• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tabelltips - februar

Started by Xminator, February 06, 2005, 18:20:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det er fremdeles lenge til serien starter, men etter å ha sett Molde gå på trynet mot Start er det på tide med litt tabell-tipping.

RBK
Brann
TIL  
Viking
VIF
Lyn
LSK
FFK
Ham-Kam
Aalesund
Odd
Start
Glimt
Molde

HaterRævBK

veldig vanskelig å tippe ka som kommer til å skje, tror desverre Tromsø og VIF kan bytte plass. Tviler på at VIF gjør det så dårlig...

Og sÃ¥ hÃ¥per eg vi bytter plass med RævBK  8)
S slaur.....

domino

Tror neppe viking kommer sÃ¥ høyt.. Ihvertfall ikke hvis man ser pÃ¥ dagens resultat mot løv-ham.. 0-3.. det er ikke bra mot et nyopprykket 1.divisjonslag (adeccoligalag :)  Ellers er jeg mye enig, men odd kommer nok litt høyere.. SÃ¥ hÃ¥per vi jo pÃ¥ Brann øverst :D

oppedal

Xminator: Korfor har du RBK på topp? Har du ikke merket til kor elendig de spiller for tiden?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

HaterRævBK

Quote from: "oppedal"Xminator: Korfor har du RBK på topp? Har du ikke merket til kor elendig de spiller for tiden?

treningskamper ja.. har ikke så mye å si.
Men, samtidig så har de tapt ganske mange kamper i slutten av sist sesong, RL og treningskamper så de e jo kanskje ikke så veldig sterk no.
Men eg e redd det vil snu når de får et mer sammensatt lag hvor alle kjenner hverandre
S slaur.....

oppedal

Det var det jeg mente og. RBK vil ikke snu, de er heldig visst de får 3. plassen...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

chris

1 Brann
2 vif
3 lsk
4 tromsø
5 rosenborg
6 ham-kam
7 odd
8 viking
9 ffk
10 start
11 aalesund
12 molde
13 glimt
14 lyn
kke født til å få sett kampene i 1919. Derfor er jeg fjortis!

tiff

1.Brann     -     Seier nesten seg sjøl.  
2.Rbk      -   Har endo eit kanon lag
3.Viking    -   Hodgson vil fÃ¥ det beste ut av det allerede gode laget
4.Vif     -    Har ein god tropp
5.Lsk      -     Uwe vil gjør kyniske Lsk, enda meir kyniske
6.Odd    -     Ein del gode spillere
7.Tromsø    -    Kommer til Ã¥ saven Høgmo
8.Ham-Kam  -  God trener, ikkje sterk nok stall
9.Lyn  -  Morgan vil ødelegge for laget med tÃ¥pelege media stunts
10.Start  -  Kanon trener, fleire gode talent, Balagarba god for 10-15 mÃ¥l
11.Aalesund  -  Par gode kjøp, men ikkje sterk nok stall
12.Glimt   -   Trur det er ein del uro der etter ein dÃ¥rleg sesong
13.Ffk   -    Drillo vil kjøre dei i grøfto!!
14.Molde   -   Godt Ã¥ bli kvitt dei

Her er vell Viking den store bomba. Men har alltid hatt gode spillere. Men har slete litt på det taktiske og rot i styret, Skader har og ødelagt ein del. Med ein noko lunde skadefri sesong og med jern handa til Hodgson, så vil det gå bra.

Stoffi

Tromsø blir en middelfarer neste sesong. De er akkurat som Bodø Glimt, et jojo lag.

Brann og RBK kommer til å kjempe om gullet. Vanskelig å si hvem som kommer halsende bak, eller i tillegg til rbk og skb.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Alexåsane

ned med glimt og lyn.. opp med 2 publikum lag!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

RC

Quote from: "Alexåsane"ned med stabæk og lyn.. opp med 2 publikum lag!

Hvilket lag tenker du på? I 1. divisjon?
Kunne tenkt meg å få Løv-Ham opp og få ett Bergensderby i Tippeligaen :lol:

Noen andre som vil ha Løv-Ham opp?

Alexåsane

Får og si det sån.. vil heller ha fulle tribuner i sogndal enn ett par 100 på ullevåll/bislett.. Eg ser på sogndal som et publikums lag i forhold til lyn
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Digg Jan

Quote from: "RC"
Quote from: "Alexåsane"ned med stabæk og lyn.. opp med 2 publikum lag!

Hvilket lag tenker du på? I 1. divisjon?
Kunne tenkt meg å få Løv-Ham opp og få ett Bergensderby i Tippeligaen :lol:

Noen andre som vil ha Løv-Ham opp?

