• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vålerenga mister Hagen?

Started by the_bjarne, December 16, 2004, 21:51:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

the_bjarne

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article317017.ece

Når Vålerenga har mista både Iversen og Panzer-hagen, blir det vel bare to lag som kan kjempe om gullet neste år....

_owenz_

Istedenfor å lese alle spekulasjonene i tabloidene, så kan det være forfriskende å lese litt fakta....

http://vif.no/article.php?article_info_ID=3035&category_id=13&sport=fotball

jaja... Disse russer guttene vil betale 4-5 mill da... herregud, RBK ville ha betalt mer for å sette panzer på benken for å vanne ut VIF.


owenz

Haugen

Vi kjøper ikke spillere for å sette dem på benken, vi kjøper dem for å forsterke stallen.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

RC

Quote from: "Haugen"Vi kjøper ikke spillere for å sette dem på benken, vi kjøper dem for å forsterke stallen.


er ikke benken en del av stallen då?

Haugen

RC: prøv å lese posten til _owenz_, da skjønner du kanskje hva jeg mener..
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Bombefar

Quote from: "Haugen"RC: prøv å lese posten til _owenz_, da skjønner du kanskje hva jeg mener..


Vel, dere trøndere kan mene hva dere vil, men sannheten er at dette er realiteten, og vi har sett det før. Flere eksperter mener at rbk kjøper opp for mange av tippeligaens profiler og ikke bruker de. Kanskje dere ikke gjør det med vilje, men det blir konsekvensen

Nixon

Det blir gjerne sånn når et lag vil ha dobbel dekning på alle plasser. Vi får håpe Brann en gang kommer i samme situasjon...:)
Rød makt på Hansa!

Haugen

Quote from: "Bombefar"
Quote from: "Haugen"RC: prøv å lese posten til _owenz_, da skjønner du kanskje hva jeg mener..


Vel, dere trøndere kan mene hva dere vil, men sannheten er at dette er realiteten, og vi har sett det før. Flere eksperter mener at rbk kjøper opp for mange av tippeligaens profiler og ikke bruker de. Kanskje dere ikke gjør det med vilje, men det blir konsekvensen


Er en naturlig konsekvens det, når profilen viser seg å ikke være god nokk for 1. 11.
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Haugen

Quote from: "Nixon"Det blir gjerne sånn når et lag vil ha dobbel dekning på alle plasser. Vi får håpe Brann en gang kommer i samme situasjon...:)


Jepp, alle kan ikke spille, har bare plass til 10 utespillere vi også..
or vi har voinne 13 år på rad, hurra!!

Kristin

rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

viks

Hmmm, Hagen og VIF er muntlig enige om en kontrakt men denne er ikke underskrevet....

Flashback flashback flashback....
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

DrMeland

Prinsipielt synes jeg alt dette gnålet om Vålerenga og Bartepakket er meningsløst. Vålerenga kommer til å gjøre en god sesong enten det er med eller uten Pudding-Hagen og Iversen. Og selv om Bartepakket akkurat nå minner mer om Alta enn en serievinner på banen, vet vi at når serien er i gang begynner bartene å plukke poeng.

Tror dere virkelig at vi får noe gratis? Situasjonen akkurat nå minner meg mye om oppladningen til 2001 sesongen, vi skulle spille kvalifisering til CL og endelig ta seriegullet hjem. Vi endte på 7. plass og sesongen ble en gedigen fiasko! Vi har ikke tatt et eneste poeng enda, men vi feirer gullet allerede fordi Vålerenga mister en spiller eller to, og bartene har ansatt assistenten til assistenten til treneren som nå er assistent, som trener (ikke assistent).

Bartepakket har den desdert beste spillerstallen i landet (ville Martin K. spilt fast i Trondheim som han gjør hos oss?) og Vålerenga har allerede forsterket med to klassespillere (Amund Skiri og Ishizaki).

Tror vi skal jekke oss ned noen hakk og innse at vi er en medaljekandidat, ingenting mer. Og gullet? Det er som vanlig vårt frem til første hjemmekampen, noen baklengs i trynet, null poeng og den helvetes sørge-sangen til han Eldøen!
rMeland

Nixon

Uansett synes jeg at vi viser Engen altfor mye oppmerksomhet ved å starte hele to tråder om at de kanskje mister noen spillere.
Rød makt på Hansa!

the_bjarne

Quote from: "DrMeland"Vålerenga kommer til å gjøre en god sesong enten det er med eller uten Pudding-Hagen og Iversen.

Men du kan ikkje nekte for at Iversen og Hagen har vert avgjerande for den suksessen Vålerenga har hatt i år, og att dette kommer til å ha stor innvirkning på laget neste år?! Trur nok og dei kjem til å gjere det bra, men dei har mista to veldig sentrale spillarar...

DrMeland

Quote from: "the_bjarne"Men du kan ikkje nekte for at Iversen og Hagen har vert avgjerande for den suksessen Vålerenga har hatt i år, og att dette kommer til å ha stor innvirkning på laget neste år?! Trur nok og dei kjem til å gjere det bra, men dei har mista to veldig sentrale spillarar...

