• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

- Trond Fredrik Ludvigsen til Brann !!

Started by enavgutta, December 16, 2004, 16:58:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Alexåsane

helt skandale at de ikke har kontaktet han. men eg tror at vi plutselig ser i avisen om morningen.. "trond fredrik ludvigsen klar for brann"
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sharpy

Quote from: "enavgutta"

Altså, mannen er den perfekte høyrvingen vi drømt om

Akkurat det er det vel strengt tatt delte meninger om...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

pusuren

han e kansje ikke perfekt. men e nok den billigste beste spilleren vi kan få..

Sharpy

Spørsmålet er om det er riktig spillertype å hente. Jeg synes ikke det, til det blir han for offensivt orientert. Dessuten er han heller ikke din typiske høyrekant...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Belfort

Begynner å bli lei dette gnålet om Tfl. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at han ikke er ving i 4-4-2. Når det blir sagt at han er mer spiss enn ving i 4-4-3 så skjønner vel de fleste at han umulig kan fylle en kantrolle der han skal løpe fra 16m-16m. Dette har nok ledelsen på stadion også god oversikt over.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Vel TFL har vel selv uttalt att han ikke har problemer med å spille høyre midtbane, så der lar jeg den ligge.

TFL til Brann er uansett en klar forsterkning, så får han vise seg god nok til førstelaget. Om lyskene til Winters ikke ordner seg kan vi fort få mye bruk for spissegenskapene hans.

Nixon

Kan ikke fatte og begripe at vi tror at fotballspillere er slike delikate skapninger som bare kan gjøre en ting. TFL er en ung spiller med den rette innstillingen. Selvsagt kan han omstille seg til Brann sitt opplegg. Dersom Mjelde ber han om å jobbe tilbake, så gjør han det med glede. Ingen grunn til at ikke han kan ha like god løpskapasitet som Sanne og Knudsen.

Og her syter folk til de blir grønn i trynet om Dylan og Ystaas. Hvem er de? Jo de som skal inn å skåre målene dersom Sæternes eller Winters blir skadet eller må stå over av andre grunner. Og så kan vi få en gratis spiller som automatisk blir vår 3. spiss. Men han vil vi ikke ha. Forstå det den som kan!
Rød makt på Hansa!

Belfort

Det verste jeg ser er fotballspillere ute av posisjon. Det var en av grunnene til at Semb kjørte landslaget i grøften. Se siste landskamp mot Australia. Sæternes ble plassert på kanten,noen som så noe til han? Ble med et synlig når han ble flyttet frem som spydspiss. Det samme er det med Helstad i Rbk. De har forsøkt å plassere han på kantene i 4-4-3 systemet sitt,noe som overhode ikke fungerte. Men straks han ble flyttet frem på den ene spissplassen var gamle Helstad tilbake.

Har selv en gammel studiekompis som bor i Bodø,og han er pÃ¥ de fleste hjemmekampene og han sier at Tfl er desidert best som rendyrket spiss. Han har  vanskelig for Ã¥ se han som tradisjonell kant i 4-4-2.
Men klart,som et spissalternativ vil han være et glimrende valg!

Nixon

Kan ikke sammenlignes. Sæternes spiller spiss til vanlig og kan selvsagt ikke omstille seg på sekundet. Etter vårens oppkjøring med diverse treningskamper og RL-kamper vil TFL spille høyrekant som om han aldri har gjort noe annet. Sann mine ord!
Rød makt på Hansa!

viks

Jeg har flere kompiser i Bodø som sier det motsatte...

Uansett, da er vi enig, TFL til Brann.

Gir oss dekning på flere plasser
Tilfører laget spisskompetanse i form av hurtighet/uforutsigbarhet/målkåthet/teknikk
Er ung
Har landskamper, og kan fort komme i landslagsdiskusjonen med en god sesong i Brann (har vi hørt dette før jmf eks Bryne spiller)
Kommer gratis
Kommer ikke til og kreve stor lønn
osv.

