• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mer obskøne gester!

Started by viks, February 18, 2005, 04:05:47 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Jeg kunne tenke meg litt mer obskøne gester mot motstanderspillere og motstanderpublikum under kampene på SS. Dette kan være med og piske opp stemingen litt, samt åpner flere muligheter for oss til og være litt originale.

Klanen har vært flink til dette de siste årene, feks ved at de får Steffen Iversen til og flekke ræv til de, at de lager "tog" ala det som ble dratt igang i Malmø etc. Dette gir særpreg, og gjør at vi kan skille oss ut som supportere..

Slik jeg ser det, så er det ikke så voldsomt mye som differensierer norske supportere lenger. Mye like sanger bare med annen tekst etc. Selvsagt ser jeg nå bort i fra antall syngende.

Slik jeg ser det så er det viktigere nå enn noengang og være kreative, og der har vi på SS sovet i timen de siste årene. Vi har de samme sangene, gjør de samme tingene som tidligere osv. Mange vil kanskje hevde at dette er fordi SS er midt i ett generasjonsskifte, men behøver dette virkelig og være noen hindring, behøver dette og begrense kreativiteten? Jeg mener nei på begge disse spørsmålene..

Jeg tillater meg derfor og lansere et mindre kreativt forslag til en "obskøn gest", og er fullstendig klar over at jeg stiller hodet mitt til hogg.

Kunne vært litt morro og fått hele SS med på en:

Hode, skulder, kne og tå, kne og tå,
Hode skulder, kne og tå, kne og tå,

(så peker alle på klanen)
Vi skal grise Vålerenga gul og blå!
I hode skulder kne og tå!


Dette var muligens et særdeles tåpelig forslag, men poenget er at vi må forsøke og være mer kreative, finne på nye gimmicker...

Kjør debatt....

Ja til obskøne gester!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

bahus

håper for all del at dette ikke blir gjennomført , men du får pluss for initativ
ergen vest bistro boys

Oyvind

"Slik jeg ser det så er det viktigere nå enn noengang og være kreative, og der har vi på SS sovet i timen de siste årene."

Vi på SS? Trodde det var felt Z alle pent kledde fra Loddefjord holdt til jeg.

Tjohei

Quote from: "bahus"håper for all del at dette ikke blir gjennomført , men du får pluss for initativ
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Nixon

For å si det slik: De fleste var jo i hundre over jenkaen i Malmö. Dette er i samme gate, men mye mer originalt.
Rød makt på Hansa!

bahus

Quote from: "Tjohei"
Quote from: "bahus"håper for all del at dette ikke blir gjennomført , men du får pluss for initativ


er ikke negativ til alle forslag , men akuratt skulder kne og tå synes eg ikke noe om.
ergen vest bistro boys

Ricky

Får da inderlig håpe at man ikke går inn for å skille seg mest mulig ut, og dermed distansere seg fra resten av publikum.
Tror jeg hadde blitt flau om jeg hadde sett Store Stå ta hode, skulder, kne og tå under en kamp. En annen sak er vel hvordan i huleste man skal kunne bøye seg frem og ta seg selv på tærne når man står på SS mot Vålerengen. Har selv ofte problemer bare med å klappe vanlig i hendene.

Og når det er sagt, jeg synes det er ekkelt å tenke på kombinasjonen naken manneræv og tett jenka, og jeg synes Klanen skal få lov til å styre med dette helt for seg selv.

HaterRævBK

I Sverige setter alle seg på huk mens en skriker noe, etter det hopper alle opp og "svarer"
Dette gjør at publikum blir engasjert osv osv

Kunne det vært noe på ss?
Trenger bare en som står helt nede mot publikum, helst en med god stemme!
S slaur.....

Brann-Peter!

Som jeg har kommentert tidligere i forumet, så synes jeg personlig at
det er alt for lite hopping, pur hopping. Så kommer det ekstra, det særegne som vi skal innføre. Hva med å "slå" hendende i været med knyttet neve i en sang, gjerne mens en hopper også. Det er jo hvertfall en begynnelse, så får vi se om det kommer flere forslag..
Mhm, vi trenger en aerobic instruktør!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brann-Peter!

