• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

hvem bør få kontrakt

Started by Kristin, January 03, 2005, 09:41:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Toa

Brann burde satse på å skaffe unge talenter som kan ta over høyresiden. Talentutviklingen til Brann er talentløs, og når de først skal satse på noen, bør det være en plass der en ikke har full dekning fra før.

Få inn en 18 åring på høyresiden! Hvis man først skal ha en middelmådig spiller på høyresiden, bør det være en med framtiden foran seg, ikke en som aldri vil få noe større gjennombrudd enn han allerede har (MK).
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

JhonnyBeGood

Har mine øyeblikk, faen ikke ofte.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Digg Jan

Quote from: "satan"
Quote from: "oppedal"Ganske enig, A. Walde bør satses på. Han er kanskje ikke fast I DAG. Men med tid, god utvikling og litt mere spilletid enn i fjor, vil han kanskje etablere seg på førstelaget.

Walde, Helge Haugen og Ystaas bør prøve seg på høyre kanten.


Helge Haugen som kantspiller?
Da skal stakkars ballgutter få kjørt seg hver gang Haugen prøver ut gofoten.

Da er det bare å få opp plexiglasset på tribunene av hensyn til tilskuere sin sikkerhet.

Slike forslag burde blitt fjernet, og ført til utestengelse fra forumet.


Av alle fotballspiller i hele verden, kem liker du minst?
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Toa

Quote from: "Digg Jan"
Quote from: "satan"
Quote from: "oppedal"Ganske enig, A. Walde bør satses på. Han er kanskje ikke fast I DAG. Men med tid, god utvikling og litt mere spilletid enn i fjor, vil han kanskje etablere seg på førstelaget.

Walde, Helge Haugen og Ystaas bør prøve seg på høyre kanten.


Helge Haugen som kantspiller?
Da skal stakkars ballgutter få kjørt seg hver gang Haugen prøver ut gofoten.

Da er det bare å få opp plexiglasset på tribunene av hensyn til tilskuere sin sikkerhet.

Slike forslag burde blitt fjernet, og ført til utestengelse fra forumet.


Av alle fotballspiller i hele verden, kem liker du minst?


Morten Berre
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

monzilla

Tja, i forsvar av MK, ta Hagen som eksempel. Ikke annet enn en middelmådighet, gammel som han var slo han til, og tilførte drittlaget mye.

KNUDSEN

Quote from: "Toa"

Få inn en 18 åring på høyresiden! Hvis man først skal ha en middelmådig spiller på høyresiden, bør det være en med framtiden foran seg, ikke en som aldri vil få noe større gjennombrudd enn han allerede har (MK).


Eg melder meg frivilig til og over ta plassen
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Christmas Tree

QuoteArve Walde e venstreving.


Arve Walde er ingen venstreving, og bør absolutt ikke bli venstreving, da han er langt bedre på andre posisjoner på banen.  Han har riktignok vikariert på den plassen noen få ganger (som mot Tromsø hjemme i år), men det skyldes kun det faktum at Brann knapt nok har andre alternativer der enn Kvisvik. I de siste årene har han (enten det er for A-lag, U-lag eller juniorlag) nesten utelukkende spilt  spiss eller sentral midtbane.

satan

Quote from: "Digg Jan"Av alle fotballspiller i hele verden, kem liker du minst?


Mange om det beinet. Tror john carew trekker det lengste strået.

Haugen er sikker en grei gutt, men som fotballspiller er han udugelig.
t med Haugen

B.B.

Godt nyttår folkens! 2005 blir et deilig Brannår!!

Enig med "satan" som korrekt påpekte hensynet til tilskuernes sikkerhet ved plassering av Haugen på vingen. Den mannen e sentral midtbanespiller, han kommer nok aldri til å bli noe annet!

Når det gjelder forslaget om å plassere Ystaas på kanten så velger jeg å forbigå det temaet i stillhet!


Per dags dato blir det vel Knudsen,Sanne og Gunntveit som må kjempe om plassen på høyrekanten. Eventuelt Miller om han kunne tryllet frem litt ekstra   løpskapasitet i løpet av vinteren, man vet aldri!

Ingen av disse e utpreget "hurra så gode" spillere, men alle kan etter min mening gjøre en brukenes jobb. Er personlig litt lei av Knudsen, men han har sine øyeblikk han også (pasningen til Sæternes i cupfinalen f.eks.). Med den stallen vi har nå håper jeg det står mellom Sanne og Gunntveit. Tror Cato kommer sterkt denne sesongen. Han har mye å hevne etter en middelmådig sesong i fjor. Når han no slipper kapteinsbindet og sannsynligvis backplassen tror eg han kommer til å bli god. Sist han var i Brann viste han vel tydelig at han ikkje mestret backplassen, men var meget god som kant på midten!