Eneste grunnen Brann ikke linkes sterkere til han tror jeg er pga tabben de gjorde i sommer. De viste stor interesse, og då skjønte jo tyskerne at her kan det bli mynt i kassen, og nektet og løse han fra kontrakten. Vi må ikke gå i samme fellen en gang til, og med en Martin Andresen 10-12 millioners overgang frisk i minne, kan vi risikere og betale litt for mye. Han kan jo uansett skrive under 1.1, men for og få han med fra og med den datoen..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sharpy

Ja, tilfører han egentlig spisskompetanse innenfor uforutsigbarhet og teknikk? Jeg er også får litt flere strenger å spille på, men vil heller ha en spiller som har kompetanse bakover såvel som framover. Personlig tror jeg Christer George sånn sett er et bedre alternativ. Det jeg har sett av ham tyder på bedre teknikk enn hva TFL har vist. I tillegg er han hurtig, dog langt fra like hurtig som TFL. Han er langt bedre defensivt, noe som understrekes av at RBK denne høsten har sett ham som et alternativ på indreløperplassen. Han har en god innleggsfot, og kan i tillegg spille spiss dersom situasjonen krever det.

Ricky

Skal flere inn, så må noen ut. Tipper Brann jobber med å få solgt/lånt ut spillere som ikke ligger så godt an til å få spilletid, og om dét går i boks blir det kanskje en signering til på høyrekant.

Nixon

Vrakgods fra RBK som vi må betale penger for.
Topp motivert unggutt fra B/G som vi får gratis.
Hmm. Vanskelig valg...
Rød makt på Hansa!

Daniel

Tror TFL blir for "billig" for Brann. :o)

viks

Sharpy

Uansett tror jeg det er større sjanse for at man henter TFL framfor George, så da kan jeg ikke gjøre annet enn å håpe jeg tar feil.

Jeg er faktisk direkte skeptisk til om TFL forsterker høyrekanten til Brann nevneverdig, ei heller sikker på at George ville gjort det samme.

Xminator

I forhold til MK eller Sanne? Klare forsterkninger begge to.

Nixon

Quote from: "Sharpy"Jeg er faktisk direkte skeptisk til om TFL forsterker høyrekanten til Brann nevneverdig, ei heller sikker på at George ville gjort det samme.

Da trenger vi vel egentlig ikke noen ny høyrekant, og gutta på Stadion kan ta juleferie. For det finnes vel knapt nok noen bedre aktuelle spillere i Norge enn TFL og George. Send en mail til Mjelde og fortell den gode nyheten Sharpy!:)
Rød makt på Hansa!

P-K

Quote from: "Belfort"Når det blir sagt at han er mer spiss enn ving i 4-4-3 så skjønner vel de fleste at han umulig kan fylle en kantrolle der han skal løpe fra 16m-16m.

Quote from: "Belfort"De har forsøkt å plassere han på kantene i 4-4-3 systemet sitt,noe som overhode ikke fungerte.

4-4-3 hadde vært et ideelt oppsett for veldig mange lag Belfort.... Dersom det hadde vært lov å spille med 12 spillere selvsagt...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

Gode vinger bør la seg skaffe. George er en drittsekk og kan dra hjem til Godset. TFL kan være grei å ha siden han er gratis, og også kan være et alternativ på topp.

Vi trenger en ordentlig ving! Høyrevingen har vært Branns akilleshæl helt siden Alex fikk sin første landskamp og følgelig slapp å trene mer...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

kabelmann

Quote from: "P-K"Høyrevingen har vært Branns akilleshæl helt siden Alex fikk sin første landskamp og følgelig slapp å trene mer...

Det var den også i perioden hvor Alex fikk lov til å snuble seg opp og ned høyresiden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

P-K

Definitivt! Men han slo jo igjennom etterpå. Om enn bare for noen måneder... :)

_owenz_

QuoteDa trenger vi vel egentlig ikke noen ny høyrekant, og gutta på Stadion kan ta juleferie. For det finnes vel knapt nok noen bedre aktuelle spillere i Norge enn TFL og George. Send en mail til Mjelde og fortell den gode nyheten Sharpy!:)

Det er vel derfor Mjelde og Peddien vegrer seg litt, de har tydeligvis ikke blitt direkte imponert over hverken George eller TFL. TFL har man visst lenge kan bli Bosman i januar, George nå nylig.

