• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Slik blir Eliteserien...

Started by Per Anders, December 09, 2004, 14:48:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Anders

Får sikkert på pukkelen av å starte en slik "tråd", men et tabelltips er god "tidtrøyte"...

Sikkert mange som er uenig med meg, men det driter jeg i....

1. BRANN
2. Vålerengen
3. Rosenborg
4. Viking
5. Lillestrøm
6. Fredrikstad
7. Lyn
8. Molde
9. Ham-Kam
10. Aalesund
11. Tromsø
12. Start
13. Odd
14. Glimt

Mye kan selvsagt skje på overgangsmarkedet etc., men dette tipset er slik jeg tipper pr. idag.

Tror gjennomsnittsalderen på Glimt og Tromsø etterhvert har blitt for høy, og at de ikke lenger er sultne nok. De nyopprykkede holder såvidt hodene over vannet med entusiasme og nok poeng på hjemmebane. Tror Ham-Kams andresesong blir mer negativ enn forrige, og at Fredrikstad fortsetter som i høst. Viking hører hjemme høyere enn der de havnet i år, og Odd har hatt sine "gyldne år" oppe i eliten.

Noen som er veldig uenig?

Legg merke til at landets fire største byer tippes på de fire første plassene. Jeg tror vi etterhvert vil se konturer av at det går mot dominans for de ressurssterke regionene, der det er et godt publikumspotensiale.

HEIA BRANN! 1963-2005: Lang nok ventetid.......

KennethS

Mitt tips: Per dags dato.

1. Rosenborg
2. Vif
3. Brann
4. Fredrikstad
5. Viking
6. Ham Kam
7. Tromsø
8. Lillestrøm
9. Start
10. Odd
11. Lyn
12. Aafk
13. Molde
14. Glimt
tå på Brann

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

1. Lyn
2. Viking
3. Rosenborg
4. Fredrikstad
5. Vålerengen
6. Aalesund
7. Brann
8. Glimt
9. Ham-Kam
10. Lillestrøm
11. Odd
12. Tromsø
13. Start
14. Molde

Like bra som noe annet!
Rød makt på Hansa!

BL

hjernen sier:
1. rbk (desverre)
2. vif
3. brann (hvis soma blir, andresen flytter over fjellet og vi får en god høyrekant bytter vi plass med vif)
4. lsk
5. ffk
6. ham kam
7. viking
8. lyn
9. odd
10. tromsø
11. molde
12. aafk
13. glimt
14. start

hjertet sier:
1. brann
.
.
.
14. rbk
mellom de to kan det være samma faen  :D
Hansa-
Felt Z

Svante!!

1. RBK - dessverre med for god spillestall.  forhåpentligvis for siste gang.
2. BRann med penger til å styrke stallen ytterligere.  Har den beste første-elveren.
3. Lyn - En rekke unge lovende talenter som blir ett år eldre
4. VIF - spennende lag. men blir akkurat for dårlig til medalje når Iversen flytter
5. Ham Kam - sinnsykt god trener.  kjøper dyktige spillere.
6. FFK - har noe på gang
7. LSK- har gode kvaliteter og god tradisjon
8. Start. - gode spillere er på vei (Bård Borgersen + + ), keiko, overbevisene i 1. div
9. Aalesund - holder på å bygge opp et lag.  tror de vinner mye på entusiasme.  overrasker litt
10. Viking - klarer liksom ikke nå helt opp, utrolig god trener, men kjenner for dårlig norsk kultur
11. Glimt.  Har et dårlig lag, men nok halvgode spillere til å holde seg
12. Tromsø.  skjer det samme med de, som med bodø i år. Når de etter hvert også mister Strand har ikke Tromsø et godt lag.  De offensive spillerne som drev laget er borte.  klarer seg til kvalik
13 Molde. En etter en forlater røkkeløkka.  Mistet trøkket og entusiasmen.  Bye bye.
14. Odd - mistet alle betydningsfulle spillere.  står igjen med amatører.  har ikke noe økonomi til å kjøpe seg ut av en knipe.  går rett i dass
rann er best

