• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

sannhetens ord i avisen ta

Started by morten_61, January 07, 2005, 16:45:13 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pi_Meson


oppedal

ja, men at brann vinner serien de 3 neste årene er vanskelig å tro. skal vi det må vi få en solid erstatter for soma og en rask høyreving. muligens hassan...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

morten_61

Vil dere på ramme alvor si at en spiller som blir 28 år ikke er salgbar, jeg finner det latterlig, mannen har jo de beste årene framfor seg.
Skal vi sammenligne med fex ørjan berg så har jo Martin 10 år igjen, om ørjan skulle gji seg etter 2005 sesongen, og det er vel først nå i 2004 at ørjan har tapt seg litt pga skader, om han holder seg skadefri så vil ørjan fremdeles være en av tippeligaens store profiler 38 år gammel.

Haugen

Quote from: "morten_61"Vil dere på ramme alvor si at en spiller som blir 28 år ikke er salgbar,


nei
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Haugen

Quote from: "Nixon"Vi snakker tross alt om laget som for ikke så altfor mange år siden investerte i det unge talentet Petter Belsvik...


Blir mye snakk om kroner og ører nå, men Petter Belsvik kjente vi grymt med kroner på! Vist jeg ikke husker helt feil, skjøt han oss til CL det året.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Pi_Meson

Quote from: "morten_61"Vil dere på ramme alvor si at en spiller som blir 28 år ikke er salgbar, jeg finner det latterlig, mannen har jo de beste årene framfor seg.


Hvem er det du snakker til nå? Jeg har i hvert fall ikke påstått noe sånt. Jeg er forøvrig helt enig i at Andresen kan forsvare overgangssummen, selv om han ikke selges videre med fortjeneste. Særlig når man ikke trenger å betale selv en gang.

Nixon

Quote from: "Haugen"
Quote from: "Nixon"Vi snakker tross alt om laget som for ikke så altfor mange år siden investerte i det unge talentet Petter Belsvik...


Blir mye snakk om kroner og ører nå, men Petter Belsvik kjente vi grymt med kroner på! Vist jeg ikke husker helt feil, skjøt han oss til CL det året.


Det er vel slik vi også vil huske Martin Andresen...
Rød makt på Hansa!

kop

atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

oppedal

tror ikke vi vil få 15-20 mill av andresen etter de 3 årene. Men grunnen til at Brann betalte så mye er at de vet han er en solid forsterkning. Hans teknikk med ballen og hans lederegenskaper...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Quote from: "oppedal"tror ikke vi vil få 15-20 mill av andresen etter de 3 årene. Men grunnen til at Brann betalte så mye er at de vet han er en solid forsterkning. Hans teknikk med ballen og hans lederegenskaper...


Etter tre år vil vi ikke få noe som helst...
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Haugen"Edit: går ut ifra at det er Pi-Meson du mener, og ikke nixon?


Vel har jeg blitt beskyldt for å ha vikarierende motiver her. Men å gå så langt som å insinuere at jeg er RBK-supporter er i høyeste grad å trekke det litt langt...:)


Jeg visste det var ett eller annet. Klarte bare ikke sette fingeren på det...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

morten_61

Gleder meg til sesongen starter, da er jeg sikker på at Martin beviser at han er verdt hver eneste krone, og at Brann gjorde ett kupp.

morten_61

Først så kritiserer de Brann for og hente Martin som er for gammel til og bli videresolgt, og så går rbk bort og henter bjørn tore kvarme som fyller 33 om 5mnd, nei rbk minner mer og mer om ifk når de raknet.

_owenz_

Quote from: "morten_61"Først så kritiserer de Brann for og hente Martin som er for gammel til og bli videresolgt, og så går rbk bort og henter bjørn tore kvarme som fyller 33 om 5mnd, nei rbk minner mer og mer om ifk når de raknet.


Dette er vel snakk om en Bosman proff som kommer hjem for Ã¥ avslutte. De fleste klubber har ikke noe problem med det. Det er jo ikke som om de har betalt 15 mill. eller noe.  Men hva skal Koppinen gjøre nÃ¥ da? Virker mer som om RBK er back on track med talentsløsingen sin. Men det er 2 sider av en sak, Koppinen valgte Ã¥ gÃ¥ til RBK med de økonomiske betingelsene++, sÃ¥ da fÃ¥r han bare ha det sÃ¥ godt egentlig. Hadde han ventet sÃ¥ hadde nok VIF vært meget inntresert i Koppinen idag.


owenz

Pi_Meson

Quote from: "_owenz_"Men hva skal Koppinen gjøre nå da? Virker mer som om RBK er back on track med talentsløsingen sin.


