• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

TRĂ?YE-HOLDING

Started by pathel, February 12, 2005, 11:35:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pathel

Ser med innteresse frem mot hva dommerne kommer til Ä gjÞre i Är, nÄ nÄr de sier de vil slÄ kraftigere ned pÄ all trÞyeholding. Kan bli en revolusjon med ganske mange straffespark som de fleste publikummere ikke ser...

HÄper Mjelde oppfordrer vÄre menn til Ä vÊre svÊrt forsiktig med Ä drive med trÞyeholding heretter, ihvertfall hvis de gjÞr som de sier de skal gjÞre, og heller dra fordeler av dette gjennom ekstra straffer vÄr vei!

SÄ fÄr de velge ut ca.3 faste straffeskyttere som trener mer pÄ det enn fÞr sÄ disse er ekstra forberedt til Ä ta straffer og sette dem i sÄ godt som alle tilfeller vi fÄr noe...

Da kan kanskje denne regelen gÄ vÄr vei... ?

KRISA

SÄ lenge Kvisvik skyter, sÄ trenger Brann ikkje Ä trene pÄ det en gang. Men det e jo alltid greit Ä ha en back-up. Blir vel Robbie og Ragnvald som da kan komme til Ä skyte.

sekto

Jeg syntes ikke Brannspillerne holder noe sÊrlig i trÞyen jeg. Kan ikke huske sist en spiller tok skikkelige tak i trÞyen pÄ motstanderen. Unntaket mÄ jo vÊre pÄ corner, men der er som oftes begge lag like god, sÄ ser ikke hvordan dommere skal kunne slÄ ned pÄ det..

Straffe og frispark utover pÄ annenhver corner?

HaterRĂŠvBK

S slaur.....

Kristin

bare dylan aldri tar straffe mer kan nesten alle ta det
rann har hatt flere oppvaskmÞter siden 3-2-tapet mot BodÞ/Glimt pÄ torsdag.

- Jeg har skjÞnt at det har vÊrt mye snakk og styr. Jeg har vÊrt pÄ noen mÞter, men har ikke fulgt sÄ nÞye med, sier
tomÄlsscorer SÊternes.

Mr_Soma

Har vel ogsÄ vÊrt snakk om inndirekte frispark innenfor 16-meteren i stedet for straffe,nÄr det gjelder holding i trÞyen.

Jeg mener det er for strengt dÞmt Ä peke pÄ krittmerket nÄr det kommer til Ä holde hverandre i trÞyen.

Inndirekte-frispark ville vĂŠrt mye mer "naturlig".

jkippers

Quote from: "Mr_Soma"Har vel ogsÄ vÊrt snakk om inndirekte frispark innenfor 16-meteren i stedet for straffe,nÄr det gjelder holding i trÞyen.

Jeg mener det er for strengt dÞmt Ä peke pÄ krittmerket nÄr det kommer til Ä holde hverandre i trÞyen.

Inndirekte-frispark ville vĂŠrt mye mer "naturlig".

Det vil oppleves som ekstremt strengt dersom spillerne fortsetter Ä spille som de har gjort. Da vil det - som flere har pÄpekt - bli straffe pÄ hver eneste corner.

HĂ„pet er at dommerne tĂžr Ă„ kjĂžre hardt fra fĂžrste sekund, da vil nok spillerne tilpasse seg ganske kjapt.

Klarer dommerne Ä vise at de mener alvor, vil det raskt bli slutt pÄ holdingen i feltet, og det vil fotballen vÊre godt tjent med.
Gull 09

Mr_Soma

Vi kan jo ogsÄ innfÞre pÄbud med hÄndjern pÄ hver corner - sÄ er vi sikkret en stopp pÄ dette problemet.

Men seriÞst sÄ mÄ dommerne slÄ hardt ned pÄ dette - men om det skal blÄses straffespark i hytt og pine sÄ kan det fort bli mange resultater som tilsier at noe er galt.

Det mÄ bli enten eller - kan ikke la noe passere, for sÄ Ä dÞmme straffe pÄ neste.

Vi fÄr se hva som skjer! Men helt enig med deg jkippers.

monzilla

Hvem vet  hvor mange mĂ„l som har blitt forhindret pga trĂžyeholding? Jeg syntes det bĂžr slĂ„es knallhardt nedpĂ„, selv om vi kan fĂ„ straffer mot oss. Dette er et holdningsproblem (haha, dobbelbetydning) hos mange spillere, og da trenger jeg helt sikkert ikke Ă„ nevne hoftun og h. flo som skrekkeksempler.

