• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Skuffende oppvisning...

Started by Skyscraper, January 29, 2005, 10:47:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Skyscraper

Stemningen i vestlandshallen var på et skikkelig lavmål, med bare 16 stykker fra SS (og andre steder) som sang og prøvde å lage liv.

Mine spørsmål er:
Hvor var resten? Det var flere av de som pleier å stå på SS som bare satt og holdt kjeft (inkludert en del av "gamlekara"). Dette må da være mulig å ordne på. For denne oppvisningen var bare for skuffende.

Akkustikken der i hallen hadde gjort det mulig å skape en fantastisk stemning, men for få prøvde.
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Nixon

Må vi hele tiden synge? Virker som om mange føler det nesten som en plikt man har som supporter. Kan vi ikke bare reise ut der, sitte oss ned og se en fotballkamp uten å føle at vi må på død og liv synge? Spør dere meg blir det litt krampaktig!

Og historisk sett var vel kampen i går bra når det gjelder stemning. Det var mer synging i andre omgang enn det har vært tilsammen på alle treningskampene de siste årene. Så sånn sett var det vel et skritt i riktig retning.

Og en annen ting. Hvis dere som sang ville fått med dere folk burde dere kommet mye nærmere midtstreken der det var mange BBB/SS/Hansa-folk samlet. Nå gjemte dere dere vekk helt nede ved kortlinjen som om dere var litt flaue og ikke helt trodde på det selv. Kan ikke forvente at vi skal gi opp gode plasser på midten for å komme helt ned ved cornerflagget. Sier seg selv!
Rød makt på Hansa!

HaterRævBK

så noen som prøvde å synge helt borte med inngangen (midten av banen), men de ble jagd vekk pga de reiste seg og sang...

kan det være grunnen til at de flyttet seg bort der med corneren nixon?
S slaur.....

Skyscraper

for det første så har jeg ikke peiling på hvorfor vi plasserte oss der nede. Jeg ankom sent, grunnet busstrøbbel. Så det får du ta opp med noen andre.
Da jeg faktisk ankom fant jeg noen av mine SS kompiser som satt på midten. Vi prøvde først å få i gang noe på midten, men det gikk ikke. Så da forflyttet vi oss hvor folk sto som faktisk sang.
Med andre ord, det ble prøvd på midten, ingen reaksjon.

For det andre så er det å synge en del av å vise at man bryr seg for klubben. At man støtter spillerene. At du (nixon) kanskje er av en annen mening, det er jo noe du selvfølgelig skal få lov til å syntes. Fritt land og alt det der.

For det tredje så sier det ikke seg selv, at dere ikke kan gi opp gode plasser for å ta i et tak og skape stemning. Det er noe man gladelig gjør for klubben i sitt hjerte. Derfor syntes ikke jeg at det er rett å gjemme seg bak det at "plassene var Gode".

Uansett, for å bevege oss innover mot byn igjen etter viddene, hva skal man gjøre for å unngå dette? Det må da være i alles, (eller kanskje ikke alles), interresse å få til en bedre stemning??

Ellers så takker jeg for at du syntes vi tok et skritt i riktig rettning, selv om det var for få.

Skyscraper

Quote from: "HaterRævBK"så noen som prøvde å synge helt borte med inngangen (midten av banen), men de ble jagd vekk pga de reiste seg og sang...

kan det være grunnen til at de flyttet seg bort der med corneren nixon?

Ja det var grunnen til å vi flyttet på oss... [/u]

andreas27

ka med at vi på kampen mot aalesund,3 april alle samles på felt z for å synge?
pleiar å være frieplasser på slike kamper, men ss e vel stengt!

StoreS gutt 16

Kampen igÃ¥r var vel det du kan kalle bra patetisk. Spillerene, sÃ¥ godt som alle leverte slappt arbeid og manglet  viljen. En dag som igÃ¥r var en sÃ¥nn der ideer til "hetse-sanger" av spillerene faktisk falt tett i hodet.

For meg virker det også som at Brann ville gå i + økonomisk, det blr som et hets til puplikun som gidder å stille opp, akkuratt som lillestrømkampen på stadion. Faen altså, blir forbanna!