Er vel ikke bare Rosenborg som streber etter å ha dobbel dekning? At det straffer seg å ha dårlig dekning kom tydelig frem da Rosenborg lenge så ut til å ha bare én stopper spilleklar til bortekampen mot Arsenal før jul. I Royal League-kampen mot Esbjerg måtte junior og midtbanespiller Alexander Tettey hoppe inn i midtforsvaret. Også i Maspalomas-turneringen hadde Rosenborg bare en Hoftun som var tydelig ute av form, og en Basma som man helst vil bruke på høyrebacken å ta av. Rosenborg har lenge hatt et sterkt behov for forsterkninger i forsvar, og det er på ingen måte noen luksustilværelse ennå, selv om vi har fått Kvarme hjem igjen.

_owenz_

QuoteEr vel ikke bare Rosenborg som streber etter å ha dobbel dekning?


Dobbel dekning er noe alle vil streve etter, men...  Rosenborg lar unge spillere sitte pÃ¥ benken mens de gammle er utpÃ¥ matten og spiller pÃ¥ gammle bragder. Ta f.eks Hoftun, alle kan se at han er treg, men at han har masse erfaring som oppveier.  

Det naturlige ville å latt Hoftun sitte på benken, og la f.eks Koppinen få den erfaringen han trenger, så kan heller Hoftun vært backup løsningen. På ett eller annet tidspunkt må man satse på yngre krefter.

Det er en grunn til at Azar slet benken i RBK, men sekundet han kom til portugal så slår han til i en mye sterkere liga.

Brattbakk er et annet eksempel, en spiller som har en form kurve rett i dass, alikavel så løper han utpå matten kamp etter kamp, mens f.eks Helstad var livsfarlig de minuttene han fikk i høst.

Av en eller annen grunn så er dette motsatt med Espen Johnsen, han får tiden han trenger, til tross for at han får nervøst anfall ved tilbake spill. Ivar Rønningen som hadde oppadgående formkurve da han kom til RBK ble ikke engang testet før det virkelig var krise.


Så nå spørs det egentlig hvordan RBK tenker, lar de Koppinen få spille, eller setter de han på benken og satser på Kvarme og Hoftun?




owenz

Pi_Meson

Quote from: "_owenz_"Dobbel dekning er noe alle vil streve etter, men...  Rosenborg lar unge spillere sitte pÃ¥ benken mens de gammle er utpÃ¥ matten og spiller pÃ¥ gammle bragder. Ta f.eks Hoftun, alle kan se at han er treg, men at han har masse erfaring som oppveier.  

Det naturlige ville å latt Hoftun sitte på benken, og la f.eks Koppinen få den erfaringen han trenger, så kan heller Hoftun vært backup løsningen. På ett eller annet tidspunkt må man satse på yngre krefter.


Koppinen er skadet, og var i Trondheim for å gjennomgå en operasjon da Rosenborg spilte på Maspalomas. Vidar Riseth er også skadet, og Hoftun var dermed den eneste av RBKs midtstoppere som var spillbar. Hvilke «yngre krefter» er det egentlig du mener burde ha sluppet til?

_owenz_

QuoteHvilke «yngre krefter» er det egentlig du mener burde ha sluppet til?

Pi_Meson

Spilte Karadas så lite i RBK da? Han fikk riktignok ikke spilt så mye som han ønsket i midtspissrollen, men han tilbrakte da sannelig atskillig mer tid på gresset enn på benken. George har også fått tallrike sjanser, men har aldri greid å overbevise. Ingen spiller har noen garanti for å lykkes når de kommer til RBK, like lite som de har det i en hvilken som helst annen klubb.

HaterRævBK

Quote from: "Pi_Meson"Spilte Karadas så lite i RBK da? Han fikk riktignok ikke spilt så mye som han ønsket i midtspissrollen, men han tilbrakte da sannelig atskillig mer tid på gresset enn på benken. George har også fått tallrike sjanser, men har aldri greid å overbevise. Ingen spiller har noen garanti for å lykkes når de kommer til RBK, like lite som de har det i en hvilken som helst annen klubb.


