• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Miller på høyrekanten !

Started by enavgutta, January 14, 2005, 09:04:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Nå som vi ikke fikk Trond Fredrik Ludvigsen må vi igjen sette fokus på "det svakeste ledd" - høyrekanten. Da det er svært lite sannsynlig at vi får inn noen nye før sesongstart. Jeg mener Charlie Miller kan være et spennende alternativ på kanten. Charlie har hatt en fabelaktig formkurve det siste halvåret og tilført laget viktige kvaliteter. Jeg ser helst at dette er en mann som forblir i startelveren. Nå som vi har Andresen på midten kan jo dette virkelig bli en bra midtbanefirer.

Charlie har vist rutine, teknikk og en solid forbedring i kondisjon. Jeg mener han faktisk passer bedre inn på kanten enn Knutsen og Sanne. Dette er to spillere som har løpskapsitet, men betydelig dårligere spillforståelse, pasningsferdigheter og teknikk.

Gir vi Charlie 100 % tillitt på høyrekanten er jeg sikker på at han vil levere enda bedre resultater for Brann enn hittill som innbytter.. Det er viktig at han etablerer seg på laget og, vi skaper en trygghet rundt ham og dermed får ut det virkelige potensialet. For vi må ikke glemme at Charlie har en fortid som toppspiller i Skottland, så hvorfor skulle han ikke ha en fremtid som toppspiller i Brann den kommende sesong ??

Nixon

Er helt enig i at Miller har bedre spillforståelse, pasningsferdigheter og teknikk enn både Knudsen og Sanne. Men før vi setter skotten på kanten må ikke bare tenke på hva vi får, men også hva vi ikke får.
Med Kvisvik og Miller på hver sin kant har vi ikke gjennombruddsspillere på noen av kantene. Ingen rask spiller som kan true bakrommet.
Selv med forbedret kondisjon kan jeg ikke se for meg at Miller kommer til å jobbe like mye tilbake som for eksempel Knudsen gjør. Og med en tilsvarende venstreside med Kvisvik kan balansen i laget bli svekket.

Jeg sier ikke at Miller på kanten er en dårlig ide. Jeg vil også se han regelmessig på banen. Men la oss ikke gå i landslagsfellen og plassere spillere der de ikke hører hjemme bare fordi de er gode. Men ikke gode nok til å spille der de egentlig hører hjemme.

Men det er jo slike ting man kan finne ut av ved å spille treningskamper. Sett Miller på kanten i noen av disse og la han overbevise Mjelde om at han kan fylle kantrollen. Ingenting hadde gledet meg mer enn det!
Rød makt på Hansa!

andreas27

3-2-3-2

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

benk:sigurdson,guntveit,knudsen,storesund,walde

Xminator

Joda, det er en flott "krise i juni" formasjon det der. Så lenge vi starter sesongen med 4-4-2 og lite skader er jeg veldig lite bekymret.

SeTrE

Quote from: "Nixon"Med Kvisvik og Miller på hver sin kant har vi ikke gjennombruddsspillere på noen av kantene. Ingen rask spiller som kan true bakrommet.
Selv med forbedret kondisjon kan jeg ikke se for meg at Miller kommer til å jobbe like mye tilbake som for eksempel Knudsen gjør. Og med en tilsvarende venstreside med Kvisvik kan balansen i laget bli svekket.quote="Nixon"]

Hmm....Nå tror jeg du prater littt rundt deg NIXON...Hva har gjennombruddsløp med og jobbe tilbake på banen og gjøre?

Gjennombruddsløp er jo offansive løp det...Eller på norsk TRUE bakrommet( alså rommet bak forsvarslinja:P

Synes ikke sanna og knudsen er noe bra på det jeg...Sanne er rask ja, men hva hjelper vell det når han ikke utnytter seg av den..Dessuten er han helt blotta for selvtillit og kommer aldri til og spille seg inn i våre hjerter...

Synes knudsen er mye bedre enn sanna, såå må bli enten knudsen eller Charlie som spiller der ute, problem med og bruke Miller, tror jeg vil være at han kommer til og søke alt for mye inn i midten, og da får vi ikke noe Bredde på høyrekanten, noe som er veldig viktig iforhold til at vi benytter oss av en spiss som søker inn i bakrommet mellom stopper og Back...

