• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nå tror jeg litt mer på gull!

Started by Nixon, January 21, 2005, 21:53:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Jeg var så heldig at jeg fikk høre et foredrag av Mons Ivar Mjelde i dag på Bergen Markedssymposium. Og jeg må si at han imponerte meg stort. Og ikke bare meg. Flere andre jeg snakket med etterpå, som ikke har noe sterkt forhold til Brann, lot seg imponere av hans klare tanker om å fokusere på verdier og visjoner.
Temaet hans var Ekte lidenskap. Og det Mjelde viste fra den scenen var virkelig ekte lidenskap!
Han har klare langsiktige ambisjoner og visjoner for klubben vår der troen på den kollektive kraft kanskje er den viktigste. Og der nye trenere i fortiden hele tiden har brakt nye tanker inn i klubben har Brann nå startet en prosess som etter Mjelde sin mening kommer til å overleve hans tid som trener i Brann. For i dag er det klubben som skal komme først, uavhengig av hvilke spillere og trenere som er der. Det vil også si at man ser ikke bare på fotballferdighetene når Brann skal kjøpe spillere. Her trakk Mjelde frem Sæternes-kjøpet der Brann også vurderte Helstad. De personlige egenskapene ble til syvende og sist avgjørende i valget mellom to gode fotballspillere.
Mjelde mener fortsatt at filosofien med stein på stein fortsatt står ved lag selv om de bruker mye penger på nye spillere. Det handler like mye om merkevarebygging, få et bedre omdømme og å ha langsiktige mål.

Jeg har vært klar over at Mjelde har hatt klare tanker og er en god motivator. Men i dag var det ingen av de 200 i salen som ikke der og da hadde satt penger på Branngull i 2005. Så overbevisende og inspirerende var han. Og med tanke på at han jobber slik med spillerne hver dag... Jeg sier ikke mer!:)
Rød makt på Hansa!

BL

Mjelde er og blir en veldig klok mann!!
Hansa-
Felt Z

Mr_Soma

Mjelde for president.

SKB e BEST!!!

Vi e veldig heldige som har en trener som Mons.
Han e ganske fersk som trener, men klarer å håndtere både positive og vanskelige situasjoner på en utmerket måte.
Det e ingen tvil om at Mons brenner for Brann!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

gull05

Alle spillerne som har signert under Monsen trekker fram hans gnistrende engasjemang. Han er en utrolig karsmatisk/sympatisk person som sprer et troverdig budskap. :lol:
ød makt.

sekto

Mjelde er en strålende lederskikkelse. Har selv stor sans for at han før hver kamp tar turen bort til SS og drar opp stemningen. I tillegg er det ikke tvil om at han har både spillerne og klubbens respekt og støtte.
Er utvilsomt meget bra for Brann å ha en trener som det ikke stormer rundt hver eneste gang han gjør noe..

Go Up