Karadas burde få spilt mye mer, spesielt på plassen han ønsket!
han var og er en kanon spiller, men som RBK holdt på å ødelegge pga de ikke lot han spille mye der han ønsket....
S slaur.....

HaterRævBK

Og så kan vi ta Rønningen som var i stor form når han forlot oss, men måtte slite benken helt til det kom noen RL kamper som tydelig ikke var så viktig for RBK,...

men Frode Jonsen lekte klovn i utallige seriekamper måtte Rønningen sitte med treflis i ræven når han var i stor from....

Og så får vi se hvor mye Helstad får spille denne sesongen, sist sesong spilte han kanon bra de minuttene han fikk spille, og som sagt: minuttene!
S slaur.....

Nixon

Quote from: "HaterRævBK"Og så kan vi ta Rønningen som var i stor form når han forlot oss, men måtte slite benken helt til det kom noen RL kamper som tydelig ikke var så viktig for RBK,...

men Frode Jonsen lekte klovn i utallige seriekamper måtte Rønningen sitte med treflis i ræven når han var i stor from....


Trodde du virkelig at Ivar kom til å få spille? Det trodde ikke engang han på selv...
Rød makt på Hansa!

Geir

Quote from: "HaterRævBK"Og så kan vi ta Rønningen som var i stor form når han forlot oss, men måtte slite benken helt til det kom noen RL kamper som tydelig ikke var så viktig for RBK,...

men Frode Jonsen lekte klovn i utallige seriekamper måtte Rønningen sitte med treflis i ræven når han var i stor from....

Og så får vi se hvor mye Helstad får spille denne sesongen, sist sesong spilte han kanon bra de minuttene han fikk spille, og som sagt: minuttene!


Du mener vel Espen Johnsen, selv om Frode Johnsen også har vist endel klovnetendenser i det siste
ndelig SERIEMESTER

HaterRævBK

trodde ikke at Rønningen skulle få spille nei, men han burde det!

og ja, eg mente Espen :wink:
S slaur.....

Haugen

Morro å se at RBK engasjerer dere da!
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Nixon

Quote from: "Haugen"Morro å se at RBK engasjerer dere da!
Rød makt på Hansa!

Haugen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Haugen"Morro å se at RBK engasjerer dere da!


Så klart, RBK er jo klubben i vårt hjerte!
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

HaterRævBK

Quote from: "Haugen"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Haugen"Morro å se at RBK engasjerer dere da!


Så klart, RBK er jo klubben i vårt hjerte!


grunnen til at vi engasjerer oss om RævBk er at deres klubb blir dårligere og dårligere mens vår klubb (brann) blir bedre og bedre....!
S slaur.....

Pi_Meson

Det har alltid vært mye stoff om Rosenborg på forumet til BBB, og tidligere på forumet til BST. Det burde ikke forbause noen at omstreifende RBK-supportere blander seg inn når dere gang på gang lager tråder om klubben vår.

Når det gjelder Karadas, så spilte han de fleste kampene fra start mens han var i RBK. Pussig forresten: dere kritiserer Rosenborg for å ha gitt både Enerly, George, Karadas, Braaten, Helstad, Knutsen og Ludvigsen for lite spilletid. Vi kunne da vanskelig ha brukt alle på én gang? Er det vanskelig for dere å svelge at andre klubber har gode spillere i bakhånd når en annen spiller er skadet eller ute av form?

andreas27

Quote from: "Pi_Meson"Det har alltid vært mye stoff om Rosenborg på forumet til BBB, og tidligere på forumet til BST. Det burde ikke forbause noen at omstreifende RBK-supportere blander seg inn når dere gang på gang lager tråder om klubben vår.

Når det gjelder Karadas, så spilte han de fleste kampene fra start mens han var i RBK. Pussig forresten: dere kritiserer Rosenborg for å ha gitt både Enerly, George, Karadas, Braaten, Helstad, Knutsen og Ludvigsen for lite spilletid. Vi kunne da vanskelig ha brukt alle på én gang? Er det vanskelig for dere å svelge at andre klubber har gode spillere i bakhånd når en annen spiller er skadet eller ute av form?


du heiar vel på rævbk sant?

uansett dåkar kan ta dåkar en tur inn på
www.rbkweb.no
å se at de diskuterear oss der å!!
eg har tideligare lagt ut et par linkar om at de fryktar oss der oppe, noe som de  fortsatt gjør, pÃ¥ en avstemning om største utfordrer for 05 sesongen ledar vi soleklart f.eks!!

