med fyren på vg, for Mjelde er ingen taktiker. Brann har slitt på dødball siden tidenes morgen, og noen jeg kjenner har til og med sagt til Mjelde personlig at Brann bør bli bedre på dødball, men han har sagt at Brann ikke er så verst der. Det var for over et år siden at jeg merket at til tross for at Kvisvik slår gode cornere, er det ingen i boksen som kan styre de inn. Over et år senere ser Mjelde det og Brann begynner å øve på det. Dette til tross for at Mjelde har sett mye mer Brann enn meg det siste året, mtp. at han er trener i klubben. Kanskje Mjelde skulle tatt en synstest?


Eller kanskje du burde vært trener i Brann?

Men hva er tidsaspektet her? Over et Ã¥r siden du visstnok fikk denne Ã¥penbarelsen. Og over et Ã¥r senere at Brann begynner Ã¥ øve pÃ¥ dette. Det vil jo si i disse dager.  Og jeg som synes Ã¥ huske at dette ble behørig omtalt etter det pinlige 1-5 tapet mot Lillestrøm i juni i fjor.

Ellers virker det som om den godeste Scharner er en farlig mann i feltet på dødball. Får håpe han kan putte litt for oss i år.
Rød makt på Hansa!

eXploSer

Det var mot lillestrøm det kom frem svart på hvitt, det er ikke bare å knipse så kommer problemene frem. Problemer bygger seg jo opp, ikke sant? Nettopp. Jeg kan ikke si at jeg kan huske at Brann har vært 'gode' på dødball.

byen e bergen

"For å bli trener i Brann må du enten være gal eller i hvertfall nokså tett i pappen" Ove Thue.
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

BrennEFoRBranN

Folk bør ha respekt for mjelde.....
Han har reddet laget fra nedrykk..
og det er det ikke hvemsomhelst som kan gjøre...
En dag skal det skje*

monzilla

jeg sier meg helt enig med exploser. Mjelde har mye å lære før han vil lede brann til gull i serien. Det jeg liker med mjelde er at han er svært godt likt blant spillere, noe som igjen gjør brann til en mer atraktiv klubb for gode spillere

HaterRævBK

for de som husker kampen mot Bryne i cupen..
til pause gikk spillerene inn i garderoben med henge hoder, de kom ut på banen lenge før 2 omgang og det luktet seier av de selv om de lå under 2-0!
Då var det altså Mjelde som hadde fått de til å se positivt på det og fighte.
(vant 3-2 :) )

Dette sier litt om Mjelde når han klarer å gjøre om laget til vinnere på så kort tid! Ikke mange andre som klarer det...
Spillerene har tro på alt han sier og gjør, de har respekt og han propper i de med selvtillit.

Og de av dere som kritisere måten han trener laget på:
Ikke bare les i media, gjør du det blir det som oftest feil.
Gå på noen treninger og heller se hvordan de gjør der, eg har sett en del av treningene til Brann, speielt om vinteren i Vestlandshallen...
må si det ikke alltid stemmer helt med det som står i media.
Brann trente på dødballer allerede i fjor for 1 år siden!
S slaur.....

KennethS

Quote from: "eXploSer"Det var mot lillestrøm det kom frem svart på hvitt, det er ikke bare å knipse så kommer problemene frem. Problemer bygger seg jo opp, ikke sant? Nettopp. Jeg kan ikke si at jeg kan huske at Brann har vært 'gode' på dødball.


Men du mener tydligvis at det hjelper og knipse så forsvinner problemet.. eller ihvertfall slik du utaler deg om Mjelde. Han har vært i Brann i ca 2 sesonger, og du mener han e en dårlig taktiker forde han ikkje har kvittet seg med et problem vi har hatt siden du faktisk kan huske.
tå på Brann

kabelmann

Quote from: "HaterRævBK"Dette sier litt om Mjelde når han klarer å gjøre om laget til vinnere på så kort tid! Ikke mange andre som klarer det...
Spillerene har tro på alt han sier og gjør, de har respekt og han propper i de med selvtillit.


Om jeg ikke husker helt feil så sa han vel også i et intervju at han aldri hadde vært så sint i pausen før. Om spillerne gikk ut av garderoben med økt selvtillit eller i frykt for livet er i så måte et åpent spørsmål :)

Uansett så kan man spørre seg selv hvorfor Brann spilte så rævva i første. Var det noe Mjelde gjorde feil eller skal man skylde på spillerne?

Selv tror jeg ikke det er der det skorter på hos Mjelde. Jeg tror han er flink til å motivere og er en god og jordnær leder som nyter respekt blant spillerne. Det taktiske (og da spesielt på bortebane) er jeg dog ikke like sikker på. Brann har ikke vært veldig gode på bortebane så langt. Håper og tror dog dette vil bedre seg i år. Mjelde har fått enda et år på ræven og lærer vel stadig vekk nye ting, han som alle andre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Aabrekk snudde jo 0-2 til 3-2 mot både stabæk borte og RBK borte i 99`sesongen, så når mjelde greier å snu 0-2 til 3-2 hjemme mot bryne.....

Nixon

Mjelde snudde 0-2 til 3-2 mot Lyn i 1990...
Rød makt på Hansa!

_owenz_

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=239372

QuoteRasende Mjelde gikk løs på taktikktavlen - jaget spillerne ut på banen

BERGEN (VG) (Brann - Bryne 3-2) Foran øynene på perplekse Brann-spillere gikk en rasende Mons Ivar Mjelde fysisk løs på taktikktavlen i pausen.


nuff said :) ...

owenz

Go Up