viks

1.RBK (fordi de kan kjøpe hvem de vil, eggen er tilbake..)
2.Brann (foutsatt en h.kant,og sentral midtbane)
3.VIF (har en solid stall dessverre, og kan fort åke forbi oss)
4.Lillestrøm (har penger, og ny giv med ny trener, kan slå negativt utog..)
5.Lyn (Unge og sultne,men ikke helt topp 3 enno..)
6.Viking (Kan aldri avskrives, og med nøkkelspillere tilbake fra skade..)
7.Fredrikstad (Ny trener, og en del nye bra spillere, mye 1-0 seire...)
8.Ham Kam (Beste coach? Mangler de siste kvalitetsspillerne for topp5)
9.AAfk (fordi de tar mye poeng hjemme på kunstgresset)
10.Tromsø (Bra spillere, med skadeutsatt...)
11.Odd (Ingen penger, upopulær trener...)
12.Start (Flyter på en medgangsbølge, dyktig trener, kan overraske og havne høyere)
13.Molde (Har samlet inn 250k til nye spillere... ingen entusiasme, endel ungdommer,men disse er for dårlig foreløpig)
14.Glimt (Tom peng pong,Ingen vil coache de, TFL til Brann, Sliter stort...)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

brannfrik

1.Vålerenga
2.brann
3.rbk
4.lsk
5.lyn
6.viking
7.aalesund
8.odd grenland
9.hamkam
10.start
11.tromsø
12.ffk
13.glimt
14.molde

pusuren

1.brann
2.vif
3.rbk
4.ham-kam
5.lyn
6.oddg
7.viking                          
8.lsk
9.ffk
10.tromsø
11.aafk
12.start
13.molde
14.glimt

Sofasupporter

1. Rosenborg
2. Brann
3. Lillestrøm
4. Vålerenga
5. Viking
6. Molde
7. Lyn
8. Tromsø
9. Ham-Kam
10. Aalesund
11. Fredrikstad
12. Bodø
13. Odd
14. Start
rann e best!

SKB e BEST!!!

1.Brann
2.LSK
3.VIF
4.RBK
5.Viking
6.Lyn
7.Ham-Kam
8.Tromsø
9.Fredrikstad
10.Aalesund
11.Glimt
12.Odd
13.Molde
14.Start

Sikkert noen som e uenig?
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

andreas27

1.Brann
2.vif
3.rævbk
4.viking
5.ffk
6.lsk
7.tromsø
8.ham-kam
9.odd
10.lyn
11.start
12.aalesund
13.molde
14.bodø-glimt

tror det kommar til å stå mellom brann o vif!!
rbk faller nok av i slutten av september!

Kruxleiven

Vanskelig å si da lagenes stall langt i fra er komplett. Lillestrøm for eksempel ser dritdårlig ut da de har tapt 7 spillere, men de kommer nok til å kjøpe inn noe kvalitet. Det kommer alltid en overraskelse. VIF må vel egentlig ha vært dette års overraskelse. Derfor tipper jeg denne tabellen.

1. Rosenborg
2. Brann
3. Lyn
4. ODD
5. VIF
6. Tromsø
7. Viking
8. Molde
9. LSK
10. Start
11. Ham Kam
12. FFK
13. B/G
14. Alesund

KennethS

Odd på 4 plass? Hvis Odd kommer over Vif skal eg gå barbeint til Oslo i 2006 sesongen.
tå på Brann

Kruxleiven

Ser dårlig ut for Odd nå ja, men det kommer alltid en overraskelse. Synes jeg ser tegn på at Odd henter inn brukbare utlendinger. Siste ut var vel en sør amerikaner. Han tyske keeperen de har/hadde var også et bra kjøp. Det skal jo være mye bra talent i Odd og de suger til seg alt som finnes av kvalitetspillere i Vestfold og Telemark. Occean er der jo enda, og de kunne da ikke regne med å ha hauggamle Deila i troppen til evig tid. Han Rambekk var også oppskrytt spiller. Aas kan vel enda skrive under på ny kontrakt for dem? Glimt derimot som vel er i samme økonomiske situasjon tror jeg får det langt verre.

enavgutta

Det ligger nok et Odd-nedrykk i luften folkens ! Setter en rød en på den !

