• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kritikk!

Started by Pascal Simpson, January 13, 2005, 13:10:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pascal Simpson

o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Aam

Gi han en sjangse, mann!
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

Digg Jan

Martin blir suksess..... Men eg er enig i at det må lov til og komme med kritikk og...
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Toa

Greit nok at han sikkert blir en suksess, men er 15 millioner verdt det? Ronaldo hadde nok også blitt en suksess, men alt til sin pris... :p

Spørsmålet er om Brann hadde kommet bedre ut av det totalt sett, dersom de hadde kjøpt 3 spillere til 5 mill. pr stk. 1 midtbane, 1 høyrekant, 1 back (eller noe i den dur). Man får rimelig gode spillere for 5 mill. !!!

Dersom Martin Andresen IKKE blir en suksess, har man da sett det siste av sponsing av spillerkjøp utenfra?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Toa

Og siden dette er en generell kritikk-tråd: Talent-satsingen til Brann er en stor vits! Hvis man aldri får opp gode spillere på egenhånd, blir det heller aldri store penger.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Bergen Sin Gutt

De som utformet, og ikke minst de som godkjente, Branns nye røde og svarte drakt burde fått fyken samme dag som bildene kom i avisen. En utrolig skandale.

Nixon

Quote from: "Toa"Og siden dette er en generell kritikk-tråd: Talent-satsingen til Brann er en stor vits! Hvis man aldri får opp gode spillere på egenhånd, blir det heller aldri store penger.


Det kan du forsåvidt si, men Brann hadde jo et juniorlag som ble norgesmestre. Det vil jo si at de var de beste i landet. At bare to utespillere ble tatt med videre, og ingen av de har etablert seg, viser vel hvor vanskelig det er. Vi må huske på at svært få toppklubber i Norge klarer å få frem egne spillere som blir stabile eliteseriespillere.

Nå har jo Brann tatt grep og har lagt fullstendig om på opplegget rundt f.eks. juniorsatsningen. Vi får håpe at det gir bedre og mer varige resultater.
Rød makt på Hansa!

Pascal Simpson

Satan: ja vel.
Og til toa: angående til talentsatsing, så suger Brann bigtime, bra engelsk. Kem var siste opp fra junior laget til brann som spilte på a-laget.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Digg Jan

Arve e lovende, kansje han e neste mann.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Estranged

Quote from: "satan"Denne tråden må fjernes. Dette har ingenting med å være brannsupportar! :evil:


Neivel? Det betyr at i dine øyne har ikke supportere lov å kritisere klubben de elsker? Hvor er logikken i det?
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Nixon

Quote from: "Estranged"
Quote from: "satan"Denne tråden må fjernes. Dette har ingenting med å være brannsupportar! :evil:


Neivel? Det betyr at i dine øyne har ikke supportere lov å kritisere klubben de elsker? Hvor er logikken i det?


Logikken er at han bare provoserer...
Rød makt på Hansa!

satan

Man kritiserer ikke noe man elsker.
t med Haugen

Bombefar

Se på din egen signatur først Satan

satan

Quote from: "Bombefar"Se på din egen signatur først Satan


Er for kritikk av spillere. Masse hets er deilig mot spillere uten klubbfølelse.
Haugen er en sabotør.

Men forsvarer ikke kritikk mot Brann.
t med Haugen

Bombefar

Quote from: "satan"
Quote from: "Bombefar"Se på din egen signatur først Satan


Er for kritikk av spillere. Masse hets er deilig mot spillere uten klubbfølelse.
Haugen er en sabotør.

Men forsvarer ikke kritikk mot Brann.


Kaller du Haugen en spiller uten klubbfølelse?? Har du sett en eneste Brann kamp? Han er den som jobber desidert mest av alle sammen

satan

Hva hjelper det, når du ikke klarer å bidra med en dritt.
Hadde Haugen hatt klubbfølelse hadde han sluttet i Brann.
t med Haugen

Willy Wonka

Quote
satan:   
   
Hva hjelper det, når du ikke klarer å bidra med en dritt.
Hadde Haugen hatt klubbfølelse hadde han sluttet i Brann.


Da er det jaggu bra vi har deg som ikke birdar med annet enn dritt!
Hadde du hatt selvinsikt så hadde du takket for deg i dette forumet!

Digg Jan

Quote from: "satan"Hva hjelper det, når du ikke klarer å bidra med en dritt.
Hadde Haugen hatt klubbfølelse hadde han sluttet i Brann.


Du kritiserer Haugen mye du, eg må si at eg ikke kjønner denne kritikken. Han er jo konge..
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

kop

Quote from: "Pascal Simpson"

Jeg er 100% for at folk skal få fremlegge sin kritikk mot klubben. Bra topic å starte.

