• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Blodpriser til treningskampen idag.

Started by StoreS gutt 16, January 28, 2005, 15:36:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

StoreS gutt 16

Leste med lettere sjokk at Brann tar 115 for at en brannsjel som meg selv skal få se et skadeskutt Brann lag spille en kamp hvor de ifølge Mjelde "ikke er resultatorientert".

Er ikke dette litt vel mye?(håper at jeg leste feil eller noe sånt)

Skulle nesten latt være å møte opp grunnet prisen..
Jævla svin!

HaterRævBK

nei, det e ikke litt dyrt, det e SYKT dyrt!!!!

reagerte på det samme når eg så prisen, og eg vet om noen som ikke gidder å komme pga de må betale så mye for et "B" lag!

men eg skal no opp der eg, så får eg se om det var verd pengene...
S slaur.....

Nixon

Så la være å gå da! Og slutt å klag!
Og det koster heller ikke 115 kroner dersom du betaler i døren. Da koster det kun 100 kroner. Og hva får man egentlig for 100 kroner i våre dager? Mye smågodt kanskje, men ellers ikke mye å skryte av.
Rød makt på Hansa!

Blææ

Uff da 115 kroner!!
da ryker jo alle lommepengene for denne uken.

Venter i spenning på kommentar fra Satan eller Ljuset....he he.
ont follow me,Im lost too

RC

Det e en treningskamp for f***, burde ikkje kostet en drit.

Digg Jan

Syntes prisen va litt i dyreste laget. Nå står det mellom små godt til Barnetimen i morgen eller Brann kamp..
Vansklig og bestemme seg...
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

HaterRævBK

var IKKE verd pengene heller!
dårlig stemning og kamp....

eneste positive var en liten gjeng som sang noen sanger i andre omgang
S slaur.....

StoreS gutt 16

Quoteeneste positive var en liten gjeng som sang noen sanger i andre omgang

Sharpy

Quote from: "Nixon"Så la være å gå da! Og slutt å klag!
Og det koster heller ikke 115 kroner dersom du betaler i døren. Da koster det kun 100 kroner. Og hva får man egentlig for 100 kroner i våre dager? Mye smågodt kanskje, men ellers ikke mye å skryte av.

Men du må da være enig i at det virker som en noe dryg pris for en treningskamp, Nixon? Og når Brann attpåtil mangler 7-8 spillere er det ikke særlig rart om enkelte, spesielt fra den yngre garde, holder seg hjemme. Er imponert over at hele 800 mennesker stilte. Det er jeg virkelig.

Nei, 100-lappen virker fornuftig i gruppespillet i Royal League, ikke i en treningskamp mot Start i Vestlandshallen.

Men meg om det...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Kristin

800? var det ikkje tusen da?

miller hadde jo en rekke fine detaljer.. den spilleren må ikke mistet
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Nixon

Det ble sagt at det var 1200 mennesker i Vestlandshallen i kveld, noe som må være bra tidspunkt og lagoppstilling tatt i betraktning.

Når det gjelder pris så blir jo ikke Brann sine utgifter noe mindre selv om halve stallen er skadet eller på landslagstur. Nå vet ikke jeg hvilken forpliktelser Brann har ovenfor Start sine reiseutgifter, men det må jo uansett koste litt å arrangere en slik kamp. Ser ingen grunn til at Brann skal gå i minus. At Brann heller får litt ekstra penger i kassen synes jeg rett og slett er på sin plass. Det blir jo ren støtte til laget.
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Joda, det er klart, men at 15-16-åringer, som kanskje har 100-200 kroner å bruke i uken, velger å ikke bruke pengene på dette, kan vel ikke oppfattes som rart? Det gjør heller ikke disse til noe mindre Brannsupportere om de prioriterer annerledes heller.

Om Brann satser på å gå i pluss på en slik treningskamp, mener jeg det rett og slett er litt ufint. Om klubben imidlertid kun går i null, stiller saken seg selvsagt annerledes.

Når det gjelder 800 tilskuere, støttet jeg meg bare til tallene på bt.no, i og med at jeg er i eksil i bartebyen.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Quote from: "Sharpy"Joda, det er klart, men at 15-16-åringer, som kanskje har 100-200 kroner å bruke i uken, velger å ikke bruke pengene på dette, kan vel ikke oppfattes som rart? Det gjør heller ikke disse til noe mindre Brannsupportere om de prioriterer annerledes heller.

