• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

hvem bør få kontrakt

Started by Kristin, January 03, 2005, 09:41:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kristin

rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

oppedal

Arve Walde og Miller bør få forlenget kontrakt. De andre bør finne seg en annen klubb, iallefall Ophaug.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

KNUDSEN

alle bør få kontrakt spør du meg
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

KennethS

Quote from: "KNUDSEN"alle bør få kontrakt spør du meg


Martin Knudsen bør ikkje få ny kontrakt. Cato Guntveit bør vel se etter ny klubb også.
tå på Brann

KNUDSEN

knudsen har no spillt ganske bra i år, han burde få en 1års kontrakt
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Xminator

Ingen av de i utgangspunktet. Arve Walde om han viser fremgang denne sesongen.

Likevel bør vi beholde Guntveit og Knudsen som rutinerte benkeslitere.

satan

Quote from: "KNUDSEN"knudsen har no spillt ganske bra i år, han burde få en 1års kontrakt


En klubb som har ambisjoner om en plassering på øvre del av tabellen, bør spenne søppel som Knudsen på hodet ut av klubben.

Han og Haugen kan begynne med en helt annen idrett.
Minigolf eller ørkenrally uten kompass..
t med Haugen

oppedal

Brann har er ett budsjett å forholde seg til og de kan ikke beholde alle.

Arve Walde er ikke fast, men bør få fornyet kontrakt. Han er en spiller for fremtiden...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Ben Dover

Cato Guntveit kommer sterkt tilbake.
lsker Brann

cyp

Det er en skam om ikke Arve Walde får fornyet kontrakten sin. De gangene han har kommet til på førstelaget har han bevist at han er en meget lovende spiller. Fyren er kun 19 år og har et stort talent. Han er også tatt ut på U21-landslaget. Håper ikke Brann-ledelsen er blind nok til å gi slipp på Walde. I mine øyne bør han være 3. valg som spiss, for han har utrolig mye fotball i beina noe han har vist både i cup og serie! Når det kommer til de andre spillerne så synes jeg at Miller bør få fornyet kontrakten sin sammen med Guntveit. Begrunnelsen er at Cato er en spiller som i de verste tilfeller kan dekke mange posisjoner på banen (høyreback, ving, sentralt) om det skulle være krise. Resten av spillerne ser jeg lite grunn til å beholde desverre. De er nok mer eller mindre ferdig som fotballspillere på dette nivået.
elt O e snobbete!!

oppedal

Det er jo en grunn til at han spiller på U21-landslaget...

Kanskje vi kan bruke Walde på høyrevingen i fremtiden?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Digg Jan

Walde er en mann for gframmtiden så eg syntes han bør få seg en ny kontkakt. Og Guntveit er en skikkelig Brann gutt som ofrer alt for laget og er bergenser, tror han har en positiv innvirkning på resten av laget.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

cyp

Quote from: "oppedal"Det er jo en grunn til at han spiller på U21-landslaget...

Kanskje vi kan bruke Walde på høyrevingen i fremtiden?


Walde er venstrefotet og blir nok neppe en suksess på en annen side enn venstre. Om noen år håper jeg han spiller fast i en sentral midtbanerolle eller spiss.
elt O e snobbete!!

Oyvind

Eneste bra kamp jeg kan huske Knudsen har hatt er cupfinalen. Hvis ikke den gutten greier å prestere noe annet enn six-pac i en nær fremtid foreslår jeg at den gutten finner seg en ny klubb.

KennethS

Quote from: "KNUDSEN"knudsen har no spillt ganske bra i år, han burde få en 1års kontrakt


Nå får faktisk Martin Knudsen 2005 sesongen til og overbevise at han e den rette for Brann. Tipper 2005 sesongen blir brukbar for Martin Knudsen men ikkje noe mer. Desverre for alle dere Martin fans ikkje god nok for et lag som skal kjempe i toppen av eliteserien. Tipper Martin Knudsen spiller på et middels eliteserielag i 2006 (tips: Sogndal)
tå på Brann

supporter

Quote from: "Oyvind"Eneste bra kamp jeg kan huske Knudsen har hatt er cupfinalen. Hvis ikke den gutten greier å prestere noe annet enn six-pac i en nær fremtid foreslår jeg at den gutten finner seg en ny klubb.


tipper du ikke såg brann- bryne i kvarten?

fettnok

synes de som har jobbet hardt å pr i dag kan bidra med noe posetivt til brann bør få fornyet kontrakt.
å være supporter betyr at man skal støtte laget sitt, ekte supportere støtter spillerne også.
ette går aaaaaldri bra!

byen e bergen

synes at alle burde få ny kontrakt..
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

cyp

Quote from: "byen e bergen"synes at alle burde få ny kontrakt..


