• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

HÃ¥kon Opdal!

Started by TODDII, February 18, 2005, 20:21:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TODDII

Har HÃ¥kon Opdal de kvaliteter som en topp klasse keeper skal ha?

Er han stabilt god og en matchvinner som kan gi Brann det lille ekstra for å kunne kjempe om seriegullet i år??

Sjølv har eg mine tvil, og eg lurer på hva dere andre mener her inne!

En stabilt god keeper er etter min mening alfa omega om vi skal ta det siste steget opp, og som sagt har jeg mine tvil om Håkon Opdal har alle de kvalitetene en topp keeper skal ha. Håper jeg tar feil, men frykter at Brann ikke har den toppkeeperen de burde hatt! På sikt kan han bli virkelig god, men det hjelper ikke Brann nå! jeg mener Brann ikke har råd til å eksperimentere med keeperplassen om vi skal være med å sloss om gullet i årene fremover!

Basis for dette er en helhetsvurdering etter at Opdal overtok som førstekeeper i Brann og ikke etter kampen mot Odense i går.(da var han svak)

BL

Du er tydeligvis ny her med tanke på hele 3 innlegg. Men kvalitetene til Opdal har blitt diskutert til det kjedsommelige her inne. Så hvis du leiter litt i gamle tråder finner du nok ut ka folk mener om han.
Hansa-
Felt Z

Alexåsane

Vær så snill og hold kjeft om han! han har spilt bra i hele vinter og no har han en middels kamp og da kommer dere frem igjen!

HÃ¥kon Opdal ER og BLIR en god nok keaper for BRANN!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Aam

Ja, seriøst, eg orker ikkje et ord til om Håkon! Håkon er blitt en habil keeper som reddet oss gang på gang i sluttet av sesongen ifjor.. Gi gutten tid, slik vi har gjort med Maccen! :D
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

BL

Må vi ikkje ta helt av her! God nok for Brann er han ikkje, men at han er den beste vi har er en annen sak. Og reddet oss gang på gang????? Men eg er enig i at det har blitt alt for mye mas om han.
Hansa-
Felt Z

enavgutta

Må dokkar kjappe igjen. Oppstramming av de nye "soldatene" her på forumet og ansvarlighet fra moderatorene. Steng dette pisspreiket !

power

Vi vinner aldri serien med han i buret. Synd, men sant.

Syng for Brann

Quote from: "power"Vi vinner aldri serien med han i buret. Synd, men sant.


Og med den oppbackingen du gir spillerene,l vinner vi heller ikke serien.

Tjohei

Nå må vi ikke bli naive her... Vi trenger en keeper til. En keeper som har vært i gamet en stund! Grunnen er rett og slett at det ikke er noen konkurranse om keeperplassen, og det burde være konkurranse om alle plassene på et topplag som Brann liksom skal være! Om Opdal er god nok eller ikke spiller egentlig ikke noen rolle, vi trenger en keeper til! Personlig må jeg si meg enig i de som mener Opdal ikke holder et høyt nokk nivå
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

cyp

En supporters jobb er å støtte spillerne på laget. Er så utrolig lei av å høre på denne diskusjonen. Vi kan ikke gjøre annet enn å støtte Opdal og håpe at han utvikler seg til å bli en enda bedre spiller. Jeg synes han allerede har utviklet seg betraktelig det siste halvåret.
elt O e snobbete!!

supporter78

Dette er et forum, og meningen er at folk skal kunne ytre seg.

Selv mener jeg at Brann burde få tak i en klassekeeper slik at det ble bedre konkurranse på den plassen. Er ikke noe motstander av Opdal. Gutten gjør det bra og dårlig. Jeg støtter han uansett.
Poenget er at dersom brann hadde hatt en klassekeeper måtte Opdal kjempe for plassen. Den av de to som hadde vist seg best hadde fått stå.

Jeg antar at Opdal er en stabil keeper i tippeligaen om 2-3 år. Frem til da kommer det sikkert til å svinge litt.