Skjønner godt at 100 kroner kan være mye penger for de yngste. Og helt greit hvis de prioriterer det vekk. Poenget mitt var at det koster penger å få god motstand til Bergen og å arrangere en kamp, helt uavhengig av at Brann stiller med et veldig redusert mannskap. Hadde Andresen, Kvisvik, Sæternes, Soma, Hanstveit og Winters spilt hadde ingen reagert på den hundrelappen.
Rød makt på Hansa!

HaterRævBK

det var 1200++ tilskuere der.
Var det vi fikk opplyst!

Må si det var til tider morsomt å se alle barnehage supporterene vi hadde i dag, spesielt når det var pause. Tror ikke det var lett å varme opp utpå den banen!

var nesten pinlig å se på....
S slaur.....

Kristin

nesten et 17 mai barnetog på slutten...
autograf jegerene stormet jo ut på banen med en gang
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

DJ_ADG

vi var veldig få som sang, men eg synes de som sang sikkelig gjorde en bra jobb på tanke med så få det var. Og der var jo tilog med flagging.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

andreas27

eg å en kompis kom bort til de fire som sto der fra før, i pausen og fant ut at vi måtte lage stemning! kom jo flere til ettar vært men det kunne vært bedre!
må si at storesund burde startet istedenfor sanne!
artig at spurkeland hadde nr10!
men koffor i steike spilte vi bortedraktar?

DJ_ADG

Quote from: "andreas27"koffor i steike spilte vi bortedraktar?

eg tror at de nye draktene ikkje é ferdig, og derfor spilte de i borte drakter, men kofor ikkje spille i gamle hjemdrater :roll:
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

andreas27

de eneste hjemmedraktene som e igjen e vel "royalleauge draktene"
og brann ville vel ha med de fleste sponsorene.
får vi bråk for å ha hatt med hansa no?

Christian

Hva får en for 100 kroner i dag, Nixon? Eg får faktisk sett en eliteseriekamp på Stadion om eg vil.

At eg skal betale det samme for å se Brann 2 spille mot Start i Vestlandshallen er drøyt. Du kan peke på Brann sine utgifter alt du vil, men om det er tilskuerne som skal sørge for at Brann har bra matching opp mot seriestart driver de en snodig klubb oppe i idrettsveien.

Mener du å si at med lavere billettpriser ville Brann måtte nøye seg med å spille mot Fana, Os og Varegg i oppkjøringsperioden? Har vanskelig for å tro det...

Nixon

Husker jeg ikke helt feil var 100 kroner prisen også i fjor, så det virker litt rart å bli så veldig overrasket over det i år. At det ble en Brann2-kamp var ikke intensjonen da Brann satte opp denne kampen. Skader og mange landslagsuttatte gjorde at det ble tilfelle i denne kampen.

Og det er fortsatt Brann som spiller mot et eliteserielag. Og dersom man må ha med Andresen og Kvisvik for å se på Brann så sier det vel en del om hvor stor interessen egentlig er.

At selve kampen ikke var verdt pengene endrer ikke min oppfatning...:)
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Og det er fortsatt Brann som spiller mot et eliteserielag. Og dersom man må ha med Andresen og Kvisvik for å se på Brann så sier det vel en del om hvor stor interessen egentlig er.

Om folk velger å bruke pengene sine på annet enn et reservepreget Brannlag i en betydningsløs treningskamp, sier det fryktelig lite om interessen, Nixon.

Nixon

Quote from: "Sharpy"
Quote from: "Nixon"

Om folk velger å bruke pengene sine på annet enn et reservepreget Brannlag i en betydningsløs treningskamp, sier det fryktelig lite om interessen, Nixon.

Vel, det er satt litt på spissen. Men kan egentlig ikke skjønne at den første Brann-kampen på mange måneder ikke skulle ha interesse.Og ikke skulle være verdt 100 kroner.

Og kampen er jo heller ikke betydningsløs etter min mening. For dette var sjansen til de nest beste å vise seg frem. Og hvis den virkelig var betydningsløs er vel alle treningskamper det. Uansett hvem som spiller.
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Første kamp på flere måneder, ja, men samtidig en kamp som sier veldig lite om hva Brann er gode for, ettersom det er nettopp årets første brudulje. Den er selvsagt ikke betydningsløs for Brann, men for meg som sådan er alle treningskamper i prinsippet betydningsløse. Noen selvsagt mer interessante enn andre, riktignok.

