• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kaldeste i manns minne!

Started by Nixon, February 13, 2005, 17:17:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Lettere forsinket tilbake i Bergen grøsser jeg fortsatt når jeg tenker på kampen i går. Jeg har vært på min del av Brannkamper de siste årene. Men jeg har aldri vært så våt og kald som i går. Og kombinert med en utrolig dårlig kamp ble det er meget langtekkelig fornøyelse. Nesten så jeg angret på at jeg reiste. Nesten.

Det startet dog bra på fredagen med et Spektrum i miniatyr da d12.mann dro i gang på puben. For oss som ikke reiste med båt var det turens høydepunkt. Skulle ikke mye til...:)

Forsinket ja. Uværet klarte jo selvsagt å nærmest stenge Kastrup. Så undertegnede måtte sammen med en haug andre supportere og hele Brannlaget ta en ekstra overnatting i København. Nå er ikke SAS gjerrige med innkvarteringen, rene luksusen var det, men det var ikke Bergen...

Vi traff på Mons Ivar som bare måtte beklage. Og hva kunne vi si? Vi kunne jo skjelt han ut og forlangt pengene tilbake. Rast over Ystaas sin udugelighet eller noe slikt. Men vi smilte bare medfølende og sa: Sånn er livet. Feigt?
Rød makt på Hansa!

Alexåsane

Trist det der, men eg tror du hadde reist en gang til på flekken;) vi får satse på FCK til neste år og gjenta dette..

Feigt? Mjelde fortjener ikke en utskjelling uansett, alle har dorlige kampen, men du skulle gjerne forklart han litt om Ystaas sin udugelighet!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Bombefar

Var vel litt feigt ja, men jeg hadde nok gjort akkurat det samme selv

kabelmann

Det hadde vel ikke skadet med en bitteliten antydning om at en million for Ystaas kanskje ikke akkurat var noe røverkjøp?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Mr_Soma

Ystaas skal faen meg bevise mye fremover for å bli "tatt inn i varmen" hos oss supportere.

Når han ikke har vist prov på kvaliteter gjennom en HEL sesong så er det jaggu med noe som er gale.

Han jager ball som en antilope og nÃ¥r han først har fÃ¥tt ballen i beina  - ja sÃ¥ ser det ut som en kalv som tar sine første steg.

Avkastningen på denne millionen vi betalte for han er forlengst tapt.

Han blir gitt gratis til Hødd ect etter neste sesong.

Mot Malmö tok det 51. minutter før han hadde en avsluttning på mål - forholdene tatt i betraktning så var det kanskje vanskelig å spille, men faen heller - det får være måte på.

Det er faktisk gøyere å se maling tørke,enn å se Ystaas spille fotball.

HELT utrolig.

Xminator

Har Ystås vert skadefri en hel sesong for Brann? Så vidt jeg husker kom han skadet og ble spilleklar rett før seriestart, scoret 4 mål, ble skadet og kom ikke tilbake etter det.

Synest enkelte skal ta det litt rolig i kritikken sin. Og du kan ikke tape avkastning før den er kommet på bok :p Lavmål av Mr_soma. Som nok har større e-penis enn Ystås, rett skal være rett!

KennethS

tå på Brann

Nixon

Velkommen tilbake folkens! Hørte rykter om at båten var noe forsinket. Sikkert surt for de som skulle på jobb.

Ellers har du helt rett. Spillerne løp rett i garderoben som om de var forfulgt av en illsint bisverm. Ikke bra med tanke på hvor mye tid og penger vi har brukt på denne turen.
Rød makt på Hansa!

mobli

Dette var den verste kampen jeg noengang har vært på, men det var 2 "store" høydepunkt under kampen:

1. Danse jenka på tribunen i andre omgang.
2. "Av med byxorna" - de som var der vet hva jeg mener.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Mr_Soma

Quote from: "Xminator"Har Ystås vert skadefri en hel sesong for Brann? Så vidt jeg husker kom han skadet og ble spilleklar rett før seriestart, scoret 4 mål, ble skadet og kom ikke tilbake etter det.

