• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sanger om Vålerenga!?

Started by Laksevåggutten, January 24, 2005, 22:24:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

smn!

QuoteDet blir i alle fall en tur til Oslo i år ja...

Godt å høre!
Håper dere blir fler neste gang, for i fjor var det litt slapt oppmøte..

QuoteAlle som har vært i nærheten av Oslo vet at Vålerengen e et sted!
Og derfor e Vålerengen et bydelslag..

Latterlig!

Alle forbinder Vålenga med Oslo også RC...
Hvorfor heter egentlig laget deres Brann?

Vålerengens I.F - Elsket og hatet

RC

Quote from: "smn!"
QuoteDet blir i alle fall en tur til Oslo i år ja...

Godt å høre!
Håper dere blir fler neste gang, for i fjor var det litt slapt oppmøte..

QuoteAlle som har vært i nærheten av Oslo vet at Vålerengen e et sted!
Og derfor e Vålerengen et bydelslag..

Latterlig!

Alle forbinder Vålenga med Oslo også RC...
Hvorfor heter egentlig laget deres Brann?

Vålerengens I.F - Elsket og hatet

Vell, de forbinder kanskje VIF med Oslo helt til de ser ett skilt i Oslo der det står Vålerenga.

smn!

De aller fleste vet da at Vålerenga er et sted i Oslo. Uansett tror jeg de aller fleste forbinder laget med Oslo, og det er nok bare deg som forbinder Enga med stedet i Oslo, RC :P

en by ett lag et Vål'enga Hurra Hurra! :)

BL

Enga har klanen og Brann har Bergen.

Enga har ikkje oslo, de fleste i oslo driter i både Enga og Lyn. Helt til i fjor når Enga hadde noe å spille for, då klarte de å trekke fult hus et par ganger, med god hjelp av hafslund (les: gratis billetter).
Hansa-
Felt Z

smn!

Quote(les: gratis billetter)

Dette var i kampen mot Tromsø, da bortelaget møtte med 30 supportere, kjøpte Hafslund billettene til hele VG svingen, og ga de bort til lokale idrettslag. Synes det var et fint tiltak jeg, er møkkalei alle bønda som møter 20 stk og okkuperer hele svingen alene. Tre ganger var det tilnærmet fullt i "bortesvingen":

Når Vi spilte "borte" mot Lyn. (da stod klanen der)
Når Fredrikstad var på besøk.
Når Hafslund ga bort billetter til barn.

Med andre ord, et helt mongo argument.

Brann stadion er vesentlig mindre enn ullevål også,17600.
Ullevål tar rundt 25.500 om jeg ikke tar helt feil.
Mer å fylle med andre ord.

Er du fra oslo forresten, siden du har så god greie på hva folk driter i og ikke. Enga er ikke bare for de som reiser på kamp, og det er mange som ikke gjør det.  Er så latterlig når folk begynner å snakke om ting de ikke har en dritt peiling på. Hvis du kan fortelle meg hvilket grunnlag du har for å uttale deg, så er jeg interessert i å høre på. Ellers er det bare såvidt verdt å kommentere en gang.

-smn tribunesliter..

Heia FC Lyn Oslo 1612'ers -Tigerstadens "Herskere"

Blææ

Joa,for vi gidder å bruke tid på å kverulere med en nasse/narkis/raner fra den skitneste at di skiten bydelene i scumbastad byen som kan ord som mongo og lever i den villfarelse at Vålerengen eller Vålenga med innlagt talefeil er et topplag med enormt publikumspotensiale dette selv om scumbastard laget med hjelp av en kjøpt og betalt dommer reddet plassen dems i TL året før,Hafslund deler ut tusenvis av gratis biletter for å bole opp publikumstallet i to kamper som igjen fører til en kollektiv mentalsvikt for gjengen som følger bydelslaget slik at dem tror at alle dem 25 000 som var på Ullevaal i siste hjemmekamp faktisk bryr seg om Enga.
Nei du får rane en bank,sette en sprøyte,bank opp noen,rop sieg heil  eller gå på hockeypockey kamp du smn,det er jo sånne ting dere i øst kan best.
Bydelstøs.
ont follow me,Im lost too

fettnok

stadion ligger der den ligger for det var der brann fikk tomt til å bygge stadion på. har boken om branns historie å i begynnelsen spilte de på møllenpris.
ette går aaaaaldri bra!

smn!

