• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ka med høyrekant Brann?

Started by KennethS, March 01, 2005, 16:11:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Ser ut som Hjelde kommer til Brann, ka med høyrekanten da? skal den fortsatt være like patetisk neste sesong også? Brann var jo for ikkje mange mnd siden villig til og betale 10 mill for en høyrekant... koffor betale 10 mill for en spiller mann ikkje trenger? forstår liksom ikkje mye av det som skjer på staddaen om dagen.
tå på Brann

_owenz_

Guntveit har kommet i form, og virker kvikk, Brann klarer ikke å finne noen som er klart bedre.  

De ønsker vel å prøve guntveit frem til sommeren iallefall, Brann har jo forsterket andre deler av banen betraktelig i det siste.

Men for all del, nevn noen høyrekanter som er tilgjenelige for øyeblikket. Så kan vi alltids diskutere, alltid artig!  Må ikke glemme at Brann prøvde seg på han svensken fra AIK som VIF fikk tak i til slutt...

owenz

BL

Tror rett og slett POL mangler gode alternativer.
Hansa-
Felt Z

Sharpy

Quote from: "KennethS"Ser ut som Hjelde kommer til Brann, ka med høyrekanten da? skal den fortsatt være like patetisk neste sesong også? Brann var jo for ikkje mange mnd siden villig til og betale 10 mill for en høyrekant... koffor betale 10 mill for en spiller mann ikkje trenger? forstår liksom ikkje mye av det som skjer på staddaen om dagen.


Ja hva med høyrekanten, KennethS?

Det lille jeg har sett av Guntveit i posisjonen hittil i år er i hvert fall i egnet til å bekymre meg nevneverdig, og når laget i tillegg har en flott backup i Martin Knudsen kan vi vel egentlig ikke klage.

Midtstopperplassen, derimot, er ikke så solid som den bør være. Spesielt når man nå har kvittet seg med en spiller som jeg mener burde danne stopperpar sammen med Soma. Bjarnason er et usikkerhetsmoment, dessverre, og forhåpentligvis klarer Hjelde å danke ut islendingen. Jeg frykter at vi kommer til å slippe inn for mange mål denne sesongen også, uten at det nødvendigvis vil være Håkon Opdals feil. Historien viser det er forsvaret som er Branns problem, ikke den offensive slagkraften.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Blææ

Nå har da Brann tilbudt Martin K forlenget kontrakt så det ser ikke ut til at det blir noen forandringer på høyresiden di første årene...desverre.
ont follow me,Im lost too


Nixon

Mye hvis og kanskje her. Til og med noe nonsens skal jeg være helt ærlig!

Tilbake til temaet: Slik jeg ser det kommer årets høyrekant til å være mye bedre i år enn i fjor. Guntveit er ikke til å kjenne igjen og da har vi en høyrekant som ikke står tilbake for mange høyrekanter i Norge.

Når det gjelder Bjarnason vil jeg gjerne gi han en sjanse til å bevise i år. Han var ny i fjor og spilte tross alt mange kamper med skade, og da han var nedkjørt av kamper for Brann og landslaget. Nå er grunnlaget mye bedre. Og jeg håper han også er mye bedre.
Rød makt på Hansa!

viks

Tror Brann gjør lurt i og sitte litt på gjerdet og ha litt is i magen til den rette kandidaten dukker opp.

Guntveit har vist at han kan bekle den rollen utmerket, og til tider syntes jeg han har minet om den Guntveit vi husker fra før han reiste til Aberdeen. Herlig insats, og fint driv, samt en litt halvslepen teknikk. Men for all del, vi trenger et alternativ på høyrekanten, spørsmålet blir vel mer om vi skal ta det første og beste eller ha litt is i magen.

Mjelde og co har vært flink til og hente inn spillere det siste året, og ikke minst hentet inn riktige spillertyper som passer inn i gruppen. Det kan jo spekuleres i om det var derfor feks TFL ikke havnet i Brann...

MIM og POL har ihvert fall min fulle tillit. Så får andre ta seg av syting om Rønningen og Ophaug, Opdal og hva annet som ikke blir usaklig kritisert i dette forumet...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KennethS

De som såg kampen mellom Halmstad og Brann vet at Brann trenger en høyrekant og det FORT! hvis ikkje tror eg de bør vurdere sitt forhold til Brann. Brann har ikkje høyrekanter, e vel en grunn til at alt spill skjer på venstresiden de som ikkje ser det bør kansje satse på kvinne bowling eller noe i den dur. E vel et ganske klart tegn fra Brann sin side om at de trenger en høyrekant når de var villig til og legge flere miller på bordet. E vel heller det som blir nevnt lengre oppe at de ikkje finnes noen bra kjøpt i øyeblikket. Men at vi trenger høyrekant e ikkje tvil engang.
tå på Brann

Sharpy

Jo, det er det. Eller, nei, vi trenger selvsagt en høyrekant, men ikke nødvendigvis en ny en.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Halmstad-kampen er ikke representativ. Guntveit var en nødløsning sentralt. Han har vist et så godt nivå på kanten at jeg ikke er enig i krisemaksimeringen. Det finnes selvsagt bedre spillere enn Guntveit der ute. Men de koster flesk. Og teller det ikke bittelitt at Guntveit er fra Bergen?
Rød makt på Hansa!

viks

For meg personlig teller det litt at Guntveit er fra Bergen, men jeg vet at mange driter i om Brann har 11 kongolesere så lenge de vinner serien.

