• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Charlie Miller bør satses på!!!

Started by gjertm, December 19, 2004, 20:26:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gjertm

Jeg må si at jeg er ganske bekymret over situasjonen rundt Charlie Miller. Dette er en meget god spiller som bør satses på. Men jeg har en eller annen uggen følelse av at han ikke er så godt likt. Han har jo uten tvil vist sine kvaliteter, men blir fortsatt regnet som  en B-spiller, det er dumt. Vi ser jo hva han gjort i de kampene han har spilt.
Jeg jobber for tiden i Hammerfest med flere Skotter, som har ganske god peiling på Miller. De har følgt han siden han var ung, og mener at dette er en spiller som innehar meget gode kvaliteter. Han ene skotten sa, og jeg siterer: "Miller will win you the leauge next year!"

Jeg håper inderlig at Mons vil satste på han, og ikke kaste bort en slik god spiller, det hadde vært trist...
Brann inside

SKB e BEST!!!

Charlie e no godt likt han. Får mer og mer spilletid..ha e også bra likt blandt fansen. Det e ihvertfall det intrykket eg hat fått. :o
Blir nok bedre neste år!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Sharpy

Problemet til stakkars Miller er vel først og fremst at han slåss med meget solide spillere om spilletid. Han er jo å anse som en offensiv midtbanespiller eller evt. en hengende spiss, noe som jo betyr at han i første rekke må kjempe mot spillere som Martin Andresen og Robbie Winters. Dette er spillere jeg tror Mjelden vil ha hardt for å vrake. Så da gjenstår det å se, da, om Charlie tar utfordringen og tåler å sitte på benken en stund.

Jeg ser det spekuleres i å sette Miller på høyrekanten. Det kan forsåvidt være et spennende eksperiment det, men så var det dette med å komponere en balansert midtbane da...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Svante!!

Etter min mening kan Miller nesten smykke seg med å være blant Branns fire-fem klassespillere.  Tragiskt om han ikke får spille fra start.
rann er best

Lurkin

Hjelper ikke at han er Brann's 5. beste spiller når Robbie, Martin A. og Bengt (og Ragnvald) er de 4. beste.

Men klassespiller..

3-4-1-2?
Berømte Brann fra Bergen

Bombefar

Quote from: "Lurkin"Hjelper ikke at han er Brann's 5. beste spiller når Robbie, Martin A. og Bengt (og Ragnvald) er de 4. beste.

Men klassespiller..

3-4-1-2?


Tviler på at det er en god ide med 3 i forsvar. Kunne kanskje gått hvis den nye ørn er en klassespiller (noe jeg tviler på).

moffe

Er enig i at Miller helt klart eer en av de bedre spillerene i Brann, så langt har han vært sett på som sentral midtbane eller hengende spiss, der er det i dagens tropp hard konkuranse om plassene, og det er mye som skal til om scharner(fem mill) eller Andresen (12-15 mill) blir vraket. På topp har Miller gjort en god jobb, men jeg mener Winters gjør en bedre jobb sammen med Bengt, han er mer bevegelig, og jeg syntes også at Bengt blir bedre når han spiller sammen med Winters på topp.
Så da er det jo bare høyrekanten igjen, tror Miller kan bekle denne rollen med stil. Han er en tilrettelegger, med både blikk for spillet og pasningsfoten i orden, da vil Brann kunne bruke begge vingene i det oppbyggende spillet, og ikke bare venstresiden som det til tider er nå.
Kan han spille ving i Rangers, så tror jeg nok han skal klare og løse den oppgaven i Brann også, jeg mener ihvertfall han innehar de rette kvalitetene til å bekle denne plassen.
ei til trommer på stadion

Toa

Quote from: "moffe"Er enig i at Miller helt klart eer en av de bedre spillerene i Brann, så langt har han vært sett på som sentral midtbane eller hengende spiss, der er det i dagens tropp hard konkuranse om plassene, og det er mye som skal til om scharner(fem mill) eller Andresen (12-15 mill) blir vraket. På topp har Miller gjort en god jobb, men jeg mener Winters gjør en bedre jobb sammen med Bengt, han er mer bevegelig, og jeg syntes også at Bengt blir bedre når han spiller sammen med Winters på topp.
Så da er det jo bare høyrekanten igjen, tror Miller kan bekle denne rollen med stil. Han er en tilrettelegger, med både blikk for spillet og pasningsfoten i orden, da vil Brann kunne bruke begge vingene i det oppbyggende spillet, og ikke bare venstresiden som det til tider er nå.
Kan han spille ving i Rangers, så tror jeg nok han skal klare og løse den oppgaven i Brann også, jeg mener ihvertfall han innehar de rette kvalitetene til å bekle denne plassen.