Oxo må vi huske at Knudsen faktisk gjorde en bra kamp i cupfinalen...Flere kamper på det nivået, såå kan han spille, (selv om jeg selvfølgelig skulle sett han sikkelig rask og god teknisk spiller der ute, savner en sånn type i brann...

Nixon

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"Med Kvisvik og Miller på hver sin kant har vi ikke gjennombruddsspillere på noen av kantene. Ingen rask spiller som kan true bakrommet.
Selv med forbedret kondisjon kan jeg ikke se for meg at Miller kommer til å jobbe like mye tilbake som for eksempel Knudsen gjør. Og med en tilsvarende venstreside med Kvisvik kan balansen i laget bli svekket.quote="Nixon"]

Hmm....Nå tror jeg du prater littt rundt deg NIXON...Hva har gjennombruddsløp med og jobbe tilbake på banen og gjøre?

Gjennombruddsløp er jo offansive løp det...Eller på norsk TRUE bakrommet( alså rommet bak forsvarslinja:P

Kanskje det ikke kom godt nok frem. Men dette var to ulike punkter.
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Tror jeg må ta meg en tur til Kronhsminde i dag og fortelle Mjelde at vi mener Miller bør få prøve seg på kanten i treningskamp :-)

RC

Quote from: "andreas27"3-2-3-2

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

Ikkje værst med tanke på at vi plass til alle de "gode". Men ka me formasjonen? Holder den?

ekte kjuagutt

Quote from: "RC"

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

Ikkje værst med tanke på at vi plass til alle de "gode". Men ka me formasjonen? Holder den?

med tanke på navnene høres ikje d der så gale ut men om d funkar i praksis vet man ikje.. eg syns d høres veldig bra ut egentli

SeTrE

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"

Kanskje det ikke kom godt nok frem. Men dette var to ulike punkter.

Okej..Kanskje dårlig lest av meg, hadde akkurat stått opp...Men synes bare det blei helt vilt, såå ville si ifra;)

Svante!!

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

Du mangler en keeper på benken.  Med andre ord.  Myhre i mål og opdal på benken (drømmer).  Opdal er lagets svakeste ledd
rann er best

kabelmann

Quote from: "SeTrE"Synes ikke sanna og knudsen er noe bra på det jeg...Sanne er rask ja, men hva hjelper vell det når han ikke utnytter seg av den..Dessuten er han helt blotta for selvtillit og kommer aldri til og spille seg inn i våre hjerter...

Nå har jo Knudsen klart det praktstykke å spille seg inn i en og annen Brann-supporters hjerte, så da er det ingenting som overrasker meg lenger. Kan Knudsen, kan Sanne.

Kabelmann, uten hjerterom for noen av de.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KNUDSEN

har du ikke rom i hjerte for meg? no ble eg skuffet :cry:
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Sharpy

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Pascal Simpson

Miller på høyrekant ja der har du den igjen.
Ka med Oppdal på høyrekant og Guntveit i mål.
Kvisvik i midforsvar og Soma på benken.

Miller er venstrefotet spiller om ingen har fått det med seg.

Håpløst sier jeg håpløst.....
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Digg Jan

Quote from: "Pascal Simpson"Miller på høyrekant ja der har du den igjen.
Ka med Oppdal på høyrekant og Guntveit i mål.
Kvisvik i midforsvar og Soma på benken.

Håpløst sier jeg håpløst.....

E du sikker på dette??
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Kristin

Quote from: "Sharpy"

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

men å klutte ut bengt? for macallister?
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

enavgutta

Virker ikke helt som dette forslaget slo an nei. Guntveit i mål, og Opdal på kanten !! Den e grei !

Kagain

Quote from: "Pascal Simpson"

Nå kunne det blitt spennende å testet en venstrebent herremann på den høyre siden da, ikke alle backer på det andre laget som hadde passet da, vel?

Sharpy

Quote from: "Kristin"
Quote from: "Sharpy"

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

men å klutte ut bengt? for macallister?