RC

Quote from: "Kruxleiven"Ser dårlig ut for Odd nå ja, men det kommer alltid en overraskelse. Synes jeg ser tegn på at Odd henter inn brukbare utlendinger. Siste ut var vel en sør amerikaner. Han tyske keeperen de har/hadde var også et bra kjøp. Det skal jo være mye bra talent i Odd og de suger til seg alt som finnes av kvalitetspillere i Vestfold og Telemark. Occean er der jo enda, og de kunne da ikke regne med å ha hauggamle Deila i troppen til evig tid. Han Rambekk var også oppskrytt spiller. Aas kan vel enda skrive under på ny kontrakt for dem? Glimt derimot som vel er i samme økonomiske situasjon tror jeg får det langt verre.

han tyske keeperen til Odd gikk til Lillestrøm tror eg.

Brannfrelst

Quote from: "KennethS"Odd på 4 plass? Hvis Odd kommer over Vif skal eg gå barbeint til Oslo i 2006 sesongen.

Dette skal eg huske KennethS..
Selv tror jeg at VIF kommer over ODD,men sagt er sagt..
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "KennethS"Odd på 4 plass? Hvis Odd kommer over Vif skal eg gå barbeint til Oslo i 2006 sesongen.

Dette skal eg huske KennethS..
Selv tror jeg at VIF kommer over ODD,men sagt er sagt..

Ikke tro på KennethS. Han er en luremus. Lover og lyger...:)
Rød makt på Hansa!

Svante!!

Har ingen problemer med å støtte KennethS.  Odd har ikke noe muligheter til å komme topp 5.  De er helt på bånn.  Jeg har tippet dem nederst.  Jeg kan gå sammen med Kenneth (men jeg vil ha sko på) dersom noe annet skulle skje.
rann er best

Stoffi

Quote from: "Svante!!"Har ingen problemer med å støtte KennethS.  Odd har ikke noe muligheter til å komme topp 5.  De er helt på bånn.  Jeg har tippet dem nederst.  Jeg kan gå sammen med Kenneth (men jeg vil ha sko på) dersom noe annet skulle skje.

Men da har vi en avtale. Vi er alle vitner.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Svante!!

rann er best

ekte kjuagutt

nokken som har ombestemt seg??
eg personlig tippar brann som nr 1. rbk nr 2. og vif nr 3.

dette hadde eg jort for et par timar siden og asså.. men eg tørde først si d no:P

monzilla

drømmen må være at Brann og VIF kjemper om seriegullet, men dessverre scorer Iversen selvmål i siste spillerminutt og brann får gullet.

Eventuelt at brann sender VIF ned samtidig som vi tar gullet

Nixon

Quote from: "monzilla"drømmen må være at Brann og VIF kjemper om seriegullet, men dessverre scorer Iversen selvmål i siste spillerminutt og brann får gullet.

Eventuelt at brann sender VIF ned samtidig som vi tar gullet

Iversen er forhåpentligvis ikke med så lenge...
Rød makt på Hansa!

Per Anders

Det ser ut som om det må bli korreksjoner på tipset etterhvert. Vålerengen hadde en bra sesong i fjor, men uten Iversen og Hagen blir det tøft. Kan fort havne ned mot midten hvis flere flykter fra dretabyen. Jeg lurer på om kanskje også Rosenborg får større problemer enn ventet. Hadde vært tidi om de ikke klarte å kvalifisere seg til Royal League. Nei, vi får være tolmodige og komme med et nytt tips når sesongen nærmer seg.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

StoreS gutt 16

Spillerene våre kommer til å være utbrente før sesongen starter.

Mr_Soma

Quote from: "StoreS gutt 16"Spillerene våre kommer til å være utbrente før sesongen starter.