Synest enkelte skal ta det litt rolig i kritikken sin. Og du kan ikke tape avkastning før den er kommet på bok :p Lavmål av Mr_soma. Som nok har større e-penis enn Ystås, rett skal være rett!

Så du tror vi kommer til å selge Ystaas en gang i fremtiden med fortjeneste?

Haha - den dagen må kronen i norge stå ufattelig sterkt og det må finnes ett lag som er dum nok til å kjøpe.

Litt "off-topic" men men.

Willy Wonka

Quote from: "Mr_Soma"

Mot Malmö tok det 51. minutter før han hadde en avsluttning på mål - forholdene tatt i betraktning så var det kanskje vanskelig å spille, men faen heller - det får være måte på.

Det er faktisk gøyere å se maling tørke,enn å se Ystaas spille fotball.

HELT utrolig.

Hvor lang tid tok det før Miller hadde en avslutning på mål da?
Eller er det ikke populært å slenge "drit" om ham?

Så vidt jeg husker hadde vel Ystaas en brukbar heading i første omgang...

Willy Wonka

Quote from: "KennethS"

Jeg er 98% sikker på at en av de var McAllister.....

Nixon

Quote from: "mobli"Dette var den verste kampen jeg noengang har vært på, men det var 2 "store" høydepunkt under kampen:

Kanskje jeg bare har dårlige minner. Men er ikke dette bare et heller dårlig plagiat av Klanen? Er ikke det noe vi absolutt ikke bør gjøre? Er jo ikke særlig originalt!
Rød makt på Hansa!

Willy Wonka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "mobli"Dette var den verste kampen jeg noengang har vært på, men det var 2 "store" høydepunkt under kampen:

Kanskje jeg bare har dårlige minner. Men er ikke dette bare et heller dårlig plagiat av Klanen? Er ikke det noe vi absolutt ikke bør gjøre? Er jo ikke særlig originalt!

Men noe måtte jo gjøres for å holde varmen kan jeg tro, både værgudene og Malmø FF drev jo med enøk på høyt plan denne dagen.
Om det er et plagiat eller en hyllest til en rimelig genial ide kan jo diskuteres....

HaterRævBK

grunnen til at de fleste spillerene beinet inn i garderoben etter kampen kan ha noe med at de hadde frostskader fra fotsoppen til langt opp under ørene!

Og til du som spurte om miller traff mål før Ystaas:
det kan godt hende han ikke gjorde det (var hjemme og fikk ikke sett kampen), men miller har no prestert i noen kamper og får ikke 2 i bt og ba børsen vær j**** gang.
Ystaas spiller elendig gang på gang og Meljde nøler alt for lenge med å ta han ut.
S slaur.....

oppedal

Det er jo ikke akkurat behagelig å spille i 10 minus...

Eller?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Tjohei

Vi frøs jo like mye som de.... Faen så dårlig å bare stikke i garderoben! Overlegne jævler!
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Nixon

Når vi snakker om å stikke av: Min mening er at det er like ille å ikke møte på kamp når man har reist ned på en slik tur. Aner ikke hvor mange som skippet kampen. Men det må da ha vært flere på puben fredag kveld enn på kampen. Og da har det også kommet en del til Malmö som ikke var i Køben dagen før.

For ikke å snakke om de som gikk i bussene i løpet av kampen. Vi avsluttet rett og slett kampen med skuffende få på tribunen. Greit at det var kaldt, men vi er da supportere som burde tåle såpass når vi ser på Brann. Eller var det en relativt rimelig fylletur til Køben som var det viktigste? Er redd for at det var tilfellet for mange.
Rød makt på Hansa!