Brann har et bestemt budsjett å følge, så desverre kan nok ikke alle spillerne få fornyet kontrakt. Hadde dette vært mulig, hadde nok POL allerede fått dem til å signere.
elt O e snobbete!!

Tois

Ja! vi har runde 26spiller i A-Stall! det er mye!!
Min mening hvem som burde får er; Håkon Opdal, Charlie Miller, Storesund og Walde brødre (Knut og Arve)

BL

Disse bør få kontrakt: Miller, A.Walde og K.Walde eller Ophaug

Miller er god å ha hvis det blir skader på midten. Andresen har litt småproblemer med lysken.
Macallister tror eg forsvinner og då er A.Walde et sterkere kort en Ystaas.
Og med tanke på at det er en liten mulighet for at Soma forsvinner i sommer kan det bli tynt der bak hvis hverken Walde eller Ophaug får kontrakt.
Hansa-
Felt Z

Aam

Storesund.. Han er en frisk spiller, og et ungt talent.. Kommer med tiden! :D
et è en tilstand som går utover all forstann,
Hjertet hamrer og banker, for byen og Brann!

Nixon

Storesund og begge brødrene Walde bør få to års fornyelse. De er alle unge og bør få to år på seg til å spille seg inn på laget. Hvis ikke er de ikke de dyreste i drift, så Brann taper ikke mye penger på det. De vil også være med på å gjøre Brann2 til et stabilt lag i sin divisjon. Og det kan være positivt av Brann å gi lokale unggutter en ekstra sjanse.
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Arve Walde, Martin Knudsen, Erlend Storesund og HÃ¥kon Opdal bør alle fÃ¥ ny kontrakt.  Charlie Miller og Jan Tore Ophaug er de to som er nærmest utenom de førstnevnte. Jeg hÃ¥per inderlig at Guntveit tar et steg opp neste sesong, siden han er en spiller "alle" (merk de brukte anførselstegnene) gjerne vil skal prege et godt Brannlag. Knut Walde likesÃ¥, men jeg tviler.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KennethS

Martin K bør ikkje få ny kontrakt!
tå på Brann

monzilla

er  ingen hemmelighet at kenneths ikke liker MK, uansett hvor bra MK hadde prestert sÃ¥ hadde du hatt et sterkt ønske om at han skulle bli fotballinvalid. Et lag vil aldri kunne prestere uten slitere. enkelt og greit.

BL

Quote from: "monzilla"er  ingen hemmelighet at kenneths ikke liker MK, uansett hvor bra MK hadde prestert sÃ¥ hadde du hatt et sterkt ønske om at han skulle bli fotballinvalid. Et lag vil aldri kunne prestere uten slitere. enkelt og greit.


men det er jo en fordel om disse sliterne har litt andre kvaliteter enn kun det Ã¥ slite  :roll:
Hansa-
Felt Z

Sharpy

Quote from: "BL"
Quote from: "monzilla"er  ingen hemmelighet at kenneths ikke liker MK, uansett hvor bra MK hadde prestert sÃ¥ hadde du hatt et sterkt ønske om at han skulle bli fotballinvalid. Et lag vil aldri kunne prestere uten slitere. enkelt og greit.


men det er jo en fordel om disse sliterne har litt andre kvaliteter enn kun det Ã¥ slite  :roll:


Nettopp! Så hva er da problemet? Han presterer jo gang på gang. Aldri like briljant som Kvisvik kan være, men heller aldri like bajs som Super-Ray er innimellom.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Geir

De som kaller MK en dårlig spiller, kan ikke ha sett mange kamper. Går dere tilbake og tenker litt, så ser dere at han svært ofte er blandt de bedre på laget uten helt å stikke seg ut, men gjør stort sett alltid en bra jobb. Litt ustabil, men det er vel de fleste brannspillerne.
ndelig SERIEMESTER

KennethS

Quote from: "Geir"De som kaller MK en dårlig spiller, kan ikke ha sett mange kamper. Går dere tilbake og tenker litt, så ser dere at han svært ofte er blandt de bedre på laget uten helt å stikke seg ut, men gjør stort sett alltid en bra jobb. Litt ustabil, men det er vel de fleste brannspillerne.


Gå tilbake og se kor mange dårlige kamper han har spilt også da? da tror eg nok 75% e dårlig 15% middels 5% brukbar 5% god. Med andre ord langt ifra godt nok hvis Brann skal ha ambisjoner.
tå på Brann

Geir

Kor langt tilbake skal eg gå da? Går vi halvannet år bakover, så lå vel de fleste spillerne på det nivået der.
ndelig SERIEMESTER

Toa

Kan jo bare ta en titt på VG børsen:
http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=213&sesong_id=24

Fått 5 to ganger. Ellers er det 3'ere og 4'ere. Ikke mye å skryte over.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Sharpy

Quote from: "Toa"Kan jo bare ta en titt på VG børsen:
http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=213&sesong_id=24

Fått 5 to ganger. Ellers er det 3'ere og 4'ere. Ikke mye å skryte over.