Roffarne

Quote from: "TODDII"jeg mener Brann ikke har råd til å eksperimentere med keeperplassen om vi skal være med å sloss om gullet i årene fremover!


Det er akkurat det vi har.
Brann har lenge nok vært kjent for å kjøpe "nest-best" og aldri gi noen tid til å spille seg varm. En keeper er ikke det samme som en spiss. Når du skal ose trygghet i siste skanse er det en stor fordel å være trygg på plassen også.
Og at Håkon er god nok nå er det ingen tvil om.
Med mindre vi skal dumme oss ut med å kjøpe Arason e.l. for svimmlende summer, er det bare å lene seg tilbake og la gutten spille seg enda bedre.
Nu går alt så meget bedre.

kop

Om Opdal er god nok for Brann pr i dag kan diskuteres. Keeperplassen er imidlertid kanskje den vanskeligste plassen for et lag å bekle med en klassespiller. Hvis man ser på mange av de keeprene som i dag er virkelige klassespillere (ikke mange) har de noen fellestrekk. Ta for eksempel Casillas i Real, han spilte fast for verdens kanskje beste lag allerede som 19 åring. Eller Buffon; fast i Parma som 19 åring han også, ble siden solgt til Juve som den dyreste keeper noensinne (og er i dag muligens verdens beste keeper). Begge to gjorde feil i starten, spesielt Casillas minnet faktisk mye om Håkon. I motsetning til f.eks. en spiss er det få rom for feil når du står i mål. Og feil kommer ofte som følge av mangel på rutine. Og mangel på rutine kommer av 2 ting; alder og antall timer på banen (ikke det samme). For at Opdal skal bli en god keeper kan vi vente med å benytte ham til han er blitt eldre og "tryggere i hodet". Rønningen ble ikke fast eliteseriekeeper før han var 26 (?), men ble til gjengjeld en habil en. Hvis Opdal skal bli en klassespiller må han få lov til å gjøre noen feil nå, og få rutine på banen i tillegg til "et trygt hode". Når Opdal er 26 er han en mye bedre keeper enn det Rønningen var ved sanmme alder hvis han får spille. Hvis vi setter han på benken igjen blir han i beste fall like god som Rønningen.

Hvis vi ser på Opdals utvikling har han noen tegn på at han kan bli stor. Han har et 2-sifret antall U-21 landslagskamper, han har vært i A-landslagstroppen (der han fikk skryt av Thorstvedt for å være den keeperen som var best fysisk utrustet til å bli en toppkeeper, i konkurranse med Espen Johnsen, Frode Olsen og Erik Holtan, hvis jeg ikke husker feil). Når han ble Branns 1. valg i sommer startet han dårlig. De 3-4 første kampene var han i beste fall rusten. Deretter har tabbene blitt færre og færre. Utviklingskurven peker riktig vei.

Tabbene vil fremdeles komme, det er det ingen tvil om. Frekvensen de kommer i derimot, vil bli mindre og mindre hyppig. Har vi tålmodighet med ham vil han bli landslagskeeper innen 2-5 år. Og så må vi ikke glemme at mange av de keeprene som er ansett som noen av de beste i tippeligaen også hadde mange tabber i fjor. Baron, Espen Johnsen og Erik Holtan gjorde alle sammen giganttabber som kostet baklengsmål. Etter min mening var det bare to keepre som leverte klassespill gjennom hele sesongen og det er Gautason (1/2 sesong riktignok) og Al Habsi.

Konklusjonen min er at Opdal så absolutt har potensial til å bli keeper i landslagsklasse, og vi må gi ham tid til å bevise at utviklingskurven fortsetter oppover. Hadde Real Madrid råd til å investere tid i Casillas har Brann råd til å gjøre det samme med Opdal.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

stla

QuoteDu er tydeligvis ny her med tanke på hele 3 innlegg. Men kvalitetene til Opdal har blitt diskutert til det kjedsommelige her inne. Så hvis du leiter litt i gamle tråder finner du nok ut ka folk mener om han.


