• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Dagens FIFA-nyheter

Started by Aluminat integraf, December 20, 2004, 10:51:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Svante!!

Jeg sÃ¥ dette i gÃ¥r.  Leit.  Men FIFA mÃ¥ gjøre et unntak for vinterlandet Norge.  Vi kan ikke spille fotball her om vinteren.  Mange av dere vil peke pÃ¥ enkelteksempler, men breddefotballen har ikke økonomiske og praktiske muligheter for Ã¥ snu sesongen og være ferdig 14/5.

Vil dere se 80 % av Branns kamper i en hall?
rann er best

HaterRævBK

selvfølgelig kan ikke vi spille ute om vinteren!!!
se ut vinduet, tror de vi har lyst å spille skøyte fotball? så 2 timer ute og heie på et lang som seiler rundt i kjeledresser?

nei, la oss heller få spille om sommeren!
S slaur.....

Aluminat integraf

Quote from: "Svante!!"Jeg sÃ¥ dette i gÃ¥r.  Leit.  Men FIFA mÃ¥ gjøre et unntak for vinterlandet Norge.  Vi kan ikke spille fotball her om vinteren.  Mange av dere vil peke pÃ¥ enkelteksempler, men breddefotballen har ikke økonomiske og praktiske muligheter for Ã¥ snu sesongen og være ferdig 14/5.

Dette handler ikke om å "snu" den norske serien til å vare fra høst til vår. Dette handler om et stopp i spilleprogrammet for Norges del. Og ut fra gårsdagens FIFA-bestemmelse er det liten grunn til å tro på at vi vil få se Brann på Stadion 16.mai 2006: "Any exceptions to this ruling may only be granted to top non-European leagues and would require the approval of FIFA."

RC

untakkene er CL finalen og FA Cup finalen.

jkippers

Quote from: "Aluminat integraf"
Quote from: "Svante!!"Jeg sÃ¥ dette i gÃ¥r.  Leit.  Men FIFA mÃ¥ gjøre et unntak for vinterlandet Norge.  Vi kan ikke spille fotball her om vinteren.  Mange av dere vil peke pÃ¥ enkelteksempler, men breddefotballen har ikke økonomiske og praktiske muligheter for Ã¥ snu sesongen og være ferdig 14/5.

Dette handler ikke om å "snu" den norske serien til å vare fra høst til vår. Dette handler om et stopp i spilleprogrammet for Norges del. Og ut fra gårsdagens FIFA-bestemmelse er det liten grunn til å tro på at vi vil få se Brann på Stadion 16.mai 2006: "Any exceptions to this ruling may only be granted to top non-European leagues and would require the approval of FIFA."

Men det forutsetter vel at Norge kvalifiserer seg til VM? Eller at vi har landslagsspillere på norske klubblag som skal til VM for sine respektive land?

Hvis vi ikke kvalifiserer oss til VM, og ingen landslagsspillere blir rammet, ville det jo være hinsides firkantet å ikke godta fritak for Norge.
Gull 09

KennethS

16 mai e en gullgruve for norsk fotball, nekter og tro at denne dagen blir spillefri.
tå på Brann

arild

e jo ikke en fordel for norge å stoppe dn 14mai... e jo nettopp startet serien på dn tiden... eg mener norge taper på det.. dårlig matching på mange spillere som sikkert ska vere med om vi kommer til VM.. så eg håper og tror på en 16mai kamp...

Aluminat integraf

Quote from: "jkippers"Men det forutsetter vel at Norge kvalifiserer seg til VM?

Nei. Ikke ifølge FIFAs bestemmelse i helgen. Kanskje det vil komme korreksjoner på disse bestemmelsene med tid og stunder, men frem til dess må vi forholde oss til fakta. Ingen 16.mai-kamp på Stadda i 2006.

Quote from: "jkippers"Hvis vi ikke kvalifiserer oss til VM, og ingen landslagsspillere blir rammet, ville det jo være hinsides firkantet å ikke godta fritak for Norge.

Dette må vel uansett bestemmes lang tid i forveien og lenge før de respektive lands VM-tropper blir tatt ut. Ingen sikkerhet altså.

Uansett synd om vi mister 16.mai-kampen. Blitt en fin tradisjon den... spesielt nå når vi også har begynt å vinne disse kampene... :)

Aluminat integraf

Quote from: "RC"untakkene er CL finalen og FA Cup finalen.

Kararay

DEt er det faktisk FIFA som har bestemt...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

RC

Quote from: "RC"untakkene er CL finalen og FA Cup finalen.

