• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Her kommer Winters

Started by Sharpy, December 17, 2004, 15:04:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sharpy

Føler meg kreativ for tiden, og prøver meg på en klassiker fra Jokke og Valentinerne:

Her kommer Winters
Her kommer skotten som kan score!
Her kommer Winters
Endelig mål å få!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Syng for Brann

Roffarne

Det var vel 3. eller 4. gang den sangen forsøkes innføres.
Så lykke til med det.
Nu går alt så meget bedre.

Sharpy

Har det kommet et forslag med Jokke? Beklager, det var jeg ikke klar over.

Har forøvrig heller ingen illusjoner om at forslaget blir innført. Det er vel mer et utslag av litt for mye fritid etter eksamen;)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Henki

Snakket med en noe beruset 50-åring på Sir Winston kvelden før cupfinalen. Han hadde laget en feiende flott  Winters-sang til en eller annen skotsk folkevisemellodi. Tror han fremførte den og. Noen som fikk med seg det eller???   :lol:
Ballen skal fremover!

ekte kjuagutt

jævlig irreternde at vi ikje klarar og få innført disse sangene.. akkurat denne sangen syns eg var perfekt.. begynte og leke meg litt med melodien en gang eg og men d falt i glemmeboken.. denne sangen e for bra til at an skal gjøre d !!

grei

Dette er jo en opplagt Winters-melodi selv om den ikke er oppfyller "Sæternes"-standarden i syngbarhet.  At den ikke synges er nesten like rart som at man ikke sang "Knudsen og Ludvigsen" den gang vi hadde to slike (det kan jo fort bli aktuelt igjen).  

Linje 1, 3 og 4 er jo bankers, men den andre linjen er ikke noe særlig. "Her kommer den kalde fine tier"? Nei, han spiller vel strengt tatt ikke med nummer 10. Noen må nok komme opp med noe mer fantasifullt.

Roffarne

"Her kommer den kalde fine spissen", var et forslag en gang, men da ser jeg rett og slett for meg en litt dandy spiss som står og fryser.
Passer vel strengt tatt bedre på Dyland.

grei

Dette var så usyngbart  at jeg bare måtte komme med det:

Winters kommer, Winters kommer, mål og regn og latter og sang, mål og regn og latter, hahaha, skotter, øl og sang.

Roffarne

Nei og nei.
Det der lar seg rett og slett ikke synge.
I alle fall ikke før en melodi blir introdusert.

Tørr jeg foreslå "Alle Fugler"?
Det ville gjort den virkelig usyngbar.
Ellers er det jo et nydelig forslag med stort sett alt man trenger.
Ekstra nydelig med denne "hahaha" som virkelig oppfordrer til kaos.

Go Up