Men kall nå ikke Martin Andresen for en førstedivisjonsspiller. Si at du er uenig i kjøpet og alt det der, men en førstedivisjonsspiller?

Jeg ville forresten også vært imot et slikt kjøp hvis det var for egne penger, men glem nå ikke at Brann ikke betalte 15 mill, det var det investorene som hjalp til med.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

kop

Quote from: "satan"
Er for kritikk av spillere. Masse hets er deilig mot spillere uten klubbfølelse.
Haugen er en sabotør.

Men forsvarer ikke kritikk mot Brann.


Dette er i beste fall selvmotsigende.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

satan

Quote from: "Willy Wonka"
Lort er det danske ordet for drit.

Et lortehold= drittlag....

Er du med?;-)


Du har jo selv så mye å bidra med..
t med Haugen

domino

QuoteMen vi kunne også ha kjøpt 3 spillere for 5 mill stykket. Som også ville styrke Brann og som til sammen ville hatt samme lønn.



Det er jo akkurat dette Brann har gjort feil tidligere. De har kjøpt ukjente halvgode spillere som ikke har fått noe til i vår klubb. Nå har de endelig vist ambisjoner ved å kjøpe en toppspiller for endel penger. Men at andresen var priset litt i overkant kan jeg være enig i.

Willy Wonka

Quote
satan skrev   
   
Willy Wonka skrev:   

Lort er det danske ordet for drit.

Et lortehold= drittlag....

Er du med?;-)   


Du har jo selv så mye å bidra med..


Hehe...fortår godt at dette innlegget fanget din oppmerksomhet ja, men hvis du leser litt mer i samme tråden så er det en forklaring på et spørsmål, men for all del, hva kan en forvente.

Har du ikke en heimkunnskapslekse du skal gjøre?

Willy Wonka

Er forsåvidt enig at ungdomssatsningen til Brann er noe svak, men det er en fin balansegang å utvikle en ung spiller, og det er ikke til å stikke under en stol at kamper for Brann 2 ikke utvikler spillerne like mye som f.eks et utlån til Løv-Ham og 1.div...
Så kanskje det blir en bedring på det.

Synes den løsningen de gikk for angående Huseklepp lyder fornuftig.
Flere av de...

Nixon

Quote from: "Willy Wonka"
QuoteHadde du hatt selvinsikt så hadde du takket for deg i dette forumet!


Hadde vi bare hatt selvinnsikt nok til å slutte å dikkedere med Satan så hadde mye vært gjort...
Rød makt på Hansa!

Willy Wonka


Nixon

Quote from: "Willy Wonka"Tar selvkritikk


Ikke vært så streng mot deg selv!:)
Har vært der. Har gjort det. Og gjør det fortsatt!
Rød makt på Hansa!

Pascal Simpson

Må bare svare på en som sa at Martin Andresen ikke var en første div spiller. Kor i hælvete spiller Stabekk, tror du han hadde komt til brann hvis han ikke måtte spille i første div.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

satan

Quote from: "Willy Wonka"
Quote
satan skrev   
   
Willy Wonka skrev:   

Lort er det danske ordet for drit.

Et lortehold= drittlag....

Er du med?;-)   


Du har jo selv så mye å bidra med..


Hehe...fortår godt at dette innlegget fanget din oppmerksomhet ja, men hvis du leser litt mer i samme tråden så er det en forklaring på et spørsmål, men for all del, hva kan en forvente.

Har du ikke en heimkunnskapslekse du skal gjøre?


Den satt du...
t med Haugen

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Willy Wonka"
QuoteHadde du hatt selvinsikt så hadde du takket for deg i dette forumet!


Hadde vi bare hatt selvinnsikt nok til å slutte å dikkedere med Satan så hadde mye vært gjort...


Satan er opium for massene... eller noe sånt;)

La oss se. Hva kan jeg kritisere i dag? Draktene er nevnt, og snart også glemt. Andresen var 3 millioner for dyr, men det driter vi i når seriegullet havner i Bergen. Mjeldes satsing på talenter er om ikke annet en dårlig vits. Leder Brann 3-0 til pause, ja da setter man inn Storesund og Walde. Hmmm...

Jeg vil også kritisere sms-språk, dialekt-språk og generelt dårlig språk her inne på forumet, men det er gjerne off topic?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Sharpy"Draktene er nevnt, og snart også glemt.


Aldri i livet. Ikke før den dagen vi har korrekte drakter igjen. Røde og hvite, bare for å minne alle på hva fargene til Brann egentlig er.