I tillegg har Sanne mye inne. Folk kan si ka de vil, men mannen har gode evner som fotballspiller. Han er en typisk høyrekant med god fart og brukbare innlegg. Problemet e at han e så j... passiv. Litt mye støttepasninger og litt avventende i spillestilen. Når han setter fart og tørr og utfordre så gjør han mye bra.

Alt i alt må vi være fornøyd folkens! Se på stallen vår nå i forhold til sesongstarten i fjor, vi e blitt sinnsykt mye bedre rustet! For en sentral midtbane, Scharner og Andresen!! Mange lag som skal få kjørt seg i år, Scharner som luftens konge og Andresen som den slepne langs bakken, gleder meg!!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

KennethS

Quote from: "Christmas Tree"
QuoteArve Walde e venstreving.


Arve Walde er ingen venstreving, og bør absolutt ikke bli venstreving, da han er langt bedre på andre posisjoner på banen.  Han har riktignok vikariert på den plassen noen få ganger (som mot Tromsø hjemme i år), men det skyldes kun det faktum at Brann knapt nok har andre alternativer der enn Kvisvik. I de siste årene har han (enten det er for A-lag, U-lag eller juniorlag) nesten utelukkende spilt  spiss eller sentral midtbane.


Arve Walde har spilt venstrekant i mange kamper. Men han e best som spiss og bør satses på der. Heller Walde en ystaas.
tå på Brann

Kagain

Quote from: "Toa"Få inn en 18 åring på høyresiden! Hvis man først skal ha en middelmådig spiller på høyresiden, bør det være en med framtiden foran seg, ikke en som aldri vil få noe større gjennombrudd enn han allerede har (MK).


Som du ganske så korrekt påpeker, talentutviklingen til Brann er helt uten talent. Og det virker som at for å sette inn på en 18-åring så må han spille ræven av de "etablerte" spillerne som allerede er inne i varmen. Dette er nok ikke noe en middels talentfull 18-åring kan prestere. Ja, selv ikke 18-åringer (eller høyere) med talent i overflod klarer å spille seg inn på laget, jmf. yngsteblad Walde.

De fleste trenere/managere har sine favorittspillere, og siden de er favoritter vil de naturligvis favoriseres (ligger i ordet, ikke sant), og kjører på de "trygge" hele veien.

Personlig tror jeg at Mjelden har funnet sine favoritter, og så langt er ikke Walde en av dem. Men dette kan forandre seg, på samme måte som med Winters. Problemet, tror jeg, er at det er en langt høyere terskel for å slippe ut unggutter (de skal vi ha i så mange år allikevel) på banen enn proffer med respektabel lønn, en alder nærmere 30 og et ønske om å få litt penger igjen for de...

Christmas Tree

QuoteArve Walde har spilt venstrekant i mange kamper.


Nå er kanskje en videre diskusjon av dette lite interessant, men jeg føler likevel et behov for å poengtere at fyren ikke har all verdens erfaring som venstrekant. På a-laget har han vel så vidt jeg kan huske kun spilt én kamp fra start som venstrekant, nemlig den nevnte Tromsø-kampen. Det er like mange som antall opptredener på høyrekanten (hans debut fra start var som høyrekant borte mot Bryne i 2003).  Når Kvisen går ut, og han er på banen eller på vei inn, er det ikke uvanlig at han blir plassert på venstrekanten. Men det skjer ikke alltid, av og til blir andre foretrukket (som Knudsen og faktisk også Storesund). På juniorlaget kan jeg ikke å ha husket sett ham på venstrekanten, på u-laget har han heller ingen overdreven bred erfaring fra den plassen, andre alternativer som Eliassen, Gaustad og Storesund har ofte vært foretrukket. Han har langt flere kamper som sentral midtbanespiller, og har ofte spilt så bra der at jeg undres litt over at han ikke har vært mer aktuell for a-laget på den plassen.

For å kunne vinkle innlegget inn i trådens tema; selvfølgelig må Arve Walde få fornyet kontrakten. Ikke ofte vi ser et slikt talent fra Branns egne rekker.

KennethS

Det var nå svært så du hengte deg opp i den venstrekanten da. Det eg mente var at Walde var mer venstrekant en høyrekant. Har aldri sett han spille høyrekant, mens på venstre har eg sett han flere ganger. Han bør selvsagt spille spiss. Mener han e klart 3 valg bak Sæternes og Winters. E utrolig at han og Erlend Storesund må bevise at de e verdig ny kontrakt... de må jo få spille hvis de skal kunne vise seg frem.
tå på Brann

Go Up