Det har ikke slÃ¥tt deg at du faktisk kan skrive hva som helst her pÃ¥ forumet og det blir en diskusjon av det :wink:  Terskelen er ikke akkuratt høy her pÃ¥ huset for hva folk gidder Ã¥ svare pÃ¥.... Skal vedde for at til og med Mika Kottila klare Ã¥ fÃ¥ navnet sitt pÃ¥ trykk her en 15-20 ganger før serien er over i Ã¥r!

EMOM

viks

Quote from: "kop"Om Opdal er god nok for Brann pr i dag kan diskuteres. Keeperplassen er imidlertid kanskje den vanskeligste plassen for et lag å bekle med en klassespiller. Hvis man ser på mange av de keeprene som i dag er virkelige klassespillere (ikke mange) har de noen fellestrekk. Ta for eksempel Casillas i Real, han spilte fast for verdens kanskje beste lag allerede som 19 åring. Eller Buffon; fast i Parma som 19 åring han også, ble siden solgt til Juve som den dyreste keeper noensinne (og er i dag muligens verdens beste keeper). Begge to gjorde feil i starten, spesielt Casillas minnet faktisk mye om Håkon. I motsetning til f.eks. en spiss er det få rom for feil når du står i mål. Og feil kommer ofte som følge av mangel på rutine. Og mangel på rutine kommer av 2 ting; alder og antall timer på banen (ikke det samme). For at Opdal skal bli en god keeper kan vi vente med å benytte ham til han er blitt eldre og "tryggere i hodet". Rønningen ble ikke fast eliteseriekeeper før han var 26 (?), men ble til gjengjeld en habil en. Hvis Opdal skal bli en klassespiller må han få lov til å gjøre noen feil nå, og få rutine på banen i tillegg til "et trygt hode". Når Opdal er 26 er han en mye bedre keeper enn det Rønningen var ved sanmme alder hvis han får spille. Hvis vi setter han på benken igjen blir han i beste fall like god som Rønningen.

Hvis vi ser på Opdals utvikling har han noen tegn på at han kan bli stor. Han har et 2-sifret antall U-21 landslagskamper, han har vært i A-landslagstroppen (der han fikk skryt av Thorstvedt for å være den keeperen som var best fysisk utrustet til å bli en toppkeeper, i konkurranse med Espen Johnsen, Frode Olsen og Erik Holtan, hvis jeg ikke husker feil). Når han ble Branns 1. valg i sommer startet han dårlig. De 3-4 første kampene var han i beste fall rusten. Deretter har tabbene blitt færre og færre. Utviklingskurven peker riktig vei.

Tabbene vil fremdeles komme, det er det ingen tvil om. Frekvensen de kommer i derimot, vil bli mindre og mindre hyppig. Har vi tålmodighet med ham vil han bli landslagskeeper innen 2-5 år. Og så må vi ikke glemme at mange av de keeprene som er ansett som noen av de beste i tippeligaen også hadde mange tabber i fjor. Baron, Espen Johnsen og Erik Holtan gjorde alle sammen giganttabber som kostet baklengsmål. Etter min mening var det bare to keepre som leverte klassespill gjennom hele sesongen og det er Gautason (1/2 sesong riktignok) og Al Habsi.

Konklusjonen min er at Opdal så absolutt har potensial til å bli keeper i landslagsklasse, og vi må gi ham tid til å bevise at utviklingskurven fortsetter oppover. Hadde Real Madrid råd til å investere tid i Casillas har Brann råd til å gjøre det samme med Opdal.


Måtte bare sitere hele innlegget ditt "kop" for det var virkelig et av de få lyspunktene i denne debatten.

For de som ennå ikke har registrert det så er Opdal fredet. Alle spillere gjør feil, men når en keeper gjør det, merkes det enda mer.

De som setter Opdals ferdigheter som keeper i tvil har etter min mening en total mangel på fotballkunnskap. Står ved mitt tips om at vår mann i buret innen utgangen av 2005 har vært innom Hareides tropp jeg..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BL

Quote from: "stla"
QuoteDu er tydeligvis ny her med tanke på hele 3 innlegg. Men kvalitetene til Opdal har blitt diskutert til det kjedsommelige her inne. Så hvis du leiter litt i gamle tråder finner du nok ut ka folk mener om han.