Spørs om det er bra å ha to kanter som er så like som Kvisvik og Miller vil være. For at Sæternes skal bli best mulig, trenger han innlegg fra siden. Både Kvisvik og Miller vil nok ha en tendens til å prøve å slå gjennombruddspasninger mot en alltid løpende Winters.

På venstresiden er det en del kombinasjoner mellom Hanstveit og Kvisvik som gjør at det fungerer så bra på den siden. Vil man kunne få til noe tilsvarende på høyresiden? Tviler egentlig litt.

En rask og gjennombruddshissig ving på høyresiden hadde vært det beste. Om bare Sanne kunne kommet i form...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

ekte kjuagutt

Personlig tror eg ikje sanne e i nokke god ellar dårlig form.. eg tror bare ikje at d bor nok fotball i han til at han kan spille på et tippeligalag i det hele tatt.. og vertfall for oss som skal kjempe i toppen...

Toa

Quote from: "ekte kjuagutt"Personlig tror eg ikje sanne e i nokke god ellar dårlig form.. eg tror bare ikje at d bor nok fotball i han til at han kan spille på et tippeligalag i det hele tatt.. og vertfall for oss som skal kjempe i toppen...


Tror det største problemet hans er oppe i hodet. Han har angst for 16-metere.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Svante!!

Quote from: "Bombefar"
Quote from: "Lurkin"Hjelper ikke at han er Brann's 5. beste spiller når Robbie, Martin A. og Bengt (og Ragnvald) er de 4. beste.

Men klassespiller..

3-4-1-2?


Tviler på at det er en god ide med 3 i forsvar. Kunne kanskje gått hvis den nye ørn er en klassespiller (noe jeg tviler på).



Da må Kvisen jobbe defensivt og hanstveit ikke løpe så mye bakover.  Nei takk!!  Men det er ingen tvil om at Scharner, Andresen, miller, bengt, winters hadde passet perfekt i et slikt system
rann er best

Ricky

Quote from: "Toa"
På venstresiden er det en del kombinasjoner mellom Hanstveit og Kvisvik som gjør at det fungerer så bra på den siden. Vil man kunne få til noe tilsvarende på høyresiden? Tviler egentlig litt.


Det burde nå egentlig ikke være noe i veien for at Sigurdsson skal kunne komme frem og skape 2-mot-1-situasjoner på kanten. Han skal jo være lynkjapp denne islendingen, så i motsetning til Hanstveit, så greier han vel også å komme seg tilbake til forsvaret når motstanderen slår kontra :)

Geir

Quote from: "Svante!!"Etter min mening kan Miller nesten smykke seg med å være blant Branns fire-fem klassespillere.  Tragiskt om han ikke får spille fra start.


Etter min mening er Charlie en av de mest intelligente spillerne i Tippeligaen. Han bidrog jo selv når han var 10 kg for tung og med kondis som er verre enn min. Tenk da hva han gjør når han er veltrent og holder en hel kamp. Vi så jo gode eksempler på det i RL-kampene.
Miller må absolutt beholdes. Han kan være forskjellen på gull og gråstein neste sesong.
ndelig SERIEMESTER

Toa

Quote from: "Geir"
Quote from: "Svante!!"Etter min mening kan Miller nesten smykke seg med å være blant Branns fire-fem klassespillere.  Tragiskt om han ikke får spille fra start.


Han kan være forskjellen på gull og gråstein neste sesong.


Ihvertfall forskjellen på gull og sølv...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Geir

Quote from: "Toa"
Quote from: "Geir"
Quote from: "Svante!!"Etter min mening kan Miller nesten smykke seg med å være blant Branns fire-fem klassespillere.  Tragiskt om han ikke får spille fra start.


Han kan være forskjellen på gull og gråstein neste sesong.


Ihvertfall forskjellen på gull og sølv...


Sølv neste sesong er det samme som gråstein det. For da blir det bart eller pakk foran oss, og da vil både sølv og bronse smake av gråstein
ndelig SERIEMESTER

enavgutta

Charlie è GULL. Om de begynner å kødde med ham i Idrettsveien è helvete løs :-)

Chuggah

Så forresten Miller på laggisen i dag.. Når drar han hjem til Skottland?

davew_uk


KennethS

Quote from: "davew_uk"Charlie drar hjem andre juledag.


ja e vel best og holde han vekke fra britiske tradisjoner 24 des :D
tå på Brann

Brann&Bergen

Quote from: "KennethS"
Quote from: "davew_uk"Charlie drar hjem andre juledag.


ja e vel best og holde han vekke fra britiske tradisjoner 24 des :D


Robbie og Cola Charlie var no godt dritings sist fredag.. Men de har jo ferie, så den er jo helt grei.

Toa

Alle må få være dritings en gang iblant.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up