Klart det! Vurderte forsåvidt  også å bytte ut Soma fra den defensive midtbanen og sette inn Arve Walde på topp i tospann med Dylan. Og det går kanskje å putte Ystaas inn for Winters på kanten i tillegg. Ja, og kanskje Haugen i stedet for Andresen. Men det viktigste er tross alt at vi får plass til Miller, må vite...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

kabelmann

Quote from: "KNUDSEN"har du ikke rom i hjerte for meg? no ble eg skuffet :cry:

Shit, ikke meningen å såre deg. Jeg tror skilpadden min muligens har litt ledig plass i sitt hjerte. Må kanskje dele det med Sanne, men litt er vel bedre enn ingenting?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KNUDSEN

ble lettet no, takker skilpaden din for at han åpner hjerte sitt med Tom og meg
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

andreas27

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

en formasjon absolutt bør prøves ut!!
men scharner og haugen som deffensiv midtbane bør det ikke blså alt for store problemer bakover!
charlie og kvisvik kan leke seg på midtbanen!!
og vist charlie e venstrehent som noen mener ?
så vil no eg si at har hatt et par flotte vollyskudd i mål med høyre!!
ellar rotar eg no?
og seff. må vi ha en kepper på benken!

andreas27

Quote from: "andreas27"

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternæs-winters

en formasjon absolutt bør prøves ut!!
men scharner og haugen som deffensiv midtbane bør det ikke blså alt for store problemer bakover!
charlie og kvisvik kan leke seg på midtbanen!!
og vist charlie e venstrehent som noen mener ?
så vil no eg si at har hatt et par flotte vollyskudd i mål med høyre!!
ellar rotar eg no?
og seff. må vi ha en kepper på benken!

ble litt rot her beklager

fettnok

miller kommer ikkje til å spille høyreving for brann så lenge det ikke er kjempekrise. spurte kjetil knudsen om det å han sa at det ikke var aktuelt.
ette går aaaaaldri bra!

gjertm

Vel.. La meg først få begynne med å si meg enig om Millers kvaliteter, han er en spiller som setter andre tippeligaspillere i mørke, spesielt når det kommer til teknikk, overblikk og faste situasjoner. Men er han det beste alternativet på høyrekanten? Jeg mener nei. Ikke fordi ikke han kunne klart det bra, men rett og slett fordi Knutsen er god nok til å forsvare den plassen. Han har flere viktige legg derifra, han har gjort  mye viktig defensivt, og er rask og har mange assist.

Egentlig er Branns store problem hvor de skal plassere Miller. Han er for god til å være på benken, men ikke god nok til å skubbe noen ut av laget på den plassen han spiller. Men dette vetg nok Mjelde, og  Miller, så de må heller få han til å forstå at han er en superreserve. Hanm kan spille både midtbane og hengende spiss. Det vil sikkert alltid være bruk for han til å bekle den rollen, Enten som innbytter for slitent personell, eller som overtager av plass grunnet dårlig spill av de som har plassen.

Jeg ser hvilken god utvikling Knutsen har hatt i det siste, og er sikker på at han kommer til å bli en viktig brikke i denne sesongen som er foran oss.
Brann inside

fettnok

fikk signaler om at hengende spiss var rollen han var foretrukket i.
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Quote from: "fettnok"fikk signaler om at hengende spiss var rollen han var foretrukket i.

Sa Knudsen det? Skal si du har fått en solid informant her som kan gi oss opplysninger vi ikke visste fra før.

Men sa Knudsen at Knudsen egentlig er faren til Knudsen og at det er derfor Knudsen blir foretrukket fremfor Miller på kanten? Sa han ikke det? Da bør du ta en prat til med Knudsen og gi oss øyeblikkelig tilbakemelding!
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Det virker som vi må belage oss på at Miller forlater Brann ja. Trist vi ikke kunne finne en fast plass til ham.

fettnok

ka e problemet ditt nixon? eg sier bare det han sa.
ette går aaaaaldri bra!

Ben Dover

Quote from: "fettnok"ka e problemet ditt nixon? eg sier bare det han sa.

Nixon bare mobber deg for rot med D og T, Kjetil Knutsen og Martin Knudsen.

Fettnok, veldig bra tilbakemelding :) Da kan vi skippe lagoppstillinger med Miller på høyre..

Føler meg trygg på at enten; Cato Guntveit, Martin Knudsen eller Tom Sanne; vil spille bra på høyre midt.
lsker Brann

Nixon

Quote from: "Ben Dover"Nixon bare mobber deg for rot med D og T, Kjetil Knutsen og Martin Knudsen.

