• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

4000 sesongkort i Fredrikstad, så langt.....

Started by Per Anders, December 25, 2004, 12:55:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DJ_ADG

vi burde klare å selge flere. En av grunnene til de selger mye i Stavanger og på Lerkendal é at sponsorer og firmaer kjøpe mange partoutkort.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

KennethS

Quote from: "Per Anders"Det er noe som sier meg at det ikke jobbes SKIKKELIG i Idrettsveien, men de lar ting "gå av seg selv" fordi det tross alt er patriotiske Bergen vi snakker om.

Ka vet du om kor mange partoutkort Brann har solgt da? hvis du vet det kan jo du fortelle det til oss.

"BRANN

Fra 999 kroner på Store stå (Bataljonen) til 2800 på Brann stadion i 2005. Her er det naturligvis rift om billettene, og fjorårets kortinnehavere måtte fornye innen 21. desember. "

Leste dette i på Vgnett. Tipper nok Brann har solgt ganske bra så langt ja.
tå på Brann

BL

Quote from: "Per Anders"Vi har kun 11000 sitteplasser under tak, og 12200 totalt med fiaskotribunen i klokkesvingen. Vi vet det jobbes med nytt stadion, men hvilke fremtidsvisjonære planer snakker vi om? Et stadionanlegg med plass til maks. 20-21000 sitteplasser?

seriøst!!!! kortid skal du slutte å syte??????
Hansa-
Felt Z

KennethS

Koffor skal vi selge så mange partout kort da? vi har jo langt flere tilskuere en FFK uansett. Ser ingen skandale om vi selger mindre en andre klubber så lenge snittet på stadda ligger høyt når alt kommer til alt uansett.

Dessuten e jo det bedre med 10000 solgte billetter en 10000 solgte partoutkort. Syntes det e så dumt når det tydligvis e lite tilskuere på stadda og Hanøy opplyser at tilskuertallet e 12-13000, når sannheten e at minst 3000 partoutkort innehavere ikkje e tilstede og bli talt med.
tå på Brann

DJ_ADG

Quote from: "KennethS"Syntes det e så dumt når det tydligvis e lite tilskuere på stadda og Hanøy opplyser at tilskuertallet e 12-13000, når sannheten e at minst 3000 partoutkort innehavere ikkje e tilstede og bli talt med.

Der é eg enig, så en Real MAdrid kamp på tv og der sto det at det var 37000 på kampen, mens det var utsolgt, det vil si at 30000 ikkjekom på kampen,. Eg brukte dette som et eksempel pga. at det  é så bra eksempel på at Partoutkort ikkje altid é så bra.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Per Anders

Til KennethS...

Du kan begynne med å lese Bergens Tidende, Bergensavisen, tekst-tv på NRK og TV2, så slipper du å spørre meg om referanser på hvor jeg har ting og tang fra. Det er allmenn informasjon fra media som er tilgjengelig for alle som kan se, høre og lese.....

KennethS

Quote from: "Per Anders"Til KennethS...

Du kan begynne med å lese Bergens Tidende, Bergensavisen, tekst-tv på NRK og TV2, så slipper du å spørre meg om referanser på hvor jeg har ting og tang fra. Det er allmenn informasjon fra media som er tilgjengelig for alle som kan se, høre og lese.....

Har ennå ikkje kommet ut et eneste tall på ka Brann har solgt så langt av partoutkort, for og si det rett ut så e det kun FFK eg har hørt noe tall fra. Så før hylekoret ditt begynner bør du vel først finne ut kor mange partoutkort Brann har solgt per dags dato.

Ps. Regner jo med du vet det siden du e så skarp i kritikken allerede nå.
tå på Brann

andreas27

Quote from: "enavgutta"

e unig med dg i at det bare e sure kjerringar i tlf. der oppe!!!
karri i administrasjonen e no altid like bli og hyggelig som hon altid har vært!!

når det gjeldar draktene har eg bare en tin å si

ka faen e rød og svart?? for vi e rød og hvit!!

DJ_ADG

nummer9

Vil vel faktisk tro at de som løser inn enkeltbilletter på alle kampene istedenfor partoutkort betaler mere pr kamp. Vil jo regne med at det er billigere med et partoutkort enn 26 enkeltbilletter. Men som det har blitt sagt fra brann tidligere, salget av partoutkort er viktig, fordi dette gir sikre penger på et tidspunkt der Brann har veldig få inntekter.