Tror det er større sannsynlighet at Peddien vet om et par spillere rundt om i europa som er mer aktuell en TFL. Men når det gjelder hva han holder på med så er dette alltid hemmelig. Når Peddien jobber med en utenlandsk spiller så står det plutselig bare en dag at han er klar for Brann.

Når det gjelder formasjoner og slikt, så er det jo tydelig at RBK vil spille 5-6-7 til neste år. Denne formasjonen er jo velkjent for lag som har 19 spillere på banen,

owenz

viks

Quote from: "_owenz_"Når det gjelder formasjoner og slikt, så er det jo tydelig at RBK vil spille 5-6-7 til neste år. Denne formasjonen er jo velkjent for lag som har 19 spillere på banen,
owenz

Og 5+6+7 er 19?

Er du økonomiansvarlig i Vålerenga eller?

Toa

Man skal ikke lete veldig lenge for å finne en bedre spiller enn Martin Knudsen og Tom Sanne. Men om Guntveit gir fra seg kapteinsbindet kan det jo være det løsner litt for han igjen. Tror det kan være sant at det har hemmet han litt ja.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Toa

Quote from: "viks"
Quote from: "_owenz_"Når det gjelder formasjoner og slikt, så er det jo tydelig at RBK vil spille 5-6-7 til neste år. Denne formasjonen er jo velkjent for lag som har 19 spillere på banen,
owenz

Og 5+6+7 er 19?

Er du økonomiansvarlig i Vålerenga eller?

Vel... Brann spiller 4-4-2. Er 4 + 4 + 2 = 11 ?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Sharpy

Drømmen er vel et comeback av Vegard Heggem. Det hadde faktisk gitt bortimot våte drømmer...

Til Nixon og Xminator m. fl.: Uenigheten vår ligger vel ikke i om hvem vi synes er den beste fotballspilleren av TFL og Martin Knudsen. Tror det grunner mer i hvilken type spiller vi skal ha på høyrekanten, eller hur?

Kandahar

Våt drøm og vegard heggem i samme setning???

Sjuke mann!!

Xminator

Vel Brann vil spille sexyfotball, så det er vel ting som tyder på at vi er på vei? :p

Sharpy

Føler de det blir FOR sexy er det ikke verre enn å kjøre Randi Leinan på topp.

Men til saken, så er det aller helst en type som Heggem som hadde vært det perfekte for Brann. En spiller som kan løpe fra 16 til 16 og gjøre vettuge ting i begge ender av banen. Og hvis det er de kriteriene vi skal gå etter er det pinadø ikke mange spillere som overgår Martin Knudsen på det norske markedet. I hvert fall ikke blant dem det er realistisk å få tak i.

SÃ¥ kan man saktens spørre seg  om det er den type spiller man vil ha...

Nixon

Men kan ikke TFL gjøre det da? Løpe fra 16 til 16 og gjøre vettuge ting i begge ender av banen?
Hvis noen med troverdighet kan overbevise meg om at TFL ikke har en eneste defensiv nerve i kroppen, så skal jeg ikke mase mer om han. Men inntil videre velger jeg å tro at han er såpass fleksibel at han vil tilpasse seg Mjelde sitt spillesystem uten videre sermonier. Og spør dere meg er det fremover han skal bidra mest. Og der er han god!
Rød makt på Hansa!

jkippers

Quote from: "Nixon"Men kan ikke TFL gjøre det da? Løpe fra 16 til 16 og gjøre vettuge ting i begge ender av banen?
Hvis noen med troverdighet kan overbevise meg om at TFL ikke har en eneste defensiv nerve i kroppen, så skal jeg ikke mase mer om han. Men inntil videre velger jeg å tro at han er såpass fleksibel at han vil tilpasse seg Mjelde sitt spillesystem uten videre sermonier. Og spør dere meg er det fremover han skal bidra mest. Og der er han god!

