• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Charlie Miller sangtråd

Started by viks, March 02, 2005, 10:55:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

sekto

For oss som ikke er Unitedfans, og som brukte tiden på å le av Forlan når han var i United, noen som har et annet navn på melodien?

RC

Passer ikkje det bedre å ta vekk "Charlie" i begge de øverste linjene? Og kanskje ta vekk "og" i siste?
Vet ikkje eg...
Men bra forslag som vanlig...

viks

Og kommer vel litt an på hvor fort den synges...

Vet egentlig ikke helt hva originalmelodien heter, har hørt den og den er på spansk går noe sånn som "Olares åååå, olares, åååeeeoo...", sangen er hyppig brukt blant fotballsupportere i England, men kommer ikke i farten på noen...Noen som kan hjelpe?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

RC

Arsenal synger den vel til Vierira....

Estranged

Originalen heter Volare. Den er spilt inn av hundrevis av artister - her kan du finne versjonen til Dean Martin.

http://home.online.no/~tommklev/artimages/Volare.mp3

Er vel refrenget folk er på jakt etter, tenker jeg.
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

bernu

HANSA - Z

viks

Helt greit for meg, men jeg er tilhenger av litt fornyelse og. Selv om jeg elsker Hasund sangen..

sugarcane

Charlie Miller har allerde en sang, og trenger ikke noen NY sang!
Den ble sunget hyppig på hansa på brann sine siste kamper i royal league og ble også sunget under brann sin kamp mot OB i vestlandshallen.
Melodien er jeg mer usikker på men kan nevne at blant annet Chelsea sine supportere også bruker den.

Charlie, Charlie, Charlie,Charlie(rolig tempo)
Charlie, Charlie,Charlie (økende tempo)
Osv.

Sikkert noen som kjenner til denne og kan "sette" melodi på den.
Denne sangen er meget enkel og synge og gir det ekstra "trøkket" som folk savner når supporter sanger lages og innføres på stadion.
Håper Store stå greier og innføre denne og ikke bare oss på hansa!

Lykke til!

bernu

dette er da ikke no sang....... bare navnerop....
Dessuten er gamle Hasund sangen brukt på Charlie siden tidlig i høst...
HANSA - Z

grei

Quote from: "sugarcane"Charlie Miller har allerde en sang, og trenger ikke noen NY sang!
Den ble sunget hyppig på hansa på brann sine siste kamper i royal league og ble også sunget under brann sin kamp mot OB i vestlandshallen.
Melodien er jeg mer usikker på men kan nevne at blant annet Chelsea sine supportere også bruker den.

Charlie, Charlie, Charlie,Charlie(rolig tempo)
Charlie, Charlie,Charlie (økende tempo)
Osv.

Sikkert noen som kjenner til denne og kan "sette" melodi på den.
Denne sangen er meget enkel og synge og gir det ekstra "trøkket" som folk savner når supporter sanger lages og innføres på stadion.
Håper Store stå greier og innføre denne og ikke bare oss på hansa!

Sugarcane har rett. Glem tullet med Ã¥ lage nye sanger til Charlie, han har jo allerede en som er mye bedre enn forslagene deres. Det at den ikke har tekst utover fornavnet hans er bare bra, dermed unngÃ¥s problemstillingenrundt  om det skal synges pÃ¥ norsk eller engelsk.

Melodien er "Amazing Grace". Det at den høres litt annerledes ut i i fotball-versjon kommer av at engelskmennene tar seg noen friheter med melodiene sÃ¥ de passer bedre til allsang. Noen og enhver har noe Ã¥ lære. Dette har  vært en av de mest vanlige fotballsangene i alle Ã¥r, sÃ¥ det er virkelig pÃ¥ tide at den ble innført her og.

Go Up