• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ingen pengestøtte fra Brann?

Started by eksilbergenser, January 03, 2005, 15:33:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

eksilbergenser

Leste at flere klubber i Norge gir penger til katastrofen i Asia, dette er ikke nevnt med et ord på Branns ofisielle hjemmeside www.brann.no
Brann burde kjenne sin besøkstid og gi et bidrag, noe annet ville vært smålig spør du meg!
lt for Brann!

Digg Jan

helt enig, dette er en ting alle klubber burde støtte.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

sekto

Mulig de har gidd penger, og ikke føler behov for å skryte av det?
Syntes det blir mer og mer forkastelig atr folk gir penger, så skal det rett ut i pressen. Kan gjerne gå foran med et godt eksempel, men alle trenger vel ikke markere at de følger dette i den nasjonale pressen.

Det er jo også et spørsmål om hvor mange ganger folk skal gi penger.. Gir man som privatperson, så skal jobben gi penger, så skal idrettslaget ditt gi penger, og kommunen der du bor gir penger. De pengene de store organisasjonene gir, går fra forskjellige budsjetter, som gjerne hadde kommet deg til gode senere.. Sier ikke at vi ikke skal gi, men dette går ut over alle grenser nå. Og folk kommer garantert til å begynne å klage når de oppdager at kommunen har gitt vekk penger til noe de ventet på..

Hvor var denne enorme givertrangen, og kravet om å gi, når folk bare noen dager før flomkatastrofen døde i tusentalls nede i Sudan? Begynner å tro at flere og flere sitt verdensbilde er utelukkende bestemt av hva VG og TV2 sier.

Blææ

Til eksilbergenser:

Småligt og småligt....
Om Brann gir fra seg en tusing eller 10 så hjelper ikke det i det hele tatt,symbolsk Ok,men ikke noe mere.

Regjeringen har gitt 100 mill kr på vegne av det Norske folk.
Det snakkest om at Norge totalt skal gi en Milliard kr.
Div pågående innsamlingaksjoner 150-200 mill.
Etterivelse av gjeld,utsatt betaling osv.

Er ikke Brann endel av det Norske samfunn?

Hvor mye vil du at hvær enkelt skal gi?
En månedslønn,to?
Alt di eier og har?

Hvor mye av det som blir donert til denne katastrofen tror du kommer frem dit det skal?
ont follow me,Im lost too

Roffarne

Blææ slår til igjen!
Man skal lete lenge etter en mer komplett idiot en dette.

Moralen din er altså at man skal la være å gi med mindre man gir 100mill for det hjelper jo ikke likevel? Det er ikke snakk om at de skal kjøpe seg LaCoste sko. Sikkert vanskelig for en Johnny fra Loddefjord å fatte. Dessuten kommer alt frem der det skal. Redd Barna og Røde Kors er ganske velkjente organisasjoner og ikke en Nigiera-svindel. Gir man 100 kroner så hjelper an med 100 kroner, men det er tydelig at du er ute etter å forsvare din egen smålighet.

Blir så utrolig provosert av slik dumskap.
Nu går alt så meget bedre.

Kirk

Husker ikke hvor jeg leste det, men jeg er ganske sikker på at Brann gav 10 000 forrige uke. Mener det stod noe om at Bjørn Dahl hadde reist innom kontoret ens ærend for å donere pengene.

Henki

Det er langt viktigere at den norske staten gir så det monner og slik det sømmer seg et land med så mye penger som Norge har.
Når det gjelder hva Brann, og resten av Fotballnorge for den del, kan bidra med tror jeg forutsetningene for dette er bedre når sesongen begynner. Hvis vi ser for oss en innsamlingsaksjon på Stadion 16. mai hvor hver av de 15000 tilskuerne gir 20 kroner i snitt i støtte blir dette 300000 kroner bare på Brann Stadion. Hvis man hadde hatt den samme typen innsamlingsaksjon på alle kampene 16. mai ville man garantert kommet opp i et beløp på over en million kroner. I tillegg kunne Tippeligaklubbene bidratt med en viss prosentandel av tilskuerinntektene den dagen. Og man hadde selvfølgelig ikke trengt å begrense innsamlingsaksjonen til 16.maikampen, sesongen består av 26 runder så det burde absolutt vært mulig å få til noe på andre kamper og. Behovet for nødhjelp til de rammede områdene vil være store i mange måneder, ja kanskje til og med flere år fremover. For øyeblikket kommer det inn vanvittig mye penger, men man glemmer kanskje litt at det vil koste mye også etter at TV-teamene har reist sin vei igjen. Derfor mener jeg at en innsamlingsaksjon arrangert av Brann og alle andre Tippeligaklubber som vil være med i løpet av sesongen ville vært det beste bidraget fra den kanten.
Ballen skal fremover!

_owenz_

Hver dag dør det mellom 10-50 tusen barn av sult. 800 millioner lider av underernæring og lever i en slags limbo mellom liv og død.

USA bruker 1 milliard dollar hver dag på krigen i Iraq. Krigen har kostet ca. 100.000 sivile liv.

Under Vietnamkrigen, og spesielt den demoraliserende bombingen av sivilbefolkningen i Nord-vietnam døde det ca. 12 millioner mennesker, 3 millioner av disse var militære.

På en god dag under vietnam krigen kunne USA drepe flere mennesker enn i tsunamien i sør-asia.