Så har du dette med at spillerbørser ofte tilgodeser spillere som skiller seg ut, og ikke grovarbeiderne. Helge Haugen har sikkert også et grusomt snitt, til tross for at han var en av Branns aller beste spillere forrige sesong.

KennethS: Jeg tror vi er nærmere om vi sier:

DÃ¥rlige: 10 %
Middels: 40 %
Brukbare: 40%
Gode:10%

Eller om jeg legger meg på ditt nivå:

DÃ¥rlige: 5%
Middels: 5%
Brukbare: 15%
Gode: 75%


Og viss vi tenker på at spillere som MK er nødvendig for at spillere som Kvisvik kan få briljere på sin egen måte, da er det for meg ingen tvil om at Knudsen i det minste forsvarer en plass i troppen.

Utover det begynner vel dette temaet å bli temmelig utdebattert etter hvert...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Quote from: "Sharpy"Eller om jeg legger meg på ditt nivå:

DÃ¥rlige: 5%
Middels: 5%
Brukbare: 15%
Gode: 75%


Er det innleggene til KennethS du snakker om her?:)
Rød makt på Hansa!

KennethS

tå på Brann

Sharpy

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Sharpy"Eller om jeg legger meg på ditt nivå:

DÃ¥rlige: 5%
Middels: 5%
Brukbare: 15%
Gode: 75%


Er det innleggene til KennethS du snakker om her?:)


;) Det er bare det at jeg av og til irriterer meg over unyanserte bilder som blir tegnet innimellom. Alt er på en måte svart/hvitt...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Digg Jan

Får sikkert mange i mot meg nå, men eg syntes ikke Knutsen er så sinnsykt dårlig eg, vis det står mellom han og Sanne må Knutsen gjerne spille for min del. Syntes Knutsen har hevet seg flere hakk de siste sesongene.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Romani3

color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Dinho

Ifølge vg-børsen har martin knudsen et snitt pÃ¥ 3.86 poeng og 82.plass totalt. Men pÃ¥ 82.plass ligger anders rambekk med 4.5 poeng, sÃ¥ der er det noe som ikke stemmer.  Hvis vi regner det ut selv sÃ¥ blir det 50 poeng delt pÃ¥ 14 som blir 3,57 poeng og det hadde blitt 141 plass. Men han stÃ¥r ikke oppført der heller sÃ¥ ikke vet jeg, men det viser vel bare at man ikke kan stole pÃ¥ børser. Tom Sanne (som jeg personlig synest er dÃ¥rligere) ligger pÃ¥ 123 plass med 4,05 poeng. AltsÃ¥ med bedre snitt enn mk.

Ã?rnen

Først og fremst vil jeg ønske alle sammen et riktig godt nyttår.

Martin Knudsen er ikke en publikumsspiller som lager spektakulære mÃ¥l og gjør finesser i verdensklasse. Men, dersom man gÃ¥r nærmere i sømmene her vil man se hvilken fantastisk jobb Knudsen gjør for Brann. Knudsen er en lagspiller med høy arbeidsmoral og god innsats. Han jobber hardt bÃ¥de offensivt og defensivt. Ja... offensivt ogsÃ¥. Spesielt offensivt har han forbedret seg høsten 04. Og da med en rekke gode pasninger og innlegg som har resultert i skoringer og sjanser for Brann. Selv vÃ¥r Norske landslagskaptein har lagt merke til Knudsen´s innsats for Brann. I forbindelse med overgangen til Brann kalte han Knudsen for en smører som jobber utrettelig for Brann. Og sa samtidig hvor viktig det er Ã¥ ha sÃ¥nne typer som kan gi en mer riktig balanse i laget, spesielt nÃ¥r Brann har Kvisvik pÃ¥ motsatt kant.  

Knudsen spilte en fremtredende rolle for Brann på slutten av 2004 sesongen etter å ha gått skadet i sommer. Jeg synes han fortjener honnør og ros for det. Han får alt for lite oppmerksomhet og skryt når han gjør det bra og alt for mye pepper når han gjør det dårlig. Så etter å sett noen fine Brann kamper fra Knudsen i høst begynner jeg å bli meget positiv til han. Jeg tror rett og slett gutten begynner å få selvtillit, og det vet de fleste Brann supportere at han har manglet. Jg tror han kommer til å gjøre sin beste sesong i Brann trøyen neste år og vil stå frem som en skikkelig bidragsyter i kampen om edelt metall.