Det har ikke slÃ¥tt deg at du faktisk kan skrive hva som helst her pÃ¥ forumet og det blir en diskusjon av det :wink:  Terskelen er ikke akkuratt høy her pÃ¥ huset for hva folk gidder Ã¥ svare pÃ¥.... Skal vedde for at til og med Mika Kottila klare Ã¥ fÃ¥ navnet sitt pÃ¥ trykk her en 15-20 ganger før serien er over i Ã¥r!

EMOM


Jo, det er rart med det. Start en tråd om dildoer med Brann-logo så strekker den seg nok over flere sider iløpet av få dager. Ser jo at det har blusset opp enda en (!!!) diskusjon om stadion. Folk har problemer med å slå seg til ro med at det blir 23-24000 plasser i TL og bare godta det.
Hansa-
Felt Z

Xminator

La oss dra opp denne tråden etter at Opdal ble matchvinner mot Halmstad :)

Roffarne

Ser ikke for meg at det er så veldig mange nå som skriker etter Håkons hode på et fat og dømmer oss ad unders med ham mellom stengene.

Mener sågar at det var noen her som påpekte nettopp dette med at Håkon ikke hadde matchvinnerkvaliteter.
Kan vedkommende gjøre seg til kjenne?
Nu går alt så meget bedre.

Lefty


pags

Litt morsomt med VIF, Rekdal satt i studio på tv3 sitt cl program onsdag. Han anslo at en god keeper (arason) betyr minst 6 poeng og gjerne over 10 for vif i en sesong.

Jeg tror jeg heller vil tape 6 poeng med oppdal i mål denne sesongen, for så å vinne 10 sesongen etter. Det er klart at håkon vil gjøre feil i år og. Men jeg tror han og vil vinne kamper for oss. Han har alle forutsettninger for å bli en KLASSE spiller.

Men; jeg kunne godt tenkt meg å se en god gammel keeper i brann. Ingen navn. Men en gammel ring rev med maaaaassssse rutine som kan overføres til unge lovende oppdal. En som kan pese han på trening, og gå inn når Håkon er ute.

Nixon

Forskjellen er jo at Bolthof ikke blir noe bedre.
Men det gjør Opdal. Og han er allerede mye bedre enn Bolthof.
Rød makt på Hansa!

Geir

Kunne nok sette litt spørsmål ved Haakon i fjor når han tok over etter Rønna, men alle må jo se at han bare blir bedre og sikrere. Var jo meget god i går også.
Tror vi skal slappe litt av når det gjelder han. Spår at han slår ordentlig til i år
ndelig SERIEMESTER

P-K

Klart Opdal kommer til å variere i år også, men hvem skulle vi liksom erstattet ham med? Det er ingen ringrever av klasse tilgjengelig.

Til neste år skal vi ikke se bort i fra at Opdal faktisk ikke lar seg erstatte!
Hvis noen bare lærer ham hvordan man setter opp en mur, samt at han kvitter seg med Grobelaarfaktene i feltet så ser dette veldig bra ut!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne

Quote from: "P-K"...samt at han kvitter seg med Grobelaarfaktene i feltet så ser dette veldig bra ut!


Mener du at han er en korrupt liten rakker?

Ellers kan jeg si meg helt enig.
Hvis noen mener at en ringrev skulle gjort oss noe godt, så må jeg si meg sterkt uenig.
Det ville ikke tjene noen hensikt å hente inn eks-landslagsmålvakter. Det eneste man oppnår da er å vise Håkon at han ikke har tillit samt å betale en masse penger for å ha en fjompenisse på benken som kanskje kommer inn en håndfull ganger i løpet av sesongen.

Det eneste man skal ha bak av HÃ¥kon er ynge lovende spillere.
Alt annet ville være å falle tilbake på "gamle Brann-vaner".
Nu går alt så meget bedre.

Tjohei

.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Go Up