Finn et tall for ant. solgte partoutkort pr idag, så kan vi diskutere.

andreas27

no spillar vi kun 13kamper hjemme +13 borte =26, men kun 13 hjemme.
men ta et ekse. patourkort på bbb kostar 999 mens en enkelt billet koster kr100. det vil si at det lønner seg etter 10 kamper.
100 x 13=1300

DJ_ADG

gunnen til det lønner seg på partout kort é at daslipper vi moms og avgift.

Sharpy

Quote from: "nummer9"Vil vel faktisk tro at de som løser inn enkeltbilletter på alle kampene istedenfor partoutkort betaler mere pr kamp. Vil jo regne med at det er billigere med et partoutkort enn 26 enkeltbilletter.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Tjohei

.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

KennethS

E jo litt morsomt at han fyren som startet topicen mener vi burde klare det samme som Rbk.. hallo Rbk har vunnet serien 13 år på rad. Litt bakkekontakt går det ann og ha i denne byen vel?
tå på Brann

Per Anders

Markedssjef i Brann, Kristian Jæger, gikk ut i media og sa at de forventet å selge drøye 6000 partoutkort innen 2005-sesongen. Ca. 1000 flere enn i år.

Når det gjelder RBKs 13 strake seriemesterskap, så burde det egentlig slå andre veien. Man er mettet på suksess der oppe, og det var først i år det var virkelige gledesscener da de vant serien, p.g.a. den jevne kampen mot Vålerengen. Jeg tror faktisk at RBK har potensiale til å selge enda flere sesongkort nå som serien later til å bli jevnere og mer spennende enn på mange år.

Jeg har ikke kritisert "damene på telefonen" på stadion. Jeg er skuffet over at ikke Brann klarer å trykke gasspedalen hardere markedsføringsmessig nå som det er kolossal blest omkring klubben. Etter bronsen i serien og gullet i cupen burde Brann vært i stand til å selge 10000 partoutkort. Uten problemer.

De er åpenbart på riktig spor sportslig, men administrativt har klubben fremdeles en LANG vei å gå. Spesielt når det gjelder markedsføring. Mye av det som skjer markedsføringsmessig kommer fra supporterne selv (Bataljonen), Bergens Tidende og Bergensavisen, og generelt folkesnakk på byen. Hadde Brann vært adskillig mer profesjonell, så hadde vi hatt et skikkelig storstadionanlegg for MANGE år siden, og blåst de andre klubbene av banen med tanke på tilskuerantall etc.

Det går fremover i riktig retning nå, men det går forbannet sakte. Alle de millionene klubben har blåst vekk på idiotiske prosjekter og latterlige spillerkjøp de siste 10-20 årene kunne vært investert på en helt annen måte. Rett skal være rett; Bjørn Dahl og co. har ikke skyld i dette, og har vært nødt til å rydde opp over tid, men det har hersket en ukultur på stadion i MANGE år. Det er det INGEN som betviler.

Jeg gjentar; Brann bør kunne klare å selge MINST dobbelt så mange sesongkort som FFK og minst like mange som RBK.

DJ_ADG

En av grunnen til det selges så mye i plankebyen é at det é mange utslogte kamper, så man kjøpper partoutkort for å kunne komme på kampene, Her é detet par utsolgte kamper, men det é relativt lett å få seg billett, så mange ser ikkje kofor de skal ha seg partoutkort.

Ole Brom

Quote from: "Per Anders"Hadde Brann vært adskillig mer profesjonell, så hadde vi hatt et skikkelig storstadionanlegg for MANGE år siden, og blåst de andre klubbene av banen med tanke på tilskuerantall etc.

Profesjonell  i denne saken ? Her er det Bergen Kommune og dets politikere som har kranglet om bybane og ny storstue uten at en shit er avklart. Det koster peng å bygge ny stadion og dette har/hadde ikke Brann penger til verken før eller nå. Etter at Bergen Boligbyggelag(el. hva de heter) kom inn i bildet har ting skjedd og det er nå bestemt at det skal bygges på eksisterende annlegg. At det er seint ja, men helt klart ikke bare Brann sin feil.

Quote from: "Per Anders"Det går fremover i riktig retning nå, men det går forbannet sakte. Alle de millionene klubben har blåst vekk på idiotiske prosjekter og latterlige spillerkjøp de siste 10-20 årene kunne vært investert på en helt annen måte.

Alle klubber kan bomme på spillerkjøp. Hvilke "prosjekter" er det du sikter til ?
At klubben har blitt vannstyrt av diverse klovner skal jeg ikke nekte på men er enig i at Dahl & Co har gjort en formidabel jobb med Brann og fått bedriften opp på fote og er et attraktivt investeringsprosjekt for uteforstående.