Jeg, som de fleste andre, blir forbannet og sur når Brann taper, og blir fryktelig, fryktelig glad når Brann vinner. Men om laget hadde gått på en blemme i kampen mot Start, må jeg innrømme at jeg ikke hadde reagert så voldsomt. I den forstand kan man kanskje si at kampen var uinteressant, og trolig ville ikke jeg, om jeg hadde vært i Bergen, betalt 100-lappen for å få med meg kampen live.

Om enkelte da mener jeg er en dårlig Brannsupporter, så dere om det...

Nixon

Quote from: "Sharpy"Om enkelte da mener jeg er en dårlig Brannsupporter, så dere om det...
Rød makt på Hansa!

Bombefar

på de tre siste eksemplene dine går grensen etter min mening.

HaterRævBK

mye regn, cup kamp mot f.eks bryne eller fordi brann spiller dårlig for tiden.
Hvis du ikke går på slike kamper selv om du har tid å penger så e du ikke en ekte supporter.
dette e ting som lett skiller en vanlig person til en ekte supporter...
du kan selvfølgelig skulke en slik kamp en gang i blandt, men ikke mer enn det!

Borte turer har også litt å si, men det avhenger av jobb, skole og penger...

Eg e desverre en av de som ikke har komt meg på så mange borteturer, dette fordi eg går på skole og jobber.
men eg har vært på alle brann kampene i år utenom den ene for noen uker siden pga jobb.(var vel Løv Ham?)
S slaur.....

Erik

Enten betaler du 100 kr eller så sitter du hjemme.. Faen så mye klaging fra folk.. Jeg betaler lett 100 kr for å se 90 min med guttene i rødt spille bra eller drittdårlig.. er liksom ikke kamp hveeer uke no...

Knasen

jeg synes det også er dyrt. er ikke en treningskamp bare trening? og også bare ha det gøy? Bedre å ta en liten ingangsbilett sån at mange flere har lyst til å bli med og dermed gjøre kampen til noe morsomt.

jinxter

Det er jo ikke billig, men helt ok. Tror de som hadde lyst å gå på kampen, hadde gått uansett om det kostet 50 eller 100 kr. Kommer neppe flere hvis de setter ned prisen på en treningskamp, og da synes jeg det er like greit å ha 100 kr, så får de dekket litt mer av kostnaddene.

megleren

Skal noen på kamp så betaler de det Brann vil ha. Og jeg mener jo at vi må betale såpass. Det koster å leie hall og få motstander til Bergen. Klubben våres må ha best mulig økonomi og ikke drive veldidighet. Så jada jeg betaler gjerne tre hundre for kamper jeg ønsker å se.Vi slapp billig inn på fredag.
r og blir et sittesvin på Hansa

HaterRævBK

Quote from: "jinxter"Det er jo ikke billig, men helt ok. Tror de som hadde lyst å gå på kampen, hadde gått uansett om det kostet 50 eller 100 kr. Kommer neppe flere hvis de setter ned prisen på en treningskamp, og da synes jeg det er like greit å ha 100 kr, så får de dekket litt mer av kostnaddene.

nei, folk kommer ikke uansett pris!
vet om hvertfall 3 kompiser som ikke gadd pga de måtte betale like mye der som på en vanlig kamp. Dette e jo då ikke noen som brenner for brann, men med lavere priser så hadde det komt laaangt flere folk slik som i fjor...

Megleren:
Må Brann betale mer for å spille treningskamp i Vestlandshalen?
mener de betaler det samme om de trener eller spiller treningskamp,....
S slaur.....

Erik

Om ikke folk kan legge ut en 100 lapp på en skjelden kamp er de ikke mye til Brannsupportere.. Da tenker de mer på seg selv..

HaterRævBK

Quote from: "Erik"Om ikke folk kan legge ut en 100 lapp på en skjelden kamp er de ikke mye til Brannsupportere.. Da tenker de mer på seg selv..

det stemmer, men det e vel bedre med mer tilskuere selv om de ikke brenner for Brann?

mener det e bedre med 1000 "ekte" supportere og 2000 "vanlige" supportere enn bare 1000 "ekte" supportere?
S slaur.....

monzilla

Jeg ser på meg selv som en ekte brannsupporter. For å være helt ærlig så gadd jeg ikke reise ut i vestlandshallen for å se et b-preget brann-lag spille mot start. For meg vil det være like interessant å se en branntrening der de spiller mot hverandre. er jeg en mindre ekte brannsupporter av den grunn?