Sharpy

www.rbkweb.no er jo bare reinspikka lattis! kjernen.no har derimot et triks eller to å lære oss hva debatteknikk angår...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Haugen

Quote from: "andreas27"på en avstemning om største utfordrer for 05 sesongen ledar vi soleklart f.eks!!


Hva så?? På tide egentlig at noen kan utfordre oss om tittelen!!

ja da, jeg vet at vi fikk kamp inn til døra i fjor, men sølvguttene var ingen favoritter før sesongen starta.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Nixon

Nå har vel både Lyn og Lillestrøm fulgt dere til døren de siste årene. Men dersom du har kommet hit for å fortelle oss at RBK fortsatt er favoritt til å vinne serien, så er vel det ikke oppsiktsvekkende nyheter. Slik jeg ser det er dere favoritter. Hva så? Dere kjeder oss uansett like mye. Spesielt her på dette forumet!
Rød makt på Hansa!

Haugen

Ser ikke slik ut, det hyppigste temaet er RBK!
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Nixon

Quote from: "Haugen"Ser ikke slik ut, det hyppigste temaet er RBK!


Hyppigste er vel å ta litt i når vi bare snakker om to. Og eneste grunnen til at disse trådene fortsatt er på førstesiden er at dere trøndere hele tiden skriver nye innlegg. Ingen sak å gå inn på kjernen sitt debattforum å holde noen Brannrelaterte tråder varme. Men som sagt: Kjedelig!
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Nja, det kan igrunn være morsomt å diskutere med andre lags supportere, så lenge det holdes på et saklig nivå. Noen klarer det, men langt fra alle.

Hvorfor jeg ikke diskuterer på VGD? Fordi 2,3 prosent av dem klarer å se en sak fra flere enn en halv side...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Yngve

Quote from: "Sharpy"www.rbkweb.no er jo bare reinspikka lattis! kjernen.no har derimot et triks eller to å lære oss hva debatteknikk angår...
Kjernen dått enno har vore ei bra side, no er det berre den same gjengen med negative og sure debatantar som går igjen og igjen, skjønar godt at 3,14-meson og co kanskje kjem her for å prøve å føre ein konstruktiv debatt..sjølv om det sjølvsagt sklir ut her inne..

sandnes1985


Henki

Quote from: "sandnes1985"
1) Mange klubber i Norge har tjent gode penger på å få solgt talentene sine til oss. Klubber som Sogndal og Skeid vil aldri (i nær fremtid) ha ambisjoner om å vinne Eliteserien og å komme seg ut i Europa. Slike klubber baserer seg på spillerutvikling og spillersalg, de er interessert i å bidra til å gi fotball-Norge nye stjerner og samtidig skaffe seg selv nok penger til å drive klubben rundt og kunne gi fansen litt fotball på respektabelt nivå.


Jepp, det er akkurat det Rune Bratseth tenker på. Norsk fotballs beste...
Ballen skal fremover!

sandnes1985

Quote from: "Henki"
Quote from: "sandnes1985"
1) Mange klubber i Norge har tjent gode penger på å få solgt talentene sine til oss. Klubber som Sogndal og Skeid vil aldri (i nær fremtid) ha ambisjoner om å vinne Eliteserien og å komme seg ut i Europa. Slike klubber baserer seg på spillerutvikling og spillersalg, de er interessert i å bidra til å gi fotball-Norge nye stjerner og samtidig skaffe seg selv nok penger til å drive klubben rundt og kunne gi fansen litt fotball på respektabelt nivå.


Jepp, det er akkurat det Rune Bratseth tenker på. Norsk fotballs beste...

Alle direktører er vel interessert i sin egen klubbs beste, og jeg hevdet heller ikke at Bratseth er noen helgen. Det jeg sa var at andre klubber har tjent på at Rosenborg har kjøpt spillere av dem, og at det derfor ikke nødvendigvis er så negativt som alle andre skal ha det til det at Rosenborg har kjøpt opp gode spillere fra andre klubber.