Sharpy

Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Sharpy"Draktene er nevnt, og snart også glemt.


Aldri i livet. Ikke før den dagen vi har korrekte drakter igjen. Røde og hvite, bare for å minne alle på hva fargene til Brann egentlig er.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Henki

Quote from: "Pascal Simpson"Må bare svare på en som sa at Martin Andresen ikke var en første div spiller. Kor i hælvete spiller Stabekk, tror du han hadde komt til brann hvis han ikke måtte spille i første div.


Men han er da ikke en førstedivisjonsspiller av den grunn??? Holder han førstedivisjonsnivå??? Har han spillt et eneste minutt med førstedivisjonsfotball??? Greit nok å argumentere mot det kjøpet der, men det går jo ann å være nogenlunde oppegående i sin argumentasjon!
Ballen skal fremover!

oppedal

Han er landslagsspiller, landslagskaptein og ble kjøpt for 15 mill.

La han spille noen kamper så kan vi dømme han. Gi han no en sjangse!
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Quote from: "Sharpy"


Høres bra ut! Da gjelder det bare å finne noen fine bortedrakter når vi møter Aalesund borte. Hva med rødt og hvitt?:)
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Det syns jeg i alle tilfeller aldri kan bli noe mer enn tredjedrakten. Vi må ha farger vi kan relatere oss til. Det er et lag her i Trondheim som har jævla tøffe drakter. De er hvite og svarte. Kanskje det kunne vært en idé?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

cyp

Quote from: "satan"Hva hjelper det, når du ikke klarer å bidra med en dritt.
Hadde Haugen hatt klubbfølelse hadde han sluttet i Brann.


Hehe, denne var ny. Hvem med øyner og forstand i behold kan si noe slikt? Skandaløst.
elt O e snobbete!!

Bombefar

Quote from: "cyp"
Quote from: "satan"Hva hjelper det, når du ikke klarer å bidra med en dritt.
Hadde Haugen hatt klubbfølelse hadde han sluttet i Brann.


Hehe, denne var ny. Hvem med øyner og forstand i behold kan si noe slikt? Skandaløst.


Men så er det vel allmennkunskap at satan ikke har noen av delene

kop

Quote from: "Pascal Simpson"Må bare svare på en som sa at Martin Andresen ikke var en første div spiller. Kor i hælvete spiller Stabekk, tror du han hadde komt til brann hvis han ikke måtte spille i første div.


Det var nok meg. Når du henviser til Martin Andresen som en førstedivisjonsspiller i din argumentasjon for hvorfor vi ikke skulle kjøpt ham til den prisen, antar jeg at du sikter til hans kvaliteter. Du kunne like gjerne henvist til ham som landslagskamtein, eliteserie- og premier league spiller (som er hans representative CV fra inneværende sesong). Så 1. divisjonsspiller blir bare for dumt og direkte feil.

PS
Stabæk kommer til å spille i 1. divisjon ja, men uten Martin Andresen.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

KennethS

Quote from: "Pascal Simpson"


1 Divisjonspiller? drukket noe du ikkje tålte eller?
tå på Brann

Digg Jan

Brann kjøpte Martin fra en klubb som ligger i første divisjon, så det er ikke helt bak mål og kalle han en første divisjonsspiller, men han er fortsatt en av Norges beste fotball spillere..
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Sharpy

Quote from: "Digg Jan"Brann kjøpte Martin fra en klubb som ligger i første divisjon, så det er ikke helt bak mål og kalle han en første divisjonsspiller, men han er fortsatt en av Norges beste fotball spillere..


Skal man se firkantet på det, så nei. Men det blir litt som å kalle Christian Grindheim for en 2.divisjonsspiller... Det er strengt tatt helt bak mål.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Pascal Simpson

Quote from: "kop"
Quote from: "Pascal Simpson"Må bare svare på en som sa at Martin Andresen ikke var en første div spiller. Kor i hælvete spiller Stabekk, tror du han hadde komt til brann hvis han ikke måtte spille i første div.


Det var nok meg. Når du henviser til Martin Andresen som en førstedivisjonsspiller i din argumentasjon for hvorfor vi ikke skulle kjøpt ham til den prisen, antar jeg at du sikter til hans kvaliteter. Du kunne like gjerne henvist til ham som landslagskamtein, eliteserie- og premier league spiller (som er hans representative CV fra inneværende sesong). Så 1. divisjonsspiller blir bare for dumt og direkte feil.

PS
Stabæk kommer til å spille i 1. divisjon ja, men uten Martin Andresen.