Quote from: "Blææ"Joa,for vi gidder å bruke tid på å kverulere med en nasse/narkis/raner fra den skitneste at di skiten bydelene i scumbastad byen som kan ord som mongo og lever i den villfarelse at Vålerengen eller Vålenga med innlagt talefeil er et topplag med enormt publikumspotensiale dette selv om scumbastard laget med hjelp av en kjøpt og betalt dommer reddet plassen dems i TL året før,Hafslund deler ut tusenvis av gratis biletter for å bole opp publikumstallet i to kamper som igjen fører til en kollektiv mentalsvikt for gjengen som følger bydelslaget slik at dem tror at alle dem 25 000 som var på Ullevaal i siste hjemmekamp faktisk bryr seg om Enga.
Nei du får rane en bank,sette en sprøyte,bank opp noen,rop sieg heil  eller gå på hockeypockey kamp du smn,det er jo sånne ting dere i øst kan best.
Bydelstøs.

Idiot.
Det usaklige nivået der ser jeg grunn til gå ned på.
Folk som deg gidder jeg ikke diskutere med en gang.
Innlegget ditt viser bare hvor totalt uvitende du er.
Ignorant Bastard.

Quotestadion ligger der den ligger for det var der brann fikk tomt til å bygge stadion på. har boken om branns historie å i begynnelsen spilte de på møllenpris.

Ok, men hvorfor heter laget brann? Har alltid lurt på det, hvor navnet stammer fra..

-smn, som kan flere ord en mongo..

SKB e BEST!!!

Tror det bare e n oe noen har kommet opp med eller noe som har skjedd for mange år siden. det har ihvertfall ikkje noe med sted å gjøre.. om eg ikkje tar helt feil
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

smn!

Om du sikter til bråket i Bergen i 1934, har ihvertfall jeg lagt den saken bak meg.. Slutt og lev i fortiden.
Folk som er ute etter bråk er ikke velkommen i klanen.
Viser forøvrig til http://casuallife.homestead.com så får du som snakker om vold i Oslo feie for egen dør. Siden inneholder blandt annet bilder av Brann-Casualsen i fri utfoldelse.  
Både Bergen og Oslo er stappa til randen med drittsekker, som de fleste andre steder. Sånn er det bare, og desverre er det ikke mye annet vi kan gjøre enn å ta avstand fra dem...

En By Ett Lag
Oslo By St.Hallvards Menn

BL

Er du Lyn- eller Enga-gutt egentlig?

Quote from: "smn!"En By Ett Lag
Oslo By St.Hallvards Menn

Quote from: "smn!"Heia FC Lyn Oslo 1612'ers -Tigerstadens "Herskere"

Quote from: "smn!"en by ett lag et Vål'enga Hurra Hurra! :)

Quote from: "smn!"Vålerengens I.F - Elsket og hatet
Hansa-
Felt Z

gamlefar

QuoteOk, men hvorfor heter laget brann? Har alltid lurt på det, hvor navnet stammer fra

I 1908 samlet noen menn seg på en kafe i med telegrafen for å stifte en idrettsklubb og navnet var de ikke sikre på.  Et alternativ var Fart, men når den ene så ut vinduet og bort på Brannstasjonen som fortsatt ligger der, kom han på navnet Brann og det var alle enige om at var et bra navn.

smn!

QuoteEr du Lyn- eller Enga-gutt egentlig?

QuoteHeia FC Lyn Oslo 1612'ers -Tigerstadens "Herskere"

I alle dager?
Mener da det har kommet rimelig klart frem hvem som er mitt lag, men ok:

Når jeg kaller lyn for 1612'ers mener jeg det ikke positivt. 1612 er Lyns tilskuertall hjemme mot sogndal forrige sesong.
Her i hovedstaden har det etterhvert utviklet seg til et kallenavn på lillebror i vest, etter at EngaTifo hadde laget et banner hvor det stod: "1612-dere får hva dere fortjener". "Herskere" delen, kommer fra Lyns tifo mot oss hvor det stod "vi er Lyn - Tigerstadens herskere" som alle fem medlemmene i bastionen holdt opp. :)
Skjønner ikke hva det møkkalaget der spiller på Ullevål for. De eneste gangene Lyn spiller for stinn brakke, er mot oss. Voldsløkka hadde holdt i bøtter og spann for dem.

QuoteI 1908 samlet noen menn seg på en kafe i med telegrafen for å stifte en idrettsklubb og navnet var de ikke sikre på. Et alternativ var Fart, men når den ene så ut vinduet og bort på Brannstasjonen som fortsatt ligger der, kom han på navnet Brann og det var alle enige om at var et bra navn.

Takker og bukker!
Der fikk jeg endelig svar på noe jeg har lurt på kjempe lenge.

Hva tror dere egentlig om kampen på Ullevål i morgen?

-smn, som gleder seg til i morgen.

I Oslo har vi ett lag for de med slips,
og ett for de uten. :)

serty

å sånn klapper enga
å enga klapper sånn
å sånn klapper enga for enga klapper sånn

de som var i oslo sist mot vif sang den sykt bra

skip

Quote from: sertyå sånn klapper enga
å enga klapper sånn
å sånn klapper enga for enga klapper sånn

de som var i oslo sist mot vif sang den sykt bra

Håper og tror denne kan runge på stadion når vi møter Enga. Vis alle lærer seg armbevegelsene, noe som burde være overkommelig for de fleste, kan denne bli virkelig bra!