Erik

Ja stikker du å ser treningene da? Det gjelder å støtte laget om det er a-b lag.. Det er knapt kamper på vinteren.. Greit og møtes litt også!!!

HaterRævBK

Quote from: "monzilla"Jeg ser på meg selv som en ekte brannsupporter. For å være helt ærlig så gadd jeg ikke reise ut i vestlandshallen for å se et b-preget brann-lag spille mot start. For meg vil det være like interessant å se en branntrening der de spiller mot hverandre. er jeg en mindre ekte brannsupporter av den grunn?
S slaur.....

andreas27

storesund bør vel erstatte sanne snart!

Brannfrelst

Storesund er ikkje høyrekant,venstrekant eller sentralt.
2.10.07-Gullet kom hem!

andreas27

ka e han då? om eg tør spørre? spiss?

Brannfrelst

Quote from: "HaterRævBK"
Quote from: "monzilla"Jeg ser på meg selv som en ekte brannsupporter. For å være helt ærlig så gadd jeg ikke reise ut i vestlandshallen for å se et b-preget brann-lag spille mot start. For meg vil det være like interessant å se en branntrening der de spiller mot hverandre. er jeg en mindre ekte brannsupporter av den grunn?

Om dette er 9 førstelagsspillere,hva med Andresen,Soma,Sæternes,Hanstveit,Kvisvik,Olli og Winters da? Vi kan vel ikkje ha 16 stk på banen samtidig? Førstelaget er

Opdal

Kristjan �rn,Olli ørn,Soma,Hanstveit

Scharner,Andresen,Kvisvik

Miller,Winters,Sæternes
2.10.07-Gullet kom hem!

andreas27

oppdal(torbjørnsen)
ørn(knudsen),bjarnason(ophaug),soma(klock),hanstveit(kalvenes)
guntveit(sanne),andressen(miller),scharner(haugen),kvisvik(storesund)
sæternes(dylan),WINTERS(ystaas)

HaterRævBK

Brannfrelst:

eg vet vi ikke kan ha 16 spillere på banen, men de 9 eg nevnte der e førstelagsspillere selv om de ikke alltid starter en kamp....
S slaur.....

megleren

Trodde dere virkelig at det var gratis å spille kamp i vestlandshallen? Klart det det koster mer enn å trene der. Tenk på kostnader som kommer i tillegg til den vanlige prisen de betaler for å trene der. Vi skal betale og kommer til å betale gildet for treningskamper. Alt i dagens samfunn koster. Og vi betaler for lidenskapen vår.

Sharpy

Tiltredes.

megleren

Denne debatten om gode og dårlige Brannsuportere er tull. Alle er og skal være velkommen på stadda. Alle som har Brann som klubb må være velkommen enten det er sånn eller sånn.

HaterRævBK

og så kom dette teamet helt utav kontroll....
les overskriften og la oss holde oss til tema.

Det e tydelig at ikke alle mener det var blod priser, noe eg ikke helt forstår.
S slaur.....

Nixon

Quote from: "megleren"Denne debatten om gode og dårlige Brannsuportere er tull. Alle er og skal være velkommen på stadda. Alle som har Brann som klubb må være velkommen enten det er sånn eller sånn.

Det var ikke dette som var utgangspunktet for denne diskusjonen. Selvsagt er alle velkommen, både de fanatiske og medgangssupporterne.

Spørsmålet var heller om man er en dårlig Brannsupporter om man f.eks. ikke gikk på Startkampen på fredag, og på Bryne- og Malmö-kampen i fjor. (De med dårligst tilskuertall i 2004) Eller om ikke dårlig, så i alle fall mindre interessert i Brann enn de som gikk på de kampene.
Rød makt på Hansa!

andreas27

når det gjelder stemningen som var på fredag!
hva om rl kampen odense skal spilles i vestlandshallen, sal like mange holde kjeft da?

andreas27

når det gjelder stemningen som var på fredag!
hva om rl kampen odense skal spilles i vestlandshallen, sKal like mange holde kjeft da?

Go Up