• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Klapping

Started by RC, January 18, 2005, 14:03:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

RC

Koffor er det sånn at det skal klappes i sangene? Eg mener det ikkje hører hjemme i syngingen. Greit å klappe etter en sjanse, etter bra spill osv. Men IKKJE i sangene.
Sikkert noen som liker å gjøre det, men det høres ikkje bra ut. Samme med "Hele Stadion, klapp klapp klapp". Liker det ikkje...

Ka mener vi?

Sharpy

Klapping er en uting som i all hovedsak bør forsvinne i sangene. Noen unntak er der selvsagt, som f.eks. "Så kom igjen".

Klapping øker og øker og øker tempoet i sangene slik at vi sluker ordene før vi i det hele tatt kommer halvveis i sangen. Husker jeg klappet mye selv for noen år siden, men takket være en hyggelig mann bak meg som prikket meg på ryggen og sa "kutt ut klappingen i sangen." så ble det da kar utav meg også.

Min oppfordring er å si fra til alle som klapper at det er noe man bør unngå.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

RC

Quote from: "Sharpy"Klapping er en uting som i all hovedsak bør forsvinne i sangene. Noen unntak er der selvsagt, som f.eks. "Så kom igjen".

Klapping øker og øker og øker tempoet i sangene slik at vi sluker ordene før vi i det hele tatt kommer halvveis i sangen. Husker jeg klappet mye selv for noen år siden, men takket være en hyggelig mann bak meg som prikket meg på ryggen og sa "kutt ut klappingen i sangen." så ble det da kar utav meg også.

Min oppfordring er å si fra til alle som klapper at det er noe man bør unngå.



Var en hyggelig mann som sa det til meg og...

BL

klapping er en uting... helt klart! ødelegger for sangen. Men det verste av alt er egentlig når vi klapper etter "byen e bergen...".
"No var vi flink!!" klappe for oss sjøl...  :roll:
Hansa-
Felt Z

Digg Jan

Eg har ingenting imot klaping.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

domino

Synes sangene kan bli mer rungende dersom vi klapper mindre, og vi får større variasjon.. Men noen sanger skal det absolutt være klapping på..

2rB

MEN - her bør det skilles mellom "vanlig" klapping - og det å klappe takten.

- at enkelte innøvde sanger har litt klapping gjer ingen ting.
(med unntak av der folk på eit eller anna vis har klart å innøva å klappa takten)

KennethS

klapping har alltid vært en uting, vi klarte og bli kvitt klappingen en periode men den e nå kommet tilbake for fullt. Tragisk, den øddelegger trykket noe så jævlig.
tå på Brann

Dinho

"Hei, jeg heter Kåre og jeg er klapper. Men eg klapper ikke lenger.. Du kan klare det du også. Meld deg inn i anonyme klappikaneres forening. Vi møtes på store stå på alle hjemmekampene i sesongene fremover. Ikke vær redd,,,,du er ikke alene.."

StoreS gutt 16

Ser liksom ikke problemet med klapping, kanskje jeg mangle "erfaring". Klappingen slik den er idag gjør at flere kan være med, også dem på gamle sitte. Sånn som "hele stadion, klapp klapp klapp osv"-

Det at man synger for fort er en annen ting, at klappingen bidrar til det kan nok stemme men er man oops på det burde det ikke ha så mye å si.

KennethS skrev:
Quoteklapping har alltid vært en uting, vi klarte og bli kvitt klappingen en periode men den e nå kommet tilbake for fullt. Tragisk, den øddelegger trykket noe så jævlig.


Den blir litt for drøy..

DJ_ADG

Quote from: "KennethS"klapping har alltid vært en uting, vi klarte og bli kvitt klappingen en periode men den e nå kommet tilbake for fullt. Tragisk, den øddelegger trykket noe så jævlig.


Helt enig

Folk tror ikkje det øgelegger. men det gjør det. En av grunnene er at klapper man når de blir synget kan klappingen lett overdøye sangen. og at tempoet øker letter
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Roffarne

Quote from: "BL"klapping er en uting... helt klart! ødelegger for sangen. Men det verste av alt er egentlig når vi klapper etter "byen e bergen...".
"No var vi flink!!" klappe for oss sjøl...  :roll:


Jeg pleier alltid å klappe etter "Byen è Bergen", men det er jo fordet de på SS er så flink til å svaie i utakt, nynne usynkront og på toppen av det hele framføre refrenget i kano andre gang.
Slikt fortjener applaus.
Nu går alt så meget bedre.

ekte kjuagutt

hehe.. jada d blir ikje alltid jævli bra d ska eg være enig i... noen som la merke til på tv'en at de sang an tostemt i odense og?? haha

men d fins en løsning på problemet som ikje e så vanskeli... når vi har scoret ellar vi e helt i 100 liksom då syngar vi høyare ofte og flere syngar d vet vi.. å når byen e bergen synges på denne måten "nynner" alle høyt og då klarar alle og holde takten til tider.. så kluet e at vi må bare nynne veldig høyt

RC

Ikkje det beste forslaget. Men i verste fall mener jeg klappingen skal erstattes med trommer.

juset

som nevnt tidligere. Jeg har en stor tromme hjemme som står og støver ned. Den er til låns. Bare send en PM.
augen e en pudding

RC

Quote from: "juset"som nevnt tidligere. Jeg har en stor tromme hjemme som står og støver ned. Den er til låns. Bare send en PM.



Suger med intrumenter eg.. Men en som kan det, kunne tatt initiativet... Heller tromme enn klapping!!!

HaterRævBK

det e helt rett det som noen sier her, klapping ødelegger noen sange! sangene går ALT for fort når vi klapper og det ødelegger også på en måte det strøkke som kommer når vi synger (høyt)
ta f.eks:
vi e brann bergens stolthet, SK brann bergens stolthet...osv osv
når folk klapper til den sangen så blir den alltid(!) ødelagt.
S slaur.....

Go Up