Hadde det bare vært så vel. Jeg var vel heller, ... kremt, litt indisponert...:)

Uansett. En spiller som har fått liten oppmerksomhet i denne høyrekantdebatten er jo Cato som vel hadde en heller laber sesong i fjor. Men når nå Martin Andresen blir kaptein kan jo Cato konsentrere seg hundre prosent om å spille fotball. Og det vet vi at han kan gjøre godt i sine beste stunder.
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Ben Dover"Nixon bare mobber deg for rot med D og T, Kjetil Knutsen og Martin Knudsen.

Hadde det bare vært så vel. Jeg var vel heller, ... kremt, litt indisponert...:)

Uansett. En spiller som har fått liten oppmerksomhet i denne høyrekantdebatten er jo Cato som vel hadde en heller laber sesong i fjor. Men når nå Martin Andresen blir kaptein kan jo Cato konsentrere seg hundre prosent om å spille fotball. Og det vet vi at han kan gjøre godt i sine beste stunder.

Nå syns jeg du er på ville veier. Vi må jo ha plass til Miller! Og da helst med Haugen på høyrekanten i den klassiske 3-2-3-2-formasjonen...

andreas27

3-2-3-2 formasjonen kan være genial, med haugen og scharner som deff.midt gir det trygghet bakover noe som tillater kun 3 i backrekken.
i tilleg vil andressen være med bakover men miller og kvisvik vil henge litt igjen!
og med winters og bengt på topp!!
angrepsspillet vårt vil bli meget giftig men charlie og kvisvik som tilretteleggere!!

3-2-3-2

oppdal
bjarnason-soma-hanstveit
haugen-scharner
miller-andressen-kvisvik
sæternes-winters

benk:torbjørnsen,sigurdson,guntveit,knudsen,storesund,walde

Sharpy

Vi som er glad i kantspill kan være glade for at Mjelden trolig vil velge    4-4-2. Det grenser til tåpelig å endre Branns fotballfilosofi kun for å få plass til Miller, men meg om det...

Nixon

Quote from: "Sharpy"Vi som er glad i kantspill kan være glade for at Mjelden trolig vil velge    4-4-2. Det grenser til tåpelig å endre Branns fotballfilosofi kun for å få plass til Miller, men meg om det...

Hadde han vært så god som alle sier så hadde han spilt. Han hadde da f.eks. tatt plassen fra en viss østerriker. Nei, hengende innbytter er vel fremtiden til Miller...:)
Rød makt på Hansa!

oppedal

Miller er som solskjaer, en super-reserve... han kan spille midtbane, på høyre kanten og som spiss.

Han tar ikke plassen fra Winters eller Saeternes, fordi de er i stor form. Men plassen på midtbanen kan det vaere han får, men den vil jo Scharner ha og.

Konkurranse er sunt...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

enavgutta

Altså, når alt kommer til alt fatter jeg ikke at vi ikke satset på TFL. Denne afrikaneren blir en ny BigMac. Nytteløs om vi skal fighte mot Rbk og Enga. Fyren har jo også spilt i Livingston, som er en rimelig ubetydelig Skottsk middelhavsfarer. Hele saken stinker. Nivået er lavt - dette er lavmål. Ta til fornuften Mjelde!

Svante!!

Alt er egentlig enkelt:

Andresen har tidligere gjort det veldig bra på høyre.  Spilt der halve karrieren:

Midtbane:

andresen - scharner + miller - kvisvik

En balansert og velkonstruert midtbane.  Hvorfor gjøre det vanskelig når ALT ER ENKELT!!!  DETTE ER FASITEN
rann er best

Sharpy

Ja,  du har evig rett. Det er selvsagt smart å bruke landslagets sentrale midtbanespiller og kaptein på høyrekanten. Vel anvendte 12-15 millioner. Det er nok der han får bruke evnene sine best. I tillegg bør vi hente Dagfinn Enerly til en sentral midtbanerolle. Eventuelt Christer George.

Toa

Cato Guntveit på høyre siden. Kan ikke avskrive han helt enda. Ta fra han kapteinsbindet, så går alt så meget bedre.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up