At meg og noen kompiser som ville lage litt liv, og som faktisk trodde vi skulle få folk med på "Heia Brann, heia Brann, heia Brann", blir "jagd" vekk fra midten er til å grine av. Nei, dette vil jeg gjøre mitt ytterste for å glemme. :wink:

Håper at samtlige personer på lønningslisten til Brann opplever et eller annet småkjipt de kommende dagene.. ARGGH!

DJ_ADG

en av grunnene til å stile seg der var at der var det plass tiil å ta ut flagg og at der slapp vi å få besjed om å sitte oss ned.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brann&Bergen

Alt til sin tid mener no jeg. Men det er jo visse folk som ikke skjønner dette.

Nixon

Første bud på slike kamper dersom man vil stå er å stå bak de som vil sitte. Et godt forarbeid kan jo være å komme litt tidlig...

Ellers vil jeg gjerne poengtere at jeg for all del synes det er bra dersom noen gidder å prøve å lage stemning i Vestlandshallen. Mer av det!
Men jeg er ikke enig at dette gjør dere til bedre supportere. At dere bryr dere mer om klubben. Man kan ikke rangere på den måten!
Rød makt på Hansa!

HaterRævBK

enig at man ikke blir en bedre supporter om man synger på noen treningskamper. Vi gjør vel egentlig det for å lage bedre stemning? ganske kjedelig med en fotball kamp uten syngende supportere....
S slaur.....

sekto

Flott at noen sang, men om de tror at det er noe mål på hvor god supporter de er, så blir det feil mener jeg..

Var ingen som sang i testkampen mot Løv Ham.. hvorfor ikke? Var de som sang ikke på den? Er de som kom der bedre supportere enn de som sang i Vestlandshallen i går?

At folk stiller opp på kampene, det er det viktigste. Ser man litt rundt på Stadion, spesielt SS kan jeg uttale meg om da, så er det de samme folkene som er på hver eneste kamp. Og det er de samme folkene som reiser på borteturer og følger laget overalt. Om de ikke synger under en tafatt treningskamp mot Start, så mener jeg ikke de er noe dårligere supportere..

Brann-Peter!

Quote from: "sekto"Flott at noen sang, men om de tror at det er noe mål på hvor god supporter de er, så blir det feil mener jeg..

Var ingen som sang i testkampen mot Løv Ham.. hvorfor ikke? Var de som sang ikke på den? Er de som kom der bedre supportere enn de som sang i Vestlandshallen i går?

At folk stiller opp på kampene, det er det viktigste. Ser man litt rundt på Stadion, spesielt SS kan jeg uttale meg om da, så er det de samme folkene som er på hver eneste kamp. Og det er de samme folkene som reiser på borteturer og følger laget overalt. Om de ikke synger under en tafatt treningskamp mot Start, så mener jeg ikke de er noe dårligere supportere..

Hvem har sagt at man er bedre supportere hvis man synger, i forhold til de som ikke synger..? Jeg var blandt de som sang, og vi prøvde hvertfall (i tilfelle noen skulle klage på stemningen)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

sekto

Kommenterte bare at det ikke var noe mål på hvor god supporter du er.. Mange tror at de blir en "bedre" supporter pga at de sang i den kampen, eller kom på den kampen. Jeg bare mener det er helt uvesentlig hvem som sang på treningskamper, for det gjør ingen til bedre supportere. Så om gamlegutta på SS tok seg fri, så betyr det ikke at tenåringene som åpnet munnen mot Start nødvendigvis er større supportere..

StoreS gutt 16

Nixon skrev:
QuoteFørste bud på slike kamper dersom man vil stå er å stå bak de som vil sitte. Et godt forarbeid kan jo være å komme litt tidlig...

Ellers vil jeg gjerne poengtere at jeg for all del synes det er bra dersom noen gidder å prøve å lage stemning i Vestlandshallen. Mer av det!
Men jeg er ikke enig at dette gjør dere til bedre supportere. At dere bryr dere mer om klubben. Man kan ikke rangere på den måten!

Go Up