Så til de av dere Brann supportere som har stemplet Knudsen som en for dårlig fotballspiller, vil jeg bare be dere om å ta Knudsen i nærmere i øyesyn og vurdere det bidraget han faktisk kommer med til Brann. Alle husker 1-0 skoringen hans i semien. I cupfinalen var han blant banenst beste og i RL kampen mot Malmø herjet han. Dersom han holder seg skadefri vil Brann få mye glede av Knudsen i årene fremover.

Sharpy

Må jeg få argumentere så best jeg kan imot.

Nei! Knudsen er rævva! Knudsen er bajs! Måtte han brenne! Ut med pakket! Heller KennethS sin bestemor!

;p
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Digg Jan

Quote from: "Sharpy"Må jeg få argumentere så best jeg kan imot.

Nei! Knudsen er rævva! Knudsen er bajs! Måtte han brenne! Ut med pakket! Heller KennethS sin bestemor!

;p
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

HaterRævBK

Knudsen e ikke så gale han, gir no alt for laget og grei å ha på benken :wink:
S slaur.....

Høyrebacken

Kjære meddebatanter!
La oss gi f' en i VG - børsen og prosentvis analyse for hvor godt Martin Knudsen har spilt.
La oss heller se på det disse aktuelle spillerne faktisk gjør i stedefor å se på hva de ikke gjør.
En spiller jeg personlig håper de forlenger kontrakten med til ut 2008 er unge Arve Walde. Han er et fantastisk talent, og nå er han snart ikke bare et talent lenger heller. Han begynner å bli etablert og er tatt ut på
U-21 landslaget, og det er på tide at Brann endelig fikk en spiller der.
Jeg regner med at de fleste av dere har kjøpt Brann DVD'en, og ta en titt på kampen Brann hadde hjemme mot Glimt. Sjekk vendingen Walde tar som fører til straffen. Det er som Mathiesen sier det, "det der e' det stort sett bare tredveårige italienere som gjør!"
Det er helt rett. Slike påfunn kan man vel kalle det, er det vel stort sett bare Kvisvik som kunne ha vartet opp med.
Og Walde's assist i cupkampen mot Glimt på Aspmyra. Han tar faktisk brassespark når han leverer til Hanstveit.
Jeg tror at Walde er en spiller vi vil kunne få masse glede av i fremtiden.
Erlend Storesund virker også meget lovende, men her er jeg redd at store treningsmengder kombinert med mindre godt talentarbeid fører til at han ikke klarer seg. Dette skjedde med Torbjørn Kjerrgård og det har skjedd med andre også. Men jeg håper Erlend klarer seg.
For å være godt nok forspent i de bakre rekker bør også Ophaug og Guntveit få hver sin to - årskontrakt, og Knudsen og Sanne får heller bruke 2005 sesongen på å bevise om de duger.
Det er min mening.

HEIA BRANN!
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

oppedal

Ganske enig, A. Walde bør satses på. Han er kanskje ikke fast I DAG. Men med tid, god utvikling og litt mere spilletid enn i fjor, vil han kanskje etablere seg på førstelaget.

Walde, Helge Haugen og Ystaas bør prøve seg på høyre kanten.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

KennethS

Quote from: "oppedal"Ganske enig, A. Walde bør satses på. Han er kanskje ikke fast I DAG. Men med tid, god utvikling og litt mere spilletid enn i fjor, vil han kanskje etablere seg på førstelaget.

Walde, Helge Haugen og Ystaas bør prøve seg på høyre kanten.


Arve Walde e venstreving. Helge Haugen og Ystaas har ingenting på kanten og gjøre. Det e fordet ingen av de eier teknikk eller passningsfot. Haugen på høyreving? må le av tanken. Kor tok du den fra?
tå på Brann

Toa

Helge Haugen på kanten er tull og tøys. Da er det bedre med Martin Knudsen, som tross alt har en god del erfaring med det.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

satan

Quote from: "oppedal"Ganske enig, A. Walde bør satses på. Han er kanskje ikke fast I DAG. Men med tid, god utvikling og litt mere spilletid enn i fjor, vil han kanskje etablere seg på førstelaget.

Walde, Helge Haugen og Ystaas bør prøve seg på høyre kanten.


Helge Haugen som kantspiller?
Da skal stakkars ballgutter få kjørt seg hver gang Haugen prøver ut gofoten.

Da er det bare å få opp plexiglasset på tribunene av hensyn til tilskuere sin sikkerhet.

Slike forslag burde blitt fjernet, og ført til utestengelse fra forumet.
t med Haugen

JhonnyBeGood

Haugen bør få prøve seg som keeper, tror ikke opdal holder mål no som vi skal kjempe om gull...
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

satan

t med Haugen

Go Up