Det var aldri kvalitetene jeg mente var bås, det var det at han var på ett første div lag og at en spiller i første div aldri i livet er verdt 15 mill. Og de pengene får vi aldri igjen, Martin kommet til å være i Brann til Stabæk kommer opp igjen og når kontrakten går ut går han gratis tilbake.

-- Sann mine ord--
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

KennethS

så? da har vi vunnet serien 3 ganger og tjent oss rike på Cl.
tå på Brann

BL

Det er vel kvaliteten på spilleren som bestemmer prisen, ikkje hvilken divisjon klubben han kommer fra skal spille i til neste år.. Då kan han ikkje ha vært verdt mye når han kom tilbake til Stabæk fra Wimbeldon.

Eg og tviler på Brann får tilbake pengene gjennom et salg men kanskje gjennom sportslig sukses.
Hansa-
Felt Z

Sharpy

Quote from: "KennethS"så? da har vi vunnet serien 3 ganger og tjent oss rike på Cl.


Var omtrent det jeg skrev i begrunnelsen det året jeg stemte på Helstad som årets idrettsnavn i BA for noen år siden.

"Fordi han kommer til å skyte Brann til millioner av Champions League-kroner, og redde Brann fra ruiner."

Men denne gangen er det annerledes:)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

kop

Quote from: "Pascal Simpson"

Det var aldri kvalitetene jeg mente var bås, det var det at han var på ett første div lag og at en spiller i første div aldri i livet er verdt 15 mill. Og de pengene får vi aldri igjen, Martin kommet til å være i Brann til Stabæk kommer opp igjen og når kontrakten går ut går han gratis tilbake.

-- Sann mine ord--


Martin Andresen 2004: Premier League, Eliteserie og landslagskaptein
Martin Andresen 2005: Eliteserie

case closed
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Pascal Simpson

Ja dette var bra, en god diskusjon. Men det med Martin Andresen var bare ett av mine eksempler på kritikk. Det var jo meningen at dere skulle komme på andre ting selv på denne lenken. Det er jo ett utall av ting å kommentere. Skal hjelpe dere litt igang.

Uintreserte fans som opptar plasser de gangen når det er utsolgt.
Overformynderi av politi og lekepoliti.
Pauseunderholdning.

Ja dette er jo bare en katalysator for deres kreative tankegang.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Nixon

Quote from: "Pascal Simpson"Uintreserte fans som opptar plasser de gangen når det er utsolgt.


Uinteresserte? Vet ikke hvem du tenker på. Men de har jo da i så fall klart å kjøpe billetter før de du heller ville hatt på Stadion. De såkalte interesserte. Hvem de enn måtte være. Men disse har da ikke giddet å kjøpe billetter i tide. Så jeg vet ikke jeg...
Rød makt på Hansa!

kop

100% enig med Nixon når det gjelder "uinteresserte" fans.

Som jeg har sagt tidligere så tror jeg en slik topic kan bli veldig nyttig. Jeg må likevel få si at tidspunktet er litt dårlig timet (ikke noe negativt om topic-starteren, jeg vil heller kalle det uflaks:-). Med det mener jeg at tiden vi er inne i nå er en tid som, historisk sett, er helt på bunn hva kritikkverdige forhold angår.

Jeg har vært Brannsupporter siden begynnelsen av 80-tallet. Jeg mener selv at jeg har opplevd så og si alt en fotballsupporter kan oppleve av kritikkverdige forhold. Det jeg ikke har opplevd er ubetinget suksess. Jeg prøvde nettopp nå å finne noe negativt som det var verdt å skrive noe om, men jeg kan ikke, historie tatt i betraktning, se noe som helst som får varsellampene mine til å blinke. Klart man kan si at de store investeringene som gjøres for tiden til slutt kan knekke ryggen vår. Det er bare det at vi har investorer som bærer den byrden, så noe stor risiko løper vi ikke. Man kan også si at det er feil og kortsiktig å kjøpe seg til suksess, men jeg ser få, om noen, grunner for hvorfor vi skulle takke nei til gavene vi får tildelt. Brann, som alle andre klubber som kan kalle seg stor i sin liga, skal være et kjøpende lag. Det er slik fotballverden fungerer. Vi skal kjøpe av dem som er mindre enn oss (stort sett alle norske lag) og selge til større lag (i utlandet).

Som sagt, jeg finner få kritikkverdige forhold pr i dag. Hvis noen holdt en pistol mot hodet mitt, kunne jeg sagt at vi i disse gode tider ser for lite på historien vår. Vi har nemlig mer enn nok av feil å lære av, og det er vår plikt å gjøre akkurat dét, så la oss ikke glemme hvem vi er.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Go Up