Professoren

Quote from: "Nixon"

Er ikke særlig orginalt nei, men hvem sier vi nødvendigvis kopierer klanen? De var vel ikke først i verden med dette, har sett liknende i England. Og kopiere ting fra England bør gå under det som er lov. Ellers godt å høre at noen møtte opp og stod kampen ut!

grei

Det har vel blitt danset jenka i Brannsammenheng i snart ti år nå.

dex1974

Quote from: "Tjohei"Vi frøs jo like mye som de.... Faen så dårlig å bare stikke i garderoben! Overlegne jævler!

Synes ikke akkurat det var noe særlig bedre at en stor gruppe supportere stod på dass hele 2.omgang for å varme seg.
Dessuten gikk flere inn i bussene og satt der resten av kampen.
Jeg var blant de som sto og så hele kampen...men skal ærlig innrømme at jeg så mer på klokka enn på kampen den siste halvtimen.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Geir

Enig med Dex her. Har aldri i mitt liv hatt så mange tilskuere når jeg sto og pisset.
Forsto godt de som var der inne og varmet seg, men de bør også forstå spillerne som sikkert bare ville unngå lungebetennelse og annen drit
ndelig SERIEMESTER

2rB

Quote from: "Geir"Enig med Dex her. Har aldri i mitt liv hatt så mange tilskuere når jeg sto og pisset.
Forsto godt de som var der inne og varmet seg, men de bør også forstå spillerne som sikkert bare ville unngå lungebetennelse og annen drit
Men antar at dei som «klager» her, er dei som stod på tribunen i 2x45 min og nekta å gå før kampen var over... Dei som grodde fast på toalettet i pausen har ikkje noko dei skulle ha sagt. Den kan me væra enig om.

Det er serdeles lite hensynsfullt av spillerene og ikkje gi ein takk til supportere som nok ikkje hadde det akkuratt godt der dei stod. Hadde tatt spillarane maks. 2 minutter.

Vil påstå at supporterene hadde det verre enn spillerene.
Bl.a. pga at spillerene springer rundtom - dette bidrar til å holda varmen (veit ingen nekta meg å springa rundtom - men trur det hadde vært serdeles risikabelt på den glatte tribunen). Spillarane veit og at dei kan dei springa inn til ein god varm dusj når kampen er over...

Ellers vil eg retta eit spark til Malmø for at dei ikkje kunne plassera oss under tak. Kan ikkje sjå ein einaste grunn for at dette ikkje skulle la seg gjennomføra...

Men - antar at hadde kampen blitt spillt på Stadion (med like få tilskuere og samme vær) så hadde vel bortesupp. blitt sittandes på mastodonten allikavel. Sjølv om eg håper eg tar feil - og at Brann hadde omplassert dei.

C@Bøe_79

Høydepunktet var uten tvil det å stå i bare boxer på tribunen...
Var bare 8min,men sliter med en god sykdom nå..

Av me byksorna for Brann(samme faen hvilket vær)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=2202

Noen som ikke fikk med seg mye. Her stod det folk stort sett under hele kampen. Noe å være stolt av...
Rød makt på Hansa!

KennethS

Quote from: "Nixon"http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=2202

Noen som ikke fikk med seg mye. Her stod det folk stort sett under hele kampen. Noe å være stolt av...

Inne på dassen sto det langt flere. E kan med hevet hodet si at eg sto på tribunen hele kampen. Var artig med jenkaen selv om hendene mine ikkje hadde følese på 2 dager etterpå.
tå på Brann

2rB

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Nixon"http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=2202

Inne på dassen sto det langt flere. E kan med hevet hodet si at eg sto på tribunen hele kampen. Var artig med jenkaen selv om hendene mine ikkje hadde følese på 2 dager etterpå.

Ja... Kor er alle(?) bildene fra dassen? Var mange som tok mobilbilder der i pausen, og i tillegg var det vertfall nokon med kamera.

Sær situasjon med full dass når du skal letta litt på trykket...
Prestasjonsangst...

Go Up