• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dagen verden forandret seg

Started by sekto, December 13, 2004, 20:36:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto


olry

Noen som har skammet Brann så utrolig mye som denne personen fortjener ikke at vi glemmer det. Selvfølgelig at det konstant skal være i medias søkelys er å dra det litt langt, men her har vi enda en gang vår sjanse til å vise avstand fra dette, en sjanse vi bør gripe.

Nixon

Ingen er vel i tvil om at alle Brannsupportere tar avstand fra dette. Men straffen er sonet og livet må gå videre. Og hvis vi for en gang skyld tenker på det menneskelige aspektet her, blir det ganske tøft å henge henne ut som året kødd. Direkte umenneskelig spør dere meg!
Rød makt på Hansa!

kop

Quote from: "Nixon"Ingen er vel i tvil om at alle Brannsupportere tar avstand fra dette. Men straffen er sonet og livet må gå videre. Og hvis vi for en gang skyld tenker på det menneskelige aspektet her, blir det ganske tøft å henge henne ut som året kødd. Direkte umenneskelig spør dere meg!
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Kristin

all media vinklet det jo som at det var en rasistisk handling,,,, tror det hadde vert sett på som noe helt annet hadde det vert vidar riseth som fikk seg en klyse i tryne(fortjener det den klysen som han er)
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

jkippers

Quote from: "sekto"Når noen har tatt sin straff og gjort opp for sine synder, bør de ikke da få en ny sjanse? Eller skal de for evig og alltid dømmes på bakgrunn av sine tidligere feil?


Jeg syns du har mange bra innlegg. Men å fremstille denne kvinnen som det store offeret her syns jeg blir å bikke over. Det overrasker meg at du ikke ser hovedpoenget her; Muligheten man har til å formidle et budskap.

Jeg sto 4 meter unna spyttklysa, var godt synlig med bona hode på både CNN og i andre medier. Jeg fikke en rekke kommentarer fra både kolleger og andre med morsom snert "Selvfølgelig måtte jeg dra til Sogndal og spytte". Hver gang jeg fikk disse dro jeg en lignende lekse som du har gjort ovenfor; "Spontan handling, rettet mot den hvite drakten, men selvsag uakseptabelt osv. osv."

Men vi kjenner pressen, og spørsmålet om rasisme ble selvsagt brennhett. Mange fikk - feilaktig - en assosiasjon mellom "Brann-supporter" og "rasisme" etter dette.

Denne assosiasjonen ble skapt av megafoneffekten. Nå har vi en anledning til å bruke denne megafon-effekten i vår favør.

Selvom formelt sett utropingen av spytteren til årets kødd vil være en slags straffe-sanksjon mot henne, er det reelle budskapet som megafon-effekten vil kunne spre: "Brann-supporterne tar avstand fra rasisme".

Dette handler altså ikke om avstraffelse med om å spre et budskap.

Jeg syns vi skal benytte den anledningen.
Gull 09

Nixon

Jeg mener ikke at kvinnen er noe offer her. Men likefullt bør vi nå gå videre. Og selv om jeg skjønner at noen ser dette som nok en markering så er jeg ikke enig i at målet helliger middelet i dette tilfellet.
Rød makt på Hansa!


sekto

Quote from: "jkippers"
Quote from: "sekto"Når noen har tatt sin straff og gjort opp for sine synder, bør de ikke da få en ny sjanse? Eller skal de for evig og alltid dømmes på bakgrunn av sine tidligere feil?


Jeg syns du har mange bra innlegg. Men å fremstille denne kvinnen som det store offeret her syns jeg blir å bikke over. Det overrasker meg at du ikke ser hovedpoenget her; Muligheten man har til å formidle et budskap.


Quote from: "Nixon"Jeg mener ikke at kvinnen er noe offer her. Men likefullt bør vi nå gå videre. Og selv om jeg skjønner at noen ser dette som nok en markering så er jeg ikke enig i at målet helliger middelet i dette tilfellet.


Enig med Nixon her. Jeg ser ikke på henne som et offer.. Det var en idiotisk handling, men poenget mitt var bare: Hvor lenge skal dette vare?

Det er nå over syv måneder siden dette skjedde.. Hun fikk såvidt jeg vet en straff på utestengelse denne sesongen. Den har hun nå sonet, og da syntes jeg det er urimelig å "ilegge henne en tilleggsstraff"..

For å ta en drøy sammenligning, om noen blir dømt til en fengselsstraff, så er de en fri mann eller kvinne når de har sonet dommen sin.. Skal man resten av livet bli brukt til å statuere et eksempel når det er passende?

Eller er hun fortsatt på "prøvetid"? Om hun ikke spytter neste sesong, så kan endelig saken legges død?

Skjønner at folk mener det er behov for å markere at vi tar avstand fra slike handlinger (og da mener jeg ikke rasistiske, men at folk i det hele tatt spytter på spillere, uansett hudfarge). Syntes bare dette er en veldig lite konstruktiv måte å gjøre det på..

De fleste som er gammel nok, og som nyter alkohol en gang i blant har vel gjort noe dumt i fylla. Ingen unnskyldning det.. men om du aldri får lagt det bak deg, så blir det en større belastning enn det egentlig burde være.

viks

For min del forandret verden seg den dagen Martin Andresen sa "jeg ønsker og vinne noe med Brann"

For et signal og sende ut til resten av fotballnorge, spillere og supportere!

Halleluja.

(Mulig jeg er litt off topic her)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

KennethS

Quote from: "viks"For min del forandret verden seg den dagen Martin Andresen sa "jeg ønsker og vinne noe med Brann"

For et signal og sende ut til resten av fotballnorge, spillere og supportere!

Halleluja.

(Mulig jeg er litt off topic her)


Man e aldri off topic når det e snakk om at Brann skal vinne gull.. det e jo det ALT handler om til slutt :D , alle topicer handler om det.
tå på Brann

P-K

Kan folk slutte å blande inn rasismen her? Trodde vi hadde slått fast at hun ikke er rasist. Det er heller ikke det det koker ned til.

Hun spyttet på en fotballspiller, et annet menneske, og det hører faktisk ingen steder hjemme!!! Selv om "Det var drakten jeg spyttet på" som hun så pent sa det. Damen eier ikke folkeskikk. Utestengelse på livstid for første gangs overtredelse er kanskje litt lenge, men én sesong, det hun visstnok har blitt observert på flere kamper er ingenting. La henne være utestengt i overskuelig fremtid, og kår henne gjerne til årets kødd. Det hadde vært en passende tilleggsstraff.

Kanskje hun til og med får gått såpass mye i seg selv at hun ber om unnskyldning neste gang hun finner på noe slikt.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Go Up