• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vi e fra Bergen.

Started by mobli, December 17, 2004, 13:41:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mobli

Når vi først er inne på forskjellige korte rop, så er det en jeg har tenkt litt på.

Mel. Turboneger - Erection (eller hva den heter)

Braa-aaaaa-aann, vi e fra Bergen.

Veldig enkelt og greit, men ellers så er det et ganske bra rop.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Henki

Eventuelt kan man jo bare synge "Braaaaaaan, I've got erection"  :D
Ballen skal fremover!

Roffarne

Eller JohnDoe ,Pyromantik:

"Ballen er høyt i luften,
Martin med blikket staker kurs.
Her blir det hopp og tøy og vrikk,
Vi ruler i rytmisk sportsgymnastik!"
Nu går alt så meget bedre.

pusuren

Quote from: "Roffarne"Eller JohnDoe ,Pyromantik:

"Ballen er høyt i luften,
Martin med blikket staker kurs.
Her blir det hopp og tøy og vrikk,
Vi ruler i rytmisk sportsgymnastik!"

blir vel litt for vanskelig og synge..

Roffarne

Jeg tar selvkritikk.
Heretter skal kun syngbare forslag postes.

Sharpy

Personlig støtter jeg ikke-syngbare forslag. Eventuelt forslag med litt mer tekst enn din typiske tribunesang.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Roffarne

Joda, det er mange fine sanger man kunne laget.
Syngbare som usyngbare.
Fordelen med de syngbare er jo, opplagt nok, at de vil bli sunget.
Så kan man jo spørre seg om det ikke er tid for noen usyngbare, siden de syngbare ofte handler om folk fra Bryne som er god nok for Roma og andre røverhistorier.
Jeg bare nevner det.
Det er så mye flott man kunne formidlet, men så lenge det ikke følger den gitte mal med Brann, vann, alle mann - Bergen by, kry, på ny osv så er man dødsdømt:)

Sharpy

La oss finne oss en pub som serverer temmelig billig øl, ta med oss penn og papir, drikke oss snydens, og levere så surrealistiske tekster at selv en ydmyk George Bush blir mer troverdig...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Roffarne

Akk, du har rørt noe ved hjerteroten min.
Billig øl og harselering med alt som kan krype og gå (pluss Martin Knudsen).
Mmmmmmmmmm.
Det dukker alltid noe herlig konstruktiv opp hver gang en gruppe mennesker tar med seg pen og papir og oppsøker billig øl. Jeg tørr knapt nok tenke på hva utfallet ville blitt dersom man på toppen av det hele hadde et mål med det.
Vi snakker antageligvis om lyrikk som enten hadde reformert stadionsynging slik vi kjenner den eller endt opp med fyllevrøvl og skandaler.
Uansett vinner vi.

Sharpy

Dessuten kan vi lage tifo i samme slengen. Fra början av har vi en banner der det står "Vi lager Brann-sanger. Hva gjør Brage?". Flere og flere fyllesvin kommer til, og det blir et helsikes leven hvorpå alle skal innføre viljen sin, og vi sitter igjen med en tekst som tar samfulle 2 x 45 minutter å komme gjennom.

Enden på visen er at onkel hanker oss inn, ikke fordi vi er overstadig beruset (eller jo, det også), men fordi makan til underholdning har fyllearresten aldri opplevd.

Roffarne

Ja, hva gjør egentlig Brage?

Her er det mange gode ting å gripe fatt i når man først har tatt bladet fra munnen og satt flasken til istedetfor. TIFO med 2 i promille er ingen dum idè. Det gjør jo dessuten noen timer på Fotikken før kamp enda mer påkrevd siden man må komme i samme sinstemning som da man laget bannere og slagord/ sanger for å kunne fremføre dem.
Alkohol har jo og en (lei) tendens til å fremprovosere dansing, og jeg ser helt klart for meg et forrykende show i ren Broadway-style med både menneskelige pyramider og annen fysisk fostring.

Sharpy

Fysisk fostring? Jeg har nesten ikke lyst til å bli med å leke lenger:p Men pyramider må vi støtte, i og med at vi har Raymond på laget.

Da er det avgjort. Hver kveld, hele julen gjennom, samles en gjeng med det for øye å lage supportersanger som IKKE har ordene vann, mann, Brann, ny, eller kry i seg. Hvilke andre ord skal forties?

Roffarne

Jeg sytnes vi har gjort det tilstrekkelig vanskelig nå uten Brann, vann, mann, by, ny og kry. En viss selvinskikt må vi ha og innse at dette blir vanskelig (og usyngbart) nok som det er.
Eventulet kan vi bannlyse melodier som oppforder til klapping og hefting tempo-økning. Eller kanskje det først burde blitt vurdert på et videregående og mer avansert stadium?

Sharpy

Det bør først vurderes når evnen til å vurdere ikke lenger er tilstede. Sånn på 13.-14. halvliteren, kanskje? Og det er først DA de virkelig gode sangene kommer fram.

Altså bannlyses enkelte ord, tempoøkning er forbudt (sett bortifra øldrikkingen om noen henger etter), og klapping kan til nød erstattes med ølglass dunkende mot bordplaten. Disse kjørereglene må selvsagt også følges på stadion.

Roffarne

Hva skjer egentlig før den 13-14 ølen?
Det er jo ren dødtid.
Skal man sitte pal med øret mot høytaleren og lytte til Thue gnåle om "Aksjer i Brann" for å få førstehåndserfaring om hvordan man ikke skal lage sangene?

Dessuten mener jeg man må begrense dunking med glassene til de er halvtomme (eller halvfulle alt ettersom hvor positiv du er av natur). Slik fører bare til søling som igjen er fetteren til kaos og uproduktivitet.

Nei her må hver mann (og kvinne) være sitt ansvar bevisst og stille opp til adventens artigste dugnad.

Sharpy

Ja, kv r allti vlkomn på sangdugn, d r d ingen tvil om. Uanz r d ik så ille å høre på Ove T 1 hel kveld.

Go Up