Det at jeg ikke har fÃ¥tt noen andre kommentarer pÃ¥ det lange innlegget mitt, tyder vel pÃ¥ at mange faktisk finner at det er litt sannhet i det jeg skriver?    :wink:

Nixon

Quote from: "sandnes1985"Det at jeg ikke har fÃ¥tt noen andre kommentarer pÃ¥ det lange innlegget mitt, tyder vel pÃ¥ at mange faktisk finner at det er litt sannhet i det jeg skriver?    :wink:


Eller at du overskred grensen for antall ord og at derfor ingen gadd å lese innlegget ditt...:)
Rød makt på Hansa!

Pi_Meson

Quote from: "Henki"
Quote from: "sandnes1985"
1) Mange klubber i Norge har tjent gode penger på å få solgt talentene sine til oss. Klubber som Sogndal og Skeid vil aldri (i nær fremtid) ha ambisjoner om å vinne Eliteserien og å komme seg ut i Europa. Slike klubber baserer seg på spillerutvikling og spillersalg, de er interessert i å bidra til å gi fotball-Norge nye stjerner og samtidig skaffe seg selv nok penger til å drive klubben rundt og kunne gi fansen litt fotball på respektabelt nivå.


Jepp, det er akkurat det Rune Bratseth tenker på. Norsk fotballs beste...


Hvordan i all verden greide du å trekke den slutningen ut fra teksten du siterte?

sandnes1985

Quote from: "Nixon"
Quote from: "sandnes1985"Det at jeg ikke har fÃ¥tt noen andre kommentarer pÃ¥ det lange innlegget mitt, tyder vel pÃ¥ at mange faktisk finner at det er litt sannhet i det jeg skriver?    :wink:


Eller at du overskred grensen for antall ord og at derfor ingen gadd å lese innlegget ditt...:)

Jeg beklager, jeg glemte at dere Bergensere ikke er så flinke til å lese og tyde lange, sammenhengende tekster... ;)

Haugen

Quote from: "sandnes1985"


Hør hør!!

Bra skrevet Sandnes1985.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Nixon

Begynner ikke dette å bli litt patetisk? Tre trøndere etter hverandre på en tråd på bataljonen.no. Har dere ingen å snakke med der oppe?:)
Rød makt på Hansa!

HaterRævBK

vi skal ikke lage et eget forum for trønder snakk? ikke bare snakkes det mye om RævBK her, men det e jo mange bartisser her også jo!

(litt off topic :wink: )
S slaur.....

Haugen

Quote from: "Nixon"Begynner ikke dette å bli litt patetisk? Tre trøndere etter hverandre på en tråd på bataljonen.no. Har dere ingen å snakke med der oppe?:)


Så lenge det er RBK som diskuteres, er det kanskje ikke så rart?
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Haugen

Quote from: "HaterRævBK"vi skal ikke lage et eget forum for trønder snakk? ikke bare snakkes det mye om RævBK her, men det e jo mange bartisser her også jo!

(litt off topic :wink: )


3 stk.. Mange?
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Nixon

Quote from: "Haugen"
Quote from: "HaterRævBK"vi skal ikke lage et eget forum for trønder snakk? ikke bare snakkes det mye om RævBK her, men det e jo mange bartisser her også jo!

(litt off topic :wink: )


3 stk.. Mange?


Alt er relativt vet du. Hvor mange Startsupportere finner du her? Ham-Kam? Bodø Glimt? Lillestrøm? Ingen, eller i beste fall meget sporadisk. I den sammenhengen er 3 relativt aktive mange! Faktisk veldig mange!
Rød makt på Hansa!

TjellFromHell

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Haugen"
Quote from: "HaterRævBK"vi skal ikke lage et eget forum for trønder snakk? ikke bare snakkes det mye om RævBK her, men det e jo mange bartisser her også jo!

(litt off topic :wink: )


3 stk.. Mange?


Alt er relativt vet du. Hvor mange Startsupportere finner du her? Ham-Kam? Bodø Glimt? Lillestrøm? Ingen, eller i beste fall meget sporadisk. I den sammenhengen er 3 relativt aktive mange! Faktisk veldig mange!
 

Man skulle ju kunne tro att de er litt redd.   Ellers sÃ¥ har tröndere generellt mindre Ã¥ gjöre enn vanlige mennesker og derfor söker seg en masse andre steder for Ã¥ lage kvalme

Go Up