TrÞyeholding i seg selv er en ting, men jeg hÄper ikke at dommere begynner Ä bli pirkete, det skal vÊre litt rÞffe taklinger og litt temperatur pÄ banen.

2rB

Ser enkelte tenker at «alt» kan skje, og at avgjÞrelser kjem i hytt og vÚr.

Men - om dommeren ser at begge holder, blÄser av, gir begge gult kort, og tar dropp av ballen. Neste gang vil 1 av 3 kunna skje:

1: Ingen holder...
2: Begge holder... og begge fÄr nytt gult kort = utvisning.
3: ein av dei slutta og holda og sÄ blir det straffe og utvisning (nytt gult kort), eller frispark og utvisning...

Enkelt og greit...

HÄper det blir gjort pÄ denne mÄten, for ellers kan det bli ein ganske urettferdig sesongstart.

pathel

NĂ„r vi vet hvor lite konsekvente dommerne som regel er og  i tillegg hvor vanskelig det vil vĂŠre Ă„ se alt som skjer av holding pĂ„ dĂždball, og det gjerne dermed bare blir tilfeldig hva han dĂžmmer, siden han kun kan dĂžmme det han ser, er jeg redd dette kan bli det komplette kaos!!

Er helt enig at det bÞr slÄes ned pÄ holding slik det nÄ planlegges da det jo allerede etter regelen er straffe, eller frispark andre veien! Det er jo bare snakk om Ä begynne Ä hÄndheve regelen! Men som sagt: frykter det komplette kaos i begynnelsen, og sÄ fÄr vi se om dette gjÞr at vi fÄr slutt pÄ det, eller ihvertfall mye av det. Da er det verdt det.

Tror rett og slett det lÞnner seg Ä la vÊre Ä holde, og "ta" dem pÄ lovlige mÄter. Vi fÄr se, spennende blir det...

KEO

Quote from: "pathel"NĂ„r vi vet hvor lite konsekvente dommerne som regel er og  i tillegg hvor vanskelig det vil vĂŠre Ă„ se alt som skjer av holding pĂ„ dĂždball, og det gjerne dermed bare blir tilfeldig hva han dĂžmmer, siden han kun kan dĂžmme det han ser, er jeg redd dette kan bli det komplette kaos!!

Er helt enig at det bÞr slÄes ned pÄ holding slik det nÄ planlegges da det jo allerede etter regelen er straffe, eller frispark andre veien! Det er jo bare snakk om Ä begynne Ä hÄndheve regelen! Men som sagt: frykter det komplette kaos i begynnelsen, og sÄ fÄr vi se om dette gjÞr at vi fÄr slutt pÄ det, eller ihvertfall mye av det. Da er det verdt det.

Tror rett og slett det lÞnner seg Ä la vÊre Ä holde, og "ta" dem pÄ lovlige mÄter. Vi fÄr se, spennende blir det...

SlÄr man ned pÄ det med en gang forsvinner dette fort,, det som er viktig er at alle dommerene er kosekvent pÄ dette. Det vil nok bli litt diskusjoner i starten til dette har satt seg men etter en tid sÄ vil nok dette fungere bra.
Nu kĂžr vi!

Kararay

lurer faktisk pĂ„ kor mange autoriserte dommere som har utalt seg her inne om det temaet eg. eller om det bare er folk som "tror de har peiling" pĂ„ regler...   :twisted:
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unÞdvendig av dommeren og gi han det rÞde. Slik dÞmming mÄ vi fÄ slippe Ä se flere ganger.
Ivar Hoff

Geir

Vi kan jo spĂžrre Erik Hoftun hva som gjelder. Finns vel ikke en person i Norge som vet mer om trĂžyeholding enn bartebacken
ndelig SERIEMESTER

2rB

Kanskje me burde ordna drakter med dÄrlig sÞm - slik at motstanderene river av vÄre spillere drakten...
DÄ bÞr me vertfall fÄ straffe - eller frispark - alt etter som.

Men mÄ kanskje ha med ein del drakter og syskrin pÄ kamp.

Go Up