Jeg har ikke lagt merke til TFL noe sælig utover hjemmekampen til Bodø mot Besiktas. Da imponerte han meg voldsomt, særlig med tempo. Jeg har stor tro på han. Løp og kjøp!
Gull 09

Nixon

Jeg personlig la merke til han da han skårte mot Brann på Stadion i mai...
Rød makt på Hansa!

jinxter

Spillere blir jo påvirket litt av medspillerne. Hvis han får bedre lagkammerater, så tror jeg nok han vil gjøre det bedre enn han fikk vist seg frem denne sesongen. Håper han kommer til Brann.

Xminator

TFL var veldig bra på Stadion. Det er ikke tvil om at det er en spiller med talent utenom det vanlige.

oppedal

Er han gratis, bør Brann vurdere han. Men El-Fakiri kan jo også spille på kanten.

Får Brann El-Fakiri og TFL, kunne de bruke El-Fakiri i forsvaret og TFL på høyrekanten.

Kor gammel er TFL?
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Vi får vel se hva som skjer over nyttår. Men vi må huske på at overgangsvinduet varer helt frem til 31. mars. Det kan sikkert være lurt av POL og Mjelde å avvente litt. Mye kan skje utover vinteren. Nye behov kan melde seg. Og nye spillere kan ikke minst bli aktuelle. Da kan det være greit å ha litt penger igjen.
Rød makt på Hansa!

oppedal

Bare Brann ikke sløser vekk penger på unødvendige spillere...

Lurkin

De som ikke vil ha TFL kan juble når han scorer mot i oss til neste år....IGJEN.

Gratis og bedre enn de vi har, sier ikke mer jeg. Selger vi Tom Sanne så tjener vi inn de pengene vi bruker på lønningen tik TFL og har like mange i stallen. Taper ikke noe på det.
Berømte Brann fra Bergen

oppedal

De kan jo selge TFL til oss, og få Tom Sanne for en billig penge. Vi får ikke mye for han...

Brann-Peter!

Quote from: "oppedal"Er han gratis, bør Brann vurdere han. Men El-Fakiri kan jo også spille på kanten.

Får Brann El-Fakiri og TFL, kunne de bruke El-Fakiri i forsvaret og TFL på høyrekanten.

Kor gammel er TFL?

TFL er 22 år...:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

oppedal

Ok!

22 år er "ungt" og han bør hentes for Brann som en investering for fremtiden. Kanskje han spiller på landslaget om noen år?

He he...  :D

Nixon

Quote from: "oppedal"De kan jo selge TFL til oss.

TFL er gratis.

PS! Skal du først teppebombe bør du gjøre hjemmeleksen ordentlig!
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Ophaug, Sanne, Guntveit og Knutsen er alle ubrukelige kantspillere sammenlignet med TFL. Bra om vi endelig kan ta et oppgjør med det elendige høyrekantspillet vi har vært vitne til i deler av sesongen.

andreas27

miller bør testes på kant, kan jo bli herlig det!!
kor mang emål hadde tfl i årets tippeliga?? 7??

_owenz_

Quotekor mang emål hadde tfl i årets tippeliga?? 7??

Han satte inn 5 mål i 2004, ikke så alfor imponerende, men det kan jo vært pga spillestil eller at BG for det meste har vært presset tilbake på egen halvdel.

owenz

oppedal

Skal Miller på kanten, bør han trene kondisen og farten sin. Man kan ikke ha en kant som blir sliten etter 15 min...

KennethS

Quote from: "oppedal"Skal Miller på kanten, bør han trene kondisen og farten sin. Man kan ikke ha en kant som blir sliten etter 15 min...

Ka tror du Miller har drevet tiden det siste halve året med da? sittet på puben? Miller har visst veldig stor fremgang kondisjonsmessig. Tror Miller besitter mange kvaliteter som kant. E ihvertfall verdt ett forsøk, blir for kjipt og miste en slik spiller uten og prøvd han på kanten.
tå på Brann

Go Up