Men føler også at vi må få flere aktive medlemmer ned på ss, nei, tenker ikke bare på Hansafolket, men også sittesvin som er medlemmer i bbb, men ikke synger svært mye. Føler hver gang jeg går på stadion, er det bra med folk på ss, men i realiteten er den ikke så langt fra halvfull! det hadde sett bra ut med fullt ss og jenka ol.

mye riktig i det du sier "viks" men føler at det er spesielt på ss at potensialet er stort når det gjelder å finne noe særeget, og helst noe ingen andre supporterklubber i norge kan gjøre i forhold til sitt lag...:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Roffarne

Jeg tror ikke jenka, fugledans og hode-skulder-kne-og-tå-sanger er måten å få folk ned fra sittetribunene, for å si det slik.
Det er vel heller ett ypperlig tiltak for å flytte fler i motsatt rettning.
Nu går alt så meget bedre.

viks

Quote from: "Roffarne"Jeg tror ikke jenka, fugledans og hode-skulder-kne-og-tå-sanger er måten å få folk ned fra sittetribunene, for å si det slik.
Det er vel heller ett ypperlig tiltak for å flytte fler i motsatt rettning.


Har du andre forslag til og få opp stemingen då, eller er du bare negativ tvers igjennom?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Roffarne

Det tok faktisk lengre tid før den kom enn jeg hadde forventet.

Jeg vet ikke hvilken profil SS ønsker å ha ut til fotballverden, men jenka og hode-skulder-kne-og-tå-sanger vil nok ikke hjelpe på det eksisterende "fjortiss-stempelet".
Hvis det er trøkk og god steming man er ute etter så vil jeg anbefale at man organiserer seg litt bedre. Kjør gjennom de sangene som fenger ved å ha forsangene på begge sider av "Kurt Nilsen-glipen" i tribunen. Virker nå som at det bare er å gaule ut noe og så danner det presedens for hva man skal synge, ref "Sæternes scorer mål".
Og det gir ikke noe godt inntrykk når man avslutter samme sang med 5 sekunders mellomrom eller begynner på vidt forskjellige sanger over hele SS.
Og det vil så absolutt ikke se noe bedre ut om man gjør det samme med jenka.
Nu går alt så meget bedre.

XPen

Tror ikke dette "fjortiss-stempelet" er så godt synlig utover i norge. Tror bare det er oss selv som "ser" det!

En jenka eller "hode skulder osv. " er ihvertfall bedre enn perioder med stillhet, som det har vert en del av siste sesonger!! En jenka kan neppe skade noen, eller ryktet vårt i norge/skandinavia, som enkelte mener er viktigst........

Dinho

Før vi begynner å bøye og tøye så kan vi jo prøve å få litt samkjøring og trøkk i sangene våre. Bra stemning i hallen igår men blir litt puslete utenom "sk-brann..." og skandale ropene. Det var jo dette vi prøvde å få bukt med når vi delte inn ss, men resultatene var vel ikke som forventet. Kanskje vi skal få hanøyen ned fra speaker plass og gi han en kjegle på ss???

grei

Nå må ikke folk blande kortene sånn. Jenka er en finfin tradisjon. Men hode-skulderbevegelser hører ikke hjemme andre steder enn i tv-studioet de spiller inn "Trim for eldre"

monzilla

mens vi er inne på obskøne gester, hvorfor i alle dager sitter dere dere ned i pausen? dette er noe dere har begynt å gjøre de siste årene.

BL

Quote from: "monzilla"mens vi er inne på obskøne gester, hvorfor i alle dager sitter dere dere ned i pausen? dette er noe dere har begynt å gjøre de siste årene.


Pga vi som ikkje drive med annen idrett enn tv-zapping blir trøtt i beina
Hansa-
Felt Z

sekto

Kan være andre har kommentert dette, har ikke finlest alle svarene, men å gjøre hode, skulder kne og tå, og jenkarekker er ikke obskøne gester..

Definisjon:
obskøn a1 (utt åpskø>n; fra lat., av caenum 'smuss') uanstendig, slibrig, rå o-e ord .

Altså å stå å vise fingeren eller andre hilsenere som vi gir f. eks linjedommere, kan regnes som obskøne. Dansing, hopping og diverse andre aktiviteter kan jeg ikke se hvordan skulle være spesielt uanstendig eller slibrige..

Brannpakk

QuoteDefinisjon:
obskøn a1 (utt åpskø>n; fra lat., av caenum 'smuss') uanstendig, slibrig, rå o-e ord .



anal anal,anal anal,anal anal anal anal

god gammel klassiker
isst du har kompisen i tarmen og spørytespiss i armen, går på trygd, taper trutt ja, da er du en enga gutt!!!!!

guiness boy,charlie boy

sekto

En klassiker, men ikke en gest.. Er obskønt å si det kanskje, men så lenge du ikke tar noen illustrerende håndbevegelser til, eller andre fysiske illustrasjoner til, så er det ikke noe obskønt med det..

Go Up