Men tilbake til saken:

Jeg vil jo også at Brann skal kjøpe en høyrekant, og helst den beste som er og oppdrive. MEN, når er det no engang slik at de som jobber på Stadion må forholde seg til noe som på finspråket heter realiteter, i motsetning til en del brukere på dette forumet som snarere forholder seg til en lokal drømmeverden, inni sitt eget hodet.

Misforstå meg rett her folkens, jeg henger ikke ut noen, men påpeker snarere at det ikke er gjort i en håndvending og handle inn enhver spiller, finansiere kjøp, og finansiere lønn.

Vel har Brann et driftsresultat på 12 millioner pluss, men mange her inne later til og tro at det er ensbetydende med at de har 12 millioner stående på en konto i banken...Til dere kan jeg opplyse at dette ikke er tilfelle.

Som jeg påpekte i mitt tidligere innlegg, så er det ikke bare og kjøpe inn en hvilken som helst spiller. Det skal være de rette typene osv.

POL og gutta har en plan, kan vi ikke for en gangs skyld stille oss bak de? Selvsagt er det bra med engasjement, men jeg blir bare så oppgitt av og til av den enorme evnen enkelte her inne har til og krisemaksimere alt og alle.

Men slik er det nå engang og være Bergenser og heie på Brann...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


Kandahar

Desuten e eg lei av klagingen på spelarar som Martin Knudsen, Helge Haugen og Cato Guntveit! Greit at ingen av dei e verdens beste fotballspelarar, men dei legg no i alle fall ned ein skikkelig ærlig innsats og blør for drakta i kvar einaste kamp dei e med i. Ikkje alle andre som gjør det...

Det fortjene litt respekt...

Superjack

Quote from: "Kandahar"Desuten e eg lei av klagingen på spelarar som Martin Knudsen, Helge Haugen og Cato Guntveit! Greit at ingen av dei e verdens beste fotballspelarar, men dei legg no i alle fall ned ein skikkelig ærlig innsats og blør for drakta i kvar einaste kamp dei e med i. Ikkje alle andre som gjør det...

Det fortjene litt respekt...
i taper ALDRI!

Tjohei

Jeg lurer bare på en liten ting; det diskuteres om Hjelde skal klare å danke ut Bjarnarson. Men jeg hørte at det var snakk om en kontrakt fra sommeren av for Hjelde! Stemmer ikke dette?
da sliter vi litt om Soma forsvinner til sommeren...
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Sharpy

Quote from: "Tjohei"Jeg lurer bare på en liten ting; det diskuteres om Hjelde skal klare å danke ut Bjarnarson. Men jeg hørte at det var snakk om en kontrakt fra sommeren av for Hjelde! Stemmer ikke dette?
da sliter vi litt om Soma forsvinner til sommeren...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Bruiser

Eg lev fortsatt i håpet om at Soma oppdager at det er meir her i livet enn penger og slår rot i Bergen og Brann istadenfor :D
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Brannpakk

Quote from: "Bruiser"Eg lev fortsatt i håpet om at Soma oppdager at det er meir her i livet enn penger og slår rot i Bergen og Brann istadenfor :D


Regner med at hvis brann får x antall mill.for soma vil de bruke disse(ihvertfall noen av disse) på en midtstopper av samme kaliber.
Eneste er at det kanskje går noen mnd(uker) før erstatteren er på plass,og det KAN koste oss seriegullet,hvis vi er i den situasjonen.
For meg er ikke Hjelde en reel erstatter,kanskje ett alternativ for ørn 1 og 2.
Når det gjelder høyrekant så mener jeg at guntveit kan gjøre en "grei" jobb ett par sesonger.Litt ustabil kanskje,burde hatt en reel utfordrer.Etter min mening er ikke martin knutsen god nok.
isst du har kompisen i tarmen og spørytespiss i armen, går på trygd, taper trutt ja, da er du en enga gutt!!!!!

guiness boy,charlie boy

KennethS

Quote from: "Tjohei"Jeg lurer bare på en liten ting; det diskuteres om Hjelde skal klare å danke ut Bjarnarson. Men jeg hørte at det var snakk om en kontrakt fra sommeren av for Hjelde! Stemmer ikke dette?
da sliter vi litt om Soma forsvinner til sommeren...


ka har dette med ny høyrekant og gjøre? e vel allerede tråder om Hjelde.
tå på Brann

Sharpy

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Tjohei"Jeg lurer bare på en liten ting; det diskuteres om Hjelde skal klare å danke ut Bjarnarson. Men jeg hørte at det var snakk om en kontrakt fra sommeren av for Hjelde! Stemmer ikke dette?
da sliter vi litt om Soma forsvinner til sommeren...


ka har dette med ny høyrekant og gjøre? e vel allerede tråder om Hjelde.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Quote from: "Sharpy"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Tjohei"Jeg lurer bare på en liten ting; det diskuteres om Hjelde skal klare å danke ut Bjarnarson. Men jeg hørte at det var snakk om en kontrakt fra sommeren av for Hjelde! Stemmer ikke dette?
da sliter vi litt om Soma forsvinner til sommeren...


ka har dette med ny høyrekant og gjøre? e vel allerede tråder om Hjelde.


muligens, men der diskuteres tema og ikkje alt annet.
tå på Brann

Sharpy

Kan det være at dette temaet er utdebattert da? Det kommer jo ikke opp noe nytt uansett, annet en noen godt brukte fraser om hvor dårlig Martin Knudsen er. Også har du oss som er uenig som sier "Nei, han er ikke dårlig" og "Har du ikke sett Brann de siste to årene?"

Gammelt nytt at noen er mot Martin, mens andre er for.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Go Up