• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

E` det nok med 21 000 plasser?

Started by gull05, January 22, 2005, 11:34:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sausenebb

21000 blir nok ofte for lite med de nye fasilitetene. 26-eller 28 000 vil nok være tilstrekkelig til de fleste kampene. Vi må jo regne med at Rekorden på bare 24000 blir slått (selv om den egentlig ble slått ettertrykkelig i 93 mot Molde, og at der var over 30000 på 60-tallet).

Hilsen Sausenebb

Nixon

Kom nettopp hjem fra årsmøtet der planene til Brann ble presentert. De holder fast på å bygge på Nymark. En storstue på Minde blir ikke aktuelt. Hovedbegrunnelsen var at man da kan risikere å ikke ha noen godkjent bane i noen år. Mindebanen blir ikke påbegynt før i 2008, og så lenge vil ikke Brann få dispensasjon fra NFF. Og da har vi ikke et Stadion i Bergen som vi kan spille på ble det hevdet. Husk at NFF senker glatt kapasiteten i år til 15.000 dersom ikke Brann har planene klar til 1. april. Da kan vi bare tenke oss hva som vil skje i årene fremover.

Ellers blir kapasiteten fortsatt på 21.000 sitteplasser. Men dette er kun ved internasjonale kamper. Brann og BBB har planer om å fjerne setene og ha ståplasser på midten der de står i dag. Da blir plutselig kapasiteten 23-24.000. Noe som vel må være bra.
Rød makt på Hansa!

stig

mener du med det at store stå blir der de er med ståplasser i serien og seter i e-cup kamper?e jo en flott løsning
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: "stig"mener du med det at store stå blir der de er med ståplasser i serien og seter i e-cup kamper?e jo en flott løsning

Det var det som ble sagt. Bjørn Dahl ville mye heller ha de stående supporterne der enn på f.eks. Hansa. Pga stemningen og fordi det ser bedre ut på TV.
Rød makt på Hansa!

stig

høres bare utmerket ut. og det at kapaiteten då øker t 23-24000 burde vel stoppe de fleste diskusjoner rundt det emne.men vil konkrete utbyggingsplaner før 1.april hindre at kapasiteten i år blir redusert  t 15000,eller er det ufravikelig?
Nettsideansvarlig

BL

Då kan vi sette en strek for alle diskusjonene... 23-24.000 er mer enn nok til tippeliga kamper!
Hansa-
Felt Z

Nixon

Hvis planene er klare før 1. april vil Brann få dispensasjon og kapasiteten vil bli slik som i fjor. Var ikke det rundt 17.500?
Rød makt på Hansa!

Erik

Om kommunen får ræven i gir, så får vi 17.500 ja..
Klarer ikke apekattene på rådhuset å bestemme seg innen 1 april, så blir der 15.000...

Nixon

Det skulle visst være et møte i løpet av de nærmeste dagene. Og Thorleif mente at det kom til å gå igjennom. Alle signaler har tydet på det. Så håpet var absolutt stort!
Rød makt på Hansa!

Xminator

QuoteEllers blir kapasiteten fortsatt på 21.000 sitteplasser. Men dette er kun ved internasjonale kamper. Brann og BBB har planer om å fjerne setene og ha ståplasser på midten der de står i dag. Da blir plutselig kapasiteten 23-24.000. Noe som vel må være bra.

Kjempenyheter Nixon :D :D

Dette er akkurat slik jeg har villet ha det hele tiden. Nå må de som styrer i BBB bare jobbe på og få dette feltet formet på en slik måte at vi høres bedre. Så er spørsmålet, vil Hansasliterene flytte hjem til ett nytt og moderne Store Stå? ;)

Nixon

Quote from: "Xminator"Dette er akkurat slik jeg har villet ha det hele tiden. Nå må de som styrer i BBB bare jobbe på og få dette feltet formet på en slik måte at vi høres bedre. Så er spørsmålet, vil Hansasliterene flytte hjem til ett nytt og moderne Store Stå? ;)

Jeg satt og tenkte på det i går. Spesielt da det kom frem at Hansa kom til å være den tribunen med desidert minst komfort og fasiliteter, da den vil være som før. Det vil på de tre andre tribunene f.eks. være nærmere 15 kiosker og en mengde toaletter. Og de bratte tribunene uten horisontale skiller vil gjøre det utrolig intimt.

Men det vil jo være best for den totale stemningen dersom det blir sunget på andre tribuner enn på SS. Drømmen må jo være at ingen tenker spesielt på SS når de snakker om stemningen på Stadion. Men trekker frem hele Stadion som en stor syngende skare. Kanskje utopi, men en besnærende tanke!:)
Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: "Nixon"
Ellers blir kapasiteten fortsatt på 21.000 sitteplasser. Men dette er kun ved internasjonale kamper. Brann og BBB har planer om å fjerne setene og ha ståplasser på midten der de står i dag. Da blir plutselig kapasiteten 23-24.000. Noe som vel må være bra.

Hvis dette er riktig vil jeg jo si at det er veldig positivt. Da får vi som har lyst å bli værende på Stadion viljen vår, utbyggingen skjer innen edruelige rammer og ikke i form av et lufstlott på Mindemyren midt inni et kjøpesenter og de som vil ha høyere kapasitet får det og (eller hva Per Anders???;)
Det er bare en liten ting jeg lurer på. Planen er såvidt jeg forstår å ha udelte tribuner, da skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få til å ha ståplasser midt på langsiden. Er det noen av dere som var på møtet som kan utdype litt mer hvordan de tenker å gjøre det?
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: "Henki"Det er bare en liten ting jeg lurer på. Planen er såvidt jeg forstår å ha udelte tribuner, da skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få til å ha ståplasser midt på langsiden. Er det noen av dere som var på møtet som kan utdype litt mer hvordan de tenker å gjøre det?

Det ble stilt spørsmål om det på årsmøtet og BBB kunne fortelle at de har luftet dette for Brann. Bjørn Dahl er klar over problemet, men insisterer nærmest på at SS fortsatt skal være på midten. Så de finner vel en løsning slik at de som sitter rett bak ståfeltet også ser. Skal vel ikke så mye til før det løser seg.
Rød makt på Hansa!

syma

Lurer litt på hva de mente med disse målene på stadion. 36.5 og 39 ol. Var det en høyde på tribunene ved en viss vinkel(ikke loddrett) med tanke på sol, eller er jeg helt på jordet?

På møtet ble det sagt at de ville ha store stå der det er idag. Men da er det jo veldig viktig at vi får et felt som ikke så avlangt, men høyere.?

mr-bolstad

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Henki"Det er bare en liten ting jeg lurer på. Planen er såvidt jeg forstår å ha udelte tribuner, da skjønner jeg ikke helt hvordan man skal få til å ha ståplasser midt på langsiden. Er det noen av dere som var på møtet som kan utdype litt mer hvordan de tenker å gjøre det?

Det ble stilt spørsmål om det på årsmøtet og BBB kunne fortelle at de har luftet dette for Brann. Bjørn Dahl er klar over problemet, men insisterer nærmest på at SS fortsatt skal være på midten. Så de finner vel en løsning slik at de som sitter rett bak ståfeltet også ser. Skal vel ikke så mye til før det løser seg.

han sier jo at tribunene skal være veldig bratte då, men det kan være i det bratteste laget! :lol:
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Go Up