• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hanstveit Hyllest!

Started by viks, February 18, 2005, 03:21:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

No er det på tide at vi klarer og dra igang en hyllest sang til Erlend Skjønningen.. Jeg lanserer herved følgende forslag:

Mel: "(Kjennar dokkar) Madam Felle

Kem kan runde Erlend Hanstveit?
Det går faen ikke an!
Beste back i hele verden..
Spiller for vårt kjære Brann!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Mye bra forslag her Viks!!

Men når det gjelder Hanstveitforslaget ville jeg beholdt mer av den opprinnelige Madam Felle-sangen som et førstevers. Det er jo starten med "kjennar dokkar" og "kem" som liksom er den sangen. Det som alle kjenner. Så kunne ditt forslag blitt andrevers.
Hadde jo vært kult dersom resten av Stadion stemte i på "kem". Spesielt på andreverset kunnet dette bygget seg opp til å bli veldig bra hvis alle ble med.

Kjennar dokkar Erlend Hanstveit?
Kem?
Venstreback i SK Brann å oa oa oa
Beste back i hele verden
Spiller for vårt kjære Brann

Kem?
Det går faen ikke an å oa oa oa!
Beste back i hele verden
Spiller for vårt kjære Brann!
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Bare å sette i gang med disse sangene på bussturene. Og fotikken!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

EH

Helt enig. PÃ¥ tide med en Hanstveit-sang. Bra initiativ!!
if har klanen, Brann har Bergen...

bahus

denne sangen bør kunne bli en hit , hvis folk gidder å lære seg den.
ergen vest bistro boys

brannsupporteren:-D

veldig bra forslag! bør absolutt innføres :D
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Brann-Peter!

Mitt forslag:

Kem!?
Det går faen ikkje an!
Beste back i hele verden
Spiller for for vårt kjære Brann, Brann, Brann, Brann (mørkere og mørkere)

Og "oa oa oa" er ikke mitt i verset som nixon skriver
men på slutten av verset som jeg har byttet med "Brann, Brann, Brann"
Denne slår an!

må få lov å rose "viks" for sin ustoppelige ivrighet på skrive-tekst-sang-fronten...:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Estranged

Quote from: "Brann-Peter!"

Her tar du nok litt feil. I originalversjonen er det Oa oa oa både midt i verset og på slutten.

http://home.online.no/~tommklev/artimages/madamfelle.mp3
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Brann-Peter!

Quote from: "Estranged"
Quote from: "Brann-Peter!"

Her tar du nok litt feil. I originalversjonen er det Oa oa oa både midt i verset og på slutten.

http://home.online.no/~tommklev/artimages/madamfelle.wav

(Til de utålmodige: filen er ca 16 mb, så den trenger litt tid... Ikke vær redd om du må trykke play en gang eller tre - bare last ned hele låten først, og syng ivei!)

Jaja men det skurrer hvertfall veldig av Nixon`s: "Venstreback i Sk Brann å oa oa oa" (no offence nixon), men synes personlig sangen hadde blitt bedre kun med oaoaoa - brann,brann,brann på slutten av verset..

Estranged

Er enig i at det kanskje skurrer litt. Men overgangen fra "Brann" til "oaoaoa" blir jo ikke bra uansett; i originalen var det jo overgang fra "mor" til "oaoaoa", en slags "moa-oa-oa". Og det klinger jo meget bedre.

Når det er sagt - det imponerer meg stadig å se hvilke forslag som kommer fram her! Stå på!
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Brann-Peter!

Quote from: "Estranged"Er enig i at det kanskje skurrer litt. Men overgangen fra "Brann" til "oaoaoa" blir jo ikke bra uansett; i originalen var det jo overgang fra "mor" til "oaoaoa", en slags "moa-oa-oa". Og det klinger jo meget bedre.

Når det er sagt - det imponerer meg stadig å se hvilke forslag som kommer fram her! Stå på!

siste linjen= Oa oa oa

mitt forslag siste linjen= Brann, Brann, Brann..
altså ingen overgang!

bernu

Slenger meg på idemyldringen med mitt forslag til Hanstveit-sang...

Kjenner dokker Erlend Hanstveit ?
Kem ?
Han som e så jævla go a oa oa oa
Kor ?
Utpå venstreback han bor a oa oa oa

Dette er ihvertfall ganske tro mot orginalen Madam Felle.
Og så flyter det riktig språkmessig og rytmemessig.
(2.linje kan evt byttes med "Backen som e jævla go a oa oa oa" men jeg syns det ble litt mye "back" etter hverandre.)
Håper vi får innført en eller annen versjon av denne sangen, for jeg syns Erlend fortjener en sang snart. Og så er Madam Felle melodien skikkelig kul til allsang :)
HANSA - Z

bernu

synspunkt på denne versjonen ?
Anybody ?
HANSA - Z

SKB e BEST!!!

Ganske bra bortestt fra at det bør litt for mye back etter hverandre.

Mange bra forslag no!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

bernu

Quote from: "bernu"Slenger meg på idemyldringen med mitt forslag til Hanstveit-sang...

Kem ?
Kor ?
Utpå venstreback han bor a oa oa oa

Dette er ihvertfall ganske tro mot orginalen Madam Felle.
Og så flyter det riktig språkmessig og rytmemessig.
(2.linje kan evt byttes med "Backen som e jævla go a oa oa oa" men jeg syns det ble litt mye "back" etter hverandre.)
Håper vi får innført en eller annen versjon av denne sangen, for jeg syns Erlend fortjener en sang snart. Og så er Madam Felle melodien skikkelig kul til allsang :)

Som Nixon sa i en annen tråd her, på tide at vi får innført en sang til Erlend.
Syns det bør satses på noen av disse.
Hvis vi bytter ut venstreback i siste linja med venstrekant blir det ikke gjentakelse heller :

(melodi : Madam Felle)

Kem ?
Kor ?
Utpå venstrekant han bor a oa oa oa
HANSA - Z

FredrikOslo

Quote from: "bernu"

(melodi : Madam Felle)

Kem ?
Kor ?
Utpå venstrekant han bor a oa oa oa

bra sang. orginal bergensmelodi og bra tekst.

denne må innføres på stadion.
RANN!

gjertm

Dette er bra.Men er det virkelig nødvendig å banne i hver eneste sang? Vi skryter over at vi er så bedre enn bøndene i øst, da skal det gå an å ha et litt bedre ordforråd.. Noen som tar utfordringen?
Brann inside

Rasmus_brann

Quote from: "gjertm"Dette er bra.Men er det virkelig nødvendig å banne i hver eneste sang? Vi skryter over at vi er så bedre enn bøndene i øst, da skal det gå an å ha et litt bedre ordforråd.. Noen som tar utfordringen?

Det finnes også en liten supporter gruppering for Brann som heter apostlenes røde gærninger. Kansje nokke for deg...?
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Go Up