Innsamling til flom ofrene 16. mai? Innen den tid har 3.7 millioner barn død av sult andre steder i verden!

men nok snakk om dette, dette er Brann forum! Her er meningen at vi skal koble av fra hverdagens grusomheter.

# Hunger and malnutrition claim: 10 million lives every year 25,000 lives every day, one life every 5 seconds

Source: WHO - FAO

# 842 million people do not have enough to eat - more than the populations of USA, Canada, Europe and Japan
Source: FAO & The State of Food Insecurity in the World, 2003

kilde:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/09/19/219792.html
http://www.wfp.org/index.asp?section=1

Digg Jan

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260932

Dette får deg til og tenke. Vi bør kansje fortsette givergleden og gi penger til disse og.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

StoreS gutt 16

Blææ skrev
QuoteTil eksilbergenser:

Småligt og småligt....
Om Brann gir fra seg en tusing eller 10 så hjelper ikke det i det hele tatt,symbolsk Ok,men ikke noe mere.

Regjeringen har gitt 100 mill kr på vegne av det Norske folk.
Det snakkest om at Norge totalt skal gi en Milliard kr.
Div pågående innsamlingaksjoner 150-200 mill.
Etterivelse av gjeld,utsatt betaling osv.

Er ikke Brann endel av det Norske samfunn?

Hvor mye vil du at hvær enkelt skal gi?
En månedslønn,to?
Alt di eier og har?

Hvor mye av det som blir donert til denne katastrofen tror du kommer frem dit det skal?

Det er forumets policy at den som tier samtykker, men her må jeg bare si til deg Blææ: Du kan ikke mene at 10000/ 1000/ 100 kroner ikke hjelper! Eier du ingen generelle kunnskaper?

QuoteHvor mye vil du at hvær enkelt skal gi?
En månedslønn,to?
Alt di eier og har?

JA Blææ, helt riktig, jeg mener at her må Norge trå til å gi sånn at det merkes skikkelig! Gi alt dere har! Eller ikke. Gi det man føler for og det man kan uten at det merkes spesielt på lommeboken. Må si det er grusomt frustrerende å se slike innlegg som Blææ her produserer.

KennethS

Quote from: "eksilbergenser"Leste at flere klubber i Norge gir penger til katastrofen i Asia, dette er ikke nevnt med et ord på Branns ofisielle hjemmeside www.brann.no
Brann burde kjenne sin besøkstid og gi et bidrag, noe annet ville vært smålig spør du meg!

Må Brann skrive alt de gjør ut på hjemmesiden sin?
tå på Brann

DrMeland

Hva pokker har dette med Brann å gjøre? Denne diskusjonen passer bedre på VGD så jeg foreslår at dere flytter dere bort dit.

Brann er en Sportsklubb og BBB en supporterklubb. Skulle disse ønske å gi noen kroner så vil pengene sikkert bli tatt vel imot, men å diskutere dette her er FEIL!

Dessuten har vel denne tråden allerede vist at både Brann og Bataljonen har gitt penger (og uten å brøle i pressen om det) så da er alle fornøyd!
rMeland

Blææ

Quote from: "Roffarne"Blææ slår til igjen!

Moralen din er altså at man skal la være å gi med mindre man gir 100mill for det hjelper jo ikke likevel? Det er ikke snakk om at de skal kjøpe seg LaCoste sko. Sikkert vanskelig for en Johnny fra Loddefjord å fatte. Dessuten kommer alt frem der det skal. Redd Barna og Røde Kors er ganske velkjente organisasjoner og ikke en Nigiera-svindel. Gir man 100 kroner så hjelper an med 100 kroner, men det er tydelig at du er ute etter å forsvare din egen smålighet.

Når det gjelder komplette idioter så ligger nok du noen plasser høyere en meg på listen Roffarne men nok om det.
Hvorfor du blander inn Lacoste sko og "Johnnyer fra Loddefjord" er for meg totalt uforståeligt,men hadde da ikke ventet noe 12 binds leksika fra deg heller da.
Uansett så må det da være bedre å være fra Loddefjord en fra den plassen i Bergen der pimps og sluts lusker rundt i smugene,ikke rart du blir så utrolig provosert av vanlige folks meninger, stakkar.
Du kan da heller ikke fått med deg hva som seinest i gårsdagens nyheter ble fortalt at svindlere skor seg fedt på katastrofen,seinest ved forrige TV aksjon så kom det frem at opptil 90% av det som ble gitt gikk rett i administrasjon osv så hvordan kan du si at alt kommer frem dit det skal?
Forsvare min egen smålighet?
Fordi jeg velger å si at det må da være nok at Staten på vegne av det Norske folk gir milliardvis av skattekroner..nuvel..pakk som deg jobber vel ikke alikevel og bidrar 0 til den biten
Hvorfor hyler du ikke like høyt om katastrofen og manglene giverglede til Darfur?
Ellers kan jeg anbefale en stor pose buljong og to nye skjerf rundt hodet til sesongstart.
ont follow me,Im lost too

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Roffarne"Blææ slår til igjen!

Kanskje du burde feie for egen dør før du kaller andre nedsettende ting? Du kommer jo ikke så godt ut det selv alltid...

monzilla

Henki

Quote from: "Blææ"

Fordi jeg velger å si at det må da være nok at Staten på vegne av det Norske folk gir milliardvis av skattekroner..nuvel..pakk som deg jobber vel ikke alikevel og bidrar 0 til den biten
Hvorfor hyler du ikke like høyt om katastrofen og manglene giverglede til Darfur?
Ballen skal fremover!

Go Up