Marek

Quote from: "smn!"Dette var i kampen mot Tromsø, da bortelaget møtte med 30 supportere, kjøpte Hafslund billettene til hele VG svingen, og ga de bort til lokale idrettslag. Synes det var et fint tiltak jeg, er møkkalei alle bønda som møter 20 stk og okkuperer hele svingen alene. Tre ganger var det tilnærmet fullt i "bortesvingen":

Når Vi spilte "borte" mot Lyn. (da stod klanen der)
Når Fredrikstad var på besøk.
Når Hafslund ga bort billetter til barn.

Med andre ord, et helt mongo argument.

Brann stadion er vesentlig mindre enn ullevål også,17600.
Ullevål tar rundt 25.500 om jeg ikke tar helt feil.
Mer å fylle med andre ord.

Er du fra oslo forresten, siden du har så god greie på hva folk driter i og ikke. Enga er ikke bare for de som reiser på kamp, og det er mange som ikke gjør det.  Er så latterlig når folk begynner å snakke om ting de ikke har en dritt peiling på. Hvis du kan fortelle meg hvilket grunnlag du har for å uttale deg, så er jeg interessert i å høre på. Ellers er det bare såvidt verdt å kommentere en gang.

Ta en titt på publikumstallene til VIF så vil du se at han har et poeng.
Og såvidt jeg vet så er det ved flere enn EN anledning Haflund har gitt bort billetter.

VIF er jo opprinnelig et bydelslag, men har jo blitt så mye mere enn det.
En veldig veldig liten bydel, siden de absolutt skal ha et eget navn på hvert kvartal i hovedstaden.
ons Ivar skal hem...

C@Bøe_79

Quote from: "gamlefar"
QuoteOk, men hvorfor heter laget brann? Har alltid lurt på det, hvor navnet stammer fra

I 1908 samlet noen menn seg på en kafe i med telegrafen for å stifte en idrettsklubb og navnet var de ikke sikre på.  Et alternativ var Fart, men når den ene så ut vinduet og bort på Brannstasjonen som fortsatt ligger der, kom han på navnet Brann og det var alle enige om at var et bra navn.

Navnet kommet etter at flere av guttene som var på stiftelse møte hadde sett en marinebåt med det navnet til kai på Marineholmen, navnet Fart ble nedstemt for det klang dårlig i utlandet:-)
Ellers stemte kafeen og plassen møte ble holdt.
Kilde: Hele Bergens stolthet- Den komplette historien om Brann
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

olebrann3

å sån klapper enga, å sån skyter enga o.s.v. er en jævlig bra sang... Provoser altid klanen like mye. Syns vi skal synge den enda mer en vi gjør=).

vist det bare er et lag i oslo som du ene mener koffor i helvette er det ikke flere som holder med de da?

Vicar in a Tutu

Du verden, her var det mye dårlig. Det mest skandaløse forslaget var denne parodien på Byen é Bergen. Det finnes et utall sanger om pakket, en av de enkleste og kanskje mest geniale, som har blitt sunget av "ghutzzene" i mange år, er den følgende:

Mel: Love Will Tear Us Apart, Joy Division

Brann, Brann skal pisse på VIF, igjen.

Det skader ikke å fremvise et snev av kulturell kapital. Denne melodien har forøvrig såvidt meg bekjent aldri blitt brukt av noen andre norske supportere. Den blir dog brukt i Manchester, hvor en synger "Giggs, Giggs will tear you apart, again". Det er også herfra den er knigget.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

klysa

Dette må være rekord i skandaløst idiotiske innlegg, det sier faktisk litt når en vet nivået på forumet.

Bevares.

klysa

Quote from: "olebrann3"å sån klapper enga, å sån skyter enga o.s.v. er en jævlig bra sang... Provoser altid klanen like mye. Syns vi skal synge den enda mer en vi gjør=).

vist det bare er et lag i oslo som du ene mener koffor i helvette er det ikke flere som holder med de da?

Hahahahaha, seriøst? Forventer du virkelig å få svar fra klovnen fra Oslo nesten 2 år etter han har skrevet sitt siste innlegg i denne tråden?

Klaus_Brann

hehe..Det er ikke sikkert han så når innlegget var skrevet. Jeg holdt på å skrive noe lurt jeg og, men droppa det, i og med at det var veeeldig lenge sia dette ble skrevet, og at han sikkert har lagt opp som Enga supporter nå anyway...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

så ikke at det var lenge siden, hehe...

lusken

Og så har vi denne: " Brann, Brann skal pisse på vif igjen" ell evnt: "vi ,vi skal pisse på vif igjen"

Go Up