Eg vil ikke ha Løv Ham opp...
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

KennethS

E vel mer sannsynlig at de rykker ned enn opp, selv om det slo Viking 3-0 idag.
tå på Brann

RC

Ja, men det er vel ikkje snakk om at de kommer seg opp i år. De må først etablere seg i 1.div.
Eg hadde likt å få de opp. Få et Bergensderby hadde vært rått og det hadde vært sunt for Bergens fotballen og idretten generelt. Mer entusiasme hadde det blitt i byen.
Hadde vært bra for Brann og, med tanke på mer konkuranse. Tror begge lag hadde hevet seg betraktelig, siden begge vil være best i Bergen!

Nixon

Jeg tror rett og slett ikke at det er liv laga for to Eliteserielag i Bergen. Hverken sportslig eller økonomisk.
Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: "chris"
1 Brann
2 vif
3 lsk
4 tromsø
5 rosenborg
6 ham-kam
7 odd
8 viking
9 ffk
10 start
11 aalesund
12 molde
13 glimt
14 lyn
Ballen skal fremover!

RC

Quote from: "Nixon"Jeg tror rett og slett ikke at det er liv laga for to Eliteserielag i Bergen. Hverken sportslig eller økonomisk.

Er egentlig enig... Det e kun ett lag i Bergen. Men det hadde vært spennende... Det e det ingenting å si på.

KennethS

Quote from: "Henki"1. Rosenborg. Naturlig favoritt spør du meg, regjerende seriemester, klart størst stall og har i tillegg økonomi til å forsterke laget betraktelig iløpet av sesongen hvis det skulle bli nødvendig.

Problemet e vel kem kan Rbk kjøpe som styrker laget midt i sesongen? E ikkje slik lengre at de får kem de vil.
tå på Brann

Nixon

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Henki"1. Rosenborg. Naturlig favoritt spør du meg, regjerende seriemester, klart størst stall og har i tillegg økonomi til å forsterke laget betraktelig iløpet av sesongen hvis det skulle bli nødvendig.

Problemet e vel kem kan Rbk kjøpe som styrker laget midt i sesongen? E ikkje slik lengre at de får kem de vil.

Både og. Det er flere lag nå enn før som ikke trenger å selge spillerne sine for å holde budsjettet. Selv om Brann nok hadde tenkt seg om i alle fall en gang hadde trønderne kommet med et bud på Soma på 25 millioner. For det er ingen tvil om at RBK fortsatt har den største pengebingen og kan, dersom de føler seg tvunget til det, overby hvilken som helst norsk klubb.
Rød makt på Hansa!

HaterRævBK

tror aldri brann ville solg Soma til RævBK, viss de hadde gjort det så ville det rablet helt kokkos i hode på meg...
S slaur.....

Henki

Quote from: "HaterRævBK"tror aldri brann ville solg Soma til RævBK, viss de hadde gjort det så ville det rablet helt kokkos i hode på meg...

Ja hvis det hadde rablet helt kokkos i hodet ditt føler jeg meg rimelig sikker på at Bjørn Dahl og co. ville tenkt seg om to ganger... :)
Ballen skal fremover!

Henki

Ballen skal fremover!

KennethS

Quote from: "Nixon"

Både og. Det er flere lag nå enn før som ikke trenger å selge spillerne sine for å holde budsjettet. Selv om Brann nok hadde tenkt seg om i alle fall en gang hadde trønderne kommet med et bud på Soma på 25 millioner. For det er ingen tvil om at RBK fortsatt har den største pengebingen og kan, dersom de føler seg tvunget til det, overby hvilken som helst norsk klubb.

Ihvertfall ville jo Rbk gå imot alt der har sagt i det siste. Ifølge de har jo Brann sprengt overgangs markedet i Norge. Rbk vil tydligvis ikkje betale for kvalitet og må derfor belage seg på kvantitet.
tå på Brann

RC

Quote from: "RC"
Quote from: "Nixon"Jeg tror rett og slett ikke at det er liv laga for to Eliteserielag i Bergen. Hverken sportslig eller økonomisk.

Er egentlig enig... Det e kun ett lag i Bergen. Men det hadde vært spennende... Det e det ingenting å si på.

Brann hadde hatt godt av litt kokuranse... Løv-Ham har jo ikkje publikum i forhold til Brann. Men om de hadde kommet seg opp og fått flere tilsuere kunne det blitt mye liv i de kampene.

Xminator

Hadde vært stilig om Løv-ham hadde kommet opp. Nei, det er ikke plass til 2 stk Brann i Bergen, men tviler sterkt på at Løv-Ham har den ambisjonen. Ett lag kvalitetsmessig på høyde med Sogndal ved siden av Brann, det burde det være plass til.

Greit, det hadde vært 12 kamper for Løvham med 2000 tilskuere maks. Men kampene mot Brann ville vært veldig godt besøkt.

Go Up