StoreS gutt 16

QuoteDe er proffesjonelle utøvere og vil fint klare å nullstille seg til april når serien starter

Får håpe d,, hadde bare vært så jævli typisk om alt gikk til hel,, nå som d så så bra ut,,

Nixon

StoreS gutt 16 er nok ikke blant de smarteste av oss. Husker jeg ikke helt feil trodde han at spillerne ville bli utbrent før februar. Da er vel faren for det motsatte etter ferie nesten hele januar...
Rød makt på Hansa!

_owenz_

QuoteFår håpe d,, hadde bare vært så jævli typisk om alt gikk til hel,, nå som d så så bra ut,,

Personlig synnes jeg dette er for godt til å være sant. Synnes det er utrolig at ingen legger merke til Soma og andre Brann spillere. VIF står jo nærmest ribbet tilbake, og rykter skal ha det til at onde øyne har falt på Gashi også.

Tror et par Brann spillere kan forsvinne  skrekkelig fort når overgangs vinduet åpner i januar. Panzer forsvant på noen få dager...

Bengt tror jeg er trygg, Brann vil ikke selge, og han er ikke god nok for at noen gidder å svi av 25+ mill for han. Da er det iallefall noen som er skikkelig desperate.  Brann og investorer har jo allerede betalt 10-15 mill for han, så han blir nok for dyr selv om han storspiller til våren.

Miller kan nok forsvinne hvis det er noen skotske klubber som kan bla opp 2-3 mill for han, og han virkelig ønsker å dra. Tror ikke Brann gidder å ha en drittsur skotte på benken.

Kvisvik føler jeg meg ikke helt trygg på, det må jeg innrømme. Hvis han er i storform til våren, kanskje han får seg en landskamp også siden han blir samspilt med kapteinen. Da kan han forsvinne til sommeren er jeg redd.

Må tenke på at FC københavn er stytrike, og slik det ser ut nå har de en haug med spillere som faktisk er på lavere nivå en Brann spillerene.  FCK har brukt 130 millioner på stallen sin, og et par Brannspillere kan forsvinne den veien til sommeren hvis de møter dette laget i RL.

Hvis Robbie Winters tilbys en utrolig fet lønn i en annen klubb så tror jeg det blir vanskelig for Brann å beholde han. De har fått han gratis, og det kan bli vanskelig å nekte Robbie en lønn på 4-5 mill i året. Da går han nok for 10-15 mill.

Tror nok noe kan skje når folk ute i europa innser at nivået i tippeligaen er høyere enn i Sverige og Danmark. Da kan det bli fortgang i saker...

Personlig tror jeg Viking driter på leggen når det gjelder Hangeland, hva er det egentlig som gjør at han ikke er solgt? Tror virkelig Viking at han ikke har lyst til å tjene 10 millioner i året i England? Selvfølgelig har han det, han må jo få lov til å sikre pensjonen sin han også! Slik som Viking driver på legges merke til, proffer i 25-29 års alderen kommer  til å vegre seg for å velge Viking som mellom stasjon, når de ser at de forlanger 30-40-50 mill for å selge en god spiller.

owenz

oppedal

At Viking ikke selger Hangeland for 35 mill. er skandaløst. For de vil sannsyneligvis ikke få noe høyere bud og det er ikke sikkert han skriver under noen ny kontrakt. Da er han dum visst han gjør det.

Hangeland bør få seg vekk fra Viking og vekk fra Norge...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

BRANN gutten fra Os!

eg e me deg!!!
odd har ikkje ein liten sjangse ein gang!!
selv om VIF har blitt utrulig svekket ettervert!! menmen..
vi begynne å gå 3 dager før kampenn då. eller??
RANN<3

andreas27

soma blir ut 05 sesongen, bengt blir winters e nok for gammal til å selges for en god pris trosje han vil dra hellar vist brann gjør det bra!!!
miller spørs kan bli en hit på høyrekant!!!
e littt usikker på kvisvik spørs formen?? sett storesund i kamptrenning!!

Go Up