FIFA har bestemt det

Aluminat integraf

Quote from: "Kararay"DEt er det faktisk FIFA som har bestemt...

Quote from: "RC"FIFA har bestemt det

Og hvor har dere to luringer dette fra da? Eget hode?

Henki

Tror nok at NFF klarer Ã¥ fÃ¥ til en løsning pÃ¥ dette her. SÃ¥ kørka kan de jo ikke være...  Jeg mener, norsk fotball tjener jo ganske gode pÃ¥ penger pÃ¥ 16.mai-kampene, sÃ¥ det mÃ¥ vel være mulig Ã¥ fÃ¥ dispensasjon pÃ¥ to dager.
Ballen skal fremover!

KRISA

Hadde vært helt rått å vunnet seriegull på 16.mai. Ser for meg at hele Bergen måter opp i 17.mai toget for å hylle helten. Det hadde vært noe det!

Bombefar

Jeg regner med at det blir 16. mai kamp. Dette er jo den største fotballdagen i Norge. Tror dere FIFA bare kunne sagt at boxing day i England skulle være spilefri av en eller annen grunn? Dette blir nok bare en realitet hvis FIFA ønsker å ødelegge slik som NFF pleier å gjøre.

Nixon

Quote from: "KRISA"Hadde vært helt rått å vunnet seriegull på 16.mai. Ser for meg at hele Bergen måter opp i 17.mai toget for å hylle helten. Det hadde vært noe det!

Man skal vel ikke snu serien. Bare ta en solid pause for å gi spillerne god tid til å hvile før VM.
Rød makt på Hansa!

Haugen

Mulig de har tatt det fra mitt hode, for jeg har hørt det samme.. :lol:
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Svante!!

FIFA har mer makt enn dere tror.  De kommer til Ã¥ tvinge dette igjennom uten Ã¥ tanke pÃ¥ at Norge er et vinterland.  Fotballen i Norge er i ferd med Ã¥ bli ødelagt.  Ingen kommer til Ã¥ ønske Ã¥ spille her.  Alle kommer til Ã¥ forsvinne
rann er best

arild

Quote from: "Haugen"

Mulig de har tatt det fra mitt hode, for jeg har hørt det samme.. :lol:

eg så det på CNN...

Christian

Quote from: "Svante!!"FIFA har mer makt enn dere tror.  De kommer til Ã¥ tvinge dette igjennom uten Ã¥ tanke pÃ¥ at Norge er et vinterland.  Fotballen i Norge er i ferd med Ã¥ bli ødelagt.  Ingen kommer til Ã¥ ønske Ã¥ spille her.  Alle kommer til Ã¥ forsvinne

Hehe. Dette var en spøk, santt?  :lol:

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Haugen

Quote from: "Sharpy"

Men vi har jo ikke kommet til VM enda. GÃ¥r vi ikke dit, blir det 16. mai kamper!

DJ_ADG

engalske FA-cupen har finnale etter 14.mai, så NFF kan vel søke om tilatelse, men dette é jo NFF de følger alle FIFA regler.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Sharpy

Men vi har jo ikke kommet til VM enda. GÃ¥r vi ikke dit, blir det 16. mai kamper!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Haugen

Slik jeg forstod det av tv2-sporten, så blir det ingen 16.mai kamp kun vist vi ikke kommer til VM.

Sharpy

Vel... Akkurat dét sa vel tv2-sporten veldig lite om. Jeg synes egentlig reportasjen hadde særs lite innhold.

Når det er sagt finnes det kanskje muligheter for dispensasjon med grunnlag i at vi i Norge spiller vår-høst og ikke høst-vår. Men det blir vel bare spekulasjoner foreløpig.

Candyman

Kan ikke skjønne at det skal ha noe for utfallet av denne saken å si, om vi kvalifiserer oss til VM eller ikke. Som Sharpy sier, vi har jo mange landslagsspillere i ligaen vår. Skal de klubbene som har landslagsspillere bli straffet, og kanskje ryke på ett tap, fordi noen må reise....

Trist visst dette blir utfallet. Kampen 16 mai er jo en institusjon i Bergen, nærmest ett vårtegn..... Når alle begynner og snakke om 16 mai kampen, da føler jeg at sommeren er rett rundt hjørnet....tivoliene er på full rulle i Bergen, kalle pils og solen skinner på oss....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Stoffi

Vel, vi får håpe på at Norge ikke kommer til VM.
For min del, så kan like gjerne Bjarg Blå -90 vinne gruppen sin, som at Norge vinner sin gruppe.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up