Det jeg skal frem til er at vi burde kosentrere oss om oss sjøl, det er ikke gitt at vi vil kjempe helt i toppen bare fordi vi har forsterket laget. Sesongen kan like gjerne bli en laang nedtur på linje med 2001-sesongen.

Dessuten er dette et Brann-forum og at det startes tråder i hytt og pine om alle mulig motstanderlag hver gang de kanskje mister en spiller synes jeg ikke noe om. Vi Bergensere er alltid verdensmestere fra november til april, og dessverre er det noen som aldri lærer!
rMeland

Henki

Quote from: "the_bjarne"
Men du kan ikkje nekte for at Iversen og Hagen har vert avgjerande for den suksessen Vålerenga har hatt i år, og att dette kommer til å ha stor innvirkning på laget neste år?! Trur nok og dei kjem til å gjere det bra, men dei har mista to veldig sentrale spillarar...


Ja, Iversen og Hagen var, slik jeg ser det ihvertfall, veldig viktig for Engen sin gode høstsesong 2004, men hvilken innvirkning det kommer til å ha på laget å miste dem vet man jo ikke før sesongen er i gang, så å slå fast i Desember at Engen er svekket blir litt ønsketenkning spør du meg.
En annen ting jeg ikke liker heller er at den såkalte "svekkelsen" av Engen gjør at det plutselig er vi som på papiret blir stående igjen som den klubben som skal utfordre Rosenborg. Denne artikkelen her i Aftenposten, hvor flere "eksperter" trekker frem Brann som en av gullfavorittene liker jeg ikke i det hele tatt http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/eliteserien/article930764.ece
Hvorfor kan vi ikke bare la RBK ha favorittstempelet sitt i fred da? Er visst bare Ivar Hoff som har skjønt at det funker best... ;)
Ballen skal fremover!


RC

vi trenger ikkje å henge oss så voldsomt på dette her... VIF mister en god spiller....
Bara bra,,,, ferdig!

the_bjarne

Quote from: "Henki"
Er visst bare Ivar Hoff som har skjønt at det funker best... ;)

Hehe... Vil gjerne la dei få ha stempelet i fred   :D

KennethS

Kan vi slutte med disse jævla Vif trådene? at Iversen og Hagen forsvinner bryr meg midt bak! har vi virkelig så liten tro på eget lag at andre lag må bli svekket for at vi skal kunne vinne noe? tydligvis mener mange der her inne. Personlig mener eg det bør jo være artigere og slå best mulig motstand og være verdige vinner av eliteserien. Dessuten e det litt kjipt at de beste spillerne forsvinner ut av Norge, eliten blir svekket og Norske lag blir knust mot middelmådigheter i europa nok engang.

Dessuten blir ikkje Vif så enormt svekket som mange tror. Hagen blir erstattet av Skiri som e en meget god stopper. Vif har også skaffet seg en av Sveriges beste spillere, nemlig Ishizaki som vil få nok en venstreback i landet til og rive seg i håret.

Tror både Rbk, Vif og Brann kommer til og ta medaljer, hvilken valør gjenstår og se.
tå på Brann

Sharpy

Uansett har rivalenes spillerstaller relevans for Brann, og dermed skulle det være på sin plass å diskutere hva et salg av en profilert spiller har å si for laget, som i dette tilfellet er VIF.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

oppedal

De har mistet Hagen og de mister trolig Iversen og. Da tror jeg VIF mister en del av laget sitt og det er ikke sikkert de gjør det like bra som i år.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

_owenz_

lol.. Dette er det morsomste jeg har lest på lenge. Synnes det er merkelig at Viking ikke selger for 30-35 mill som de har fått i bud. Hva venter de på? 50 mill?

owenz

http://vif.no/article.php?article_info_ID=3040&category_id=13&sport=fotball

Quote- Reka vil at vi hendvender oss til Viking ang Brede Hangeland, men jeg tror ikke det er verdt bryet.

- Hvorfor ikke?

- Fordi jeg vet svaret.

- Og det er?

- Ha ha, det kalla mi et skambud, me selge ikkje Brede før unde 30 millionar kroner. Uansett. Dessuten har me bud fra 40 klubba i England.

oppedal

De får ikke mer en 40 millioner for han. Skal han utvikle seg bør han skifte klubb straks. I Viking er det ikke mye ambisjoner og mål...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Xminator

Viking kommer til å vente så lenge at Hangeland blir lei og tar en Bosman.

oppedal

Viking kommer til å tape mye penger visst de ikke selger han snart. Han blir vel snart Bosman-spiller og går til en bedre klubb. Viking er ikke akkurat en klubb med ambisjoner...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

enavgutta

Hehe, som en liten digresjon her må jeg nevne at når jeg kjøper Hangeland på FM 2005 til Brann, så tar det nøyaktig 1 måned før han begynner å mislike manager og ønske seg til utlandet.:-D

Go Up