Nixon

Rød makt på Hansa!

enavgutta

Når det gjelder antall solgte partoutkort er det umulig å estimere det på det nåværende tidspunkt. For de som skal ha nye kort må man vente til januar, man kan jo tydeligvis kun "bestille" nå. Slik som jeg, har bestilt 10 nye kort. Men må likevel vente til Januar. Merkelig, men sånn er det de opererer på Stadda.

Nixon

Quote from: "enavgutta"Når det gjelder antall solgte partoutkort er det umulig å estimere det på det nåværende tidspunkt. For de som skal ha nye kort må man vente til januar, man kan jo tydeligvis kun "bestille" nå. Slik som jeg, har bestilt 10 nye kort. Men må likevel vente til Januar. Merkelig, men sånn er det de opererer på Stadda.

Det er vel fordi at de eksisterende partoutkortinnehavere hadde frist til jul med å betale. Brann har derfor ventet med å sende ut de nye til etter dette da ikke alle fornyer, og da kan Brann gi de nye disse plassene. Plasser som er bedre enn det de ellers kunne fått. Så bare vær glad for det!
Rød makt på Hansa!

Ricky

Quote from: "Per Anders"Jeg har ikke kritisert "damene på telefonen" på stadion. Jeg er skuffet over at ikke Brann klarer å trykke gasspedalen hardere markedsføringsmessig nå som det er kolossal blest omkring klubben. Etter bronsen i serien og gullet i cupen burde Brann vært i stand til å selge 10000 partoutkort. Uten problemer.

10.000 partoutkort (minst!) med bare 11.000 sitteplasser tilgjengelig. Ergo hadde hele sesongen blitt som en eneste stor cupfinale hvor ingen billetter er å oppdrive gjennom åpent salg, og svartebørshaiene stiller seg opp i en tinnsoldatrekke utenfor stadion.
For ikke å nevne de økningene i billettprisene som vi ville ha måttet forvente oss fra Branns side de påfølgende sesongene.

Selv om jeg gjerne håper Brann får fullsatt stadion i hver kamp, så skjønner jeg jo også at det medfører sine ulemper å selge ut stadion allerede om vinteren. Rekrutteringen av Brannfans vil jo gjerne bremse kraftig opp (barnefamilier kan f.eks ikke gå på stadion uten å hoste opp 10.000 kr for fire-fem sesongkort - med mindre de kan ta til takke med ståplass på SS, som gjerne er lite aktuelt).
Det optimale vil nok være å selge kanskje 70% av sittekapasiteten som partoutkort, eller en 7.500 stykker - og så får Branns markedsavdelings oppgave heller bli å beholde denne prosentandelen etterhvert som stadion bygges ut og antallet seter øker.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Ole Brom

Quote from: "Nixon"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1387815.ece

Kan bli en gøy sesong med stort sett fulle hus!

Bare så synd at "fulle" hus blir mindre og mindre...15 000 er jo elendig kapasitet..

Erik

Det er jo denne, Kanskje litt av neste, så er nye stadion på vei opp... Ting er no på vei!!

Nixon

Vi kan i alle fall bare glemme å ha det høyeste tilskuersnittet neste år. Der vil nok RBK og Engen ligge foran.
Vi får satse på at Brann gir litt blanke i NFF og tar inn litt flere tilskuere på de mest populære kampene. Egentlig helt utrolig at NFF kan bestemme hvor mange mennesker som kan samle seg på et offentlig sted. Det burde holde lenge at politi og brannvesen går god for sikkerheten.
Rød makt på Hansa!

Per Anders

Vi kan GLEMME å ha det høyeste snittet de neste 10-20 årene hvis det bygges et lite drittanlegg til ca. 20-21000. Rosenborg kommer snart til å bygge ut svingene på Lerkendal, så da øker de kapasiteten fra ca. 21500 til 24-25000. Ullevål bygges ut fra 25500 til over 30000. Dette vil gjøre våre "erkefiender", RBK og Vålerengen, i stand til å voldta oss på snittet.

Just face it.... Vi dummer oss ut hvis det ikke bygges ADSKILLIG større.

DJ_ADG

Lyn har arena på 25000, vi ler av de for å ha for mange ledige plasser,. Har vi arena på 30000 vil det ta laaang tid før vi får se det fullt, så d é det vi som blir led av.

Erik

jævla så mye mas om å slå andre lag på tilskuere... tenker dere ikke på annent?? Så lenge folk kommer på stadion gir no jeg en go faen i om rbk eller vif har 40000 på sine.. Det er Brann det handler om, ikke noe andre scumlag i norge..

Go Up